Ga naar inhoud
GENEGEERD

INCHBAG/BOB in- en uitpakken


Cyberbeer

Ik heb mijn INCHBAG/BOB...  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik heb mijn INCHBAG/BOB...

    • één keer in- en uitgepakt
      2
    • meerdere keren in- en uitgepakt
      6
    • tientallen keren in- en uitgepakt
      9


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn INCHBAG/BOB al 4 jaar en heb dat ding al tientallen keren in- en uitgepakt, omdat ik steeds met nieuwe spullen/materialen of ideeën kwam. Uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten hoeveel keer jullie al je INCHBAG of BOB of EDC hebben in- en uitgepakt, omdat je hem een stuk efficiënter probeerde te maken.

 

Hieronder een recente foto van mijn INCHBAG (inhoud)

 

20151110.jpg.ab3152111b015050a83ebdedf3d71ffe.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja dadde.

Das een hele hoop.

Laatst ook de bob ingepakt en niet te dragen door een slechte rug.

Een globaal overzicht van jouw foto was ongeveer de inhoud van de mijne ..

Ik zoek nog steeds oplossingen voor het gewicht. Verdellen onder het gezin is zeker een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het regelmatig uit- en terug inpakken van je tas is zowiezo een must om te onthouden wat je erin hebt gestopt.

 

In het begin deed ik dat niet en vulde 'm zo nu en dan aan met iets wat ik wel handig vond ..... om erna achter te komen dat je bijna 10x hetzelfde item erin had en dat zinloos zou mee dragen ..... terwijl iets wat ik wel had moeten hebben er niet in zat :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het mis hebben hoor, maar kan het kloppen dat je toen geen kleding in je BOB had zitten?

Zelfs geen extra sokken?

Ik hoop voor je dat je dat inmiddels hebt aangepast :).

 

En hoe lang denk je dat die NRG-5 je lekker blijven smaken :o;)?

Je hebt kookmogelijkheden en waterzuivering in je BOB. Misschien zou je een paar voeg-alleen-water-toe maaltijden kunnen toevoegen? Scheelt in smaak en gewicht.

 

Ikzelf controleer mijn BOB (tevens BOB voor mij zoontje) elk jaargetijde. Ik pas de geprepte kleding dan op het seizoen en zijn kledingmaat aan. (onze spruit groeit als kool).

En ja, telkens gooi ik er weer zaken uit. Mijn BOB is niet te dragen zo zwaar, maar elk onderdeel lijkt langzaamaan een noodzakelijkheid.

Misschien moet ik de BOB maar in een kruiwagen gooien. Dan is het allemaal niet zo zwaar ;);).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je wellicht is kunnen aangeven wat je dusver hebt aangepast @Cyberbeer, eventueel met redenen/nieuwe inzichten? Wellicht kunnen we je helpen hem verder te fine tunen? :)

 

Heel goed @Kungfufox! Nou, net als iedere prepper hier, kocht ik in het begin me helemaal suf aan spullen en materialen en probeerde alles in me INCHBAG te proppen. Bij het optillen dacht ik dat ik een olifant op me nek had zitten, en wist ik gelijk dat ik hiermee niet het einde van de straat zou halen. Dus daarna ga je zitten nadenken hoe je je INCHBAG/BOB kunt optimaliseren en hem zo efficiënt mogelijk kan inrichten. Maar dat is nog een behoorlijke uitdaging, omdat je ook op het gewicht moet letten. Het lastige bij het inrichten van je INCHBAG/BOB is dat je zoveel mogelijk probeert mee te nemen, omdat wij ook een bepaalde luxe zijn gewend. Bij het inrichten van je INCHBAG/BOB moet je echt alleen meenemen wat puur noodzakelijk is en wat je echt nodig hebt om te overleven. En dan nog zit je vaak al aan een overgewicht. Ja, het inrichten van je INCHBAG/BOB blijft lastig en is heel persoonlijk. Ik kan wel zeggen tegen de beginnende preppers, let bij de aankoop van je spullen of het echt noodzakelijk is, de prijs, de kwaliteit en het gewicht van het product. Daarnaast is het super belangrijk dat je tevreden bent met je INCHBAG of BOB, omdat hierin al je spullen zitten. Zorg dus dat deze van goede kwaliteit is. Ik zal van de week even kijken of ik nog een foto kan maken van de indeling van me INCHBAG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij altijd opvalt is dat men ontzettend veel wilt meenemen. Mijn BOB is iets meer als wat er in de kleine pukkel zat in militaire dienst. De inch aanvulling is dan de grote pukkel er bij. En dan uiteraard in combi met de koppel en berenlul. Dan heb je al best wat te sjouwen!

