TyrionLannister Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JutVrouw Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Deze gaat het van 't weekend worden, heb juist vandaag de laatste stenen gescoord! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 ik heb altijd gelezen dat (natte) bakstenen uit elkaar kunnen knappen alsje ze bij vuurtjes gebruikt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Voor zover ik weet springen natte bakstenen niet uit elkaar. Ze kunnen wel scheuren/breken. Kiezelstenen uit een rivier bijvoorbeeld, kunnen weer wel uit elkaar springen. Zeker als ze uit het water in een zeer heet vuur worden geworpen. Heb het zelf een aantal malen meegemaakt. Maar dat de stuken kiezel om je oren springen heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat ze met een knal 20-40cm uit elkaar springen....niet meer niet minder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Kun je zo,n rocket stove ook in elkaar metselen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Waarom niet? Je hebt immers ook gemetselde barbecues. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 volgens mij staat dit in het verkeerde gedeelte of zie ik het verkeerd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Kun je zo,n rocket stove ook in elkaar metselen?Kan wel. De vraag is of het ontwerp daarmee beter of slechter wordt. Zonder metselen kan lucht via kleine kiertjes binnenstromen. Na het metselen niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stonehenge Prepper Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Kan wel. De vraag is of het ontwerp daarmee beter of slechter wordt. Zonder metselen kan lucht via kleine kiertjes binnenstromen. Na het metselen niet meer. Minder zuurstof toevoer indd. Het heet niet voor niets "rocket stove", het vuur moet omhoog geblazen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Dan maak je er gaatjes in als je ervoor kiest te gaan metselen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Bedankt voor de post, erg interessant! Vraag me af of het ook werkt voor de bakstenen die we hier hebben? In het filmpje gebruiken ze ongebakken bakstenen gemaakt van gedroogde modder gemengd met o.a. zaagsel. Leuk om n keer uit te testen of dat met onze Hollandse baksteen ook lukt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aeron Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Leuk ontwerp maar ik stel alleen wel vraagtekens bij de zuurstof aanvoer. Volgens mij zal deze wel aardig gaan roken zo. In het filmpje stellen ze voor om een hele steen voor de halve (waar het vuur zal branden) te plaatsen en de stokjes op de hele steen te laten rusten om wat zuurstof eronder te krijgen. Het hout zal echter opbranden (want dat is immers de bedoeling) en zo dus korter worden, hierdoor komt het hout dus helemaal op de halve steen te liggen en kan er dus geen zuurstof meer onderdoor. Om de zuurstof toevoer te verbeteren zou ik aanraden om een (geperforeerde) metalen plaat op de onderste laag stenen te leggen zodat er meer zuurstof onderdoor komt. Deze plaat kan dan als hout aanvoer "lade" dienen en als zuurstofaanvoer. Geperforeerd metaal: Plaatsing van het metaal (met invoer stukje uitgeknipt): http://db.tt/iHcrph3Z (foto wou niet invoeren in forum software dus heb een linkje) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.