jobs Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Zoals elders genoemd. Multi-inzetbaar. Achterd e voordeur, voor de voordeur. Bij je BOL. ETc. Maar heeft deze zaak de juiste spullen? ZIe http://www.zandzaken.nl/index.php?route=product/product&path=49&product_id=299 Wil ik jute, PP of ander materiaal? Zand uit de straat of het strand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @jobs: Ik zou een materiaal kiezen, dat ik ook voor andere doeleinden kan gebruiken. Jute is voor meer dingen handig, maar wellicht die PP zakken ook wel. Zand zou ik zo dichtbij mogelijk halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 en het liefst droog . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Straatstenen er uit en dan scheppen? Of toch het strand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 joh, ik zou zeggen maak een mooie review, met vergelijkend waren onderzoek vwbt zand uit de buurt in de diverse zakken en zand van ver weg in dito zakken . zou ook kijken naar hoeveelheden zand, hoe de diverse zakken zich dan gedragen en wat je nog meer kunt variëren . ik ben benieuwd en wacht in spanning af . en velen met mij , denk ik zo maar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @jobs: Antwoord staat hierboven. Liefst droog zand en zo dichtbij mogelijk, ivm transport. Als je tegen de duinen aanwoont en een klinkerstraat voor de deur hebt, heb je beide opties. Als je moet 10km naar strand moet lopen/fietsen/rijden, tja, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt. 'k Neem aan dat je die zakken niet gevuld en al klaar legt voor als SHTF, dus 't zal de straat wel worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Dat SHTF geval bedoel ik. Dus al wel de zakken in de buurt. Maar dan jute of PP of beide? Of wat anders? Andere winkel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Ik heb deze besteld voor maar 0,10 pst http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m627755444-zandzakken.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Heksenboot kom er maar in.... . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Zou de kinderboerderij wat hebben? Eens kijken... (opvulling 12345678901234567890) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Ik heb deze besteld voor maar 0,10 pst http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m627755444-zandzakken.html Hee, dat is een mooie prijs! Waar heb je die besteld Mrs. Lotte? Ik had deze offertes gekregen @jobs (dank je voor de tip @Jager ): Beste, * Formaat 45x70 cm, met sluitkoord en 1,5% UV*** EUR 490 per 1000 stuks Formaat 30x50 cm, met sluitkoord en 1,5% UV*** EUR 390 per 1000 stuks Beide formaten kunnen per 500 stuks geleverd worden en worden franco geleverd. * Het door u gevraagde formaat van ongeveer 25x100 cm hebben wij niet voorradig. Om de zakken als zandzak te gebruiken, lijkt het me handig als de zak een sluitkoord heeft en voorzien is van UV, zodat het langer goedblijft in de buitenlucht. * * Met Vriendelijke groet, * Marc Hendriks 0646001260 * Bonsema verpakking Koningsweg 2c 9731 AS Groningen Tel: 050-5493010 Fax 050-5493011 - - - - - Goedenavond, * We hebben in pp-wit onderstaande maten: * 30x50cm. 500 stuks: € 0,34 p/stuk 1000 stuks: € 0,28 p/stuk * 40x60cm 500 stuks: € 0,42 p/stuk 1000 stuks: € 0,34 p/stuk * 50x80cm. 500 stuks: € 0,50 p/stuk 1000 stuks: € 0,42 p/stuk * Prijzen: franco geleverd binnen NL Prijzen: excl. 21% btw Levering: uit voorraad Betaling: 1e levering vooraf * Dit zijn geweven pp-zakken, niet uv-stabiel, zonder sluitkoord. Gevuld met zand een levensduur van ca. 5 weken. * Ik heb geen zakken die niet geweven zijn, heeft u daar een voorbeeld van? * * Met vriendelijke groeten, Kind regards, Robert van Heusden Handelsonderneming van Heusden Zandweg 1 4181 PL Waardenburg The Netherlands Tel +31 (0) 65 5515560 Fax +31 (0) 418641324 E-mail: info@zandzakken.nl Internet: http://zandzakken.nl Rabobanknr. 1367.24.787 - - - - - Wij hebben PP zandzakken op voorraad in het formaat 30 x 50 cm of 40 x 60 cm. De kosten voor een baal van 1000 stuks zijn EUR240, excl. BTW, franco geleverd. Met vriendelijke groet / With best regards / Mit freundlichen Grüßen, Inge van den Berg NNZ bv P.O. Box 104 9700 AC* Groningen The Netherlands T +31 (0)50 5207800 F +31 (0)50 5207801 E iberg@nnz.nl I* http://www.nnz.nl ***** * Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Heksenboot. Via Marktplaats dus, staat in de link... