Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat moet er in een Bug out Bag (BoB) zitten?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@bram12 het deken zou ik vervangen door een tarp . Pannetje en bord kan het zelfde voorwerp zijn . Uw bidon vervangen door een drink fles en een drinkbeker is ook altijd handig . En iets voor als het koud wordt een polo of zo . In een goed Zwitsers zakmes zit een vijltje of zelfs in een multitool . En iets voor op uw hoofd muts of pet . Een tondel voor min. een maal vuur te maken ook handig .

 

Geert

 

En filter is met een F

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou dit een goede bug out bag zijn?

en wat moet er bij of kan er af

ik weet ook niet wat ik als ehbo mee moet

Water:

2,5 waterzak

0.5 bidon

Water vilter

Eten:

Pannetje

Gasbrandertje

Bord/bestek

6 lang houdbare voedsel pakketten 3 chocolade repen 3 pakjes krekers

Toilettas:

Wc papier

Tandenborstel

Tandpasta

vlosdraad

Navigatie:

Kaart

kompas

Gereedschap:

Multitool

Vast mes

tape

paracord

zaklamp

Onderdak:

Tent

Matje

Kussen (2 stukken stof waar ik bladen /mos kan tussen doen

Slaapzak

deken

Ehbo:

Zonnenbrand

Teken pen

Vliegenzalf

Nagelschaar

Diaree pillen

……

…..

……

Vuur:

Aansteker

doosje lucifer

Vuursteen

Kleding:

Broek

t-shirt

shirt

jack

poncho

2 onderbroeken

2 paar sokken

wandelschoenen

(en wat ik op die dag aan heb)

 

eventjes mijn tips:

 

waterzak van 2.5 liter, ik zou voor een waterfles gaan. Er gaat wel minder in maar heeft voordelen op een zak. bijvoorbeeld het is makkelijker te reinigen en gaat minder snel kapot.

Gasbrandertje, persoonlijk heb ik een crusader kooksysteem. Deze heeft standaard een fles voor water erbij, een kook beker en je kan diverse brandstoffen er voor gebruiken (esbit, aanmaak blokjes, hout, brandstofgel).

Pannetje, ik zou voor de standaard mess tinnen van het leger gaan. Het voordeel: je kan erin koken,je kan eruit eten en je kan er als je ze in de tas doet spullen indoen waarvan je niet wilt dat ze kapot gaan. Ik heb bijvoorbeeld mijn waterfilter erin zitten.

Borden bestek, gebruik hiervoor je de bovengenoemde mess tinnen voor. scheelt weer ruimte en gewicht. bestek kan je beter vervangen door een spork. Dat is lichter, flexibeler en neemt minder ruimte in.

Eten:6 lang houdbare voedsel pakketten 3 chocolade repen 3 pakjes crackers, dat zou hooguit genoeg zijn voor 2 dagen als je rustig aan doet tenminste. Reken eens uit hoeveel Kcal. in je eten zit en ga ervan uit dat een man rond 2500 Kcal. per dag nodig heeft. Bij een Bug Out zou je zelfs van 3000Kcal. uit kunnen gaan omdat je lichamelijk zwaar werk is.

Navigatie: kaart en kompas kan je beter op je lichaam dragen.

Gereedschap:Mes, Multitool en zaklamp ook op je lichaam. dat zijn dingen die je regelmatig nodig kan hebben, het bespaard tijd en energie als je het op je lichaam meedraagt. Denk ook aan een pioniersschep/klapschep. altijd handig! voor het graven van een vuurpit, watergat, toilet, water afvoer of zelfs een shelter.

Kussen, gebruik hiervoor je jas of een ander kledingstuk.

Slaapzak en deken, dat is een beetje dubbelop. als je een degelijke slaapzak hebt dan heb je geen extra deken nodig. Gebruik eventueel een emergency blanket.

Zonnebrand creme , in mijn ogen niet nodig. Reizen moet je nooit doen in de felle zon. Staat de zon hoog en is het erg warm zoek dan de schaduw op, houd je rustig en drink voldoende. Een flesje Deet is wel aan te raden dat helpt tegen de muggen, vooral nu de tijgermug weer probeert een plekje te vinden in nederland.

Vuursteen Neem er niet 1 maar 3 firesteels. draag er 1 op je lichaam en doe er 2 in je tas. ze wegen niet veel en ze kunnen je leven redden.

Kleding: dat is er persoonlijk, maar ik zou zeggen dat je een Jack niet in je tas hoeft te hebben en de wandelschoenen kan je beter aantrekken. 2 paar sokken daar zou ik 3 paar van maken en ze regelmatig wisselen. Ook zou ik voor een setje thermo ondergoed kiezen, dat is warm in de winter en je kan het aantrekken als je helemaal doorweekt bent.

 

Zo dat waren mijn tips, ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Ps ik zag dat talkpoeder/babypoeder al ter sprake was gekomen dus daar heb ik niets over gezegd. Maar het is een goed idee, voetzorg is belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een Bob maken maar waar koop je alles en is een 45 liter tas genoeg.

