Ga naar inhoud
GENEGEERD

E-nummers, voedselmanipulatie?


Chinook

Aanbevolen berichten

Denk zelf dat het eerder andersom is.

Heft in eigen hand houden wil ik mee zeggen; de overheden voeren ons slechte stoffen ter voorbereiding op..??? Kan vanalles zijn, daar zijn genoeg ideeën over.

Veel mensen weten helemaal niet dat aspartaam een smerige stof is.. dus is het wel degelijk jammer dat het toegestaan wordt door de staat. Aangezien mensen er al vanuit gaan dat de overheid geen gif in het eten zal doen. En dat bepaalde dingen gewoon niet te krijgen zijn zonder die stoffen.

 

Wat bedoel je nu met je suikerlobby-verhaal? Dat suikerlobby tegen stevia en ook tegen aspartaam is DUS is het niet slecht?

Dat is juist helemaal niet zo.. suiker werd inderdaad vervangen door zoetstof zoals Aspartaam, maar hier hebben ze juist veel profijt van gehad. Stevia is een gezond, natuurlijk middel (voor zover bekend :) ) en wordt dus sowieso tegengehouden. 't Zijn meer de mensen die zich ervan bewust worden die geen Aspartaam meer willen, niet de suikerbranche.

Kan hier nog wel een heel verhaal gaan typen over reguliere en natuurlijke medicijnen - wat een beetje op hetzelfde neerkomt - maar dat doe ik maar niet ;).

 

Jep alles wat eigen business bedreigd is vaak verkeerd of slecht toch? Alleen momenteel word er te veel toegevoegd en ieder product bevat de dagelijkse toegestane hoeveelheid.....dan zit je aan het einde van de dag er dus al 10 maal overheen ;-)

Vergeet alle light producten en eet gewoon minder troep en meer natuurlijk, minder of geen kant en klaar maaltijden etc. Het is vaak nog simpel te doen alleen je moet wel opletten en vooral willen!

 

De zoetstoffen aspartaam en acesulfaam k etc, de 950 range, volledig links laten liggen, vooral goed opletten bij het vele snoepgoed van kinderen etc. Voor kinderen zijn deze stoffen volstrek overbodig en vooral gevaarlijk voor ontwikkeling. En doe ook veel eigen onderzoek en je zult merken dat de industrie niet zuiver is en sommige oud uitziende sites van enkele particulieren die u allen alleen maar willen waarschuwen vaak worden afgezet als niet te vertrouwen toch wel degelijk (helaas voor de industrie) de juiste info bevatten.

Een bekend onderzoek is het onderzoek waar geen enkel proefdier het onderzoek heeft overleefd! De hele groep apen is overleden aan epilepsie, hartfalen, herseninfarcten etc etc. Dit onderzoek werd afgekeurd omdat allen apen overleden zijn!...duhhuh..spreek voor zich. Wist je ook dat de FDA (usa) aspartaam eerst tegenhield maar dat het later is toegestaan omdat door wisseling van directeur en deze connecties had met die branche!

De belangen zijn zo groot dat de industrie en aanhangers die er aan verdienen het altijd goedkeuren en promoten!

 

En makers van canderel aspartaam zoetjes voor in de koffie maaken ook stevia...maar dan nog te duur en een afwijkende smaak, dus ze doen er letterlijk alles aan om er meer winst uit te halen of iets af te kraken. Laat je de vooral niet gek maken en ga voor zo zuiver mogelijk. Een simpel voorbeeld is jam, hier hoort zo weinig in te zitten en toch proppen ze het vol met e nummers. Jam bestaat namelijk uit een 1 op 1 verhouding van normale geleisuiker (geen light, dat is volstrekte onzin en nog meer bewerkt!) en beetje citroenzuur/sap om een teveel aan pectine tegen te gaan.. Daarna blijft het zonder probleem jaren goed zonder extra e nummers. Al jaren ervaring mee, we hebben goede potjes eigen gemaakte jam die al minimaal 3 jaar oud zijn en goed smaken. Dus waarom die troep nog kopen? Leren de kids er ook nog wat van en is leuk te doen met ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

E nummers zijn wel relatief, je kan dat niet veralgemenen.

 

Bv E 300, is gewoon vitamine C of ascorbinezuur. Wordt veel in voeding gebruikt als anti-oxidant. Als geraspte knolselder of gesneden witloof besprekelt wordt met wat citroensap om te voorkomen dat het bruin verkleurt doe je eigenlijk net hetzelfde als in de voedingsindustrie.

 

E 330 is citroenzuur, wordt ook gebruikt als anti-oxidant, is trouwens een lichaamseigen produkt (citroenzuurcyclus of de cyclus van Krebs)

 

Zelfs chlorofyl of bladgroen heeft een E nummer (E140), dus je zou net zo goed op je krop sla kunnen vermelden dat het E 140 bevat.

