Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 22 februari 2013 Delen Geplaatst: 22 februari 2013 Ik wil wel eens een boompje opzetten over o.a. de vegetarische slager. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 februari 2013 Delen Geplaatst: 22 februari 2013 Sorry, geen ervaring mee. Voor mij hoeft nep-vlees niet, ik ben al afgekickt. Voor groenten hebben wij een tuinder in de buurt. Bio zonder keurmerk. Straks lekker eigen moestuin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The lonely prepper Geplaatst: 22 februari 2013 Delen Geplaatst: 22 februari 2013 Ook ik kan daar weinig zinnigs over zeggen, als geboren vegetariër heb ik bij de vegetarische slager niets te zoeken. Ik zie dat meer als iets voor mensen die op latere leeftijd gestopt zijn met vlees, maar het toch een beetje missen. Ik gebruik hennepzaad, tempé, peulvruchten en noten als 'vleesvervanger', en die koop ik in de regel bij de natuurvoedingswinkel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
samurai Geplaatst: 22 februari 2013 Delen Geplaatst: 22 februari 2013 Voor mij gelukkig een makkelijke, ben voor groenten volledig zelfvoorzienend. Moestuin, en kweek echt van alles.. Denk dat als je vegetarier wordt of bent dit de stap zal vergemakkelijken, gezien de prijs van groente tegenwoordig. Voor mij persoonlijk weet ik niet of ik het vegetarisch zijn zou volhouden zonder mijn eigen groenten.. Mijn eten zou niet zo best smaken als ik niet 10 soorten groenten en 8 soorten kruiden uit eigen tuin in mijn schotels zou verwerken omdat het in de supermarkt te duur is om deze hoeveelheid te gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 23 februari 2013 Delen Geplaatst: 23 februari 2013 Ik heb altijd wel iets bij het eten gewild. Het groente, vlees en aardappelplaatje zit er nog steeds in. Dus meestal een pasta, rijst of aardappelen, met groenteschotel en dan iets erbij. Zo'n 3x per week iets met ei. Een keer per week falafel. 1x pw iets van een vegahamburger oid van de vegetarische slager,1x pw week tofu (ook al vinden we het niet het lekkerste dat er is) en dan nog een dag iets met notengehakt. (Sowieso heet gekruid) En ja ik vind het wel heel erg lekker van de veg slager. Die kip, man! Komt vooral omdat we de smaak van vlees niet verfoeien. In de veg slager zit lupine, dat geeft ook nog eens een bite. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 Hmm, ik ga dat zelf maar eens proberen dan. Leuk om visite mee te neppen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 bij veel gerechten zoals pasta of couscous is het volgens mij niet nodig ik koop eigenlijk nooit een vegaburger oid, soms een gebakken eitje of wat kaas en noten als ik mijn man echt gelukkig wil maken dan maak ik gebakken/gegrilde haloumi kaas, niet goed voor de lijn wel erg lekker ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
caroline Geplaatst: 27 februari 2013 Delen Geplaatst: 27 februari 2013 Dat idee van 3 'dingen'op je bord ken ik ook. Meestal iets van ei of vis (dat eet ik nog wel graag) verder bovenstaande vervangers. Eigelijk nooit echt kant en klare producten. En die vegetarische slager zou ik best eens willen proberen, maar die is hier helaas niet bij mijn weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jens Geplaatst: 28 februari 2013 Delen Geplaatst: 28 februari 2013 Caroline? De vegetarische slager bezorgt door het hele land aan huis. Ik moet alleen eerlijk zeggen, dat ik de "kip" zo echt vond, dat ik er een beetje misselijk van werd... Wij eten zelf graag quorn, in allerlei varianten. Het gehakt heb ik altijd in voorraad, deze reis had ik 36 porties in de vriezer gepropt. Ik ben toch wel erg dol op mijn macaroniprutje met gehakt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Quorn is voor ons geen optie omdat het van melk toch is gemaakt? Maar je hebt gelijk @Jens, wij vonden de kip van de vegaslager ook bijna eng echt! Ergens hier op het forum schrijf ik meen ik ook dat ik me afvraag of je niet bedonderd wordt, maar dat zal niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Isanne Geplaatst: 23 augustus 2013 Delen Geplaatst: 23 augustus 2013 Producten van de vegetarische slager zijn te krijgen bij de Jumbo, alleen hebben ze niet altijd veel keus. Ik heb inmiddels de "kip", "gehakt" en "gerookte spekjes" geprobeerd. De kip is inderdaad verbluffend echt, vooral de bite. Lekker met een oosters gerecht of pasta. De spekjes zijn ook erg lekker, de rooksmaak is waar het om gaat en die is goed aanwezig, lekker met andijvie, aardappels en roomsausje, zeker aan te raden! het gehakt vind ik niet lekker, heeft te weinig smaak en vind ik dus niets toevoegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redhotchiliprepper Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Ik moest pas erg lachen om een stukje dubieuze marketing. Tegenwoordig kun je bij de Plus ook vleesvervangers gemaakt van lupine kopen. Erg lekker, maar ontwikkeld in een laboratorium. Slogan op de verpakking: we love nature! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Te lang hier niet geweest. Ja, het opschrift op producten is vaak zowel dom, vreemd als misleidend. Wisten jullie dat E120, rode kleurstof karmijn van bloedluizen is gemaakt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2013 Eww! Gelukkig probeer ik zoveel mogelijk clean te eten. E-nummers tot een absoluut minimum beperken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten