Mrsjones Geplaatst: 23 september 2012 Delen Geplaatst: 23 september 2012 bij de winterklaar kwam al deken na voor, maar wat hebben jullie nog meer. in een kraat heb ik 6 fleece deken,6 barleduc,flink wat snoep ,koek,ed. ik heb onder de kofferbak 2 jerrycan met ieder 20 liter, ik rouleren een keer per mand.een 20 l water jerycan. in een verpakking kattebakvulling, een kookstel op benzine,een radio+zaklamp die op zon en opvind is. flinke mes.mre voor 8 dagen met ze vier.een ehbo doos met wat aanvulling.4 nooddekens,een tarp en wat touw. een basis reparatie voor de auto ,bougie,noodopvul voor de banden,dat soort ding ook een extra snaar.een kleine tent en flink wat steerk vulliszak,een verpakking wc papier en doos natdoek.ook hebben wij voor ieder een paar ruberen larzen en regen poncho. het lijk veel maar je zie allen in een hoek een krat,en een grote verpaking kattebak vulling,die zal niet snel gestolen worden dacht ik ,en je kan veel in verstopte. en jullie? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nvd72 Geplaatst: 23 september 2012 Delen Geplaatst: 23 september 2012 een ehbo koffer, een six pack met water, een hoofdlampje van de lidl ( ideaal als je met pech staat) een fanny pack, zit momenteel alleen maar snacks in, snickers en hoah bars. een goedkope poncho van de xenox en extra brandstof. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boesboes Geplaatst: 23 september 2012 Delen Geplaatst: 23 september 2012 6pack water Poncho Dikke jas Fleece deken Startkabels Brandblusser Zaklamp Paraplu Reparatiespullen (Lampen, compressor, bandenreparatie etc.) Veiligheidshesjes / Gevarendriehoek Vuilniszakken Extra ruitensproeier antivries Ook allemaal netjes in een krat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 23 september 2012 Delen Geplaatst: 23 september 2012 6 x 0.5 liter water 6 x 0.33 liter appelsap medicatie noodkit (zeg maar een EHBO set maar dan uitgebreider) Fleecedeken Veiligheidshesjes / Gevarendriehoek genoeg te eten voor 3 dagen voor 2 personen mess tin en esbit cooker (met benodigde brandstoftabletten) handenwarmer met extra kookstofstaafjes rol ductape werkhandschoenen luiers en luierdoekjes 4 vuilniszakken petje met ingebouwde led lampjes speelgoed (voor mijn kleintje) extra ruitenwisservloeistof (tot -20 graden) Alles netjes in een kratje. En om eerlijk te zijn: de inhoud heeft me al meerdere keren van een kleine noodsituatie gered. Ik ga niet meer weg zonder. Zelfs niet voor kleine afstanden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 bij de winterklaar kwam al deken na voor, maar wat hebben jullie nog meer. in een kraat heb ik 6 fleece deken,6 barleduc,flink wat snoep ,koek,ed. ik heb onder de kofferbak 2 jerrycan met ieder 20 liter, ik rouleren een keer per mand.een 20 l water jerycan. in een verpakking kattebakvulling, een kookstel op benzine,een radio+zaklamp die op zon en opvind is. flinke mes.mre voor 8 dagen met ze vier.een ehbo doos met wat aanvulling.4 nooddekens,een tarp en wat touw. een basis reparatie voor de auto ,bougie,noodopvul voor de banden,dat soort ding ook een extra snaar.een kleine tent en flink wat steerk vulliszak,een verpakking wc papier en doos natdoek.ook hebben wij voor ieder een paar ruberen larzen en regen poncho. het lijk veel maar je zie allen in een hoek een krat,en een grote verpaking kattebak vulling,die zal niet snel gestolen worden dacht ik ,en je kan veel in verstopte. en jullie? erg indrukwekkend en ook een goed idee om je preps te verbergen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
v0ldem0rt Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Zet er dan wel even bij wat voor auto je rijdt :-D Met 2 jerrycans van 20 liter is de kofferbak van mijn Daihatsu Cuore ongeveer al vol. Als ik een krat in de kofferbak zet zijn meteen alle hoeken van de kofferbak gevuld :-) Ik ben overigens in 90% van de tijd op minder dan 15 kilometer van huis. Ik kan dus eigenlijk altijd wel thuis komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Ik moet mijn auto nog prep-klaar maken. Maar wat ik sowieso altijd bij heb in de auto zijn de de standaard voorzieningen; Sleepkabel, minimaal 2 flesjes water en veiligheidsvesten. Dat gaat wel snel uitgebreid worden met; ehbo-set, gereedschap, meer water, voedsel en dekens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 september 2012 Delen Geplaatst: 25 september 2012 startkabels sleepkabel over die vestjes, leg er genoeg in de auto voor iedere zitplaats in landen om ons heen is het verplicht om voor iedere inzittende een hesje te hebben net als een gevarendriehoek, ehbo doos en in sommige landen een brandblusser Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 25 september 2012 Delen Geplaatst: 25 september 2012 Ik heb een kist achterin mijn transit staan met vrijwel alles erin. Alle gereedschap. oa: - complete steeksleutelset - complete dopsleutelset - complete imbusset - complete torx set - momentsleutel - flink breekijzer (heb ooit stilgestaan na een ongeluk met de sorento waarbij hij technisch nog reed maar omdat er een stuk ijzer tegen het wiel was gebogen moest ik toch hulp bellen) - 5 kg mokertje - veiligheidsbril - lampje - mes - wd40 - ductape - dekzijl - bagagenet - spanbanden - kruissleutel - reserve wiel onder de auto - 30 liter (20 en 10) aan diesel - oude fles water (niet voor drinken) - extra Diff olie, bak olie en motor olie - gevarendriehoek - sleepkabel - startkabels - oliefilter-tang - flease trui - flease deken - EHBO set (voor buitenland) - 3 reflector vestjes - alcohol testers - oud luchtfilter - oud brandstoffilter (deze moeten nog omgeruild voor nieuwe filterset, ook oliefilter erbij) 't komt er eigenlijk opneer dat ik thuis geen ruimte heb dus alle onderhoudsspullen in de bus heb liggen. Daarnaast neem ik op langere ritten mijn BOB mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.