 

Ik wil daar alleen maar mee zeggen, het is niet omdat het een E nummer is, dat het slecht is. Het is trouwens ook niet omdat het natuurlijk is, dat het gezond is. De natuur heeft ook de knapste vergiften uitgevonden.

 

Er zit in dit verhaal alleen wel een dikke adder onder het gras want iedere toevoeging dient genoemd te worden. Citroensap als voorbeeld staat er dan gewoon tussen, en de verwarring dat vit c echte of zuivere vit c is is onzin, anders staat ook dit erop dat het uit citroensap of bij sinasappel komt. De toevoeging van ascorbinezuur of vit c is de helaas kunstmatig vandaar dat het erop moet staan. Het verschil is dan ook dat de toevoeging niet meer natuurlijk is maar gewoon gefabriceerd ipv ergens uitgehaald als concentraat door iets uit te persen.

 

Niet alles is slecht maar op je hoede zijn is steeds vaker van belang want ze verkopen je alles helaas voor een paar rotcenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag gisteren in de supermarkt potjes ve-tsin in de aanbieding liggen, verbaasde me niet. Wie wil dat spul nou in pure vorm door z'n eten gooien?

 

chinese/indische restaurant gebruiken dit vaak nog bij de vleet helaas. word ook steeds meer vermomt door de industrie omdat ze het willen dat je het eet! blijkbaar

 

De meest omstreden e-nummers zijn hier net besproken. aspartaam en consorten en msg aka vetsin....als je deze wilt vermijden leef je automatisch goedkoper en gezonder want ze stoppen die troep in heel veel spul...en als je het dan niet eet..word je er nooit slechter van...is wel een speurtocht hoor! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de e-nummers....

 

Er zijn een aantal hele foute bij, maar die worden amper nog gebruikt... niet alle e-nummers zijn ook geschikt voor voeding. Er zijn ook een aantal bij die gewoon dikke prima zijn, niks meer of minder dan azijn, citroensap, mosterdzaad of een bindmiddel.

De gifitige e-nummers zijn ook gruwelijk giftig, dat wil zeggen.... als je het puur gebruikt. Iets is pas gifitig wanneer je het in de juiste minimale hoeveelheid binnen krijgt, krijg je het binnen in een kleine hoeveelheid hoeft dit nog niks te betekenen voor de gezondheid.

 

Fluoride is behoorlijk gifitig, maar zolang je je tandpasta niet doorslikt is er niks aan de hand... krijg je een klein beetje binnen? Volgens mij leven we allemaal nog wel en hebben we stiekem best es wat binnen gekregen.

 

huidinfo.wordpress.com/2011/08/04/fluoride-goed-voor-je-tanden-of-vergif/ http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=20428

 

e-nummers hebben een aura van slechtigheid om zich heen hangen. Maar dit hoeft lang niet altijd zo te zijn. Voor degene die met artikelen komen waarin wordt bewezen dat aspartaam kankerverwekkend is... er zijn er net zoveel die dit stofje hiervan vrijwaren.

 

Ik zeg niet dat ik e-nummers per definitie dus goed vind, integendeel. Maar we trekken soms teveel de conclusie "e-nummer --> dus slecht".

 

 

Blijf kritisch en hou je niet vast aan een onderzoek of een bepaald type conclusie.

 

En bij twijfel...vermijden...laat de industrie en voorstanders maar lekker beweren dat het goed is...loopt de rest de andere kant op dan stoppen ze vanzelf wel ;-P

Als apen als een van de weinigen veel op mensen lijken als primaat zijnde...en die gaan ergens van dood....dan is het mogelijk slimmer als de mensen die stoffen vermijden, is maar een idee hoor. Maar ja wie ben ik ;-)

 

Lees onderstaande voorbeeld links maar, zijn slechts enkele voorbeelden van foute industrieën of verkeerde uitleg dat iets gezond is als je het maar niet doorslikt terwijl het uit afval word gemaakt!

 

aspartaam.nl

huidinfo.wordpress.com/2011/08/04/fluoride-goed-voor-je-tanden-of-vergif/

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=20428

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chinook

 

Boekje is interessant, alhoewel niet 100% correct. BIjvoorbeeld aspartaam ís een gevaarlijke stof. Maar wanneer deze genuttigd worden binnen bepaalde proporties niet gevaarlijk. Beetje vergelijkbaar met zout, alleen zijn de innames anders verdeeld (aspartaam in µg of mg en zout gewoon in gram), maar beide kunnen je behoorlijk naar de klote helpen.

