Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zomaar even een gedachte " Preppen toch Gevaarlijk ?? "


Gast

Aanbevolen berichten

Nooit vergeten: Angst is en blijft een slechte raadgever.

Je moet proberen in een noodsituatie rationeel te blijven denken, en dat is precies het probleem bij angst, dat de rationele gedachtegang onderdrukt zal worden door de angst.

Nu heb ik het hier niet over een vluchtreactie (dat zit in ons oerinstinct en valt niet te onderdrukken tenzij je zwaar getraind bent daarop, en dan nog), want die kan in bepaalde gevallen wel je leven redden. Als er bijvoorbeeld een leeuw op je afkomt heb je er niet veel aan om eerst even helder te staan nadenken wat nu de beste reactie is :-)

 

Voor de rest heb je wel ergens een punt. Als je je gaat openbaren als prepper ben je als het er op aankomt een leuk doelwit als SHTF. Maar zoals er anderen al zeiden, je moet je daarom niet "openbaren".

Er zijn weinig, echt weinig mensen die weten dat ik een "prepper" ben. Zelfs in mijn nabije omgeving zijn er slecht enkelen op de hoogte. Die enkelen mogen ook aankloppen als het ergens misgaat.

@Scratch: Ik ga me voorbereiden op de Amerikaan en hopen dat er een nuchtere Nederlander voor mijn deur staat als het zo ver komt ;-)

 

Angst is inderdaad een slechte raadgever.Maar het zorgt er ook voor dat je voorzichtig bent en dat jeje grenzen kunt verleggen.

Ik heb het dus niet over het Doodsbang zijn.:o Dan heb je dus een probleem en is je Raadgever ver te zoeken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Angst is inderdaad een slechte raad gever.Maar het zorgt er ook voor dat je voorzichtig bent en dat jeje grenzen kunt verleggen.

Ik heb het dus niet over het Doodsbang zijn.:o Dan heb je dus een probleem en is je Raadgever ver te zoeken:)

 

Daar heb je een punt. Ik had het verkeerd geïnterpreteerd, excuses.

Je hebt het dus meer over een angst voor bijvoorbeeld een ramp in de toekomst en het feit dat je je daarop wil voorbereiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doelde vooral op het laatse stukje Tekst.Dat dit geplaatste Topic gevaarlijk is.

Mijn Excuses al jou beledigt heb.En lopen te Fucken doe ik niet.Schiet ik niets mee op.

Loreen nogmaals Sorry als ik jou beledigt heb :(

 

Zo snel ben ik echt niet beledigd hoor, dus excuses zijn niet nodig. Ik vind het alleen oprecht jammer dat je de strekking van mijn bericht niet begrepen hebt. En ik begrijp totaal niet hoe je uit mijn woorden haalt dat ik zeg dat je je niet hoeft voor te bereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een echte SHTF/TEOTWAWKI? dan gaat het nog veel en veel erger worden dan welke film of serie je tot nog toe gezien hebt.

 

Je leest vaak dingen als 'mensen zijn beesten', nou dat klopt vast wel, we zijn zoogdieren :) Waar je bang voor moet zijn is dat mensen veel egoïstischer zullen worden dan men nu verwacht, ook je vrienden, familie etc. Het hele prepper heaven is een leuk plan maar hooguit werkbaar voor de lange termijn. De eerste jaren na een SHTF zal chaos regeren, het recht van de sterkste etc etc.. Die groepen die hier doorheen komen kunnen misschien uiteindelijk gaan denken aan een vaste locatie voor hun community, even afhankelijk natuurlijk van wat er nog over is qua menselijkheid bij de overlevenden.. (deze film geeft een beeld over hoe menselijkheid kan verdwijnen, en speelt zich ook af maanden/jaren na de SHTF/chaos)

 

Als de SHTF uitbreekt ben ik minstens net zo bang voor medepreppers dan voor de overige sheeple, zeker als ze weten wat en waar ik voorraden heb.. Als het er echt op aankomt zijn mijn kinderen de enige die ik volledig blind vertrouw, mijn partner ook wel (je hebt samen hetzelfde doel, de kinderen redden) maar verder maar weinig. Ik prep dan ook om voorbereid te zijn op wat kan komen, en als er plunderaars rondgaan langs de huizen ben ik toch al weg (of dood).

