Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat verzamelen we allemaal om te preppen?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast urbanprepper

Er zit geen verschil meer in een zakmes en een m&p. DSR is verboden las ik gisteren al. Uw verlof zal niet worden verlengt want uw disipline is niet meer erkent door de KNSA.:( :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Urban Dan had ik je inderdaad niet goed begrepen denk ik. Scusi :)

Tuurlijk ga ik niet zwaaiend met een mes over straat. Ben wel (prettig) gestoord maar heus niet gek :)

Mijn insteek over een krabbel achter mijn naam was ook meer met de insteek dat het dan toch allemaal niet meer uitmaakt. Als je eht in een SHTF scenario zit is dat denk ik wel je laatste zorg. Maar voor nu inderdaad een 'low profil' houden en geen gekke dingen doen.

 

Inderdaad wel geruststellend dat ook de arm der wet de ogen open heeft en voorbereidingen treft. Ben dan altijd wel benieuwd of die andere inzichten (en kennis van mogelijke scenario's) hebben dan wij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat we allemaal verzamelen om te preppen??

 

ik heb afgelopen maandag een heel zooitje visspullen bij de lidl vandaan gevist:D

 

schoudertas,molentje, wat verschillende doosjes met haken,loodjes,dobbertjes etc

allemaal voor cheapo.

 

hoef nu in principe nooit meer visspullen te gaan halen, maarja ik wil nog paar kleine telescoophengeltjes erbij en flink wat kunstaas.

dan heb ik alles 3 keer en dan kan ik visspullen van mijn preplijstje schrappen.

 

next op de agenda is mijn 3 medikits vervolmaken, en mijn 3 waterfiltertassen te vervolmaken.(in ieder tasje moet waterfilter + extra filters,reinigingstabletten,pannetje, en brandstoftabletten zitten)

van zoveel mogelijk belangerijke dingen in 3voud als reserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de haakjes zijn prima, de loodjes ook en de dobbers ook.

 

ik heb ook spullen van wat gerenomeerdere merken maar dit is een leuke aanvulling.

 

vislijn zowel de gewone enkeldraads en de gevlochten multidraads is een vrij specifiek iets dat zou ik dan weer wel van een speciaal merk kopen,

maar ik ga niet met allerlei korfjes en plugjes en dingetjes vissen, gewoon normaal werpen en wachten, en met kunstaas beetje sleuren.

 

ik ga niet in vistermen want die ken ik niet allemaal.

zodra er shtf is worden vissen ook niet meer verwend/gewend aan deegballen bijvoeren en boilie vissen, dus vissen zullen weer actiever op zoek gaan naar voedsel net als de mensen dat zullen.

 

mensen hebben vaak iets tegen lidl zijn spullen(nee niet tegen jou bedoeld maar algemeen), lidl heeft juist hele goede spullen in prijs/kwaliteit verhouding.

ik heb al jarenlang onder andere gereedschap van lidl en aldi, en dat werkt nog steeds prima.

nee ik ben geen proffesional en nee ik zit niet hele dagen aan het water, maar ik heb voor mijn doen grote vissen gevangen met het simpelste goedkoopste spul zonder beetverklikkers etc.

 

als je niks hebt in een shtf ben je slechter af vermoed ik, in die survival programma,s moeten die mensen het ook doen met de dingen die ze vinden, mijn vader had vroeger ook gewoon een rietstengel met een stukje ijzergaren en een kurk als dobber, en uit het stenen tijdperk zijn zelfs van die tijd vishaken van beenderen gevonden, deden ze aan werpvissen.

 

het loopt wat mij betreft dus wel los met een lidl dobbertje wat misschien beetje scheef in het water hangt..;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Lidl is met veel producten idd perfect. Ik heb enkel ondervonden dat plugjes ed het vaak niet doen. Beter dat je het nu weet en goede plugjes kunt kopen dan er pas achterkomen wanneer shtf en je staat aan te klooien aan de waterkant.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat je je preps moet kopen daar waar je budget en je interesse liggen.

Lidl is ideaal voor voedsel en tijdelijke aanbiedingen. De tijdelijke producten (zoals in dit geval de visspullen) zijn over het algemeen goed (ook de low budget consument is kritsch) en qua prijs interessant.

 

Ik denk persoonlijk dat iedereen naar zijn/haar budget moet preppen. Je kunt een hengel kopen van honderden euro's of eentje van een paar tientjes. Uiteindelijk wil je er vis mee vangen.

In ons dagelijks leven hoef ik ook niet alleen maar A merken. Waarom dan wel met onze preps?