Toch, is het iets waar je rekening mee moet houden als je gaat preppen. Als een grote deel van je stockpile een bepaalde E-stof bevat, kan het natuurlijk wél zijn dat je dit te veel binnen krijgt.

 

een gevaarlijk stof nuttigen kan natuurlijk niet handig zijn, ook kleine hoeveelheden zullen je slopen, het is immers een gevaarlijke stof. en als meerdere producten al de dagelijkse hoeveelheden bevatten dan zit je er op een dag al snel overheen heh. maar dat bij aspartaam onderoek alle proefdieren overleden maakt het onderozek niet ongeldig wat sommige beweren heh! Dit toont alleen maar aan dat het echt gevaarlijk shit is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die die lampenkap toetjes van Mona ontwikkeld. je wil nie wete wat daar ingedaan word. en zij beweert dat al die e nummers natuurlijk zijn en geen punt zijn want anders had de voedselwaren autoriteit ingegrepen. zij heeft er voor gestudeerd en dan van die domme taal uitkramen. niet te geloven als er zoveel onderzoeken al gedaan zijn en zon negatieve uitkomst hebben. en natuurlijk niet alle e nummers zijn per definitie slecht, daarom de kleuren in dat boekje over die e nummers.

wel een goeie trouwens dat de aldi (en dus ook lidl?) steeds minder e nummers in hun voedsel verkopen.

 

vergeet alleen niet dat er veel andere voor ons onbekende namen zijn voor e-nummers, de duitse winkels van aldi/lidl lijken minder e nummers te bevatten, of ze er ook vermomd niet opstaan is weer een ander verhaal heh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

cker, we waren er pas en in de bouillon zouden geen e nummers zitten terwijl zonder normaal niet te krijgen is. de voedselindustrie word wel slimmer door geen e nummers meer te gaan gebruiken maar om de types gewoon uit te schrijven. zeer listig sta je daar met je e nummer boekje :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een gevaarlijk stof nuttigen kan natuurlijk niet handig zijn, ook kleine hoeveelheden zullen je slopen, het is immers een gevaarlijke stof. en als meerdere producten al de dagelijkse hoeveelheden bevatten dan zit je er op een dag al snel overheen heh. maar dat bij aspartaam onderoek alle proefdieren overleden maakt het onderozek niet ongeldig wat sommige beweren heh! Dit toont alleen maar aan dat het echt gevaarlijk shit is

 

Zout is ook schadelijk. Zuurstof ook. Water ook. Dus wat is je punt? Alles is giftig.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat 'alle proefdieren' dood zijn gegaan, zou graag een bron willen hebben.

Heb zelf redelijk veel onderzoek gedaan naar aspartaam en hoewel ik toegeef dat het kunstmatig is en dus bij overdosis gevaarlijk kan zijn is het in kleine maten echt geen probleem.

Net zoals veel andere E-nummers.

 

Het enige waar je op moet letten is dat je niet (té) veel binnen krijgt, dan zou je gewoon in orde moeten zijn :)

 

Maar ik denk dat hier een hele discussie over gaat ontstaan dus ik denk dat ik me er maar buiten houd.

Laatste wat ik erover kwijt wil is het volgende:

Ik heb zelf het nodige onderzoek ernaar gedaan en wat ik hierboven zeg (niet veel binnen krijgen, daar op letten) sta ik achter.

Nee, ik maak me weinig zorgen om E-nummers. Vind dat dit draadje ook wel een klein beetje onder complottheoriën mag horen.

Maar, ik denk dat ik het boekje wel ga aanschaffen, het kan je een indruk geven wat het doet bij te veel consumptie.

Al dat gebash op aspartaam vind ik alleen heel onnodig. Het zit al jaren in ons voedsel en alleen de mensen die alleen maar light-producten binnen krijgen hebben er last van.

Omdat ze ook veel te veel binnen krijgen ;)

 

Nu echt het allerlaatste: let er op hoeveel je binnen krijgt. Houdt het laag en je zit goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout is ook schadelijk. Zuurstof ook. Water ook. Dus wat is je punt? Alles is giftig.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat 'alle proefdieren' dood zijn gegaan, zou graag een bron willen hebben.

Heb zelf redelijk veel onderzoek gedaan naar aspartaam en hoewel ik toegeef dat het kunstmatig is en dus bij overdosis gevaarlijk kan zijn is het in kleine maten echt geen probleem.

Net zoals veel andere E-nummers.

 

Het enige waar je op moet letten is dat je niet (té) veel binnen krijgt, dan zou je gewoon in orde moeten zijn :)

 

Maar ik denk dat hier een hele discussie over gaat ontstaan dus ik denk dat ik me er maar buiten houd.