 

Iedereen die zegt dat mensen elkaar/vreemden gaan helpen tijdens een SHTF heeft oogkleppen op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel ben ik echt niet beledigd hoor, dus excuses zijn niet nodig. Ik vind het alleen oprecht jammer dat je de strekking van mijn bericht niet begrepen hebt. En ik begrijp totaal niet hoe je uit mijn woorden haalt dat ik zeg dat je je niet hoeft voor te bereiden.

 

Onder voor te bereiden bedoel ik Voorbereiden op Plunderaars.Mensen die als doel hebben jou spullen te roven .Koste wat het kost.

Ik kreeg bijna het gevoel dat ik een Topic gestart heb wat op ellende uitdraait.Een vorm van onbegrip.

Ik heb helaas een heel actieve vorm van ADHD:D En die zorgt inderdaad er weleens voor ik meteen een samenvatting maak van wat ik gelezen heb

Met als resultaat het een en ander over het hoofd te hebben gezien.

Dan ben ik zo lekker DRUK :o:)

 

Ach ik ben ook maar en Mens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg bijna het gevoel dat ik een Topic gestart heb wat op ellende uitdraait.

 

Frans, goede topic, beetje voorzichtigheid is niet verkeerd. Ga alleen geen beren zien, want dat gaat tegenwerken pre-SHTF.

Mijn inschatting is dat je "voorbereid" bent.

 

(Ik weet nu al niet meer jou adres, en de Tom Tom is al gewist :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans, goede topic, beetje voorzichtigheid is niet verkeerd. Ga alleen geen beren zien, want dat gaat tegenwerken pre-SHTF.

Mijn inschatting is dat je "voorbereid" bent.

 

(Ik weet nu al niet meer jou adres, en de Tom Tom is al gewist :p )

 

;):o:(

 

Beren zie ik nu nog niet.

Ik maak mij ook geen zorgen om mijzelf.

Zo ben ik niet.

Ik heb dit geplaats omdat ik laats foto's en een compleet Dagboek(Meerder verslagen op tig Papier) verslag naar het Gemeentelijke Archief heb moeten brengen.

Dit was een compleet Dagboek van iemand die alles tot in de puntjes heeft opgeschreven van wat hij allemaal had meegemaakt.

Gedurende de laatste Twee jaar van de oorlog.

En toen moest ik weer denken aan oa die Films die je steeds meer ziet over Rampen en gerelateerd.Dan heb je een optelsom en dan dit Topic.

Dus eigenlijk een samenloop van ADHD gedachten:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit eens een post gestart met een soortgelijk onderwerp.

 

http://preppers.nl/forum/threads/1200-Plunderende-bendes

 

Deze post is ondertussen ongeveer 2,5 jaar oud, en de reacties waren niet mals.

Tegenwoordig ben ik een stuk terughoudender in dit soort zaken.

 

De reden is dat het (voor mij) zeer lastig is om met geschreven tekst mijn mening te verwoorden.

En de drang van heel veel mensen om hun mening erdoorheen te drammen (waarvan ik er 1 ben) is zowel fascinerend, frustrerend als demotiverend

 

Inhoudelijk zijn er dus diverse zaken waar jij van uit ga, waar ik anders over denk.

Ik geloof sowieso niet in een complete chaos zoals in de meeste films/boeken wordt voorspeld.

 

En ik ben ook nog zo naïef dat ik ervan uit ga dat niemand zo stom ik om zijn buurman te vermoorden voor 1 blik erwtensoep.

Niet omdat ik denk dat de mens vredelievend is, maar omdat de mens zal beseffen dat dit blik soep geen langetermijnoplossing is.

 

OT:

Hoewel ik begrijp wat je wil zeggen vind ik het een kromme manier van redenatie.

