rescue Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 tja, misschien kennen jullie deze al. (deze was van vorige week.. begreep ik) http://vara.nl/media/238476 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De baron Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 intresant, dank u Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 intresant, dank u hear hear, ik kan blijkbaar ook met mijn oven wecken.. zal alleen niet weten hoe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 Ontzettend gaaf filmpje, bedankt voor het delen. LET AUB WEL OP ze weckt in de vaatwasser op 85 a 90 graden. Mijn vaatwasser kan dit bijvoorbeeld niet en wat ik weet van het wecken is deze temperatuur wel nodig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 gaaf enkel jammer dat ik geen afwasmachine heb ;-( gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 Prachtig idee. Je moet er maar op komen inderdaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 7 juli 2013 Delen Geplaatst: 7 juli 2013 Geinig idee. Je kan wel ineens een behoorlijk aantal potten verwerken. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 In een vaatwasser? Gewoon een lange RVS bak met water vullen, de zwitserse BVB benzinvergaserbrenner (http://lmgtfy.com/?q=bvb+benzinvergaserbrenner) eronder en knallen maar. Zo kan je in 1x wel 20-30potten wecken op de JUISTE temperatuur. Zeker vlees moet je eigenlijk in een hogedruk pan wecken. Dan komt de temp boven de 100C. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 In een vaatwasser? Gewoon een lange RVS bak met water vullen, de zwitserse BVB benzinvergaserbrenner (http://lmgtfy.com/?q=bvb+benzinvergaserbrenner) eronder en knallen maar. Zo kan je in 1x wel 20-30potten wecken op de JUISTE temperatuur. Zeker vlees moet je eigenlijk in een hogedruk pan wecken. Dan komt de temp boven de 100C. @prepass deze hoge druk pan voor wekken ken ik niet , enkel maar de ouderwetse ''wasketel'' kan je uitleggen wat je met drukketel bedoelt ?? want inderdaad als je de druk verhoogd verhoog je ook het kookpunt . Worden dan dezelfde weckflessen gebruikt of speciale weckflessen ?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 @Wafels Kijk hier maar eens http://www.motherearthnews.com/real-food/canning-meat-the-right-way-zmaz83sozshe.aspx#axzz2YRYZ4U9F http://www.gopresto.com/recipes/canning/meat.php Ze hebben het over pressure canning. Dat betekend onder druk. Met een hogedrukpan kan je dit dus bereiken. Zorg wel dat je drukmeter goed werkt en je overdruk ventiel nog functioneert! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Knap gedaan van de dame zomaar met haar vaatwasser. Ik heb zonet even de mijne gecontroleerd en het is een energiezuinig ding dat maar tot 65° gaat. Veel te laag me dunkt ? Of zijn jullie van een andere mening ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Mij lijkt het veilig tussen de 70 en 85 graden bij een vaatwasmachine programma. Hoe lager de temperatuur hoe langer het proces. Gelukkig kan mijn vaatwasser tot 70 graden... Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
missbir Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Niet zo heel erg slim van die dame.. ERRUG GEVAARLIJK ZELFS!!!!! Ik ben een fanatieke wecker.. met een weckpan.. Electrisch weliswaar, maar toch.. Goed waarom niet zo slim.. Verschillende groenten, fruit, gebak, vlees (je kan eigelijk alles wecken.. ;o) Vragen om een verschillende tijdsduur om te wecken en om een bepaalde temperatuur.. Voorbeeld : Bloemkool 90 minuten op 100 Graden maar rabarberjam 10 minuten bij 90 graden (meeste jams ;o) peren op sap 30 minuten 90 graden wortels 120 minuten 100 graden en veel vleessoorten 75minuten 100 graden. De tijden en graden zijn belangrijk omdat er anders geen vacuum onstaat. Ook de manier van potten vullen.. (afvullen .. of 1 cm onder de vullijn.. 2 cm onder vullijn .. of zelfs de pot maar halfvol. Toch wel allemaal belangrijk.. Als alles bederft heb je je voor niks zo druk gemaakt.. Op het internet enorm veel te vinden over wecken .. in de weckpan / oven / snelkookpan/magnetron.. Alleen alles vergt zijn eigen REGELS!! Informeer je dus goed voor je eraan begint.. Ook hier op het forum is wel al veel te vinden. Google eens op wecken.. dat levert vast meer resultaat op dan wecken (prutsen) in de vaatwasser. Keep on prepping.. xxmissbirxx 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Niet zo heel erg slim van die dame.. ERRUG GEVAARLIJK ZELFS!!!!! Ik ben een fanatieke wecker.. met een weckpan.. Electrisch weliswaar, maar toch.. Goed waarom niet zo slim.. Verschillende groenten, fruit, gebak, vlees (je kan eigelijk alles wecken.. ;o) Vragen om een verschillende tijdsduur om te wecken en om een bepaalde temperatuur.. Voorbeeld : Bloemkool 90 minuten op 100 Graden maar rabarberjam 10 minuten bij 90 graden (meeste jams ;o) peren op sap 30 minuten 90 graden wortels 120 minuten 100 graden en veel vleessoorten 75minuten 100 graden. De tijden en graden zijn belangrijk omdat er anders geen vacuum onstaat. Ook de manier van potten vullen.. (afvullen .. of 1 cm onder de vullijn.. 2 cm onder vullijn .. of zelfs de pot maar halfvol. Toch wel allemaal belangrijk.. Als alles bederft heb je je voor niks zo druk gemaakt.. Op het internet enorm veel te vinden over wecken .. in de weckpan / oven / snelkookpan/magnetron.. Alleen alles vergt zijn eigen REGELS!! Informeer je dus goed voor je eraan begint.. Ook hier op het forum is wel al veel te vinden. Google eens op wecken.. dat levert vast meer resultaat op dan wecken (prutsen) in de vaatwasser. Keep on prepping.. xxmissbirxx Kon het niet beter verwoorden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Gelukkig heb ik geen vaatwasser! Was het anders vast wel gaan proberen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 8 juli 2013 Delen Geplaatst: 8 juli 2013 Die aarbeien gingen gewoon zo in de pot en in de vaatwasser. De rabarber maakte ze overigens klaar op de traditionele manier? Is de vaatwasser niet enkel en alleen bedoeld om na dat je volgens de weckregels hebt gewerkt het laatste zetje te geven in de vaatwasser? Anders heb ik het filmpje niet begrepen. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.