Laatste wat ik erover kwijt wil is het volgende:

Ik heb zelf het nodige onderzoek ernaar gedaan en wat ik hierboven zeg (niet veel binnen krijgen, daar op letten) sta ik achter.

Nee, ik maak me weinig zorgen om E-nummers. Vind dat dit draadje ook wel een klein beetje onder complottheoriën mag horen.

Maar, ik denk dat ik het boekje wel ga aanschaffen, het kan je een indruk geven wat het doet bij te veel consumptie.

Al dat gebash op aspartaam vind ik alleen heel onnodig. Het zit al jaren in ons voedsel en alleen de mensen die alleen maar light-producten binnen krijgen hebben er last van.

Omdat ze ook veel te veel binnen krijgen ;)

 

Nu echt het allerlaatste: let er op hoeveel je binnen krijgt. Houdt het laag en je zit goed :)

 

 

ook kleine hoeveelheden van aspartaam kunnen slecht voor je zijn vooral voor kinderen en mensen die al gevoelig zijn voor bepaalde stoffen is het niet goed om het ook maar een klein beetje in te nemen.

 

tegenwoordig heeft zowat ieder kind ADHD maar dat heeft gewoon te maken met aspartaam.

mijn vriend als die ook maar 1 ding met aspartaam of MSG/VETSIN inneem merkt hij dat gelijk.

van aspartaam slaapt hij slecht en vergeet dingen na gestopt te zijn waren alle symptomen ook meteen verdwenen.

zodra hij iets met MSG in neemt heeft hij meteen last van ze maag.

en ik heb het met andere enummers en vele met ons waarschijnlijk.

 

ik hoor steeds vaker mensen om me heen zeggen dat ze rare klachten hebben en als ik ze dan de tip geef laat aspartaam is staan dan zijn ze heel snel van de klachten af (gek he)

 

en dan nog iets kanker is een welvaarts ziekte hoe zou dat nou nog komen.

vroeger hadden ze geen schadelijke aspartaam of andere e-nummers en kwam kanker ook niet zo veel voor maar tegenwoordig neemt het aantal alleen maar toe.

ook dat zegt mij genoeg dus al die onderzoeken die men gedaan heeft (goed en slecht) kunnen van mij de prullenbak ik men moet weer terug naar zuiver eten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De toevoeging van ascorbinezuur of vit c is de helaas kunstmatig vandaar dat het erop moet staan. Het verschil is dan ook dat de toevoeging niet meer natuurlijk is maar gewoon gefabriceerd ipv ergens uitgehaald als concentraat door iets uit te persen.

 

Ascorbinezuur is ascorbinezuur ook als je het handmatig uit een citroentje uitperst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur

Ascorbinezuur of vitamine C is een in water oplosbare organische verbinding. De belangrijkste bronnen van vitamine C zijn citrusvruchten en andere soorten fruit, evenals de groeiende uiteinden (knoppen en scheuten) van verscheidene planten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoor steeds vaker mensen om me heen zeggen dat ze rare klachten hebben en als ik ze dan de tip geef laat aspartaam is staan dan zijn ze heel snel van de klachten af (gek he)

 

en dan nog iets kanker is een welvaarts ziekte hoe zou dat nou nog komen.

 

Je zegt het goed maar legt het verkeerd uit.

Kanker is een welvaarts ziekte omdat we óuder worden. Onze cellen worden zwakker, staan langer bloot aan straling etc.

Het simpelweg op E-nummers dumpen is kortzichtig.

 

Nogmaals: overconsumptie van aspartaam. Daarnaast praat je nu gewoon mensen na, want het komt bijna nooit voor ;)

Heb je het écht zelf meegemaakt of gewoon rumors? En zelfs dan nog: overconsumptie.

 

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, want dat heb je in essentie wel.

Je presenteert het verkeerde: 'fear the E-numbers'. Onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout is ook schadelijk. Zuurstof ook. Water ook. Dus wat is je punt? Alles is giftig.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat 'alle proefdieren' dood zijn gegaan, zou graag een bron willen hebben.

Heb zelf redelijk veel onderzoek gedaan naar aspartaam en hoewel ik toegeef dat het kunstmatig is en dus bij overdosis gevaarlijk kan zijn is het in kleine maten echt geen probleem.

Net zoals veel andere E-nummers.

 

Het enige waar je op moet letten is dat je niet (té) veel binnen krijgt, dan zou je gewoon in orde moeten zijn :)

 

Maar ik denk dat hier een hele discussie over gaat ontstaan dus ik denk dat ik me er maar buiten houd.

Laatste wat ik erover kwijt wil is het volgende:

Ik heb zelf het nodige onderzoek ernaar gedaan en wat ik hierboven zeg (niet veel binnen krijgen, daar op letten) sta ik achter.