Daarom vind ik dat Preppen eigenlijk levens gevaarlijk is.

 

Tja, zo kan je ook stellen dat het bezit van een reddingsvest op een schip levensgevaarlijk is.

Het gevaar ontstaat pas als je de enige bent met die vest aan.

Vandaar ook het streven om zoveel mogelijk mensen BEWUST te maken, meer kan je niet doen.

 

Maar om alvast vooruit te denken over jouw "oplossing"

Wat ga je doen met jouw "oplossing" als de buurvrouw komt smeken om een blik erwtensoep?

Of wat denk je te gaan doen als er een bende van 50 man jouw deur intrapt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit eens een post gestart met een soortgelijk onderwerp.

 

http://preppers.nl/forum/threads/1200-Plunderende-bendes

 

Deze post is ondertussen ongeveer 2,5 jaar oud, en de reacties waren niet mals.

Tegenwoordig ben ik een stuk terughoudender in dit soort zaken.

 

De reden is dat het (voor mij) zeer lastig is om met geschreven tekst mijn mening te verwoorden.

En de drang van heel veel mensen om hun mening erdoorheen te drammen (waarvan ik er 1 ben) is zowel fascinerend, frustrerend als demotiverend

 

Inhoudelijk zijn er dus diverse zaken waar jij van uit ga, waar ik anders over denk.

Ik geloof sowieso niet in een complete chaos zoals in de meeste films/boeken wordt voorspeld.

 

En ik ben ook nog zo naïef dat ik ervan uit ga dat niemand zo stom ik om zijn buurman te vermoorden voor 1 blik erwtensoep.

Niet omdat ik denk dat de mens vredelievend is, maar omdat de mens zal beseffen dat dit blik soep geen langetermijnoplossing is.

 

OT:

Hoewel ik begrijp wat je wil zeggen vind ik het een kromme manier van redenatie.

 

 

Tja, zo kan je ook stellen dat het bezit van een reddingsvest op een schip levensgevaarlijk is.

Het gevaar ontstaat pas als je de enige bent met die vest aan.

Vandaar ook het streven om zoveel mogelijk mensen BEWUST te maken, meer kan je niet doen.

 

Maar om alvast vooruit te denken over jouw "oplossing"

Wat ga je doen met jouw "oplossing" als de buurvrouw komt smeken om een blik erwtensoep?

Of wat denk je te gaan doen als er een bende van 50 man jouw deur intrapt?

 

De Buurvrouw krijgt het blik!Misschien zelfs nog iets meer.

Voor wat die 50 Man betreft

 

Mooi Stukje tekst uit een Nederlands liedje "Vluchten kan niet meer ik zou niet weten hoe,vluchten kan niet meer ,ik zou niet weten waar naar toe":)

 

Zoals ik al verschillende keren vermeld heb ."Het gaat niet om mij " of wat ik zou doen.

Ik pas mij aan aan de omstandigheden met de middelen die ik voorhanden heb.

En als ik voor iemand in de bres moet springen doe ik dat. Als ik voor een zwakkere op moet komen dan doe ik dat ook.

Binnen mijn mogelijkheden en het risico overwogen te hebben.

Volgens mij is het best moeilijk voor sommige om te begrijpen waarom ik dit geplaats heb.

Jij begrijpt het tenminste nog gedeeltelijk:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net te denken om een list te verzinnen, als er nu een persoon in je buurt is waar je problemen van verwacht, ga je met wat blikken rondlopen en laat dit zien aan mensen op straat en zegt dat het van dat adres is waar je de problemen van verwacht. Of je gooit de lege verpakkingen van voedsel bij hun rond het huis en zo denkt men dat DAT de preppers zijn:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net te denken om een list te verzinnen, als er nu een persoon in je buurt is waar je problemen van verwacht, ga je met wat blikken rondlopen en laat dit zien aan mensen op straat en zegt dat het van dat adres is waar je de problemen van verwacht. Of je gooit de lege verpakkingen van voedsel bij hun rond het huis en zo denkt men dat DAT de preppers zijn:cool:

 

