Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hartkwaal


Aanbevolen berichten

Ik heb allerlei medicatie voor mijn hart, en depressie maar ik denk niet dat de dokter zomaar een recept uitschrijft voor een jaar b.v.

Wat kan ik als reden opgeven voor deze voorraad, stel je voor dat ik deze medicatie niet voorhanden heb ,het zweet breekt me uit.

Misschien op internet bestellen, is dat betrouwbaar, en het kost dan weer munten :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb eenzelfde soort probleem. (Gelukkig geen last van mijn hart of depressie) Maar zeker met hartproblemen is het heel erg als je niet aan je medicatie kan komen.

 

By the way, weet iemand een internetapotheek waar medicijnen zonder recept besteld kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way, weet iemand een internetapotheek waar medicijnen zonder recept besteld kunnen worden?

 

Medicijnen voor hartziekten zijn ALTIJD voorgeschreven door een arts. Geen enkele (binnen Nederland i.i.g.) online apotheek zal deze geneesmiddelen zonder recept leveren. Als dit wel zo is zou ik heel goed oppassen, je weet niet wat je in huis haalt en je beland al gauw in het schimmige circuit. Het middel kan dan nog wel eens erger zijn dan de kwaal in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen voor hartziekten zijn ALTIJD voorgeschreven door een arts. Geen enkele (binnen Nederland i.i.g.) online apotheek zal deze geneesmiddelen zonder recept leveren. Als dit wel zo is zou ik heel goed oppassen, je weet niet wat je in huis haalt en je beland al gauw in het schimmige circuit. Het middel kan dan nog wel eens erger zijn dan de kwaal in dit geval.

 

Zelf heb ik geen last van hartproblemen Ghost. Daarom vroeg ik het mij af. In Griekenland kon je vroeger ook allerlei medicijnen zonder recept krijgen, nu met de EU is het meer gereguleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FranZisska,

 

Medicatie via een online apotheek zou ik mezelf niet aanwagen!

 

Je kunt het beste naar de huisarts gaan. Mijn vader en moeder krijgen altijd hun medicatie voor een half jaar mee en als we op vakantie gaan vragen we de medicatie veel eerder aan. Wij hebben meestal een voorraad van 9 maanden hier!

De arts doet daar echt niet moeilijk over. Schrijven steeds vaker recepten voor chronisch gebruik van een half jaar uit, scheelt hun ook meer werk!

 

Daarnaast kun je op zoek gaan naar aternatieven dus inplaats van acenacoumarol of ascal bloedverdunners kun je kinderaspirines of gewone aspirines nemen.

Groene thee werk cholesterol verlagend.

Knoflook is goed voor de bloeddruk en heeft een positieve invloed op de cholesterolspiegel.

 

Groetjes Nurse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg eerder voor een half jaar en vroeg er niet eens om, de arts destijds deed dat zonder meer uit zichzelf.

Nu daarentegen krijg ik alleen maar per maand de inhalators.

Ik ga bedenken hoe ik er om kan vragen dit per half jaar/jaar weer te op recept te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat huisartsen maar voor maximaal drie maanden mogen uitschrijven van de zorgverzekeraars. Ook schijnt het financieel nadelig voor hen te zijn om meer dan een maanddosis uit te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gelezen dat huisartsen maar voor maximaal drie maanden mogen uitschrijven van de zorgverzekeraars. Ook schijnt het financieel nadelig voor hen te zijn om meer dan een maanddosis uit te schrijven.

 

Een huisarts krijgt tegenwoordig geen vergoeding meer voor het uitschrijven van een recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@J.I. nurse

 

Daar heb ik wat aan..thanks namens mijn vader.

 

Heb je ook een suggestie voor sleche darmwerking (mijn moeder heeft na een blindedarm operatie er een darmverkleving aan over gehouden en gebruikt hier nu zakjes poeder voor)

 

Gr.robbie

 

Hallo @robbie ik heb het volgende gevonden in mijn boeken:

 

Geneeskrachtige kruiden:

Bij diarree kun je Aloë Vera gebruiken

Bij diarree, maag- en darmslijmvliesontstekingen, maag- en darmzweren werkt Aluinwortel prima.

Bij obstipatie =Amerikaanse Vuilboombast omdat het een laxerende werking heeft en het bevordert darmperistaltiek. Daarbij maakt het de darminhoud zachter en versnelt het de darmpassage omdat het de dunne en dikke darm stimuleert.

 

Natuurlijke kruidenmiddeltjes:

 

Blauwe Bosbes bij diarree ook bij zuigelingen, darmaandoeningen, zwakke darmen, storingen van de darmwerking, gisting in darmen, darmslijmvliesontsteking,verarming darmflora, spijsverteringsstoringen.

