Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gescheiden prepper... wat doe je met de kinderen?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben gescheiden en heb twee kinderen die normaalgesproken bij hun moeder zijn.

Gelukkig woon ik slechts 3 km bij ze vandaan en zijn mijn kinderen wat ouder, 10 (bijna 11) en 12 jr.

 

Mijn kinderen zijn voor 100% betrokken bij het preppen, moeder weet ervan en keurt het goed maar doet (nog) niet mee.

Met mijn kinderen heb ik afgesproken dat we ook preppen voor mama, want we gaan haar natuurlijk niet achterlaten bij een SHTF en dan heeft ze ook spullen nodig zoals mes, zaklamp, slaapzak, etcetera. Wij zorgen daar samen voor... hetgeen ook een geruststelling is voor de kinderen.

Hun BOB staat nu nog bij mij, maar die gaan binnenkort met hun mee naar huis. Vooralsnog kan ik probleemloos die 3 km overbruggen met drie BOB's... ook te voet.

We hebben naast de huisadressen nog twee plekken in R'dam aangewezen als alternatieve ontmoetingsplekken, dus als ik niet naar hun kan komen en zij niet naar mij weten we waar we elkaar toch kunnen vinden.

 

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke situatie, en die zal voor velen anders zijn.

Maar ik wil slechts aangeven dat het mijns inziens belangrijk is, zeker als je gescheiden van ze leeft, dat je je kinderen er bij betrekt, hoewel ze daar wel de leeftijd voor moeten hebben. Het stelt mij gerust dat mijn kinderen in elk geval een beetje zijn voorbereid, niet alleen qua BOB e.d. maar vooral qua mindset.

Ze realiseren zich dat er het één en ander mis kan gaan, en ze weten dat wij daar dan (een beetje) op zijn voorbereid. Dat geeft mij een zekere rust.

 

Gr. en suc6, Martin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja idd .

Zoals in de quote...ze zijn 3 en 7. Een voorraad voor hen is niet zo voorhanden en zal weinig soelaas brengen.

Ik denk dat het beter is wanneer TSHTF enkele dagen te wachten tot bv de eerste drukte wat geluwd is en dan trachten een manier te bekijken om te bereiken enz....

Een communicatiemiddel is nog te zoeken ...nogmaals gezien hun leeftijd is dit niet simpel..

Soit..op die moment zal er wel een oplossing boven komen. Nu kunnen we vooral denken over de zaak en daar zal ook misschien een bepaalde oplossing komen boven drijven...

 

Als je dochters wat ouder zijn neem ze dan regelmatig mee zodat ze de route en alternatieve route naar je huis goed weten te vinden. Koop desnoods een scootertje of fiets de alternatieve route stuk voor stuk met ze. Ik weet dat 65km best ver is, maar in geval van nood... Ik wil je ook niet op illegale ideeën brengen, maar ik leer mijn kids straks als ze een jaar of 10-12 zijn rijden op een scooter, quad en dergelijke. Op eigen grond rijden mag sowieso al of op een circuit. Zorg in ieder geval dat ze de skills hebben. In tijd van ellende gelden er andere wetten en dan kunnen ze in theorie ook jouw kant opkomen. Zoals ik al eerder geadviseerd heb zou ik zo snel mogelijk (dus als de oudste de wijsheid heeft) een alternatieve communicatie wijze met ze regelen en deze wekelijks testen met elkaar.

 

Van spel tot misschien wel de realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja idd .

Zoals in de quote...ze zijn 3 en 7. Een voorraad voor hen is niet zo voorhanden en zal weinig soelaas brengen.

Ik denk dat het beter is wanneer TSHTF enkele dagen te wachten tot bv de eerste drukte wat geluwd is en dan trachten een manier te bekijken om te bereiken enz....

Een communicatiemiddel is nog te zoeken ...nogmaals gezien hun leeftijd is dit niet simpel..

Soit..op die moment zal er wel een oplossing boven komen. Nu kunnen we vooral denken over de zaak en daar zal ook misschien een bepaalde oplossing komen boven drijven...

