Ga naar inhoud
GENEGEERD

Toilet papier of vochtige doekjes of beide onzin??


Lekker

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom je kunt ook een geimproviseerd toilet maken van een goedkope wc bril op een emmer, dus niks geen gespetter...Of een noodtoilet aanschaffen:

 

http://daily-survival.blogspot.nl/2010/10/emergency-toilet-kit-on-budget.html hierin staat trouwens nog een goede tip: biologisch afbreekbare kattenbak zakken... Hierin kun je dan de ontlasting opvangen/weggooien of begraven.

 

Je kunt ook met een zeef en oud papier zelf wc papier maken (mits er wel water is) http://www.emakkink.nl/prive/papier.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me kwestie van hoeveel ruimte je beschikbaar hebt.

Heb je (erg) veel bergruimte, dan zou ik een behoorlijke voorraad toiletpapier opslaan.

Ik zou wel opletten welke kwaliteit je in huis haalt. Het valt me namelijk op dat op de toiletrollen die ik bij de supermarkt koop (lekker zacht) niet erg veel papier zit.

Op mijn werk hebben ze rollen die weliswaar iets minder zacht zijn, maar wel aanzienlijk veel meer meters papier bevatten. Kortom, meer meters in bijna hetzelfde volume (de rollen op mijn werk zijn iets groter dan thuis). Waarschijnlijk kun je dergelijke toiletrollen bij de Makro/Hanos/Sligro kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

^\Ik prep voor 6 personen, en voor 6 personen zit er in hun tas 1 rol wc papier. dit is alleen voor het begin. Wc papier op dan gebruiken wij bladeren, water, stro en of wat er dan ook maar voorhanden is ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind toiletpapier uitermate handig voor als je bijvoorbeeld een zweer krijgt, dat zijn best vervelende wondjes. Als ik een zweer heb, leg ik telkens een klein stukje toiletpapier op de wond, het wondvocht neemt dat papier vast en dan net zolang tot het niet meer opneemt en dan gewoon pleister eroverheen. Het toiletpapier fungeerd als korst en op ten duur duwt de wond de kunstmatige korst omhoog en valt er uiteindelijk af. Je hebt minder pijn tijdens het genezingsproces en qua litteken is hetzelfde als wanneer je het laat behandelen door een arts. En gaat ook veel sneller! En ik spreek over levenservaring, heb vaak zweren op mijn voeten en ik heb niet altijd zin om naar de doktor te gaan dus probeer ik het eerst zelf. En toiletpapier is voor mij de beste oplossing om zweren snel te laten verdwijnen.

 

Over het algemeen doe ik een jaar op 6 rollen wc-papier met normaal wc-gebruik dus wat dat betreft heb ik meer dan genoeg. Soms gebruik je meer als je bijvoorbeeld verkouden bent en je neus moet leegsnuiten of als je diarree hebt. En om dingen te poetsen, ook ideaal spul. Dus ik gebruik toiletpapier voor eigenlijk veel verschillende doeleindes. Vochtige doekjes? Hm, wc-papier een beetje bevochtigen werkt ook prima, moet je wel de iets stevigere wc-papier voor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

^\Ik prep voor 6 personen, en voor 6 personen zit er in hun tas 1 rol wc papier. dit is alleen voor het begin. Wc papier op dan gebruiken wij bladeren, water, stro en of wat er dan ook maar voorhanden is ;-)

 

Probeer het eens uit, vooral als je diarree hebt. Ik weet zeker dat je daarna zo aan de 60 rollen zit, kost geen drol namelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...