Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werken aan energie-onafhankelijkheid: Auto.


lewieke

Aanbevolen berichten

Er zijn mensen die 30% tot 50% zuiniger gaan rijden dat is toch mooi.
Mag ik hier eens heel hard mee lachen? 50%, wil je me 1 zaak tonen waarin dit effectief gehaald wordt?

 

Al eens de hoeveelheid energie uitgerekend om H2O te splitsen dmv elektrolyse en wat de gassen dan bij verbranding opleveren in een verbrandingsmotor? Zo ja, wat voor een installatie je nodig hebt om

een 20kw te leveren, meer bepaald OVER te hebben? I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft er iemand wel eens aangedacht om een waterstof generator te maken. Ik zelf ben er een aan het testen. Bij mij wordt het wel een die de waterstof en zuurstof doet scheiden. Ik wil niet hebben dat er knalstof wordt gemaakt 1 klein foutje en hij zegt boem. Het zal geen gevaarlijk bom worden omdat alles onder atmosferische druk staat maar toch. Als je bezine tank vlam vat is het veel gevaarlijker. Als je puur H2 maakt dan is dat veel veiliger en heb je geen bom. Er zijn mensen die 30% tot 50% zuiniger gaan rijden dat is toch mooi.

 

waar woon je? ik hoop toch echt dat je mn buurman niet bent met dat soort experimenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn best veel garages die het inbouwen. En ik snap dat je verliezen hebt met het opwekken van waterstof, maar de redement van je motor gaat omhoog. En dat overtreft de verliezen die je maakt met het opwekken. Ik moet wel zeggen het ligt wel aan de type auto natuurlijk. Gemiddelt ligt het rond de 34% dacht ik.

@lewieke Het bestaad al jaren, minimaal 20 jaar. Er is zelfs een wetenschapper die een kever voledig op waterstof liet rijden.

@12gauge het gaat om een klein beetje waterstof zolang het onder atmosferische druk gaat heb je geen grote boem. een stuk vuurwerk is mischien wel gevaarlijker. En natuurlijk bouw je meerdere veiligheden erin zoals een vlamdover, een relais als de motor niet draait werkt het ook niet. Daar integen is je eigen benzine tank nog veeeel gevaarlijker, omdat het om veel grotere hoeveelheden gaat en het blijft branden.

 

Wij mensen worden naar mijn weten gewoon bang gemaakt, ik kan me voor stellen als je een tank met 200bar aan waterstof hebt dat je dan bang bent. Maar iets wat gemaakt wordt en gelijk verbruikt word dat is gewoon niet gevaarlijk. En natuurlijk ten alletijden safety first heel simpel.

 

Hier heb je een nederlands website. http://www.martinvangijn.nl/tag/hho/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een SHTF is het belangrijk om een diesel te hebben die ook op plantaardige olie rijden.

Iedere TDI tot 2000 kan dit. (Zonnebloem,slaolie,kokosolie ,olijfolie en in mindere mate sojaolie.)

Met mijn vorige Passat 100k op zonnebloem olie gereden.

Totaal 500k op de teller,en reed nog steeds perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@c.voerman Mag ik je vragen wat je technische achtergrond is? Ik vermoed namelijk dat je iets te weinig echt fysica en automechanica basis hebt om te gaan experimenteren.

Je hebt gelijk dat wij mensen dom worden gehouden, maar daar stopt het dan ook. Laat je niet teveel wijsmaken. Ja kan inderdaad het rendement verbeteren van een verbrandingsmotor,

maar daar zijn grenzen aan...

 

Die 34% die je zo mooi vermeldt, slaat dat op het rendement, de verliezen, het gewonnen rendement van waterstof gas bijvoeging, wat?

(Dit zodat we weten waarover we spreken voordat ik je volledig (ten onrechte) afbrand :D :D )

 

Puur hypothetisch, stel dat je het rendement van je verbrandingsmotor kan verbeteren zodat ie ipv 6L / 100 km maar 5.5L / 100 km verbruikt... Al eens uitgerekend hoe lang het duurt tegen dat dit

'rendabel' wordt... (maar is het dan een dubbelblinde proef, maw, weet jij wanneer het systeem werkt en wanneer niet? juist, dat weet je wel. Wel, ik garandeer je dat als ik eer een magisch toestel

in plaats waarvan JIJ gelooft dat je minder gaat verbruiken, je ook effectief minder gaat verbruiken... Denk er eens over na... en pomp je banden nu goed op, rij defensief, rij in het goede toerental gebied,

hou wat extra afstand zodat je minder moet remmen en je zal merken dat dit bewust zuinig rijden ook zeer effectief is... just saying.)

 

Waarvoor wil je een beter rendement, het financiële voordeel, het experiment, het milieu, om jezelf iets te bewijzen, iets anders?

 

@doom heeft een punt wat betreft plantaardig rijden, iedere dieselmotor kan aangepast worden om op plantaardige olie of biodiesel te rijden,

de een wat gemakkelijker dan de andere, sommigen zelf zonder enige aanpassing. Voor vragen daaromtrent, http://www.ppo.nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer een extra stapje gezet naar onafhankelijkheid. Ik heb mijn oude fiets voorzien van een elektromotor en topkwaliteit batterij. Ik probeer de fietsen zo om te bouwen dat de onderdelen onderling uitwisselbaar zijn. De ombouw van deze fiets kostte, batterij inbegrepen 760€. De batterij kost 500€ en het betreft een Lifepo4 36v 12Ah, best een stevig ding. Normaliter moet de batterij ongeveer 2000 laadcyclussen aankunnen, veel meer dan de veel goedkopere Li-on batterijtjes. Jaarlijks rijd ik +5000 km met de fiets. De keuze voor een elektrische fiets vergroot je actieradius, je snelheid en verkleint je inspanning.

 

De batterijen laden we met onze PV panelen (subsidies), voor het woon-werkverkeer met de fiets krijg ik km-vergoeding. De batterijen van ongeveer 0,5kwh wil ik gebruiken als backup voor het geval er een stroomstoring is. Hiervoor wil ik nog een omvormer kopen, liefst een ding dat 24-48v DC kan omzetten in ofwel 220v ofwel 12v, iemand die een gunstige oplossing kan bedenken ? Eventueel gebruik maken van een transfo van één of ander apparaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan Ik heb zeker techniesch opgeleid, een MBO 4. Geen automechanica maar iedereen snapt wel hoe een verbrandings motor werkt.

Ik zelf dacht eerst ook van ja natuurlijk kan nooit, maar er waren zoveel mensen die het doen en mooie resultaten boekten.

Op een gegeven moment ging ZerroFossilFuel op youtube het uit testen en hij boekte 30% winst.

Ik heb nog lang na gedacht en gekeken waar ik onderdelen kan krijgen. en heb toen besloten om het zelf ook uit te proberen.

Als het wel of niet werkt ik zal het je laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...