 

Brandnetel bij diarree of buikloop. Werkt spijsverteringbevorderend en bevordert maag-, gal-, darm- en alvleesklier sappen.

 

Gember of knoflook werkt goed bij diarree, winderigheid of Darmkramp en een opgeblazen gevoel.

 

Groet Nurse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @robbie ik heb het volgende gevonden in mijn boeken:

 

Geneeskrachtige kruiden:

Bij diarree kun je Aloë Vera gebruiken

Bij diarree, maag- en darmslijmvliesontstekingen, maag- en darmzweren werkt Aluinwortel prima.

Bij obstipatie =Amerikaanse Vuilboombast omdat het een laxerende werking heeft en het bevordert darmperistaltiek. Daarbij maakt het de darminhoud zachter en versnelt het de darmpassage omdat het de dunne en dikke darm stimuleert.

 

Natuurlijke kruidenmiddeltjes:

 

Blauwe Bosbes bij diarree ook bij zuigelingen, darmaandoeningen, zwakke darmen, storingen van de darmwerking, gisting in darmen, darmslijmvliesontsteking,verarming darmflora, spijsverteringsstoringen.

 

Brandnetel bij diarree of buikloop. Werkt spijsverteringbevorderend en bevordert maag-, gal-, darm- en alvleesklier sappen.

 

Gember of knoflook werkt goed bij diarree, winderigheid of Darmkramp en een opgeblazen gevoel.

 

Groet Nurse

 

Wil er even aan toevoegen;

Denk ook aan gewoon voedingspatroon. Eet ze veel wit of juist bruinbrood? Zulke dingen kunnen ook al van belang zijn. Familie van mij had altijd darmproblemen tot ze enkel witbrood en geen banaan meer ging eten bijvoorbeeld.

Probeer dat een beetje uit. In principe stimuleren vezels (bruin brood) de darmwerking maar soms kan het juist ook teveel zijn en stopt het op.

 

Kaneel verwarmt en stimuleert de eetlust / ontsmet de darmwegen

Tijm zet de darm weer aan het werk waar het voor bedoeld is

Rozemarijn werkt zenuw versterkend en helpt met de impulsoverdracht

 

Venkel is een goed middel bij krampen (gaskoliek), maar daar lijkt hier geen sprake van. Dit mag ook aan jonge mensen/dieren gegeven worden!

Smalle weegbree is een diarree stopper en reguleert de darm.

Kamille koelt en kalmeert de darm.

Duizendblad stopt bloedingen - ook bloederige diarree

 

 

Moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met een darmverkleving - daar zal de nurse meer van weten - dus weet ook niet welke klachten daar exact bij horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FranZisska,

[..]

Daarnaast kun je op zoek gaan naar aternatieven dus inplaats van acenacoumarol of ascal bloedverdunners kun je kinderaspirines of gewone aspirines nemen.

Groene thee werk cholesterol verlagend.

Knoflook is goed voor de bloeddruk en heeft een positieve invloed op de cholesterolspiegel.

 

Groetjes Nurse

@FranZisska

 

Nog een aanvulling (goed bezig Nurse!)

Meidoorn is een zeer zeer zeer goed hartmiddel. Het reguleert zowel het zwakke als het te heftige hart, dus wat te heftig pompt of juist te weinig, en versterkt het in het geheel.

Hiermee wel zeer rustig doseren want het is een sterk kruid.

 

Madelief is een zeer zacht werkend kruid voor rondom het hart.

 

Paardenbloem voert overtollig vocht af, wat je nog wel eens krijgt bij een hartprobleem.

 

Knoflook nog wat uitgebreider (check kruiden&zaden draadje ook);

- cholesterolverlager (haalt de vetten weg die tegen de aderen 'geplakt' zitten)

- zorgt voor een snellere hartwerking

- heeft een antibiotische werking dus reinigt het bloed

- is een vuurkruid: dus rustig doseren - ook niet iedereen vind het een fijn middel

- verhoogt je testosteron (haha)

 

Ginkgo als laatste; moet je niet nemen als je veel hoofdpijn hebt of veel prikkels om je heen;

stimuleert de doorbloeding richting het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Het verbaasd me overigens wel dat er toch een aantal preppers zijn met hartklachten.

P@tje, dat vind ik erg beroerd voor je, denk je dat het met die meds nu onder controle is zover het kan? Sterkte!

 

Wbt preppers & hartklachten, preppers zijn ook net mensen, we willen blijven leven ;-) Ik blijf ook fijn m'n pilletjes doorslikken zolang ze er nog zijn (heb ze ter ondersteuning van de hartspier werking, zal niet gelijk omvallen als ze niet meer beschikbaar zijn, maar zou ze wel missen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...