prepass Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Heeft iemand al eens gedacht aan de volgende simpele zaken voor kinderen? (Ik kwam het nog niet tegen hier) Ze zijn lekker eenvoudig, goedkoop en geven zoooooveel plezier als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc Verjaardag kaarsjes (voor op de Mountain House pudding met appel uit de http://www.prepshop.nl ) Slingers (als je gaat dan maar met een feestje) Kleurboeken en potloden Eigen zaklampje op AA's (licht geeft enige gevoel van veiligheid voord kids) Spelletjes (pak kaarten, Memory, ganzebord, dobbelstenen) Kant en klare pannekoekbeslag Rol kado papier (om je zelf gemaakte lepel in te verpakken) Etc Etc Wie vult de lijst verder aan? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Heeft iemand al eens gedacht aan de volgende simpele zaken voor kinderen? (Ik kwam het nog niet tegen hier) Ze zijn lekker eenvoudig, goedkoop en geven zoooooveel plezier als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc Verjaardag kaarsjes (voor op de Mountain House pudding met appel uit de http://www.prepshop.nl ) Slingers (als je gaat dan maar met een feestje) Kleurboeken en potloden Eigen zaklampje op AA's (licht geeft enige gevoel van veiligheid voord kids) Spelletjes (pak kaarten, Memory, ganzebord, dobbelstenen) Kant en klare pannekoekbeslag Rol kado papier (om je zelf gemaakte lepel in te verpakken) Etc Etc Wie vult de lijst verder aan? Leuke startlijst! Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 een echt zwitsers zakmes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Happy Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Rol touw, daarmee samen een touwladder maken met boom takken of een klimbaan... Zelf een dobbelsteen snijden uit een blokje hout Stuk lont om een speciale verjaardagskaars te smelten Zelf gemaakt halsketting Vooral eigen spulletjes Eigen dagboek/schrift met pen Eigen zakmes Eigen zaklamp Om het feestelijk te maken Kleurige (drink) rietjes Ballonnen om diertjes mee te draaien/vouwen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Volgens mij was er al een topic over dit onderwerp... als de SHTF een keer uitbreekt (voor langere tijd) en je wilt toch iets vieren zoals een verjaardag, bijzondere gebeurtenis etc Tijdens/na shtf dingen vieren is natuurlijk belangrijk: afleiding en positief voor kinderen & volwassenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 @prepass dat je daar opkomt . Het is zeer zeker belangrijk . Het hoog houden van je mentale geest is eigenlijk een must . Nu hou ik niet van spelletjes maar weet dat een spel kaarten of een paar dobbelstenen ed in ieder survival pak moeten zitten en niet enkel voor kinderen dat geldt ook voor het hebben van een foto van mensen waar je van houd . gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Condooms. Ja, ook dan. genieten zolang het kan van elk moment. En ook inzetbaar als 'container'. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Condooms. Ja, ook dan. genieten zolang het kan van elk moment. En ook inzetbaar als 'container'. De vraag ging over items voor kinderen he? Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Tot hoe ver tel je de kinderen? Ook 'moderne' 'kinderen' zijn actief op dat gebied. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Goedkope walkie talkies voor rond het kamp, kan ook nog serieus van pas komen. Lampionnen (als aanvulling op de slingers maar geeft ook 's avonds wat kleur - slecht voor OPSEC ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Tot hoe ver tel je de kinderen? Ook 'moderne' 'kinderen' zijn actief op dat gebied. Als we het over kleurboeken en potloden hebben dan denk ik niet dat het over seksueel actieve pubers gaat... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 @AWOL: Op de Shelter Camping liepen sommige kids de hele dag te spelen met porto's. Wat het ook goed deed, waren breekstaafjes! (die chemische lichtjes) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 In mijn aanhanger BOT zit een wafel ijzer . Wafels bakken voor de kinderen . Ook volwassen kunnen er van genieten . Uitgetest op SC Drenthe . Voor de perfectie moet ik nog wat oefenen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Afhankelijk van de leeftijd (ook qua motoriek / verantwoordelijkheid) houden veel kinderen van fikkie stoken. Misschien wat hobo stovejes maken (kan natuurlijk ook ter plekke). Kunnen ze net als een kinderfornuisje zelf pannenkoekjes ofzo bakken en gelijk oefenen met het maken en aanhouden van vuur, koken, water zuiveren enz. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Mijn zoontje heeft een BOB-je. Met allemaal kind vriendelijk naar nuttige items, als ik thuis ben zal ik even kijken.maar zag al het 1 en het ander voorbij komen. Overigens herinner ik mij dat dit onderwerp wel eens eerder aan bod ik geweest...vaag lang lang geleden in een... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Overigens herinner ik mij dat dit onderwerp wel eens eerder aan bod ik geweest...vaag lang lang geleden in een... Daar was ik ook al "bang" voor. Ik kon zo snel met de zoek functie niets vinden wat hier van in de buurt kwam. (kleine) kinderen kunnen zich ook perfect vermaken met eenvoudige zaken in de natuur. De bedoeling van deze post is min of meer, een speciale gelegenheid iets meer "kleur" te geven en ook wat afwisseling te geven als buitenspelen geen optie is (ivm veiligheid, zeer slecht weer, etc etc). Het is van belang sommige zaken gewoon te blijven doen, zoals verjaardagen vieren, bij speciale momenten even stil te staan, goede herrinneringen ophalen etc. Oja, komt er net op, dat zandvormpjes ook wel handig zijn voor uren speel plezier....incl schepje, zeefje etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 http://preppers.nl/forum/threads/2041-Moeders-wat-preppen-jullie-voor-de-kids http://preppers.nl/forum/threads/3317-kinderen-Geen-TV-en-dan-! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2013 http://preppers.nl/forum/threads/2041-Moeders-wat-preppen-jullie-voor-de-kids http://preppers.nl/forum/threads/3317-kinderen-Geen-TV-en-dan-! Thx @Yoyo 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.