FincaInSpanje Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Ik wilde een stoofschotel met inktvis (calamaris) op de site zetten voor de weckpot, maar kwam dit bericht tegen. http://www.rtlnieuws.nl/editienl/calamares-gemaakt-van-varkensanus Dan maar niet te denken aan mensen die geen varkensvlees eten uit geloofsovertuiging of omdat ze varkens niet zo rein vinden. Denk je dat je Calamaris eet, blijkt het een stuk varkens anus. De stoofschotel volgt dus later als we bekomen zijn van de schrik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Broodje aap verhaal. http://www.standaard.be/cnt/dmf20131018_036 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 19 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Het zou wel verklaren waarom de calamaris hier op elastiek lijkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Ach we eten ook worst waar varkensdarmen voor gebruikt worden. Varkensanus, het klinkt misschien vreemd, maar wie weet is het erg lekker ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Het zal me worst wezen, ik eet dat sowieso niet, dus who cares? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 19 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Het zal me worst wezen, ik eet dat sowieso niet, dus who cares? Wie zegt dat je ooit varkens anus of iets anders hebt gegeten waarvan je het niet wist, gewoon omdat de fabrikanten het niet melden. @phtvs, ik heb 4 jaar bij een voedselfabrikant gewerkt waar ook darmen voor worst werden verkocht. Vroeguh was dat inderdaad gemaakt van dierlijke darmen, maar tegenwoordig is 90% van de darmen vezelkunstdarm verkregen uit geregenereerde cellulose. Niet dat natuurdarmen helemaal niet meer gebruikt worden en dat maakt ook niet uit verder wanneer je maar weet wat er in je product zit. Ook in het buitenland worden delen van dieren gegeten als delicatesse ie je misschien liever zelf niet eet, maar dan weet je dus wat je eet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Als het voedzaam is, energie geeft, goed smaakt en niet schadelijk is, boeit het me niet. Je kan bij mij op de rand van m'n bord gaan poepen, zolang je maar niet spettert... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 Ach wij boeren eten graag snert, vooral in de winter. Nu was het vroeger (en nog niet zo lang geleden) de gewoonte om er een echte varkenskop in mee te koken. Ook gewoon gekookt en dan op bord was voor menigeen een delicatesse. Voor wie deze lekkernij eens wil proberen hier het recept; varkenskop peper zout nootmuskaat laurierbladen azijn Zet de gewassen kop op met kokend water, zout en laurierbladen. Kook deze gaar gedurende 2-4 uur, tot het vlees van het been goed loslaat. Verwijder het vlees van het been en maal of snijd het fijn. Vermeng het met kooknat, voeg naar smaak azijn en kruiden toe en laat het hiermee nog 1 kwartier stoven. Schep de massa in stenen kommen of vormen, die met koud water omgespoeld zijn. En dan bloedworst, het water loopt me in de mond; Bloedworst 2 liter bloed kooknat van zwoerd enz. zwoerd afval van vlees 1 pond spek bloedworstkruiden zout ui boekweitmeel Zeef het bloed en voeg hier het kooknat, de kruiden, zout, fijngemalen zwoerd, vlees en desverkiezend de fijngesnipperde uien aan toe. Snijd het spek in dobbelsteentjes en kook deze 5 min. Doe ze bij de massa en voeg zoveel boekweitmeel toe tot het een dikvloeibare massa is. Vul de darmen voor 3/4 deel en leg ze in kokend water met zout. Houd het water 3/4-1 uur op 90-98° C. Laat de worst hangend koud worden. Deze bloedworst kan in dunne plakjes gesneden of gebakken gegeven worden. En dan nog Tongenworst of Gebakken hersenen yammi yammi, kan niet wachten tot we weer een varken gaan bereiden Wilt u ook de recepten van de overige delicatessen, klik dan hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 oktober 2013 Delen Geplaatst: 19 oktober 2013 @Tom idd gebakken bloedworst kreeg ik vroeger vaak te eten en was heerlijk! Net als Zure zult op brood hmmmmmmmmm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 20 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Inderdaad bloedworst is erg goed voor je ijzergehalte ook. "Bloedworst bevat 386 kcal, 12,4 g eiwit, 8,5 g koolhydraten en 32,6 g vet per 100 gram. Het zal je misschien verbazen maar er zitten meer onverzadigde dan verzadigde vetten in bloedworst. Het mineralengehalte is vrij hoog. IJzer springt eruit maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk." Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 tja, daarom eet ik alleen wat ik zelf verbouw en qua vlees alleen van vrienden waarvan ik het dier heb zien huppelen in de wei.. geen problemen hier dus met elastische anussen die als inktvis verkocht worden.. skip de winkels! