Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Beste Preppers, Ik ben opzoek naar een voorbeeld database of een persoon die goed is in het maken of uitleggen van een database. Het gaat om de 27mc vandaar dat dit bericht hier staat vermeld. Ik wil graag kunnen bij houden met wie ik heb gesproken en waar de stations zitten, callsign, datum enz. Wie kan mij verder helpen? Wonderland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Wonderland: Heb je een voorkeur voor iets? En voor een manier waarop je het bij wilt houden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Kan toch wel gewoon in excel of scalc? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Shadow Ta ik heb wel iets in mijn hoofd: Callsign, naam, stad, provincie, land, santiago, radiosterkte, kanaal, band, frequentie, datum. Met een zoekfunctie op naam en/of callsign. voor het bijhouden zou een formulier handig zijn waarin ik die gegevens zou kunnen invoeren. Bedoel je dat? Groetjes Wonderland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Het kan idd in excel maar daar kom ik niet uit, hetzelfde geld voor acces. ik heb filmpjes bekeken, fora's gelezen en ik kom er niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Wonderland: Ik zit te denken aan FileMaker, is voor zo'n recht-toe-recht-aan database beter dan Access en Excel. Ik zal komend weekend wel even kijken of ik snel iets in elkaar kan zetten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Shadow is dit te downloaden en kan ik het misschien dan wel zelf? dat scheelt voor jou toch weer werk en leer ik er ook iets van. Het hoeft voor mij niet meteen te werken, als ik er maar iets meer van begrijp Alvast bedankt voor je hulp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Wonderland: In de juiste, niet nader te specificeren kanalen is het te downloaden. Het is een vrij eenvoudig systeem dat je redelijk snel onder de knie krijgt als je al wat weet van database-ontwerp. Voor mij is het meer een vingeroefening, geen moeite dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Dan wacht ik jou prestatie's gewoon even af nogmaals erg bedankt voor de moeite Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Mij lijkt toch dat ooit iemand dit wiel al eens uitgevonden heeft... ik ben al een beetje aan het snuffelen op t web. Maar de meeste contacten schrijf ik toch nog steeds in mijn logboekje van papier... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar vind het fijn als ik het via een computer document kan bijhouden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Wonderland en @Communicator: Beta 1 is klaar, inclusief de runtime van Filemaker is het een zip-bestand van zo'n 45MB. Geïnteresseerd om te testen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Misschien als back-up @Wonderland, wat als je digitale shizzle crashed?? In een blackbook zijn alle frequenties makkelijk na te lezen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 laat maar komen @Shadow waar kannikum leechen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Ja een boekje is er ook al, maar wil het ook gaan vastleggen op de pc. zolang niet TSHTF kan ik via de pc het sneller opzoeken @Flow Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Wonderland en @Communicator: Link per PB verzonden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 29 mei 2013 Delen Geplaatst: 29 mei 2013 Google: Free QSL Software Google: Free QSO Loggin Software Waarom in godsnaam 't wiel opnieuw uitvinden? Er zijn miljoenen 27MC'ers die grotendeels dezelfde ideeen hebben bij 't bijhouden van hun gesprekken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 29 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2013 @Enki, de ideeën zijn wel hetzelfde, maar ik kon nergens een voorbeeld krijgen of downloaden. Het zelf in elkaar zetten lukte mij ook niet vandaar dit onderwerp. Het ging er niet om dat het opnieuw uitgevonden werd, maar meer hoe ik geholpen kon worden met wat ik wilde en het nergens kon krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 mei 2013 Delen Geplaatst: 30 mei 2013 @Wonderland en @Shadow: Ik heb nog Filemaker Pro Advanced 8.5 software hier liggen en het boek Filemaker Pro 8.5 Bible liggen. Doe ik niets meer mee....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 30 mei 2013 Delen Geplaatst: 30 mei 2013 @Raycoupe: Database is gebouwd in versie 12 en zal dus niet werken in 8.5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 mei 2013 Delen Geplaatst: 30 mei 2013 @Raycoupe: Database is gebouwd in versie 12 en zal dus niet werken in 8.5 12 Alweer, 'k word oud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
666Viper666 Geplaatst: 30 mei 2013 Delen Geplaatst: 30 mei 2013 Kijk eens naar ham radio deluxe daar zit alles in wat je maar wil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.