Nevaeh Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 de supermarkten in duitsland verkopen aardappelen in pot. schijfjes of hele aardappeltjes. 99 cent voor een pot van 680 gram/720ml Zeer nice, alleen een beetje hetzelfde probleem dat ik heb als met belgië.. Je gaat er niet zomaar "effe" heen. Ik heb het overigens niet zo op potten, ik heb liever blik, blik kan een pittig stootje hebben. Maar bedankt voor de tip . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Potten zijn veel gezonder dan bpa blikken, wel in het donker bewaren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
odessa1944 Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Zeer nice, alleen een beetje hetzelfde probleem dat ik heb als met belgië.. Je gaat er niet zomaar "effe" heen. Ik heb het overigens niet zo op potten, ik heb liever blik, blik kan een pittig stootje hebben. Maar bedankt voor de tip . de super of de plus heeft ook aardappelen in pot. staan bij de groentes in pot. meestal op het onderste schap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Nog niet eens zolang geleden (een jaar of twee) had ik ergens kleine blikjes boerenkool, hutspot en nog wat gekocht. Die waren een beetje model sardientjes blik, maar dan groter. Ze waren ideaal voor in de rugzak bij een trektocht: pannetje water koken, blikje erin om op te warmen, en daarna smullen van een warme hap met en lekker bakkie thee. Deze blikjes leken mij ideaal voor in mijn BOB, maar helaas ik kan ze in geen enkele winkel meer vinden, en zelfs niet op het internet! Weet iemand wellicht waar ze te koop zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Nog niet eens zolang geleden (een jaar of twee) had ik ergens kleine blikjes boerenkool, hutspot en nog wat gekocht. Die waren een beetje model sardientjes blik, maar dan groter. Ze waren ideaal voor in de rugzak bij een trektocht: pannetje water koken, blikje erin om op te warmen, en daarna smullen van een warme hap met en lekker bakkie thee. Deze blikjes leken mij ideaal voor in mijn BOB, maar helaas ik kan ze in geen enkele winkel meer vinden, en zelfs niet op het internet! Weet iemand wellicht waar ze te koop zijn? Klinkt een beetje hetzelfde als de blikken van Struik. Die hebben we vroeger met de scouting heel wat gegeten en zagen er ook uit als blikjes sardines. Weet je het merk zo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Helaas het merk weet ik niet meer, maar ik heb al gekeken op de site van struik, en die heeft ze niet in het assortiment. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 BTW: vroeger had struik ook hamburgers in blik, die zie ik ook niet op de site! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 20 oktober 2012 Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 Klinkt een beetje hetzelfde als de blikken van Struik. Die hebben we vroeger met de scouting heel wat gegeten en zagen er ook uit als blikjes sardines. Weet je het merk zo? Het zou zomaar kunnen dat die van mij dan ook van struik waren, maar dat ze niet meer gemaakt worden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dude007 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 ze hebben van struik nog wel goulash in blik is prima te eten moet ik zeggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Goed te eten, wel telkens iets aan de zoute kant ;-) BP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Ik zocht die blikjes juist vanwege het formaat en het feit dat en stamppot in zat. Het formaat omdat ze precies in het zijvak van mijn rugzak pasten, en boerenkool omdat dat vlees, groente, en aardappels zijn, die je in één keer makkelijk klaar kan maken. Vandaar dat ik ernaar op zoek was voor mijn BOB. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 http://www.zwerfkei.nl/merken/mountain-house Ik vind alleen dat t zo absurd duur is...........n goed alternatief vind ik de zakjes Culiquik van de Action.0.82ct.Ze zijn alleen niet zo heel lang houdbaar(paar maanden)Ook in diverse smaken..En goed te eten. http://www.koopjespakker.nl/7071507/Culiquick-quattro-formaggi-409.html Nu aan 0,84 cent per stuk. Paar maanden? Volgens het etiket, en vandaag gekocht, zijn ze zeker nog goed tot 6/2015. Overigens drie smaken: pasta carbonara, pasta al pesto en pasta quattro formaggi. 160 gram per stuk en goed voor ongeveer 620 kcal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzieQ Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Die zakjes heb ik ook op voorraad.. Het enige nadeel vind ik dat er zo veel zout in zit, als ik zo'n zakje neem omdat ik haast heb dan ben ik de hele avond water aan het drinken.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 @SuzieQ In een ander forum las ik dat verschillende mensen ze hoger inschatten dan Knorr (oa. minder zout) maar het is een feit dat er vaak veel zout zit in dergelijke maaltijden. Wie weet worden ze daar wel niet gemaakt. Culiquik lijkt me een private label van de Action. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Er zit standaard in fabrieks-bewerkt voedsel te veel zout. Meer dan 85% van de bevolking consumeert echter meer zout dan de aanbevolen maximumrichtlijn van 6 gram per dag. Volwassen mannen eten gemiddeld 9,9 gram per dag en vrouwen 7,5 gram per dag Misschien leuk om te doen,de zouttest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzieQ Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Oké.. Ja wist wel dat er veel zout en E nummers in dat soort voedsel zit maar nu viel het me gewoon op hoeveel water ik eigenlijk dronk. Maar wel lekker hoor en goedkoop, neem altijd wel een aantal zakjes mee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 24 juli 2014 Delen Geplaatst: 24 juli 2014 Zo maakt Action Blokker gek http://www.sprout.nl/artikel/sales/zo-maakt-action-blokker-gek Kort artikel over de positionering van de Action winkels. Veel van hun voeding komt inderdaad uit Azië. Vorig jaar nog flink wat pakjes gedroogde mango gekocht (herkomst: Filipijnen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.