Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waterdichte 'tonnetjes' vacuum maken


Cfk01

Aanbevolen berichten

Iets wat goretex gevoerd is, is volledig waterdicht maar niet luchtdicht. Ik kan met mijn schoenen in het water staan zonder dat mijn voeten nat worden maar de schoenen ademenen wel. Dus luchtdicht is niet per se onderdompelbaar waterdicht.

 

Ik denk dat als een tonnetje lucht en waterdicht is, er een coating aan de binnenkant zal zitten om hem luchtdicht te maken.

 

Ook een schoen zit geen dop op....

Je noemt steeds dingen die ervoor gemaakt zijn om dit te doen.. Dan is het dus ook logisch dat het gebeurd....

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oké dit ben ik volkomen met je eens! En wist dit ook wel.. Zoals bijvoorbeeld goretex

 

Zou je misschien een voorbeeld kunnen noemen met een voorwerp waarmee je 1 van beide (lucht of water)daadwerkelijk kunt afsluiten?(zoals met bv een dop)

 

@Survival

Nog maar een keer voor de duidelijkheid.....

 

Benzine is NIET hetzelfde als water.. De damp dus ook niet....

 

Kijk bijv ook ff in het draadje van @PRVI

De tonnen zijn waterdicht maar OOK luchtdicht

 

Als iets (een tonnetje oid) waterdicht is moet het wel luchtdicht zijn anders gaat de lucht eruit als je het onder water drukt... Dan komt er dus ook water naar binnen en dan is ie dus niet waterdicht.

 

Mvg Dakhaas

 

Nog maar een keer dan het voorbeeld vergelijkt helemaal geen water met benzine.

het voorbeeld vergelijkt benzinedamp met LUCHT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar een keer dan het voorbeeld vergelijkt helemaal geen water met benzine.

het voorbeeld vergelijkt benzinedamp met LUCHT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ja idd... Je hebt helemaal gelijk.... Dat doe je idd ja.

Hoe ging dat gezegde ook al weer?? Iets met appels en peren geloof ik...

 

Om even mijn zin af te maken( hier ben je blijkbaar zelf niet helder genoeg voor...)

De damp dus ook niet... Hetzelfde als lucht..

Of adem jij benzinedamp?

 

Geef me nog eens een voorbeeld dan....

Dit keer graag alleen over de onderwerpen water en lucht.

Hier begin je tenslotte zelf over... Ik citeer; waterdicht is niet luchtdicht!!! Dat is niet mijn keuze geweest... En jij begint opeens over benzine(damp).

En dus ook geen goretex achtige materialen aanhalen deze zijn immers ontworpen om damp door te laten zoals @gerbewoner ook aangaf...

 

dus geen benzine(damp)!!!!!!

 

Ook ik kan met grote rode letters gaan smijten om aan te geven dat ik geïrriteerd raak. Alleen raak ik niet geïrriteerd...

ik doe het omdat ik het idee krijg dat je alleen leest wat je wil lezen...

Misschien is het verstandig om eens uit te zoeken wat de verschillen zijn van water en benzine/ lucht en benzinedamp?

 

Begrijp je de voorbeelden niet die ik je voordraag?

Als dat zo is verzin ik er nog wel een paar voor je hoor... Met alle liefde!;)

 

Ik ben hier tenslotte niet om elkaar af te zeiken... Ik begrijp gewoon je Point niet en draag daarom een aantal voorbeelden aan.

Gewoon om aan te geven waarom ik er anders tegenaan kijk.

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dakhaas ik begin niet zomaar over iets anders, ik gaf gewoon met een ervaring die ikzelf heb gehad dat ook al lijkt iets luchtdicht dat dus niet hoeft te zijn.

Dat jij nu ineens over goretex begint dat zijn kleren die zijn helemaal niet eens waterdicht laat staan luchtdicht. goretex is waterafstotend.

Maar goed ga jij maar lekker plastic tonnen leegzuigen om je eten te bewaren :cool:.

Die rode letters waren uiteraard omdat je 2 keer beweerd dat ik benzinedamp met water vergelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een cylinder stikstof, zwaarder dan lucht, beter voor voedsel dan CO2 en handiger dan een waxinelampje. Wordt ook massaal gebruik in de voedingsindustrie (hoewel ze voor verschillende produkten soms andere beschermende gassen gebruiken).

 

:rolleyes:Kijken jullie geen Doomsday Preppers op TV? :p Je moet niet het wiel opnieuw gaan uitvinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Koop een cylinder stikstof, zwaarder dan lucht, beter voor voedsel dan CO2 en handiger dan een waxinelampje. Wordt ook massaal gebruik in de voedingsindustrie (hoewel ze voor verschillende produkten soms andere beschermende gassen gebruiken).

 

:rolleyes:Kijken jullie geen Doomsday Preppers op TV? :p Je moet niet het wiel opnieuw gaan uitvinden

 

Doomsday Preppers nooit gezien. Geen TV en geen behoefte aan Amerikanen. :)

 

Even kijken. Een cylinder stikstof is handiger dan een waxine-lichtje? Ventiel in je deksel maken is dan ook nodig.