Nee, ik maak me weinig zorgen om E-nummers. Vind dat dit draadje ook wel een klein beetje onder complottheoriën mag horen.

Maar, ik denk dat ik het boekje wel ga aanschaffen, het kan je een indruk geven wat het doet bij te veel consumptie.

Al dat gebash op aspartaam vind ik alleen heel onnodig. Het zit al jaren in ons voedsel en alleen de mensen die alleen maar light-producten binnen krijgen hebben er last van.

Omdat ze ook veel te veel binnen krijgen ;)

 

Nu echt het allerlaatste: let er op hoeveel je binnen krijgt. Houdt het laag en je zit goed :)

 

LOL, zout schadelijk , ook dit dient gecorrigeerd te worden, het chloor hierin is in zijn alleen staande vorm gevaarlijk, in zout alszijnde NaCl is niets gevaarlijk aan. Ja er bestaat over consumptie, maar daar hebben we het nog niet eens over. Pure zuurstof is best lekker hoor ;-) Puur h2o zonder opgeloste stoffen is niet zo goed voor ons, met zuurstof of lucht bedoelen we vaak de lucht die we inademen. Dus ja we moeten alles zeer goed lezen en info zien te herkennen en op waarde te zien bevatten.

 

Dus ik weet niet aan welke kant je staat, maar als je veel onderzoek hebt gedaan dan weet je ook dat dit door de industrie het meest weggeveegde onderzoek is. En je snapt ook vast wel waarom, het bedreigd hen geld!

Dit zijn helaas geen complot theorieën meer maar werkelijkheid, de industrie en aspartaam en msg aanhangers schilderen graag alle tegenstanders af als onwetend en immer fout. Gelukkig zien steeds meer mensen in dat ze besodemieterd worden en kiezen steeds bewuster voor minder troep als het niet noodzakelijk is!

 

Maar het is niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk bashen...dat doen we wel naar aspartaam, want dat is zelfs bij kleine hoeveelheden gevaarlijk...alleen ssst niet verder vertellen aspartaam leveranciers lezen mee ;-P

Zonder gekheid ook kleine hoeveelheden zijn een probleem als je steeds over de dagelijkse hoeveelheden gaat, dus vandaar dat men zegt pas op...maar ja dat snappen er niet veel. Veel zoete troep voor kinderen bevatten dat spul en komen dus zo te snel er boven uit, maar ja dat is voor de verantwoorden van die ouders helaas en als die het al niet willen zien en denken dat alles veilig is want het is goedgekeurd tjah.... "better save then sorry"

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, zout schadelijk , ook dit dient gecorrigeerd te worden, het chloor hierin is in zijn alleen staande vorm gevaarlijk, in zout alszijnde NaCl is niets gevaarlijk aan. Ja er bestaat over consumptie, maar daar hebben we het nog niet eens over. Pure zuurstof is best lekker hoor ;-) Puur h2o zonder opgeloste stoffen is niet zo goed voor ons, met zuurstof of lucht bedoelen we vaak de lucht die we inademen. Dus ja we moeten alles zeer goed lezen en info zien te herkennen en op waarde te zien bevatten.

 

Dus ik weet niet aan welke kant je staat, maar als je veel onderzoek hebt gedaan dan weet je ook dat dit door de industrie het meest weggeveegde onderzoek is. En je snapt ook vast wel waarom, het bedreigd hen geld!

Dit zijn helaas geen complot theorieën meer maar werkelijkheid, de industrie en aspartaam en msg aanhangers schilderen graag alle tegenstanders af als onwetend en immer fout. Gelukkig zien steeds meer mensen in dat ze besodemieterd worden en kiezen steeds bewuster voor minder troep als het niet noodzakelijk is!

 

Maar het is niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk bashen...dat doen we wel naar aspartaam, want dat is zelfs bij kleine hoeveelheden gevaarlijk...alleen ssst niet verder vertellen aspartaam leveranciers lezen mee ;-P

Zonder gekheid ook kleine hoeveelheden zijn een probleem als je steeds over de dagelijkse hoeveelheden gaat, dus vandaar dat men zegt pas op...maar ja dat snappen er niet veel. Veel zoete troep voor kinderen bevatten dat spul en komen dus zo te snel er boven uit, maar ja dat is voor de verantwoorden van die ouders helaas en als die het al niet willen zien en denken dat alles veilig is want het is goedgekeurd tjah.... "better save then sorry"

 

Ik snap je punt. En natuurlijk respecteer ik het. Wil je absoluut niet bashen, kan veel van je leren (hoop ik ;)).

Voor mij is het echter minder belangrijk, maar ik zal er op letten. Maar ik hoef niet per sé iets wat helemaal geen E-nummers heeft :)

Vandaar dat ik ook zei dat ik het boekje toch ga kopen. Puur om wat meer inzicht te krijgen.