 

ik ben tot nu toe nog geen enkele winkel tegen gekomen die alles verkocht wat ik dacht nodig te hebben. 45 liter tas is meer iets voor een daypack vind ik. ik heb een medium alice pack en ik denk eraan om een large aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat is is te weinig maar ik ben 14 jaar dus ik heb veel minder nodig zou het dan nog niet lukken

 

Als je die 45 liter tas al heb . Vul hem met wat je aankoopt of al heeft . Word hij te klein vraag een grotere voor uw verjaardag past er alles in vraag je iets anders .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerbenvink: Het goedkoopste lichtgewicht eten zijn die bamisoepjes uit de supermarkt of toko. 0,25 tot 0,50 euro per stuk. Die zijn ook heel snel klaar/warm, dus bespaard brandstof. Igv nood kun je ze droog opkauwen.

 

Mocht je ooit in Duitsland komen, hup de supermarkt in en je hebt heel veel keuze aan goedkoop droogvoer. Het merk Langman is verreweg het lekkerst. :)

 

Als ik jou was, zou ik me niet te snel blindstaren op alle leuke outdoor setjes die je in de winkel kunt krijgen. Ok EHBO setje is wellicht de uitzondering, maar een gaasje, verbandje, pleister en ontsmettingsmiddel kun je wellicht ook van je ouders krijgen (uit de grote doos thuis).

 

Iedereen heeft de neiging om veel aan te schaffen, maar uiteindelijk blijk je maar een gedeelte te gebruiken en zeul je de rest voor nop mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerben, wat betreft het eten van 92.50 euro. er staat bij dat het niet aan het minimum komt van wat je dagelijks nodig hebt.Het eten zal je wel wat energie geven maar niet op langere termijn in leven houden. Daarmee bedoel ik dus dat je niet weken op een dergelijke manier zou kunnen leven.

 

je kan naar mijn mening altijd het beste zelf een rationpack samenstellen met de dingen die jij lekker vind. Behalve lekker moeten er ook Kcal inzitten. Voor een volwassen man is dat rond de 2500 Kcal, ik las als ik mij niet vergis dat je nog niet "volwassen" bent, daarom zou ik zeggen doe een beetje onderzoek naar de hoeveelheid Kcal die je nodig hebt per dag en maak met die info je eigen pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerben, wat betreft het eten van 92.50 euro. er staat bij dat het niet aan het minimum komt van wat je dagelijks nodig hebt.Het eten zal je wel wat energie geven maar niet op langere termijn in leven houden. Daarmee bedoel ik dus dat je niet weken op een dergelijke manier zou kunnen leven.

 

je kan naar mijn mening altijd het beste zelf een rationpack samenstellen met de dingen die jij lekker vind. Behalve lekker moeten er ook Kcal inzitten. Voor een volwassen man is dat rond de 2500 Kcal, ik las als ik mij niet vergis dat je nog niet "volwassen" bent, daarom zou ik zeggen doe een beetje onderzoek naar de hoeveelheid Kcal die je nodig hebt per dag en maak met die info je eigen pack.

oke bedankt maar hoe kom ik te weten hoeveel kcal ik nodig heb?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit genoeg voedsel voor 3 dagen voor in mijn Bob image.jpg.11ef733e6cfde31b72d3dae9ae684e40.jpg

 

Wow Gerben dat is wel erg duur... Als je van plan bent om 1 deze dagen het bos in te gaan kan je ook makkelijk qua avondmaaltijden van die kant en klare zakjes pasta kopen (action voor €1 ofZo) water erbij laten staan en klaar ImageUploadedByTapatalk1375726168.770283.jpg.2bdb751df4a1c78b182432190a738108.jpg

Zelf bij supermarkt wat ontbijtkoek en wat energie koeken halen, kuipjes honing/jam, kup a soep, snoepjes, Wat poeder koffie enz... Ben je veeeeeel goedkoper uit!! Je gaat nu het bos in voor de lol niet omdat het moet. Moet wel leuk blijven, zal geen eten kopen van 100€ voor 3 dagen ... Mijn mening ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ik zal een voedselpakket samen stellen.

Mijn vader heeft altijd van die powerbars de hebben 300kcal maar die zijn meer voor het extra als je het niet redt.

Maar ik las iets van spaghetti van de action voor 1 euro.

Dus ik ga er van uit dat ik voor 3 dagen 9000 kcal nodig heb.

Dan heb ik 300 extra.

Is dit genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets te snacken, zoals een nuts tussendoor, vind ik zelf erg belangrijk.

Nog niet echt eten maar wel even wat energie, en lekker, dus goed voor de mood.

 

met 3000 kcal per dag zit je echt wel goed, en anders kom je er tijdens het testen wel achter.

 

Ik heb de eerste keren trouwens gewoon naast huis gekampeerd met de bob. Maar weet niet of dat bij jou kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerben wij hebben ze bij de action gehaald zijn overigens uit mijn hoofd 0,89 cent maar als je van 1€ uit gaat zit je goed...1zakje staat op dat t 2 porties zijn, maar zou gewoon vanuit gaan dat t 1 portie is, je hebt geloof ik 3 of 4 smaken wij hebben ze ook in onze BOB zie foto... ImageUploadedByTapatalk1375728881.638541.jpg.f874dfe9186d93942cdceca690d8a5f8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets te snacken, zoals een nuts tussendoor, vind ik zelf erg belangrijk.

Nog niet echt eten maar wel even wat energie, en lekker, dus goed voor de mood.

 

met 3000 kcal per dag zit je echt wel goed, en anders kom je er tijdens het testen wel achter.

 

Ik heb de eerste keren trouwens gewoon naast huis gekampeerd met de bob. Maar weet niet of dat bij jou kan.

Ik slaap nu al een week in me tent in de achtertuin.

Maar de Bob moet er snel komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...