Rodin Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 Tandpasta in crisistijd Tip: een goedkope en goede tandpasta (slechte bestaan nauwelijks volgens mijn tandarts) is de Ultradent van Kruidvat. Kost nog geen euro en de rode variant bevat geen fluor; dus dat is dubbel voordeel. Als bij ons thuis de voorraad minder wordt, trek ik bij Kruidvat meestal in een keer het schap rode Ultradent leeg. 20 tubes voor nog geen 16 euro - daarvoor heb je nog geen 5 tubes normaal geprijsde tandpasta. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 Zout poetst ook goed, als de pasta op is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 Om bacteriën uit je mond te verwijderen kun je spoelen met salie. Je maakt dan salie thee die je gebruikt als gorgeldrank. Je saliethee ook gebruiken als je keelpijn hebt. Voor een frisse mondgeur kun je spoelen met een of meer van de volgende kruiden: tijm, koriander, peterselie, salie en munt. Vooral peterselie helpt goed tegen een slechte adem; het helpt zelfs als je knoflook hebt gegeten. - Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/81212-mondverzorging-recepten-voor-zelf-mondspoeling-maken.html Daar staat ook - over zout gesproken: Je mond met zout water spoelen is altijd goed. Je kunt dat dagelijks doen. Als je ontstoken tandvlees hebt, is een zoutspoeling extra goed; het helpt infecties te genezen. Je doet twee theelepels zout in een half glas water. Je spoelt je mond ermee en gorgelt. Bij ontstoken tandvlees kun je twee of driemaal daags spoelen met zout. Wanneer het niet snel over gaat kun je naar de tandarts gaan. Vaak is een aantal dagen met zout spoelen genoeg om het tandvlees te helen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 Dank voor de tip Rodin Met zout poetsen helpt overigens je tandglazuur om zeep, dat is namelijk veel te schurend. Je gaat ook niet je auto met schuurmiddel poetsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 Ik las ergens dat fluoride gevaarlijk is. Ik poets me tanden dan wel met whiskey:o http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/65658-van-tandenpoetsen-word-je-dom.html http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Art_fluoride.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 14 mei 2012 Delen Geplaatst: 14 mei 2012 @Rothbart Het zout moet je eerst oplossen in water, dat in je mond nemen en dan pas poetsen, dan is het geen enkel probleem en het resultaat is prima. Geen halve bus JOZO Zout over je tandenborstel gooien, dat is inderdaad zoiets als je auto poetsen met Commandant... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 15 mei 2012 Delen Geplaatst: 15 mei 2012 Thanx Bravo, voor diegenen die het nog niet duidelijk was. Whiskey hoef je trouwens niet eerst op te lossen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchprepper Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 ik ben helaas veroordeeld om toch de duurdere tandpasta,s met xanthan gum voor gevoelige tanden aan te schaffen. anders ga ik door een hel als ik door mijn hele gebit kies en tandpijn heb. het werkt goed dus waarom veranderen. vind et niet heel spannend ofzo hoor, 4 euro een tube koop vrijwel iedere maand een stuk of 3-4 ervan flosdraad vind ik ook belangerijk, ik koop de dikke oral B ultrafloss en de dunnere waxfloss, afgelopen week nog even wat aangeschaft 2 tubes tandpasta en 500 meter floss draad. normaal koop ik meer maar pijnstillers en wondontsmettingsmiddelen hadden meer prioriteit voor deze maand. paracetamol,betadineoplossing en sterilon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 kleine correctie: niet met zout, tenzij je je glazuur helemaal de vernieling in wil helpen wel met natriumbicarbonaat; kost 3,95 voor een kilo-bus en kan voor vele doeleinden gebruikt worden sterk anti-oxidant, schijnt zelfs kanker te verhelpen zeggen sommigen... Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tove Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 Natriumbicarbonaat met pepermuntolie, poetst echt perfect. Per lepel bicarbonaat een druppeltje olie erbij. Die olie is puur voor de smaak, anders is het wat zoutig. (went ook wel) Altijd handig om te hebben, ook tegen maagzuur, maagpijn, opgeblazen gevoel, om mee schoon te maken, om je groenten te wassen en van ongewenste beestjes te ontdoen... En voor die paar euro die een kilo kost, kan je de komende tien jaar je tanden blinkend schoon poetsen. Heb de laatste 13 jaar constant gedoe gehad met m'n gebit en voorheen was het vreselijk pijnlijk maar sinds ik met zuiveringszout kan ik makkelijk met ijskoud water spoelen zonder iets te voelen.... Echt gek, maar het scheelt een flinke duit met de dure tandpasta die ik voorheen gebruikte dus ik blijf erbij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 31 mei 2012 Delen Geplaatst: 31 mei 2012 Tove poets je met NaHCCO3, of spoel je er mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 waar koop je natriumbicarbonaat? Ik lees op Wikipedia dat men dit vroeger ook gebruikte in plaats van gist bij het brood bakken, en dat is natuurlijk ook erg interessant!! Dit lijkt nog een mooi goedje, alleen nog de vraag, wat is de houdbaarheidsdatum? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Sandokan Geplaatst: 1 juni 2012 Delen Geplaatst: 1 juni 2012 natriumbicarbonaat koop je gewon bij de DA drogist bv - 1kg voor 4,75 geloof ik NIET die kleine pakjes zuiveringszout bij de apotheek halen; daar zit 50gr in en kost al 4 euro gewoon die grote bussen nemen!!! succes, Sandokan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen. Mijn shtf voorraad tandpasta bestaat verder uit Keltisch zeezout. Oneindig houdbaar en veel makkelijker op te slaan dan gewone tandpasta, die na verloop van tijd ook nog eens uitdroogt. Over Keltisch zeezout is veel te vertellen, zie google. Nog even een gebruiksaanwijzing; neem een paar korrels Keltisch zeezout in je mond. Het is onvoorstelbaar hoe weinig je nodig hebt. Laat het zout oplossen in je speeksel. Dat duurt net iets langer dan je denkt. En poetsen maar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RedPill Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Salvadora persica Het wortelhout van deze boom wordt al eeuwen gebruikt als een natuurlijke tandenborstel. De vezelig stukjes wortelhout worden door de Wereld Gezondheids Organisatie aanbevolen als middel voor mondhygiëne. Uit onderzoek zou blijken dat het sabbelen op houtjes tandheelkundig gezien een gunstige werking heeft omdat er schuurmiddelen, antiseptica, fluoride en andere stoffen vrij komen die de mondhygiëne gunstig beïnvloeden. Verkrijgbaar bij turkse winkeltjes en op de bazaar in beverwijk/vleuten. RedPill Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen. Mijn shtf voorraad tandpasta bestaat verder uit Keltisch zeezout. Oneindig houdbaar en veel makkelijker op te slaan dan gewone tandpasta, die na verloop van tijd ook nog eens uitdroogt. Over Keltisch zeezout is veel te vertellen, zie google. Nog even een gebruiksaanwijzing; neem een paar korrels Keltisch zeezout in je mond. Het is onvoorstelbaar hoe weinig je nodig hebt. Laat het zout oplossen in je speeksel. Dat duurt net iets langer dan je denkt. En poetsen maar! Tandpasta die uitdroogt? Over hoeveel jaar hebben we het dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen. Welke criteria hanteer je voor de conclusie dat het 'onvoorstelbaar goed' poetst? De mate waarin het tegen caries/gaatjes helpt weet je toch pas bij een volgend tandarts bezoek? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Ik heb tubes van 3-4 jaar gebruikt, zonder enige uitdrogings verschijnselen. Alleen de tube zelf was iets kwetsbaarder geworden, hij vertoonde enige kleine scheurtjes bij dubbelvouwen, zonder dat de inhoud ging lekken overigens..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo? Hahaha LOL (al vind ik duur van houdbaarheid wel een tikkie andere categorie dan zeggen dat een verzorgingsmiddel goed werkt, ik geloof je wel, maar een motivatie erbij vind ik wel zo handig) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Poetsen met zeezout doet me denken aan paradontax tandenpasta, echt vies vindt ik! Ik poets mijn tanden al jaren met de tandenpasta van het kruidvat werkt m.i. prima. Ben al 32 jaar gaatjes vrij, dus kan niet mee praten over kies/tandpijnen etc. Ik heb een flinke voorraad tandpasta heb ook nog niet meegemaakt dat deze uitgedroogd is. Tove ik heb je recept opgeschreven, ga het een keer uitproberen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Ik las ergens dat fluoride gevaarlijk is. Ik poets me tanden dan wel met whiskey:o http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/65658-van-tandenpoetsen-word-je-dom.html http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html http://home.planet.nl/~holtj019/NL/Art_fluoride.html (sodium)-fluoride gebruikte men ook in de concentratiekampen van WW2. Het is een chemisch afvalproduct van de nucleare en aluminium industrie. They: ''had little concern about sodium fluoride's 'supposed' effect on children's teeth; instead, their reason for mass-medicating water with sodium fluoride was to STERILIZE HUMANS and force the people in their concentration camps into calm, bovine, submission. '' Bron: http://www.greaterthings.com/Lexicon/F/Fluoride.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo? Iemand anders dan ervaring met de houdbaarheidstermijn van tandpasta? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo? Er zijn ook van die grote brokken Himalaya zout te koop. Dit zout heeft duizenden jaren in de grond gezeten en zal wel niet zo snel bederven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Er zijn ook van die grote brokken Himalaya zout te koop. Dit zout heeft duizenden jaren in de grond gezeten en zal wel niet zo snel bederven. Tenminste iemand die nadenkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.