Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn jullie vaardigheden?


Roel

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af wat de vaardigheden zijn van onze forumleden. Kunnen we goed in onze meest basic zaken voorzien? Brandhout, voedsel verbouwen en bewaren, kleermaken, schoenen, smeden, houtbewerken, huiden looien, dieren houden en slachten, noem maar op, ben benieuwd. Ik heb zeker niet alles genoemd, maar dat komt denk ik vanzelf wel langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
39 minuten geleden, Roel zei:

Ik vraag me af wat de vaardigheden zijn van onze forumleden. Kunnen we goed in onze meest basic zaken voorzien? Brandhout, voedsel verbouwen en bewaren, kleermaken, schoenen, smeden, houtbewerken, huiden looien, dieren houden en slachten, noem maar op, ben benieuwd. Ik heb zeker niet alles genoemd, maar dat komt denk ik vanzelf wel langs.

Metaal bewerken , mechanische zaken, hout, voedsel verbouwen,bewaren in blik, smeden zeker, hout bewerken, metselen en dergelijke, jagen eventueel bij nood, slachten weet ik hoe het moet , maar weet niet of ik het kan. Boerenverstand

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roel zei:

Kijk dat zijn berichten. En geloof me, zo gauw je echt honger dreigt te krijgen kun/ga je slachten.😉

Wij wecken trouwens wel, maar doen niets met blik. Is dat nu veel beter/makkelijker?

Ik zie het als makkelijker.

Erg druk aan het verbouwen en alles ,dus niet zoveel tijd om te wecken en dergelijke.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Roel zei:

ik vraag me af wat de vaardigheden zijn van onze forumleden. Kunnen we goed in onze meest basic zaken voorzien? 

tja , vaardigheden..en dan specifiek om enigszins in basisbehoeften te voorzien  ?

nee,die heb ik eigenlijk niet echt.

een groentetuin,die heb ik wel,met wisselend resultaat, ik zou er niet op kunnen overleven.

wat zou ik dan wel in de aanbieding kunnen gooien? 🤔

inmaken , sokken breien 😄,ehbo'en, zieken verzorgen,kleding naaien en herstellen, mijn eigen bouwvakker assisteren met hand&spandiensten,

vuur maken ,koken ,hout sprokkelen en briketten maken, dat kan ik dan wel.

ik ben meer van het regelen en improviseren,oplossingen bedenken,

met voorzien in basisbehoeften kom ik niet erg ver.  een magere score zo bezien .

 

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, mevr.Grijpstra zei:

met voorzien in basisbehoeften kom ik niet erg ver.  een magere score zo bezien .

Zo zou ik het niet willen noemen. Je noemt een aantal zaken op die er best toe doen.

En andere zaken die je nodig zou kunnen hebben zijn uiteraard altijd te leren...

Ik vind het zo gek nog niet.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je nooit goed genoeg voorbereid bent in materiële zin hoe goed je ook je best doet. Het heeft uiteindelijk ook geen zin. Het is veel belangrijker dat je spiritueel voorbereid en een goede relatie met God hebt voor de komende Tribulaties.

 

Efeziërs 6:10-20

Tenslotte, broeders en zusters: wees sterk in de kracht van de Heer. Doe de hele wapenrusting van God aan. Dan kan de duivel jullie met zijn sluwe streken geen kwaad doen. Want we strijden niet tegen mensen, maar tegen de onzichtbare leiders, machten en heersers van deze donkere wereld. Dus tegen de duivelse geesten in de geestelijke wereld. Doe daarom de hele wapenrusting van God aan. Dan kun je je verdedigen als het kwaad je aanvalt. En dan kun je ook blijven staan als je alles hebt gedaan wat je moest doen. Ga dus staan en bind om je heupen de waarheid als een riem. Trek rechtvaardigheid aan als een pantser. Wees bereid om het goede nieuws van de vrede met God aan de mensen te brengen. Dat zijn je schoenen. Houd vooral vast aan het geloof. Je geloof is je schild. Houd dat schild omhoog zodat je alle brandende pijlen kan uitdoven die de duivel op je afschiet. Zet de helm van je redding op je hoofd. Neem het zwaard van de Geest in je hand. Dat is het woord van God. En bid bovendien met alle soorten van bidden en smeken, bij alles wat zich voordoet. Laat je daarbij leiden door de Heilige Geest. Let er op dat je dat doet. Bid zonder ophouden voor alle gelovigen. Bid ook voor mij. Bid dat God mij steeds de goede woorden zal geven. Bid dat ik vol geloof en zonder vrees het geheim van het goede nieuws van God bekend zal maken. Want dat is de taak die God mij heeft gegeven en waarvoor ik nu met boeien vastzit. Bid dat ik zal zeggen wat ik moet zeggen, vol geloof en zonder vrees.

 

 

aangepast door 1A Auditor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je nooit goed genoeg voorbereid bent in materiële zin hoe goed je ook je best doet. Het heeft uiteindelijk ook geen zin. Het is veel belangrijker dat je spiritueel voorbereid en een goede relatie met God hebt voor de komende Tribulaties.

 

Zo zie je maar weer dat iedereen anders prept en voor verschillende doelen of verschillende inzichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2024 om 22:52, mevr.Grijpstra zei:

tja , vaardigheden..en dan specifiek om enigszins in basisbehoeften te voorzien  ?

nee,die heb ik eigenlijk niet echt.

een groentetuin,die heb ik wel,met wisselend resultaat, ik zou er niet op kunnen overleven.

wat zou ik dan wel in de aanbieding kunnen gooien? 🤔

inmaken , sokken breien 😄,ehbo'en, zieken verzorgen,kleding naaien en herstellen, mijn eigen bouwvakker assisteren met hand&spandiensten,

vuur maken ,koken ,hout sprokkelen en briketten maken, dat kan ik dan wel.

ik ben meer van het regelen en improviseren,oplossingen bedenken,

met voorzien in basisbehoeften kom ik niet erg ver.  een magere score zo bezien .

 

Wat ik ook een waardevolle score vind dat je geweldig goed ben met je berichten en reacties op het forum daar ben je echt een kei in niet te evenaren.

En hoe tactisch je bent echt je bent een topper, als Moderator zou je het ook geweldig doen maar of je dan nog wel zoveel plezier om het forum hebt dan moet je wel heel veel moeten incasseren en dat zou ik heel triest vinden, maar je hebt de capaciteiten er wel voor, dat zou denk ik @Paraatpaal ook vinden.

 

Eer wie eer toekomt beste @mevr.Grijpstra.

Voor de rest hebben we hier waardevolle leden die het ook geweldig doen en maar blijven volhouden op het forum,

we zijn trots op jullie.😃😉

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...