Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hartkwaal


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo @robbie ik heb het volgende gevonden in mijn boeken:

 

Geneeskrachtige kruiden:

Bij diarree kun je Aloë Vera gebruiken

Bij diarree, maag- en darmslijmvliesontstekingen, maag- en darmzweren werkt Aluinwortel prima.

Bij obstipatie =Amerikaanse Vuilboombast omdat het een laxerende werking heeft en het bevordert darmperistaltiek. Daarbij maakt het de darminhoud zachter en versnelt het de darmpassage omdat het de dunne en dikke darm stimuleert.

 

Natuurlijke kruidenmiddeltjes:

 

Blauwe Bosbes bij diarree ook bij zuigelingen, darmaandoeningen, zwakke darmen, storingen van de darmwerking, gisting in darmen, darmslijmvliesontsteking,verarming darmflora, spijsverteringsstoringen.

 

Brandnetel bij diarree of buikloop. Werkt spijsverteringbevorderend en bevordert maag-, gal-, darm- en alvleesklier sappen.

 

Gember of knoflook werkt goed bij diarree, winderigheid of Darmkramp en een opgeblazen gevoel.

 

Groet Nurse

 

Hello @J.I. nurse, een handige lijst met geneeskrachtige kruiden, maar ik heb een paar vragen:

 

Ik heb een Aloë Vera plant maar ik weet niet hoe ik het moet verwerken om het bij diarree te kunnen gebruiken. Hoe haal ik de werkzame middelen uit de plant?

Hoe kom je aan Aluinwortel? Volgens mij heb ik het nooit bij de tuincentra en kwekerijen bij ons in de buurt gezien.

Dat geldt ook voor Amerikaanse Vuilboom. Die ben ik ook nooit tegengekomen. Enig idee waar die planten te koop zijn?

 

... verder geen problemen om aan blauwe bosbessen, brandnetels, gember en knoflook te komen (een goed idee voor in de moestuin/kas) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Luctor et Emergo,

 

Hierbij de tips om hoe te doen of waar te koop!

 

Kies een grote Aloe Vera blad dat groen en dik is. Hoe dikker het blad, hoe beter: des te meer gel dat je krijgt. Een gezonde Aloe Vera blad is ongeveer de grootte van je onderarm.Begin eerst met het snijden van een grote Aloe Vera blad van een levende plant.

Na het snijden het blad, houd het eerst even ondersteboven. Laat de donkerrode hars van het ondersteboven gehouden blad uit lekken. De gel blijft in het blad, dus maak je geen zorgen over het verliezen van gel. De donkerrode hars kan diarree veroorzaken, maar de gel is rustgevend voor de gehele spijsverteringskanaal en is zelfs goed bekend om te helpen bij brandend maagzuur, PDS, de ziekte van Crohn, constipatie en vele andere spijsverteringsproblemen.

 

Aloe vera gel is 96% water. Het water wordt opgesloten in een complexe systeem van essentiele suikers (glyconutrients), zoals mannose, dat uit meer dan 200 fytonutriënten bestaat. Het zijn deze glyconutrients waar we in geïnteresseerd zijn: dit is waar de geeeskrachtige voordelen van aloe vera gel vandaan komen.

 

Snijd daarna met een scherp flexibel mes door het blad en haal de gel die in het blad zit eruit.

Aloe1-300x185.jpg.4aa100621caf5f75837dda1f2e44b803.jpg

Dit is de gel die je nodig hebt. Deze gel kun je drinken!

 

Aluinwortel is ook bekend als: Geranium Maculatum (ooievaarsbekfamilie)

Is te koop bij de grotere tuincentra.

 

Amerikaanse Vuilboombast is ook bekend als: Cascada sagrada

Kun je in capsules kopen bij bv. de tuinen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Luctor et Emergo,

 

Hierbij de tips om hoe te doen of waar te koop!

 

Kies een grote Aloe Vera blad dat groen en dik is. Hoe dikker het blad, hoe beter: des te meer gel dat je krijgt. Een gezonde Aloe Vera blad is ongeveer de grootte van je onderarm.Begin eerst met het snijden van een grote Aloe Vera blad van een levende plant.

 

Na het snijden het blad, houd het eerst even ondersteboven. Laat de donkerrode hars van het ondersteboven gehouden blad uit lekken. De gel blijft in het blad, dus maak je geen zorgen over het verliezen van gel. De donkerrode hars kan diarree veroorzaken, maar de gel is rustgevend voor de gehele spijsverteringskanaal en is zelfs goed bekend om te helpen bij brandend maagzuur, PDS, de ziekte van Crohn, constipatie en vele andere spijsverteringsproblemen.

 

Aloe vera gel is 96% water. Het water wordt opgesloten in een complexe systeem van essentiele suikers (glyconutrients), zoals mannose, dat uit meer dan 200 fytonutriënten bestaat. Het zijn deze glyconutrients waar we in geïnteresseerd zijn: dit is waar de geeeskrachtige voordelen van aloe vera gel vandaan komen.

 

Snijd daarna met een scherp flexibel mes door het blad en haal de gel die in het blad zit eruit.

Aloe1-300x185.jpg.4aa100621caf5f75837dda1f2e44b803.jpg

Dit is de gel die je nodig hebt. Deze gel kun je drinken!

 

Aluinwortel is ook bekend als: Geranium Maculatum (ooievaarsbekfamilie)

Is te koop bij de grotere tuincentra.

 

Amerikaanse Vuilboombast is ook bekend als: Cascada sagrada

Kun je in capsules kopen bij bv. de tuinen

 

Geweldig, zo’n duidelijk antwoord en geweldig dat je de moeite hebt genomen om het allemaal uit te zoeken.

 

Mijn Aloë Vera plant wordt steeds groter en groter en ik dacht dat het heel florissant uitzag maar bladen van ongeveer de grootte van mijn onderarm!! Kan dat?! Het voorbeeld in de foto is echt een joekel! Ik ga met het grootste blad dat er is de methode uitproberen.

 

Met dit weer zet ik niets nieuws in de grond maar in de lente zal ik op zoek gaan naar Aluinwortel en Amerikaanse Vuilboombast capsules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...