 

Als je dochters wat ouder zijn neem ze dan regelmatig mee zodat ze de route en alternatieve route naar je huis goed weten te vinden. Koop desnoods een scootertje of fiets de alternatieve route stuk voor stuk met ze. Ik weet dat 65km best ver is, maar in geval van nood... Ik wil je ook niet op illegale ideeën brengen, maar ik leer mijn kids straks als ze een jaar of 10-12 zijn rijden op een scooter, quad en dergelijke. Op eigen grond rijden mag sowieso al of op een circuit. Zorg in ieder geval dat ze de skills hebben. In tijd van ellende gelden er andere wetten en dan kunnen ze in theorie ook jouw kant opkomen. Zoals ik al eerder geadviseerd heb zou ik zo snel mogelijk (dus als de oudste de wijsheid heeft) een alternatieve communicatie wijze met ze regelen en deze wekelijks testen met elkaar.

 

Van spel tot misschien wel de realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kinderen zijn nooit oud/jong genoeg om ze het een en ander bij te brengen bijvoorbeeld kaart/kompas lezen hoe omgaan met een zakmes eigenlijk moet je het zaadje zo vroeg mogelijk planten

maar ondertussen kun je al wel routes gaan uitstippelen ,plekken zoeken waar je eventueel in alle rust je halte voorraad kun verstoppen en weer opgraven als ze naar jou inzicht oud genoeg zijn kun je een gedeelte lopen met ze

 

gr Hamster

 

 

 

Cool....mooie oplossing...hopelijk mag het nog even duren zodat mijn dochters wat groter zijn en ik hen op deze manier ook kan voorbereiden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Beste is om je kinderen dingen spelenderwijs aan te leren. Ze zijn zeker niet stom en onthouden meer dan je denkt. Zeker als je het ook op een voor hun interessante manier bijbrengt. Daarnaast zul je ze zelf als ouder achter de buis en computer af moeten trekken en ze laten knutselen en buitenspelen.
Sterker, kinderen vinden het leuk. Ga maar eens vuurtje stoken en broodje in het vuur bakken. Of een dagje het bos in, eetbare plantjes zoeken en een tarp opzetten.

Juist gewoon tussendoor kan je ze veel bijbrengen. Wij deden de dag na de jaarlijkse brandoefening op school thuis ook een brandoefening. Heel gewoon.

De kinderen mochten altijd de routes met bus en trein opzoeken, soms speelden we tijdens een fietstocht dat we verdwaald waren en mochten ze oefenen om weer thuis te komen.

 

Eigenlijk is een groot deel gewoon zelfredzaam maken. Daar komt de hele opvoeding op neer, gedurende de tijd dat je voor je kinderen zorgt, leer je ze zoveel mogelijk vaardigheden en kwaliteiten, zodat ze als volwassenen verstandige keuzes zelf kunnen maken.

Het leren doe je in eerste instantie door het voor ze te doen, en voor te doen, als hun leeftijd het toelaat laat je hen oefenen, en zodra ze het zelf kunnen laat je het los. Of het nu over zelfstandig lopen gaat of zelfstandig een broodje op het vuur maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 kinderen van rond de 11jaar wonen bij mijn ex en haar man.

Ik zie ze om het weekend.

En ze wonen op 10km.

Ze weten nog niet dat ik prep.

Ik verwacht dat mijn ex de kinderen dan niet zal afstaan.

 

Mijn plan is om pas op de 4e dag naar ze toe te gaan.

En dat ik ze dan makkelijker kan overtuigen dat de kinderen bij mij beter af zijn.

Verder ben ik er nog niet over uit:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 kinderen van rond de 11jaar wonen bij mijn ex en haar man.

Ik zie ze om het weekend.

En ze wonen op 10km.

Ze weten nog niet dat ik prep.

Ik verwacht dat mijn ex de kinderen dan niet zal afstaan.

 

Mijn plan is om pas op de 4e dag naar ze toe te gaan.

En dat ik ze dan makkelijker kan overtuigen dat de kinderen bij mij beter af zijn.

Verder ben ik er nog niet over uit:(

 

Als je kids 12 jaar of ouder zijn, dan hebben ze zelf ook dingen mee in te brengen. Als jij ze dus het preppen of de gedachte hiervan bijbrengt en zij zien het licht, dan komt het wel goed. Ze zitten dan ook in de leeftijd dat ze die 10 km zelf kunnen overbruggen op verschillende manieren.

 

Ik zou dus als ik jou was investeren in communicatiemiddelen met je kids en ze leren hoe bij jou te komen in geval van nood. Desnoods ergens halverwege afspreken en dit regelmatig oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...