Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bushcraft


sgtB2B

Aanbevolen berichten

In Nederland zijn ook zat Defensie terreinen die opengesteld zijn voor burgers. Stroese Zand nabij Apeldoorn. Ermelose hei. vlakbij Harderwijk is een terrein waar ik met een oud collega een dagje ben gaan stekkeren. Allemaal restanten van uitgegraven waarnemingsputten. Alleen toen wij vuur maakten, was er wel meteen een helikopter en gemotoriseerde aanhang in de buurt dus dat is jammer. Kootwijkerzand is ook een mooi terrein en dan hebben wij nog de (zeeeeeer winderige) Marnerwaard in Grôn. Om maar enkele NL mogelijkheden te noemen.

 

Sluit mij aan bij het idee dat het buitenland een heel grote stap kan zijn met het risico dat het nooit gebeurd. Grote stappen snel thuis maar wij willen juist het bos in met z'n allen dus dan zijn kleine stapjes beter denk ik.

 

Snuffeldag ergens in NL doen?

 

BePrepared

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@beprepared: winderig neeee...hahha.

Oke dus we gaan in Nederland dan, hebben we dat hierbij goed besloten. Ermelose hei is idd heel mooi en er zijn wel stukjes waar geen militairen komen. Maar zoals ik john al zei, ik hou me overal voor open.

3 dagen lijkt mij in eerste instantie de beste optie. Van vrijdagmiddag tot zondagmiddag. Iedereen bouwt zijn of haar onderkomen zoals hij of zij dat het liefste heeft. Voor de beginnelingen die misschien iets gezien hebben maar niet weten hoe of wat wil ik wel met raad en daad bijstaan.

Voorts is het belangrijk dat waar we ook gaan er vuur gebouwd kan/mag worden. zijn er misschien ook bepaalde skills die jullie aan bod willen zien komen, demonstreren of leren? Of anders geformuleerd: Wat willen jullie nu echt heel graag doen dit weekend???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben er nog nooit opuit geweest, maar wel in de tuin van alles geprobeerd wat ik niet onder de knie krijg is vuur verkrijgen dmv een vuurboog .

verders moet een onder komen maken niet echt een probleem zijn en verders zal ik gewoonlijk volgen . en er gewoon een gezellig maar vooral een leerzaam weekend van maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

laat ik eens van wal steken hoe ik drie dagen bushcraft voor mij zie.

 

Ten eerste een geschikte plek waar eventueel stromend water is, dit vergemakkelijkt wel alles en kunnen we water zuiveren.door te koken of door te puriferen, afhankelijk van de meegenomen spullen. let wel voor diegene die Chloor meenemen, 4 druppels op 1 liter water

 

ik weet niet of er mede crafters zijn die een hangmat hebben, (ik wel) dus bomen is voor mij een welkom iets, anders gaan we een grote tipi maken voor max 4 personen waar we binnen kunnen koken en slapen, en we zitten er lekker warmpjes bij.

S'morgens brood baken op een stok en eieren en spek bakken in een papieren zak boven een kolen vuur.

 

 

als vulling om de dag door te komen, gaan we het terrein verkennen op mogelijkheden en kijken we of er wildsporen zijn van Konijnen, Hazen en eekhoorns, want een weekeinde bushcraft is geen weekeinde zonder iets gevangen te hebben. verder kunnen we elkaar onze skills laten zien waar we het beste in zin. zoals vuur maken, woodcarving,vallen en strikken maken en zetten en koken op vuur en natuurlijk veel meer.afhankelijk van ideën van andere

 

het lijkt me ook leuk om een nachtelijke tocht te organiseren zodat we weten hoe we kunnen navigeren op sterren dan wel met kompas en kaart.

later lekker bijkomen bij het vuur en leuke verhalen of anekdotes vertellen om de groepsverband te versterken.

 

dit is voor mij een weekend vol creativiteit en bushcraft en natuurlijk veel leermomenten en veel plezier hebben met elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jager Ben aan het kijken op groep shelter. Ziet er druk en interessant uit. Maar ik ben al in een hoop groepen actief en heb eigenlijk geen behoefte aan een nieuwe groep. Hoewel in het camping idee leuk vind zie ik mezelf niet gaan. Ik ben meer een lone wolf dan een echt groeps dier (wolfen zijn natuurlijk wel ook echte groepsdieren).

 

Dus voor het moment haak ik even af om me aan te melden maar ik hou het in de gaten. Thx voor de tip.

 

Hebben meer mensen moeite om alle groepen en posts in het forum te volgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker vervelend dat de.@ functie hier niet werkt. Zou communiceren veel gemakkelijker maken. En John mochten we van die shelter ooit een perfecte bol kunnne maken en je zit na shtf in nood, dan weet je waar je naar toe kan trekken. In ons wolven pack is altijd plaats voor the lone wolf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er nog plaats is wil ik me ook wel opgeven :) Of als reserve als iemand niet kan? Of als eerste op de lijst voor een tweede groep?

Als ik het goed heb even samenvattend:

Het is in April, locatie Veluwe, meerdere dagen (waarschijnlijk 3)

Exacte datum, locatie en planning volgt nog? Deelnemers krijgen PM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent welkom.

 

Ja het is Vrijdag 19 t/m zondag 21 april. Hoewel de locatie nog niet helemaal bekend is is het programma er wel.

 

COPY

Ten eerste een geschikte plek waar eventueel stromend water is, dit vergemakkelijkt wel alles en kunnen we water zuiveren.door te koken of door te puriferen, afhankelijk van de meegenomen spullen. let wel voor diegene die Chloor meenemen, 4 druppels op 1 liter water

 

ik weet niet of er mede crafters zijn die een hangmat hebben, (ik wel) dus bomen is voor mij een welkom iets, anders gaan we een grote tipi maken voor max 4 personen waar we binnen kunnen koken en slapen, en we zitten er lekker warmpjes bij.

S'morgens brood baken op een stok en eieren en spek bakken in een papieren zak boven een kolen vuur.

 

als vulling om de dag door te komen, gaan we het terrein verkennen op mogelijkheden en kijken we of er wildsporen zijn van Konijnen, Hazen en eekhoorns, want een weekeinde bushcraft is geen weekeinde zonder iets gevangen te hebben. verder kunnen we elkaar onze skills laten zien waar we het beste in zin. zoals vuur maken, woodcarving,vallen en strikken maken en zetten en koken op vuur en natuurlijk veel meer.afhankelijk van ideën van andere

 

het lijkt me ook leuk om een nachtelijke tocht te organiseren zodat we weten hoe we kunnen navigeren op sterren dan wel met kompas en kaart.

later lekker bijkomen bij het vuur en leuke verhalen of anekdotes vertellen om de groepsverband te versterken.

 

 

Tot nu toe hebben zich opgeven;

 

Jager

Willieman

Renanim

BePrepared

Hunter

JohnVonSchutz

Greenhood

 

Misschien Orca2000 nog

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...