 

Beter er mee verlegen dan er om verlegen is mijn devies. Je kunt altijd wat zooi ergens achter laten. Iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken wat te doen is en wat niet. Soms moet je ook gewoon wennen aan het gewicht op je nek. Beetje doorzetten en zon rugzak gaat wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed @Kungfufox! Nou, net als iedere prepper hier, kocht ik in het begin me helemaal suf aan spullen en materialen en probeerde alles in me INCHBAG te proppen. Bij het optillen dacht ik dat ik een olifant op me nek had zitten, en wist ik gelijk dat ik hiermee niet het einde van de straat zou halen. Dus daarna ga je zitten nadenken hoe je je INCHBAG/BOB kunt optimaliseren en hem zo efficiënt mogelijk kan inrichten. Maar dat is nog een behoorlijke uitdaging, omdat je ook op het gewicht moet letten. Het lastige bij het inrichten van je INCHBAG/BOB is dat je zoveel mogelijk probeert mee te nemen, omdat wij ook een bepaalde luxe zijn gewend. Bij het inrichten van je INCHBAG/BOB moet je echt alleen meenemen wat puur noodzakelijk is en wat je echt nodig hebt om te overleven. En dan nog zit je vaak al aan een overgewicht. Ja, het inrichten van je INCHBAG/BOB blijft lastig en is heel persoonlijk. Ik kan wel zeggen tegen de beginnende preppers, let bij de aankoop van je spullen of het echt noodzakelijk is, de prijs, de kwaliteit en het gewicht van het product. Daarnaast is het super belangrijk dat je tevreden bent met je INCHBAG of BOB, omdat hierin al je spullen zitten. Zorg dus dat deze van goede kwaliteit is. Ik zal van de week even kijken of ik nog een foto kan maken van de indeling van me INCHBAG.

 

Wat zit er trouwens in die bakjes met elastiekjes? Zo'n 250gr coke om je ticket mee over de grens te kopen? Wasmiddel om je was te doen in de smerige sloot achter het huis? Of is het een leftover met Chinees waar je maar geen afstand van kan doen? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BOB is voor 3 dagen. Hoe vaker je er op uit trekt, hoe minder er in je tas gaat omdat je er achter komt eigenlijk helemaal niet zoveel spullen nodig te hebben.

Te vaak word gedacht van dit heb ik ook nodig, terwijl je het uiteindelijk helemaal niet gaat gebruiken. Zonde van het gewicht in je tas (en je rug).

De INCH is misschien iets anders. Een INCH moet je eigenlijk alleen hebben als je verwacht vervoer te hebben (auto, fiets, scooter, anders...).

Moet je toch gaan lopen zorg ervoor dat je een BOB er losgekoppeld aan heb zitten zodat je in noodgevallen alle overbodige dingen weg kan laten (handige tip van KS).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die foto is van 4 jaar geleden hoe ik ben begonnen met het verzamelen van spullen en materialen voor me INCHBAG. Ik heb veel spullen al vervangen en sommige weggelaten. Mijn INCHBAG is erop ingericht om voor een langere periode weg te blijven (never coming home bag). Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij een Bug-out vertrek op mijn fiets met fietstassen en een fietskar. Mijn INCHBAG gaat dus in mijn fietskar, waardoor ik dus nog zes fietstassen over heb die ik kan vullen. Zo kan ik dus genoeg eten en drinken meenemen voor een langere tijd. Maar ik pas me natuurlijk altijd aan welke situatie zich voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je BOB boven in je INCH hebt zitten ben je snel klaar.

 

3dagen.. of 5 of 1 .. ligt aan je plan--) afstand van je BOL enz enz. Aangezien ik meer van de bug in ben, zal mijn BOB een INCH zijn.

 

Voor ik afdwaal in een eindeloze discussie over bob gewicht aantal dagen enz enz. Het is gewoon goed om te oefenen met je zooi. Gewoon omgooien en voelen, afstellen en lopen met dat lichaam. Bepak voor het terrein dat je verwacht tegen te komen. Terrein dicteert de manier/ snelheid van verplaatsen en wat je mee kunt nemen. Misschien is het goed om in verschillende omstandigheden te leren functioneren. Dus zowel in de sneeuw als in de zon, regen, bergen, modder, bos stad enz.

 

Anyway, het blijft toch leuk om je spullen te checken en er af en toe gewoon lekker de boel te testen:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zit er trouwens in die bakjes met elastiekjes? Zo'n 250gr coke om je ticket mee over de grens te kopen? Wasmiddel om je was te doen in de smerige sloot achter het huis? Of is het een leftover met Chinees waar je maar geen afstand van kan doen? :confused:

 

Haha nee geen coke hoor, want dan krijg ik een interne SHTF ;) Maar daar zat inderdaad waspoeder in die ik heb vervangen door een kleine tube reiswasmiddel. Ik heb namelijk een keer drie dagen in een bos geslapen en je wil niet weten hoe ik stonk (kleding dan). Ik heb toen met mijn waterfilter wat slootwater gereinigd en hiermee mijn kleding gewassen. Dit werkte prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat veel spullen ! ) of lijkt het veel op de foto...