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 liever beestendelen die anders weggegooid worden (skippy's ballen iemand?) wat voor volk zijn we geworden dat we alleen de mooie stukkies vlees willen? dan gentech groenten/fruit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Al jarenlang wordt er geknoeid met voedselproducten. Denk hierbij aan fraude en besmet voedsel(E-coli, bacteriën, bedorven). Daarnaast richten vele fabrikanten zich alleen op de kwantiteit en niet meer op de kwaliteit. Ook het transporteren van voedsel door de transportsector gaat vaak niet volgens het boekje. Zembla - Sjoemelen met vlees https://www.youtube.com/watch?v=V5AX7dlHRu0 Besmet voedsel veroorzaakt jaarlijks 700.000 ziekte- en 80 sterfgevallen http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=3204 Fraude voedsel niet gemeld http://nos.nl/artikel/517586-fraude-voedsel-niet-gemeld.html Monsanto, de agrarische bende van ellende http://www.visionair.nl/analyses/25-mei-wereldwijd-protest-tegen-monsanto/ EU-parlement: hogere straffen voedselfraude http://www.telegraaf.nl/buitenland/21978642/___Hogere_straffen_voedselfraude___.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Mwa het zijn weer de slechtes die de krantenkoppen halen. het overgrote deel doet zn werk wel naar behoren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Ach wij boeren eten graag snert, vooral in de winter. Nu was het vroeger (en nog niet zo lang geleden) de gewoonte om er een echte varkenskop in mee te koken. Ook gewoon gekookt en dan op bord was voor menigeen een delicatesse. Voor wie deze lekkernij eens wil proberen hier het recept; varkenskop peper zout nootmuskaat laurierbladen azijn Zet de gewassen kop op met kokend water, zout en laurierbladen. Kook deze gaar gedurende 2-4 uur, tot het vlees van het been goed loslaat. Verwijder het vlees van het been en maal of snijd het fijn. Vermeng het met kooknat, voeg naar smaak azijn en kruiden toe en laat het hiermee nog 1 kwartier stoven. Schep de massa in stenen kommen of vormen, die met koud water omgespoeld zijn. En dan bloedworst, het water loopt me in de mond; Bloedworst 2 liter bloed kooknat van zwoerd enz. zwoerd afval van vlees 1 pond spek bloedworstkruiden zout ui boekweitmeel Zeef het bloed en voeg hier het kooknat, de kruiden, zout, fijngemalen zwoerd, vlees en desverkiezend de fijngesnipperde uien aan toe. Snijd het spek in dobbelsteentjes en kook deze 5 min. Doe ze bij de massa en voeg zoveel boekweitmeel toe tot het een dikvloeibare massa is. Vul de darmen voor 3/4 deel en leg ze in kokend water met zout. Houd het water 3/4-1 uur op 90-98° C. Laat de worst hangend koud worden. Deze bloedworst kan in dunne plakjes gesneden of gebakken gegeven worden. En dan nog Tongenworst of Gebakken hersenen yammi yammi, kan niet wachten tot we weer een varken gaan bereiden Wilt u ook de recepten van de overige delicatessen, klik dan hier Alles van het varken is eetbaar . Als jee het maar weet klaar te maken . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 21 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2013 @Geert, dat klopt maar het gaat erom dat fabrikanten eerlijk moeten zijn wat er in je voedsel zit. Wat mij betreft worden ze persoonlijk aansprakelijk gesteld met hoge straffen en boetes in het vooruitzicht wanneer de boel belazerd wordt. Mijn vader was slachter dus ik heb als kind heel veel op het abattoir rond gehobbeld. Toen werden spare-ribs nog weggegooid (ik bedoel verwerkt zoals dat heet) als afvalvlees en nu betaal je 8€ de kilo. Wees eerlijk en verkoop geen knollen voor citroenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 21 oktober 2013 Delen Geplaatst: 21 oktober 2013 Alles van het varken is eetbaar . Als jee het maar weet klaar te maken Geert @Geert Net als het recept Balkenbrij, van oorsprong gemaakt met het restvlees van een varkenskop, boekweitmeel en rommelkruiden Hier een voorbeeldrecept https://www.goedboerenindestad.nl/recepten/artikel/balkenbrij/ zonder varkenskop en eentje met: http://www.nrc.nl/koken/2012/01/27/balkenbrij/ Ook wel een handig preppersrecept wellicht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 21 oktober 2013 Delen Geplaatst: 21 oktober 2013 Er wordt zeker veel gesjoemeld met eten, maar vergeet niet dat het ruim 100 jaar geleden bedroevender was dan nu. De melk werd verdund, en was veroorzaker van veel epidemieën (tyfus/difterie). De opkomst van fabrieksbrood hebben tienduizenden mensen het leven gered, ondanks de erbarmelijke kwaliteit van het brood. Neemt niet weg dat het voedsel van vandaag een grote marketing machine is en er veel wordt gemanipuleerd. Ondanks dat we een groot gezin hebben, probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen dat we onverantwoord eten. - zuivel: uitsluitend biologisch, melk en boter bij AH, kaas bij kaasmakers uit de buurt (regio Gouda) - groente en fruit: uit tuin, en via de bezorgdienst van bioaanhuis.nl (tip!) - vlees: een boer uit de regio slacht 1x per maand een koe. Dat krijgen we niet op met elkaar - pluimvee: via de boer uit de regio - vis: via groothandel (Wylax), zo min mogelijk kweekvis - brood: via molenaar uit de buurt; brood bakken we zelf - koek/snoep: verbruik is nihil, wel chocolade via chocoweb.nl - overige boodschappen: ca. 80% biologisch via verschillende leveranciers Ik heb mijn twijfels of het voedsel dat als organic/biologisch wordt verkocht, wel altijd als zodanig geproduceerd is, maar ergens houdt het op. Er moeten ook gewoon iedere dag 8-9 monden gevuld worden, en dat op zich is al een hele klus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.