Maar het boekje is heel erg geschreven vanuit één optiek en dus biased. Betekend niet dat het non-informatief is ;)

 

 

In ieder geval bedankt voor de discussie. Laten we wat betreft dit onze eigen prep-manier volgen, haha :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tegenwoordig heeft zowat ieder kind ADHD maar dat heeft gewoon te maken met aspartaam.

 

Geef eens wat links met bewijs daarvan?

 

ADHD is een verzonnen "ziekte", verzonnen door de farmaceutische industrie. Vroeger had je kinderen die waren dromers of druktemakers of noemmaarop, de farm.ind. heeft het alleen een naam en bijbehorend "geneesmiddel" gegeven. En omdat in onze huidige maatschappij alle schuld buiten onszelf gelegd wordt en we oplossingen willen zonder daarvoor enige moeite te hoeven doen, is het een populair etiket om te hebben. Dat maakt het nog niet reeel.

 

 

Hoe reageert je vriend trouwens op paprika? Dat is nl een natuurlijke bron van vetsin.

 

Vetsin, heerlijk spul, heb er laatst nog een pondje van gekocht bij de toko. Elke topkok kan je vertellen dat het heerlijk spul is, niks mis mee, wat is het jammer dat mensen er zo bang voor gemaakt zijn.

Vetsin wordt in de chips etc gestopt zeggen ze dan, zodat je niet meer kunt stoppen met eten, zeggen ze. Lees dat nog eens over? Volgens mij kan iedereen op elk moment stoppen met eten hoor, of tast vetsin ook de wilskracht aan?

En vetsin maakt zo dik ook, epidemie van overgewicht etc ligt allemaal aan vetsin he. Wel heel vreemd dat heel Azie daar geen last van heeft, maar ho hum, dat ligt te ver van onze eigen navel af he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het goed maar legt het verkeerd uit.

Kanker is een welvaarts ziekte omdat we óuder worden. Onze cellen worden zwakker, staan langer bloot aan straling etc.

Het simpelweg op E-nummers dumpen is kortzichtig.

 

Nogmaals: overconsumptie van aspartaam. Daarnaast praat je nu gewoon mensen na, want het komt bijna nooit voor ;)

Heb je het écht zelf meegemaakt of gewoon rumors? En zelfs dan nog: overconsumptie.

 

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, want dat heb je in essentie wel.

Je presenteert het verkeerde: 'fear the E-numbers'. Onzin.

 

??? Wat een onzin, bij deze 2 is inmiddels al lang en breed gebleken dat bij het weglaten uit diëten oa maag en darm problemen wegblijven. vooral bij msg

Raar heh dat er steeds meer maag en darm patiënten bijkomen bij toename van inname msg. Er zijn zoveel mensen de last hebben zoals de artsen vaak spastische darm noemen. Als er dan beter beslagen diëtisten komen die nadrukkelijk aangeven msg te negeren en na weken ebben de maagklachten weg...waar ligt dat dan aan? Dat is zelf gedaan onderzoek en die groep word steeds groter, alleen word dit nergens vastgelegd dus is het voor sommige niet waar. Dus zwak het dan aub niet af als "fear the...." onzin

 

zo zijn er inmiddels ook steeds meer mensen die ben hen zelf en kinderen aspartaam en verwanten achterwege laten. En wat zie je hierbij? kinderen worden minder druk, zijn beheersbaarder en ontwikkelen zich beter. Alleen die onderzoeken hierna lopen nogal achter omdat dit zo gezegd zelf onderzoek is wat nergens genoteerd word en te vaak word afgedaan als onzin.

Ook zijn er directe effecten binnen slechts enkele weken te merken bij mensen die last hebben van gezichtverlies of wazige vlekken in hen beeld of last hebben van geheugen verlies, dit trekt weg nadat ze volledig zoetstoffen laten liggen.

Of dit nu over consumptie is of niet, je dag waardes opgeteld maakt al snel een overdaad die vermeden kan worden, zo lijken de producten wel veilig maar opgeteld gaan de meeste helaas echt over de dagelijkse waardes. En kinderen nog sneller....

 

En dan nog heeft zout in basis geen bedoeling om de mensen meer te laten eten wat wel het effect is van msg.

En als iets nogal extreem is of blijkt dan blijft nog steeds het advies....negeren..maar dat is persoonlijk

 

ps nogmaals...dit is niet een persoonlijke bash heh ;-) puur inzicht in houding en ook helaas negatieve ervaring met deze stoffen ook in mijn directe omgeving!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RayCokes

 

Ik ga hier niet meer op in (no disrespect ;)), ik voel me niet gebashed maar het is duidelijk dat we beide een andere mening hebben over dit.

