Piroska Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Doen we, ik zal volgende keer wat zaden proberen te regelen ook. helemaal fijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 17 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Pepers kan je niet teveel hebben je kan ze echt voor bijna alles gebruiken In mijn openings post staat niet dat ik teveel aan pepers heb maar een overvloed . Ik ben dat niet gewoon in 48 jaar moestuinen. En ook woorden met te vooraan zijn over het algemeen niet goed . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 En ook woorden met te vooraan zijn over het algemeen niet goed . Behalve "tevreden" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jory Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 @Geert als het overkwam als een aanval dan was dat niet de bedoeling ik had het over het algemeen dat je pepers overal voor kan gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Ik ben een peperfreak, heb 150 verschillende soorten zaden en zou graag hier ook wel een paar van willen, wil je wat voor mij bewaren? Geef maar aan Raycoupe of Highway mee als het lukt :-) Doen we, ik zal volgende keer wat zaden proberen te regelen ook. Lekkere milde pepers daar hou ik wel van, ben niet zo van scherp, scherper, scherpst. Ik druk er dus wel een paar zelf van achterover. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 sriracha saus (knoflook peper suiker blenden koken) nom nom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 @Piroska, ik geef wat mee aan Raycoupe de komende SC. Helaas geen zaden, want die buurman blijkt ze te kopen als stekje bij een lokale tuinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 @Piroska, ik geef wat mee aan Raycoupe de komende SC. Helaas geen zaden, want die buurman blijkt ze te kopen als stekje bij een lokale tuinder. Super! Maar in de peper zelf zitten toch zaden? Gewoon eruit halen en drogen, klaar :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Ik zie in Hongarije altijd de pepers aan de lijn hangen om te drogen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 @Geert, ik heb net deze gemaakt van de groene pepers. http://mykitcheninspain.blogspot.nl/2011/09/peppers-for-frying.html Dan kan je ook nog wat lekkers maken met de groene pepers. Ik weet het zijn niet precies dezelfde maar ze smaken toch super lekker!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Super! Maar in de peper zelf zitten toch zaden? Gewoon eruit halen en drogen, klaar :-) Behalve als het hybride planten zijn natuurlijk. Eigenlijk te gek, peper is zowat de makkelijkste vrucht om te kweken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 @Piroska, ik geef wat mee aan Raycoupe de komende SC. Helaas geen zaden, want die buurman blijkt ze te kopen als stekje bij een lokale tuinder. Super! Maar in de peper zelf zitten toch zaden? Gewoon eruit halen en drogen, klaar :-) Zal ik even doen, want die paprika's/pepers (wat zijn het nu?) zijn allang verrot tegen de tijd dat ik weer in Hongarije ben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Zal ik even doen, want die paprika's/pepers (wat zijn het nu?) zijn allang verrot tegen de tijd dat ik weer in Hongarije ben. Thanks! Hier in Hongarije heet alles paprika :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 29 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Volgens mij is paprika een peper soort Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Pimiento dulce is een zoete paprika/peper en picante een pittige. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PDØMV Geplaatst: 13 september 2015 Delen Geplaatst: 13 september 2015 Ik kweek zelf rode habanero Een midden klas pittige hete peper. Van 325.000 scovile. Sambal oelek is het minst maar slechts 2000 scovile. Pepperspray = 2 tot 5 miljoen scovile. Pure vorm capsaceine wat peper heet maakt kwa smaak. Is 15 tot 17 miljoen scovile !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.