hoe zwaar is je tas , dat zou ik graag willen weten

 

Nou, 4 jaar geleden woog hij iets van 37 kilo en nu nog 30 kilogram. Nog behoorlijk zwaar natuurlijk, maar ik kan het wel hebben. Daarnaast heb ik er al veel mee getraind en geoefend. Nu weet ik dat onze mariniers veel zwaardere rugzakken dragen, maar je moet natuurlijk altijd kijken naar je eigen lichamelijke toestand en conditie. Als je niet meer dan 15 kilo op je rug kan dragen, dan moet je hem niet vullen tot 30 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor kleding je hebt, maar synthetische kleding stinkt ook wel snel. En katoen houdt zweet lang vast. Merinowollen kleding stinkt amper...en is zowel warm swinters als cool zomers (en is lichtgewcht).

Ik hoop dat je wasmiddel wel natuurvriendelijk is @Cyberbeer Ik heb in mijn tas een tubetje biologisch afbreekbare alles-in-een-zeep, voor was,afwas en mezelf wassen. Grote fles gekocht en een reisflesje daarmee gevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BOB is voor 3 dagen. Hoe vaker je er op uit trekt, hoe minder er in je tas gaat omdat je er achter komt eigenlijk helemaal niet zoveel spullen nodig te hebben.

Te vaak word gedacht van dit heb ik ook nodig, terwijl je het uiteindelijk helemaal niet gaat gebruiken. Zonde van het gewicht in je tas (en je rug).

De INCH is misschien iets anders. Een INCH moet je eigenlijk alleen hebben als je verwacht vervoer te hebben (auto, fiets, scooter, anders...).

Moet je toch gaan lopen zorg ervoor dat je een BOB er losgekoppeld aan heb zitten zodat je in noodgevallen alle overbodige dingen weg kan laten (handige tip van KS).

 

Precies! Ondanks ik op de fiets vertrek(afhankelijk van de situatie) met meerdere fietstassen, is mijn INCHBAG er zo op ingericht dat ik hem zo zonder al mijn andere spullen kan meenemen. In mijn INCHBAG zitten alle noodzakelijke spullen om te overleven en in mijn fietstassen zitten de extra's. Dus als ik zonder mijn fiets en fietstassen verder moet, dan zal ik proberen om mijn fiets ergens in een bos te verbergen met mijn camo-net en takken en bladeren en ga dan alleen met mijn INCBAG verder (als de situatie dit toelaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor kleding je hebt, maar synthetische kleding stinkt ook wel snel. En katoen houdt zweet lang vast. Merinowollen kleding stinkt amper...en is zowel warm swinters als cool zomers (en is lichtgewcht).

Ik hoop dat je wasmiddel wel natuurvriendelijk is @Cyberbeer Ik heb in mijn tas een tubetje biologisch afbreekbare alles-in-een-zeep, voor was,afwas en mezelf wassen. Grote fles gekocht en een reisflesje daarmee gevuld.

 

Of het biologisch afbreekbaar is, maakt me in een SHTF situatie niet zo veel uit. Heb er begrip voor dat je het doet, maar dat heeft bij mij echt een lage prio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dadde.

Das een hele hoop.

Laatst ook de bob ingepakt en niet te dragen door een slechte rug.

Een globaal overzicht van jouw foto was ongeveer de inhoud van de mijne ..

Ik zoek nog steeds oplossingen voor het gewicht. Verdellen onder het gezin is zeker een must.

 

Nou ik heb al veel vervangen hoor @tom666. Wel jammer van je rug. Is er nog een mogelijkheid dat het goed komt met je rug? Mijn rug was namelijk vroeger ook niet echt sterk, maar ben toen veel gaan trainen en heb er nu geen last meer van. Ja, ik weet niet hoe groot je gezin is of dat je met een groep weg gaat, maar dan is het inderdaad een goed idee om wat spullen te verdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het biologisch afbreekbaar is, maakt me in een SHTF situatie niet zo veel uit. Heb er begrip voor dat je het doet, maar dat heeft bij mij echt een lage prio.
Misschien zal het me in een SHTF situatie ook niets uitmaken, prio's liggen dan inderdaad anders...maar voorlopig is het vooral speulen in het bos en kamperen. En dan valt er best rekening met de natuur te houden...gewoon leave no trace principe...en dat er nog natuur overblijft enzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij altijd opvalt is dat men ontzettend veel wilt meenemen. Mijn BOB is iets meer als wat er in de kleine pukkel zat in militaire dienst. De inch aanvulling is dan de grote pukkel er bij. En dan uiteraard in combi met de koppel en berenlul. Dan heb je al best wat te sjouwen!

 

Ja dat was ook mijn probleem in het begin. Ik wilde heel mijn huishouden in me INCBAG proppen. Maar met de tijd en door veel met je INCHBAG/BOB eropuit te trekken, doe je veel ervaring op en leer je wat je wel en niet nodig moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...