Eh, smaken verschillen, denk ik.

Op zich wel een goede methode natuurlijk, met stikstof vullen.

 

Maar ik ben toch wel benieuwd of iemand al met waxine-lichtjes aan de slag is geweest.

Je hebt het in huis. Simpel en goedkoop.

Is dat het wiel opnieuw uitvinden, als je wat nieuws verzint? Of is het gewoon creatief? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen ventiel. Stikstof is zwaarder dan lucht, dus als je het slangetje in je container hangt (zonder deksel dus), loopt het vol met stikstof en wordt de lucht verdreven.

Met een vlammetje kun je controleren of je container vol is. Vlammetje dooft dan.

@Heksenboot: Tuurlijk is lekker creatief improviseren niet fout. Je leert alleen door te doen. :D

Met een waxine lichtje haal je wel de zuurstof weg, maar voeg je vocht en niet volledig verbrande parafine toe. Als de SHTF kun je vast geen stikstof meer krijgen, maar 't is ook meer bedoeld als voorbereiding. Rijst kun je met stikstof minimaal 10 jaar bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dakhaas ik begin niet zomaar over iets anders, ik gaf gewoon met een ervaring die ikzelf heb gehad dat ook al lijkt iets luchtdicht dat dus niet hoeft te zijn.

Dat jij nu ineens over goretex begint dat zijn kleren die zijn helemaal niet eens waterdicht laat staan luchtdicht. goretex is waterafstotend.

Maar goed ga jij maar lekker plastic tonnen leegzuigen om je eten te bewaren :cool:.

Die rode letters waren uiteraard omdat je 2 keer beweerd dat ik benzinedamp met water vergelijk.

 

Geef gewoon antwoord op mijn vragen aub. Draai er niet zo omheen!!

-adem jij benzinedamp?

-begrijp je mijn voorbeelden niet?

-begrijp je de post van @Heksenboot wel?

 

Uit je reactie maak ik op dat je mijn Posts niet goed doorneemt.

Heb al opgemerkt dat dat mylar beter is.. Of niet?

Zo heb ik ook niet gezegd dat goretex waterdicht is... Dat maak jij er van!

 

Ik probeer je duidelijk te maken dat jij in je post zei: waterdicht is niet luchtdicht!

Had er dan neergezet; waterdicht is niet benzinedampdicht..

 

Kom op is er dan echt niemand anders die hem dat duidelijk kan maken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nee, geen ventiel. Stikstof is zwaarder dan lucht, dus als je het slangetje in je container hangt (zonder deksel dus), loopt het vol met stikstof en wordt de lucht verdreven.

Met een vlammetje kun je controleren of je container vol is. Vlammetje dooft dan.

@Heksenboot: Tuurlijk is lekker creatief improviseren niet fout. Je leert alleen door te doen. :D

Met een waxine lichtje haal je wel de zuurstof weg, maar voeg je vocht en niet volledig verbrande parafine toe. Als de SHTF kun je vast geen stikstof meer krijgen, maar 't is ook meer bedoeld als voorbereiding. Rijst kun je met stikstof minimaal 10 jaar bewaren.

 

Okee, geen ventiel nodig is handig. (toch een vlammetje he :))

Vocht moet je dan toch nog oplossen met vochtvreter.

Paraffine stolt weer. De gassen ervan zijn minimaal. Zou je daar een soort aanslag van krijgen? Waarschijnlijk verwaarloosbaar.

 

Dus dan kan je rijst ook heel lang bewaren, omdat je de zuurstof verwijdert.

Kaarsje door verbranding, stikstof door verdringing.

 

He, jammer dat het moeilijk te testen is. 10 jaar wachten.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: Lastig testen ja, zo geduldig ben ik niet :o

Of je met een waxine lichtje alle zuurstof verwijderd is ook lastig te testen, maar je kunt wel kijken of het deksel vacuum gezogen is. Dat scheelt weer.

Stikstof is niet duur, alleen de cylinder waar het in zit (statiegeld). Je weet dan wel zeker dat er nagenoeg alleen stikstof en voedsel in je container zit.

 

Als je heel veel geld in je voedsel voorraad steekt en als ik zie wat sommige mensen uitgeven aan allerlei spullen, vind ik stikstof nog betaalbaar ook.

 

http://www.hinmeijer.nl/product/122135/Stikstof_.aspx 'k Weet niet precies hoeveel liter gas bij 1 atm een liter vloeibaar oplevert, geen zin om het uit te rekenen, maar reken maar dat het veel is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Nou, je kan ervan uitgaan dat een groot deel van de zuurstof verbrand wordt, @Raycoupe.

Dan leg je er nog een absorber bij voor de zekerheid. Die gaan zeker weten langer mee dan.

 

Ja, er wordt veel uitgegeven. Preppers zijn de beste consumenten ooit :)

Maar er zijn ook budget preppers. Als je die laat zien, hoe duur zo'n cilinder is, vergeleken met een kaarsje, dan hebben ze de keuze snel gemaakt.

