chrisprep Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 De laatste dagen ook weer aan knutselen gegaan en een sheath gemaakt voor 2 enzo trapper messen, ik heb de messen indertijd gekocht als blanke lemmet, en zelf van handvaten voorzien, de 2 messen zijn gelijkaardig , dus de sheath kan dienen voor alletwee. Als basis gebruik ik een lederen flessenhouder (denk ik), die ik ooit eens op een rommelmarkt kocht. Na het uitsnijden van de vorm, bevestig ik de riemlus met klinknagels en worden er 2 reepjes leder aan de binnenzijde gelijmd, ook de lus voor een firesteel wordt gelijmd. Nu kan het geheel genaaid worden, ik gebruik gewaxte draad, en gebruik de zadelsteek met 2 naalden. Na het opschuren van de randen wordt de sheat in lauw water gelegd, het mes wordt in huishoudfolie gedraaid en in de sheath gestoken, je kan het natte leder nu vormen naar het mes, het geheel laten drogen en je hebt je eigengemaakte sheath ! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dauntless Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Mooi! Je kan leder eigenlijk toch makkelijk krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Mooi werk (incl de messen), cool dat je gebruikt leer een nieuw leven geeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 19 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2015 @Dauntless Mooi! Je kan leder eigenlijk toch makkelijk krijgen. Ik kijk altijd op rommelmarkten naar lederen voorwerpen die ik kan gebruiken om iets zelf te fabriceren, voor deze flessenhouder bv betaalde ik 2 euro, op die manier kan je heel goedkoop zelf dingen maken, ik weet niet wat een lap leder tegenwoordig kost, maar zal zeker veel meer zijn, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Heel knap chrisprep! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Hmmm mooi werk. Leder dat al wat leeftijd heeft is ook mooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Ow yeah. Super vet cool gaaf en respect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 zeer mooi gemaakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Mooie schede! Knap gemaakt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Mooi gedaan! Slim gerecycled Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Moet ook nodig weer eens aan de slag als ik dit zie wat moois dat jullie maken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Mooi! Goed idee om zulk leer te hergebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 19 februari 2015 Delen Geplaatst: 19 februari 2015 Dat ziet er mooi uit. Mooie uitleg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Icewind Geplaatst: 20 februari 2015 Delen Geplaatst: 20 februari 2015 Mooi stuk leer zo en gaaf stempelwerk, goed bezig @chrisprep Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Icewind Geplaatst: 28 februari 2015 Delen Geplaatst: 28 februari 2015 @Dauntless Ik kijk altijd op rommelmarkten naar lederen voorwerpen die ik kan gebruiken om iets zelf te fabriceren, voor deze flessenhouder bv betaalde ik 2 euro, op die manier kan je heel goedkoop zelf dingen maken, ik weet niet wat een lap leder tegenwoordig kost, maar zal zeker veel meer zijn, In het beste geval ongeveer € 9,- per voet. Maar ik ken ook heeeeeel andere prijzen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 mooi gemaakt en pluspunt je hebt gelijk al een leuk motief erop Hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.