dowjones-777.7 points Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Ik heb laatst 30×10 dozen met pannekoeken mix 'zonder melkpoeder en eipoeder ingeslagen....., dus dat je zelf ei en melk moet toevoegen...., Deze meel is zóóó lang houdbaar..., tot 2017/18!!,..........___ Maar.......zijn hier ook preppers/bakkers/boeren of realisten die weten waarom zo'n hermetisch afgesloten verpakking niet nog langer houdbaar zou zijn..??.... bv tot 2050...............? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Ehm, waarom dat dure pannenkoekenmeel en niet gewoon meel, waar je ei en melk en snufje zout aan toevoegt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Hoe lang is jouw meel houdbaar? Daar gaat het om, en pannekoekenmeel is anders als gewone meel..__ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Meel gaat in bakkwaliteit achteruit als het oud is. Je kunt beter graan kopen en dat jaren bewaren. Graan kun je malen als je het nodig hebt. edit: In de fabriek waar het meel gemalen is kan er per ongeluk een eitje van een meelmot in de verpakking komen. De eitjes van de meelmot zijn nl moeilijk te verwijderen. In een dichte verpakking kan de meelmot zich ontwikkelen. Als je zeker wilt weten dat je geen larves van de meelmot in je verpakking hebt leg de pakken dan 24 uur in de diepvries. Dit verhaal geldt ook voor rijst. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Hé dat is wel vet slim ja....., net als rijst, wat +10 jaar lang houdbaar is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Op de verpakking staat tot juni 2017 houdbaar, dus dan zitten er geen eitjes in denk ik.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Op de verpakking staat tot juni 2017 houdbaar, dus dan zitten er geen eitjes in denk ik....Nee, ze stoppen eitjes meestal in pakken die tot 2016 houdbaar zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Whahaha echt vette humor whaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 jou een mention geven ga ik niet eens aan beginnen. Is dit weer zo'n verhaal waarin iemand af en toe dronken op het forum post? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 ja inderdaad @MyronPrps ... wat een pannekoek! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Wij verbruiken ongeveer 20 kg meel per maand. Als we meel kopen (bij een echte molenaar) dan blijft het ongeveer een half jaar goed. Normaliter houden we ongeveer 75 kg op voorraad. Af en toe verbruiken we onze voorraden grotendeels op om te oud meel te vermijden. Mocht er echt een groot economisch probleem zijn, dan weten alle leden van ons gezin dat we in de eerste plaats een grote voorraad meel kopen. Ook gedroogde gist, soyameel, suiker en zout is er in voldoende mate op voorraad voor ongeveer een half jaar. Dit lijkt mij de goedkoopste manier om mijn gezin voor een langere periode van voldoende voedsel te kunnen voorzien. Daarnaast hebben we een gigantische hoeveelheid kiemzaden, gewone zaden voor de tuin en wat conserven, blikken, ... . Merk op : Soyameel geeft een extra toets aan je brood. Je broodje wordt er zachter van en het verhoogt de voedingswaarde enorm. Uit ervaring weet ik dat het meel ook gemakkelijk te bewaren is. Per groot brood voegen we maximaal 30g soyameel toe. Normaliter is soyameel behoorlijk duur maar als je het in zakken van 25kg koopt, dan betaal je slechts 1.4€/kg, een fractie van de kleinhandelsprijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 ja inderdaad @MyronPrps ... wat een pannekoek! Hehe very clever;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Hehe very clever;) tja, inkoppertje, gewoon te makkelijk. Werd er melig van...maar ja het is komkommer tijd he? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik heb bij wijze van test 800gr meel ( bloem ) vacuüm verpakt in 2013 . Daar wil ik een brood van gaan bakken maar 5jaar nadat ik het verpakt heb . a) om te zien of de kwaliteit vermindert is b) om te proeven of de smaak veranderd is c) om te weten of ik meer energie nodig heb om van oud meel een brood te bakken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik heb bij wijze van test 800gr meel ( bloem ) vacuüm verpakt in 2013 . Daar wil ik een brood van gaan bakken maar 5jaar nadat ik het verpakt heb . a) om te zien of de kwaliteit vermindert is b) om te proeven of de smaak veranderd is c) om te weten of ik meer energie nodig heb om van oud meel een brood te bakken . Ik ben benieuwd naar het experiment! Wachten tot 2019 dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 @Geert Kijk ook of er wat extra eiwitten in zitten in de vorm van meelwormen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 16 augustus 2015 Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Ik heb laatst 30×10 dozen met pannekoeken mix 'zonder melkpoeder en eipoeder ingeslagen....., dus dat je zelf ei en melk moet toevoegen...., Deze meel is zóóó lang houdbaar..., tot 2017/18!!,..........___ Maar.......zijn hier ook preppers/bakkers/boeren of realisten die weten waarom zo'n hermetisch afgesloten verpakking niet nog langer houdbaar zou zijn..??.... bv tot 2050...............? ok, ik ga je serieus nemen, met antwoorden bedoel ik.. het kost me wat moeite maar ik zal m'n goede wil tonen, anders krijg ik misschien nog een bijzondere PM van je denk ik. Als eerste wil ik nog even zeggen dat ik een smiley had gezet in m'n eerste reactie in dit pannekoekendraadje, waarmee ik aangaf een grapje te maken.. nou hoeft helemaal niemand dat grapje leuk te vinden natuurlijk, maar het was niet kwaadaardig bedoeld, ook niet in komkommertijd. Jouw vraag over waarom deze verpakte meel niet langer houdbaar is had je hier misschien beter vooraf kunnen vragen, denk je niet? Voor mij komt dat nu over als een impulsieve aankoop, want nu heb je 30x 10 dozen die minimaal tot 2018 houdbaar zouden moeten zijn.. 300 dozen pannekoeken meel Da's nogal veel pannekoeken eten, ruim 2 pakken per week, dat is dus dagelijks een pannekoek!! En dat komt een beetje raar over, alsof je dronken bent, of speciale gras soorten hebt zitten roken, of gewoon zit te trollen. Maar goed, doe lekker wat je wil, elke dag jouw feestje! Zou je een workshop pannekoeken bakken willen geven op de komende SC's? Dan kunnen we eens kennis maken en een biertje drinken. Nou niet gelijk denken dat ik een relatie met je wil ! Gewoon vriendelijkheid van mij uit, een uitnodiging om jou en andere preppers te leren kennen en hun adviezen over meel eens te horen. Daar is niks gay aan. We zijn er ook om elkaar te helpen niet waar? Fijne dag! Kus! .. :eek:oeps een gay grapje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Oké...., 30x10 is erg veel ja, maar je hebt preppers en je hebt Preppers....., ik ben er van overtuigd dat de komende maand het elitaire bouwwerk gaat crashen...., i.v.m, o.a. shemitah etc etc etc.., dus hebben we een paar grote aankopen gedaan. Rijst, meel, (veel)gasflessen, kaarsen, accu's, omvormer, solar etcetc, vlees,veel vlees, kippen, paarden en vissen(levende forellen). Om mijn vraag wat duidelijker te maken...., Ik vind dat deze meel erg lang houdbaar is..... namelijk tot 2017-18...,dat is lang!, omdat gewone meel maar een half jaartje goed blijft.. Waarom kan ik deze dan niet bewaren tot na 2020... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dowjones-777.7 points Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Maar ik denk toch dat graan het beste is, Meel gaat in bakkwaliteit achteruit als het oud is. Je kunt beter graan kopen en dat jaren bewaren. Graan kun je malen als je het nodig hebt.edit:In de fabriek waar het meel gemalen is kan er per ongeluk een eitje van een meelmot in de verpakking komen. De eitjes van de meelmot zijn nl moeilijk te verwijderen. In een dichte verpakking kan de meelmot zich ontwikkelen. Als je zeker wilt weten dat je geen larves van de meelmot in je verpakking hebt leg de pakken dan 24 uur in de diepvries. Dit verhaal geldt ook voor rijst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 16 augustus 2015 Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Meel bewaren is afhankelijk van de aanwezige hoeveelheid vocht, olievetzuren, zuurstof en parasieten. Dus het behandelen en conserveren bepaald veel van de houdbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.