Kans Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 oke nu word er zo gezegt: "Maar dit zijn geen militairen?" meestal is er altijd wel 1 met een militaire achtergrong/training. ik ga maar weer een oude vertrouwde uit de kast halen. "militair": een persoon die diensten verricht in dienst van een krijgsmacht van een erkende staat..... Deze definitie is onze luxe definitie, vroeger heten ze strijders enz, daar voor waren het gewoon de mannen van de groep. Het werkt zo goed omdat een georganiseerde gespecializeerde groep gericht op het verdedigen (ja helaas ook aanvallen) gewoon een bewezen goed concept is. Dus niet erom heen draaien als tshtf: heb je deze skil redelijk onder de knie of, krijg je die redelijk snel onder de knie of, zit je redelijk snel onder een knie ! Prep ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Ik weet dat dit om overleven gaat als het echt moet.. Maar krijgen jullie nu ook niet zo'n enorme zin om gewoon lekker het bos in te gaan om een weekendje te bushcraften?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Ik weet dat dit om overleven gaat als het echt moet.. Maar krijgen jullie nu ook niet zo'n enorme zin om gewoon lekker het bos in te gaan om een weekendje te bushcraften?? Weekendje of weekje in bos spelen is altijd leuk.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Ik weet dat dit om overleven gaat als het echt moet.. Maar krijgen jullie nu ook niet zo'n enorme zin om gewoon lekker het bos in te gaan om een weekendje te bushcraften?? Relaxed met mijn zwagers gaan bushcraften en wat scenario's spelen....altijd, wanneer gaan we? . Maanden aan een stuk schuil houden in een lean-to shelter, met een half lege maag, met angst voor vrouw en kinderen, hopend dat er geen idioten mijn locatie overvallen met weet ik wat voor gevolg NEEE. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 ik ga maar weer een oude vertrouwde uit de kast halen. "militair": een persoon die diensten verricht in dienst van een krijgsmacht van een erkende staat..... Deze definitie is onze luxe definitie, vroeger heten ze strijders enz, daar voor waren het gewoon de mannen van de groep. Het werkt zo goed omdat een georganiseerde gespecializeerde groep gericht op het verdedigen (ja helaas ook aanvallen) gewoon een bewezen goed concept is. Dus niet erom heen draaien als tshtf: heb je deze skil redelijk onder de knie of, krijg je die redelijk snel onder de knie of, zit je redelijk snel onder een knie ! Prep ze, Kans Diensten? Zag al die jaren altijd als goed (onder) betaalde hobby, veel zon, veel zand en af en toe prachtig groen, weinig strand, leuke afgelegen locaties, vriendelijke locals. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Relaxed met mijn zwagers gaan bushcraften en wat scenario's spelen....altijd, wanneer gaan we? . Maanden aan een stuk schuil houden in een lean-to shelter, met een half lege maag, met angst voor vrouw en kinderen, hopend dat er geen idioten mijn locatie overvallen met weet ik wat voor gevolg NEEE. Laten we daarom maar hopen dat het laatste nooit komt, en we gewoon de scenario's kunnen blijven spelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Laten we daarom maar hopen dat het laatste nooit komt, en we gewoon de scenario's kunnen blijven spelen. Is voor velen beter, oefening baart kunst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 @rescue: Ben het helemaal met je eens! Bushcraft kennis vind ik wel essentieel, 'k snap dat het voor een randstadbewoner anders ligt. Ik woon ik in de rustigste provincie, Drenthe. Ken het gebied goed en ten oosten van mij is er een grote leegte. Voor mij zijn "natuur" skills een zeer belangrijk deel van mijn voorbereiding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 @rescue: Ben het helemaal met je eens! Bushcraft kennis vind ik wel essentieel, 'k snap dat het voor een randstadbewoner anders ligt. Ik woon ik in de rustigste provincie, Drenthe. Ken het gebied goed en ten oosten van mij is er een grote leegte. Voor mij zijn "natuur" skills een zeer belangrijk deel van mijn voorbereiding. Op de winter na, is de natuur een groenten en kruidentuin die zijn weerga niet kent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Maar zo kan het ook: http://www.wtf.nl/grenzeloos/7368/vrouw-leeft-al-13-jaar-als-hobbit.html (klik op "fotoserie" voor de rest van de fotoos...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Maar zo kan het ook: http://www.wtf.nl/grenzeloos/7368/vrouw-leeft-al-13-jaar-als-hobbit.html (klik op "fotoserie" voor de rest van de fotoos...) Lijkt me waanzinnig om dat te kunnen, maar goed de Nederlandse regels, Bouw en Woningtoezicht etc vinden dat nooit goed. Echter het idee en concept is uiteraard WAANZINNIG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Lijkt me waanzinnig om dat te kunnen, maar goed de Nederlandse regels, Bouw en Woningtoezicht etc vinden dat nooit goed. Echter het idee en concept is uiteraard WAANZINNIG Ja te gek he? Heel jammer dat het hier inderdaad niet kan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Of topic-ik wilde hem toch even delen. Back on topic: Survival in het bos is prima te doen, maar de winter doet je de das om zonder voorbereiding....keihard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bushmaster Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Op de winter na, is de natuur een groenten en kruidentuin die zijn weerga niet kent. Noorwegen -28. En wat zei hij, dan ga je dood....was wel een nuchtere instructeur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 Noorwegen -28. En wat zei hij, dan ga je dood....was wel een nuchtere instructeur. Veel bos, weinig warmte, funest voor velen van ons. Wat een tijd daar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 27 maart 2021 Delen Geplaatst: 27 maart 2021 Op 11-1-2013 om 23:05, Piroska zei: schreef Riesie: Lijkt me waanzinnig om dat te kunnen, maar goed de Nederlandse regels, Bouw en Woningtoezicht etc vinden dat nooit goed. Echter het idee en concept is uiteraard WAANZINNIG Ja te gek he? Heel jammer dat het hier inderdaad niet kan.. Ha beste @Piroska tegenwoordig mag het wel op verschillende plekken in Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 18 februari 2022 Delen Geplaatst: 18 februari 2022 Je kan dan beter niet dit dier tegenkomen! Bizar sterk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JHaas Geplaatst: 9 april 2022 Delen Geplaatst: 9 april 2022 Ik zou enkel het bos ingaan om te verdwijnen, er leven lijkt me maar niks zonder ondersteuning. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.