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Heksenboot. Via Marktplaats dus, staat in de link... Hahaha, inderdaad, kippig moment, sorry. Aan te raden dus, @jobs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sofie Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Mrs.Lotte Zou je iets kunnen vertellen over deze zakken? hoe bevallen ze? zijn ze stevig genoeg etc? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Hmm.. Tijd voor een group-buy dus? Palletje bestellen en dan doorverkopen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Mrs.Lotte Zou je iets kunnen vertellen over deze zakken? hoe bevallen ze? zijn ze stevig genoeg etc? Ze zijn niet al te groot, dus goed te hanteren. Ik had ook een paar puinzakken van de Hornbach gehaald, zelfde materiaal, dus ik denk wel dat ze stevig zijn, maar die zijn niet te tillen als die gevuld zijn met zand.. Heb ze dus nog niet echt gevuld. Zal dat na de vorst eens doen en je dan informeren. Er zitten een paar touwtjes bij om ze dicht te knopen, geen handvatten oid.. Dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Hmm.. Tijd voor een group-buy dus? Palletje bestellen en dan doorverkopen? Even een waarschuwing voor iedereen: Die PP (polypropyleen) geweven zakken zijn prima, maar je moet ze niet blootstellen aan zonlicht. De duurde soorten zijn UV (zonlicht) bestendig gemaakt, maar beter hou je die ook uit de zon. Reken eerst uit hoeveel je er nodig denkt te hebben. Als je 30 x 50 cm neemt, ga je uit van een hoogte van 10 cm gevuld en platgestampt (moet voor de stevigheid). Tussen de lagen in doe je prikkeldraad, tegen het verschuiven, of je maakt 2 punten aan korte stokjes/takjes, voor de onderlinge verbinding. Dan heb je voor een ruimte van 2,5 x 2,5 meter van 2 meter hoogte al 400 zakken nodig...... En er gaat aan alle kanten 30 cm van je ruimte af....... dat is 60cm in de ene breedte en 60 cm in de ander breedte..... Het beste kan je trouwens koepels maken, want dat is de stevigste en meest voordelige constructie. [ATTACH=CONFIG]2743[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sofie Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Heksenboot nu je toch aan het rekenen bent, hoeveel zakjes denk je gaan in zo' n toffe koepel hut? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 @Heksenboot nu je toch aan het rekenen bent, hoeveel zakjes denk je gaan in zo' n toffe koepel hut? Cirkel oppervlakte ongeveer gelijk aan 2,5 x 2,5 m2 = 6,25 m2 Straal van de cirkel wordt dan ongeveer 2 m, doorsnede 4 meter (Oppervlakte cirkel = pi x straal in het kwadraat). Omtrek cirkel: 2 x pi x straal = 2 x pi x 2 = 12,5 m. Daar gaan 25 zakken van 50 cm in. Stel dat je een cilinder maakt van 2 m hoog, dan heb je 20 zakken nodig, om zo hoog te komen (10 cm per zak). 20 zakken hoog x 50 zakken in de cirkel = 100 zakken. Voor een koepel heb je wat minder nodig, maar zo goed kan ik ook weer niet rekenen. Hier kan je zelf aan de slag: http://www.terra-form.org/tools/earthbagdomecalc.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Goed dat je het zelf zegt dat je niet goed kan rekenen . 20 ×50=1000 Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Goed dat je het zelf zegt dat je niet goed kan rekenen . 20 ×50=1000 Grt Geert Thanx Geert, die nullen doen me altijd de das om Klopte die andere som een beetje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Ja op een paar cm na . Maar het is zand zakken sculptuur . Voor de koppel verklein je de doorsnede van de cirkel met max , 15 cm per laag Davis telkens 1 a 2 zakken minder . Zo heb je nog 25 lagen dus nog eens 500zakken nodig . Denk ik Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Straatstenen er uit en dan scheppen? Of toch het strand? Pas op losse klinkers kunnen vervolgens heel makkelijk tegen je gebruikt worden.. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Gratis zand halen bij ons. Wel zelf uit onze kruip ruimte scheppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Heel slim, met name als je grondwaterstand al aardig hoog ligt. Dan een beetje regen erbij en je kruipruimte ruimte staat onder water. Zeker hier aan de west/middenkant van NL..... Letop, dit kan dus niet overal..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.