Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste prepperkanaal 27mc


preppie&kokkie

Aanbevolen berichten

er staat bij: Bijvoorbeeld.

 

Ik leg helemaal niks vast, ik stelde het enkel voor.

Ik zou graag meer meningen willen horen van mede preppers. Ik snap je argumenten heel goed, en kan me er prima bij neerleggen als men het bij 2 kanalen wilt houden op de 40 standaard kanalen. Maar ik sta nog steeds achter mijn voorstel.

 

Daarnaast zou het inderdaad een goed idee zijn om in de hogere en lagere regionen ook kanalen te bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wil je voorstel ook niet graag afbranden, maar doe het wel.

Een oproep kanaal moet vastliggen... (toch)

Een backup is handig maar meerdere heeft geen nut meer.

 

Elke paar maanden een nieuwe poll gaan houden met een nieuw voorstel werkt niet..

 

Met vaste contacten spreek je toch al na een paar contacten een vast kanaal en tijdstippen af..

En die zal je vaak veranderen of bij storing verplaatsen enz.

 

Ik hoop dat je dat inziet?

Er komt vast iemand voorbij die roept, " maar in mij omgeving gebruikt de bakker dit kanaal of de buurman als babyfoon enz. Daar kom je landelijk dus niet echt uit, anders dan domweg iets kiezen en daaraan vast houden?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er even een nachtje over geslapen...

 

Momenteel zit ik altijd op Kanaal 17. Gewoonweg omdat dit nu het gezelligste kanaal is en ik weet dat er altijd wel iemand luistert.

Dat zal dan in geval van SHTF veranderen naar kanaal 4.

 

Vroegâh ... toen zaten wij altijd op kanaal 4 in deze regio. De oude garde zat altijd op 17, en de jeugd op 4.

 

Als er dan weer eens een 'knijper' op het kanaal zat, werd er een alternatief gezocht, vermogen bij geschakeld en zo werd de knijper weggedrukt, met het bericht: Kanaal 7, kanaal 7 (bijvoorbeeld)

Voor elke situatie is een aparte oplossing te bedenken.

 

Maar ik zie nu wel in dat 1 kanaal, en hooguit 2 inderdaad een betere kans van slagen heeft.

 

Ik rust onze kees ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ag , En om maar even iedereen tegen te spreken , Je kan ook een paar tientjes meer uitgeven en een "bakkie " met scan functie kopen .

Dan luister je op elk kanaal mee

 

Mijn bak heeft een scan functie, enkel; telkens als hij weer bij 1 begint, geeft dat ding een piepje die ik niet kan uitzetten. vreselijk irritant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bak heeft een scan functie, enkel; telkens als hij weer bij 1 begint, geeft dat ding een piepje die ik niet kan uitzetten. vreselijk irritant!

 

Dat zijn naar mijn weten maar een beperkt aantal radio,s die dat doen, nu ben ik wel benieuwd of dan een radio is die ik in gedachte heb:confused:

Is het een radio uit de fabriek van President?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Mijn bak heeft een scan functie, enkel; telkens als hij weer bij 1 begint, geeft dat ding een piepje die ik niet kan uitzetten. vreselijk irritant!

 

He @Communicator, de mijne doet dat niet, en ik heb ook geen idee hoe aan te zetten?

Al eens gegoogled? Zal als ik hem kan vinden eens in de manual kijken...

Kom je ook 10, 11, 12 mei ( met zender)?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

He @Communicator, de mijne doet dat niet, en ik heb ook geen idee hoe aan te zetten?

Al eens gegoogled? Zal als ik hem kan vinden eens in de manual kijken...

Kom je ook 10, 11, 12 mei ( met zender)?

 

Grt

Kans

Als ik het goed heb is die piep niet uit te zetten, dit is gewoon standaard in de processor geschreven.

Zelf heeft mijn radio nagenoeg de zelfde printplaat als die van de Lincoln.

Ik weet dat er erg veel aan te passen is aan deze radio,s maar een piep mode, switch (brug) ben ik zelf nog niet eerder tegengekomen.

 

 

Thanks Communicator

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...