Ik wel in ieder geval.

Sommige mensen kunnen zich het duurste van het duurste permitteren en anderen moeten elk duppie omdraaien.

Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet, kan ieder vrij kiezen.

 

Testen of alle zuurstof weg is, doe je bij stikstof toch ook met een kaarsje? :)

 

Leuke discussie trouwens. Leerzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: Ben ook budget"prepper". Zelfs bij mij zal de voedselvoorraad flink wat gaan kosten vergeleken met de kosten voor de stikstof.

 

Helemaal eens met dat vrij kiezen. Juist bij preppen wil je graag alle alternatieven weten en vaak zelfs backups in huis of BOB hebben.

 

"Leuke discussie trouwens. Leerzaam." Ja inderdaad, nieuw voor mij, dat waxinelichtjes idee.

 

PS,

Dat vlammetje doven bij stikstof was alleen om aan te tonen dat idd de zuurstof weg is. Normaal duw je het slangetje tussen een half gesloten deksel, paar seconden het gas laten stromen en snel deksel sluiten.

Voordeel bij jou is, dat je in iedere container voedsel een gratis waxine lichtje aantreft, z.g.a.n. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen jullie de rijst of ander voedsel dan los in de ton, of in de originele verpakking? Voordeel los is dat er meer in past en dat de zuurstof er makkelijker uit te halen is. Voordeel van de originele verpakking (of ander plastic zak) is dat het wellicht schoner is, makkelijker en te combineren met ander voedsel...

 

PS: mijn budget is eigenlijk nooit toereikend. Als ik het geld zou hebben zou ik een grote bunker bouwen in een berg in mijn favoriete Griekenland:) Het is voor iedereen denk ik een kwestie van je budget besteden aan jouw hoogste prioriteit, en niet verzeild raken in gadgets;) Vind ik nog best lastig. Ik vind veel gadgets namelijk reuze handig! Desalniettemin heb ik mijn beste, handigste, betrouwbaarste gadgets altijd bij me; mijn handen:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jalemari: Bij DD preppers zie je ze de rijst los in een mylar zak doen en dan in een voedsel container. Heb ik zelf ook nog wel vragen over. 'k Snap dat het stikstof zowel in de zak als in de emmer komt, maar waarom dan niet die mylar bag apart behandelen en sealen? Als je toch zowel investeerd in mylar zakken en stikstof, kan dat er ook wel bij. Dan heb je een dubbele barriere,toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jalemari: Bij DD preppers zie je ze de rijst los in een mylar zak doen en dan in een voedsel container. Heb ik zelf ook nog wel vragen over. 'k Snap dat het stikstof zowel in de zak als in de emmer komt, maar waarom dan niet die mylar bag apart behandelen en sealen? Als je toch zowel investeerd in mylar zakken en stikstof, kan dat er ook wel bij. Dan heb je een dubbele barriere,toch?

 

Ze doen geen stikstof in de emmer of in de zak.

Een mylar bag is luchtdicht.

lucht bestaat uit 19% zuurstof 80% stikstof en 1% andere gassen.

 

Als je een luchtdichte zak neemt zoals een mylar bag en daar zuurstofvangers indoet, verwijdert de zuurstofvanger de zuurstof uit de lucht. Wat je overhoudt is dus stikstof.

De emmer waar de zak in gaat is slecht ter extra bescherming van de elementen vooral tegen zonlicht, vocht en beesten.

Stikstof wordt dus nergens bijgedaan, als je de zuurstof uit de lucht haalt blijft er automatisch stikstof over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen geen stikstof in de emmer of in de zak.

Een mylar bag is luchtdicht.

lucht bestaat uit 19% zuurstof 80% stikstof en 1% andere gassen.

 

Als je een luchtdichte zak neemt zoals een mylar bag en daar zuurstofvangers indoet, verwijdert de zuurstofvanger de zuurstof uit de lucht. Wat je overhoudt is dus stikstof.

De emmer waar de zak in gaat is slecht ter extra bescherming van de elementen vooral tegen zonlicht, vocht en beesten.

Stikstof wordt dus nergens bijgedaan, als je de zuurstof uit de lucht haalt blijft er automatisch stikstof over.

 

Volgens mij heb je nog een plastic jerrycan met benzine staan of niet?

Ik denk echt dat je te veel benzinedamp opgesnoven hebt... ;)

 

Lucht bestaat ui 21% zuurstof 78% stikstof en 1% andere gassen..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucht

Nog even voor je opgezocht.. (Is gewoon basis kennis)

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha duidelijk ja. Ik ga mij daar nog eens verder in verdiepen. Kopen jullie rijst, pasta en dergelijke groot in of gewoon in de supermarkt?

 

Dat hangt ervanaf hoeveel je van plan bent in te slaan en uit te geven...

Ik was van de week bij hanos en daar heb je 5 kilo zakken pasta.. Voor ong 7tot 10 €

Bij de Aldi is het goedkoper... 1 kilo Mac voor 0,29?

 

Mvg dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...