Een discussie daarover hebben heeft dan geen nut meer, hoe graag ik je ook wil overtuigen (en jij mij waarschijnlijk ook ;))

Ik respecteer je mening en prepmanier :) Hopelijk mogen onze manieren ons beide helpen WSHTF :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens wat links met bewijs daarvan?

 

ADHD is een verzonnen "ziekte", verzonnen door de farmaceutische industrie. Vroeger had je kinderen die waren dromers of druktemakers of noemmaarop, de farm.ind. heeft het alleen een naam en bijbehorend "geneesmiddel" gegeven. En omdat in onze huidige maatschappij alle schuld buiten onszelf gelegd wordt en we oplossingen willen zonder daarvoor enige moeite te hoeven doen, is het een populair etiket om te hebben. Dat maakt het nog niet reeel.

 

 

Hoe reageert je vriend trouwens op paprika? Dat is nl een natuurlijke bron van vetsin.

 

Vetsin, heerlijk spul, heb er laatst nog een pondje van gekocht bij de toko. Elke topkok kan je vertellen dat het heerlijk spul is, niks mis mee, wat is het jammer dat mensen er zo bang voor gemaakt zijn.

Vetsin wordt in de chips etc gestopt zeggen ze dan, zodat je niet meer kunt stoppen met eten, zeggen ze. Lees dat nog eens over? Volgens mij kan iedereen op elk moment stoppen met eten hoor, of tast vetsin ook de wilskracht aan?

En vetsin maakt zo dik ook, epidemie van overgewicht etc ligt allemaal aan vetsin he. Wel heel vreemd dat heel Azie daar geen last van heeft, maar ho hum, dat ligt te ver van onze eigen navel af he.

 

Steeds meer kinderen worden bestempeld met ADHD ipv dat het vroeger gewoon een druk kind was, mogelijk ook veroorzaakt door te veel suiker, nu door toename aspartaam tov natuurlijke suikers blijft er een toename bestaan terwijl de ouders letten op suikers zeggen zeg. ps dit zijn geen gerichte onderzoeken, ken meerdere artsen en diëtisten die momenteel steeds meer troep afwijzen en dit ook kenbaar maken naar hen patiënten en dit lijkt te werken is hen ervaring.

 

ps de toevoeging van ascorbine zuur als e nummer is kunstmatig anders had er citroensap of iets dergelijks gestaan, dat is het verschil wat de meeste niet kunnen of willen zien ;-)

 

LOL, een topkok die msg gebruikt is geen topkok en geen ster waardig, laat michellin dit maar niet horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RayCokes

 

Ik ga hier niet meer op in (no disrespect ;)), ik voel me niet gebashed maar het is duidelijk dat we beide een andere mening hebben over dit.

Een discussie daarover hebben heeft dan geen nut meer, hoe graag ik je ook wil overtuigen (en jij mij waarschijnlijk ook ;))

Ik respecteer je mening en prepmanier :) Hopelijk mogen onze manieren ons beide helpen WSHTF :)

 

precies. zoals ik ook al aangaf, niets persoonlijk of bash, slechts meningsverschil, wat klinkt dat mooi en wijs heh ;-)

 

case closed ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds meer kinderen worden bestempeld met ADHD ipv dat het vroeger gewoon een druk kind was, mogelijk ook veroorzaakt door te veel suiker, nu door toename aspartaam tov natuurlijke suikers blijft er een toename bestaan terwijl de ouders letten op suikers zeggen zeg. ps dit zijn geen gerichte onderzoeken, ken meerdere artsen en diëtisten die momenteel steeds meer troep afwijzen en dit ook kenbaar maken naar hen patiënten en dit lijkt te werken is hen ervaring.

 

ps de toevoeging van ascorbine zuur als e nummer is kunstmatig anders had er citroensap of iets dergelijks gestaan, dat is het verschil wat de meeste niet kunnen of willen zien ;-)

 

LOL, een topkok die msg gebruikt is geen topkok en geen ster waardig, laat michellin dit maar niet horen

 

Ik heb het ook al merdere keren gelezen en naar mijn weten ging dat niet over Vetsin....wat wel weet ik zo snel even niet.

Maar dus wel dat ze absoluut 'n bepaalde stof ergens in doen die niet aan de hersenen doorgeven dat je *voldaan* bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat dit topic zo nu en dan weer eens oplaait.

Zelf heb ik in mijn omgeving en bij mezelf te goede resultaten gezien waardoor je mij niet meer ompraat wat (voornamelijk) E621 en aspartaam betreft.

Wil iedereen volledig vrij laten in zijn of haar keuze, maar mijn eigen keuze is duidelijk.

Zelfonderzoek is wat dat betreft erg nuttig.