Op een aantal zaken doen we geen concessies: een goed waterfilter is bijvoorbeeld een must.

Die zou ik niet gauw van een B merk nemen. Daar hangt gewoon teveel vanaf.

Maar visdraad en blinkertjes? Ach, volgens mij lukt dat prima met Lidl kwaliteit.

(en anders kopen we gewoon een paar blinkjes tonijn, zalm en haring extra :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Daar kan je je in vergissen cardhu. Als een plug of blinker niet goed in elkaar is gezet(lowbudget?) Dan is deze uit balans. Uit balans betekend niet de juiste vibratie(of zelfs geen vibratie) in je kunstaas. Dit betekend uiteindelijk geen vis. Visspullen van oa de lidl kunnen beter nu worden getest anders vang je strax bot(leuke woordspeling). De tweede optie is kwalitatief beter(en dus ook vaak duurder) kunstaas te kopen om er zeker van te zijn dat je materiaal top is. Goed meteriaal verdiend zichzelf dubbel terug.

 

Just my 2 cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd cardhu maar de spullen die ik gekocht heb komen op mij nog niet eens over als een B merk, het zijn precies dezelfde spullen als de grote merken.

soms denk ik wel eens dat het uit 1 fabriek komt en dan gewoon een ander labeltje krijgt. maargoed dat zal ik wel fout zien.

 

klopt helemaal wat je zegt urban, maar de spullen van lidl heb ik dus allemaal bestudeerd en het is gewoon GOED.

 

-zeedobbers

-rivierdobbers

-kleine dobbers

-nachtdobbers met knikstaafjes

-beetverklikkerbelletjes

-loodjes

-haakjes

-onderlijnen

 

simpeler kan het niet, pluggen, shafts korfjes ik werk er totaal niet mee , zat er ook niet bij en heb het dus ook niet gekocht, mij veel te ingewikkeld.

ik heb karper van 63 cm geland met een gewone dobbertje gewoon karperhaakje met gewone pier, niks ingewikkelde installaties met beetverklikkers tentjes, etc etc

kunstaas, pieren, brood, aardappel, kaas its all good.

ik ga in een shtf bug out bag niet hele vrachten met visspullen meebrengen, gewoon de dingen waar ik mee uit de voeten kan.

ik wil nog lading kunstaas(van die rubber dingen en blinkertjes) om te spinnen en dan is het voor mij wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de heren met vrouwen: denk ook aan anti conceptie pillen! Zodra shtf staat je hoofd wellicht niet direct bij sex stil, maar na verloop van tijd en in je bunker of safe huis na verloop van tijd wel denk ik. Neemt weinig plaats in. De dames kunnen de pil ook achter elkaar doorslikken, dus zonder stop week en dan zijn ze niet ongesteld. Dat scheelt weer een doos tampons en dat neemt meer ruimte in. En zwanger in tijden van shit is ook weinig aantrekkelijk. Zeker als jij de bevalling moet doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedkoper en makkelijker is een spiraaltje, kan je douwen tot je een ons weegt maar er gebeurd niks, en je word niet ongesteld

heb toen ik dit huis kocht een 6 weken zonder tv en internet gezeten, en of dat je een hoop meer speelt ;)

we hadden toen niet meer dan een radio, dan sta je op om 7 uur en gaat naar bed als het donker word

we hadden heel simpel alleen de radio en een houtkachel, verder hadden we geen stroom (hebben we opnieuw gelegd)

het is wel een stuk simpeler, hout hakken, koken op de kachel in blik douchen met koud water (en een beetje warm uit de waterkoker)

je wereld is dan niet groter dan je straat (tenzij we naar een bouwmarkt moesten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Allerlei maten (mayonaise) emmers met deksel en hengsel... kan ze hier gratis afhalen bij de frituur. Zijn nog schoongemaakt ook. Makkelijk om van alles in te bewaren. Stapelen ook prima.

En verder verzamel ik alle soorten (oud) hand gereedschap dat door buurtbewoners wordt weggegooid dan wel voor een habbekrats op een rommelmarkt kan aanschaffen.

Vorige zomer bv. voor 2 eurootjes een ouderwetse hamer en leest gekocht om de zeis goed mee te kunnen scherpen (ipv slijpen)

 

Weckpotten op rommelmarkten, maar dan wel van het merk Weck. Er zijn ook veel van Vegla te koop. Had ik ook gekocht (voor 5 cent per stuk) maar de rubber ringen zijn niet meer in de handel. Dus om te wecken zijn de vegla potten onbruikbaar. Dus de vegla potten de deur uit: iemand met een kralenwinkel blij mee gemaakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...