Net zoals mijn buurvrouw die een drukke week had en om de dag Chinees at. En aan mij vroeg waarom ze zo vreselijk zweette 's nachts. Nou dat van het eten wist ik op dat moment nog niet maar daar kwam ik snel achter.

Er zijn ook mensen die nergens last van hebben natuurlijk, maar ik hoor zulke dingen toch wel iets te vaak.

Hoe dan ook - zelf let ik er op en ik sla dan ook geen voorraad in met E621 of aspartaam.

Ook tijdens crisis wil ik dat niet eten - waardoor ik veel goede stoffen zou verliezen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook al merdere keren gelezen en naar mijn weten ging dat niet over Vetsin....wat wel weet ik zo snel even niet.

Maar dus wel dat ze absoluut 'n bepaalde stof ergens in doen die niet aan de hersenen doorgeven dat je *voldaan* bent.

 

Dat is flauwekul. Het afgeleid zijn tijdens het eten is wat doet blijven eten. Bijvoorbeeld eten voor de tv, of een boek lezend.

Toen ik veel te mager was en al te snel 'klaar' was met eten, ben ik dus expres tijdens het tv-kijken gaan eten. Dat hielp, ik at ineens ongezien mijn bord leeg.

 

Wat ook helpt is een visuele reminder aan wat je allemaal al op hebt. Bij een test waarbij mensen onbeperkt kippepoten mochten eten haalden ze bij de ene groep voortdurend de botjes etc weg, bij de andere groep lieten ze die juist expres staan en dat stapelde zich dus voor hun neus op. De eerste groep at aanzienlijk meer dan de tweede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals mijn buurvrouw die een drukke week had en om de dag Chinees at. En aan mij vroeg waarom ze zo vreselijk zweette 's nachts. Nou dat van het eten wist ik op dat moment nog niet maar daar kwam ik snel achter.

Er zijn ook mensen die nergens last van hebben natuurlijk, maar ik hoor zulke dingen toch wel iets te vaak.

 

Ja, er zijn inderdaad mensen die reageren op vetsin, en die kunnen er beter mee stoppen en voedsel zoals paprika's, waar msg van nature in vrij hoge mate in voorkomt, mijden.

Er zijn ook mensen die allergisch zijn voor tomaten. Of melk. Pinda's. Iedereen reageert nou eenmaal anders. Dat maakt tomaten, melk en pinda's niet direct vergif waar een hetze tegen begonnen moet worden, waarom zou dat voor vetsin dan wel moeten gelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft ADHD. Sinds wij zijn eetpatroon hebben aangepast zijn de symptomen serieus verminderd. Hij eet nu suikervrij, zo min mogelijk witte bloem, en E621 vrij.

E 621 heeft diverse schuilnamen gekregen van de levensmiddelenindustrie.

E 621 =bouillons

calciumcaseinaat

carrageen

citruszuur

E 621

eiwit uit tarwe

eiwitten uit tarwe

enzymen

gefermenteerde producten

Gehydrogeneerde eiwitten

Gelatine

gistextract

Glutamaat

Glutamaatzuur

havereiwitten

karamelaroma

kunstmatige aroma’s

maïsolie

maïssiroop

maltodextrine

melkeiwitten

monokaliumglutamaat

Mononatriumglutamaat

moutaroma’s

moutextracten voor voedingsdoeleinden

natriumcaseinaat

natuurlijke aroma’s

natuurlijke aroma’s van varken of kip

overige kruiden of specerijen

Plantaardige gehydrogeneerde oliën en vetten

rijsteiwitten

soja eiwit isolaat

soja eiwitten

sojasaus

specerijenextracten

toegevoegde gist

verrijkt met eiwitten

 

Door zo naturel mogelijk te koken als kan hebben wij onze zoon terug gekregen en geen drugsverslaafde ritalin figuur!

 

Mensen ga koken met je hart en je verstand en overwin de moderne "welvaarstsziekten".

Ja zoons zijn druk, en geven je dag inhoud, maar geniet van je kinderen en laat ze zichzelf ontwikkelen in plaats van dat je je kinderen onderdrukt met chemische middelen die men medicijnen noemt maar die in werkelijkheid misschien zelfs wel zeer schadelijk blijken te zijn op de langere termijn!!!

 

Groetjes Yoyo

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zijn inderdaad mensen die reageren op vetsin, en die kunnen er beter mee stoppen en voedsel zoals paprika's, waar msg van nature in vrij hoge mate in voorkomt, mijden.

 

Heb je een bron hiervoor? Eerlijk gezegd geloof ik het niet dat een kunstmatig of geconcentreerd goedje (msg) in 'vrij hoge mate' (schadelijk) voorkomt in paprika.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...