Ja zo kan het ook:)

Ieder mens denkt en redeneerd weer anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen van een shtf zal chaos zijn, maar zoals in de 2e wereld oorlog waren er ook veel goede mensen waar je gewoon aan kon kloppen. Ik heb de dagboeken van mijn oudoom gelezen en die heeft ondanks veel narigheid veel goede mensen getroffen. Altijd overal te eten gekregen, en ja ook vrienden gemaakt die er met zijn sokken vandoor gingen. Ik denk eigenlijk , of hoop meer dat bij een shtf situatie al snel een roodwitblauwtje naast de deur hangt zodatje weet waar je aan mag kloppen. Het zou een senario kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen van een shtf zal chaos zijn, maar zoals in de 2e wereld oorlog waren er ook veel goede mensen waar je gewoon aan kon kloppen. Ik heb de dagboeken van mijn oudoom gelezen en die heeft ondanks veel narigheid veel goede mensen getroffen. Altijd overal te eten gekregen, en ja ook vrienden gemaakt die er met zijn sokken vandoor gingen. Ik denk eigenlijk , of hoop meer dat bij een shtf situatie al snel een roodwitblauwtje naast de deur hangt zodatje weet waar je aan mag kloppen. Het zou een senario kunnen zijn.

 

Dat klopt ook wat je verteld!

Maar er is ook veel vertrouwen weggevallen door de druk van de Bezetter en NSB en Enz.

ER werden zelfs personen speciaal opgeleid om mensen te Manipuleren.Om zo Info los te krijgen.

ER zijn Vrienden gemaakt en er zijn Vrienden Gemarteld/doodgeschoten/verminkt enz enz

Ik hoef niet in Detail te treden,waartoe destijds de bezetter in staat was.

Ik gebruik maar een Milde Term "Bezetter " om niemand tegen het hoofd te stoten of aanleiding te geven tot:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je prept om voorbereid te zijn op wat voor ramp dan ook. Je prept (lees: bereid) je dus ook voor op eventuele groepen die opzoek zijn naar voedsel? Zo moeilijk is dat toch niet..

 

- Hou goed je omgeving in de gaten en ga mee in hun gedrag.

- Je zet geen afval buiten de deur.

- Doet de dingen die anderen ook doen om aan voedsel/water te komen.

- Pas op dat je niet teveel eet en drinkt zodat mensen kunnen zien hoe 'goed' jij het hebt.

- Eten en drinken op een moeilijk vindbare plek plek en dus niet de gangkast, keukenkast of het kruipluik.

 

 

Zolang je aan je OPSEC houdt zie ik geen grotere gevaren dan dat de buren hebben. Alleen jij houdt het langer uit.

 

De stelling die je inneemt dat preppen gevaarlijk is dus wat kort door de bocht: Ja, het kan gevaarlijk zijn als jij niet voorzichtig te werk gaat in je voorbereiding. Echter als je zo (onvoorzichtig) te werk gaat moet je afvragen of dat je een prepper bent. In dat geval creeer je dus je eigen gevaar. Wanneer je dus wel voorzichtig te werk gaat zal dit gevaar miniem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je prept om voorbereid te zijn op wat voor ramp dan ook. Je prept (lees: bereid) je dus ook voor op eventuele groepen die opzoek zijn naar voedsel? Zo moeilijk is dat toch niet..

 

- Hou goed je omgeving in de gaten en ga mee in hun gedrag.

- Je zet geen afval buiten de deur.

- Doet de dingen die anderen ook doen om aan voedsel/water te komen.

- Pas op dat je niet teveel eet en drinkt zodat mensen kunnen zien hoe 'goed' jij het hebt.

- Eten en drinken op een moeilijk vindbare plek plek en dus niet de gangkast, keukenkast of het kruipluik.

 

 

Zolang je aan je OPSEC houdt zie ik geen grotere gevaren dan dat de buren hebben. Alleen jij houdt het langer uit.

 

De stelling die je inneemt dat preppen gevaarlijk is dus wat kort door de bocht: Ja, het kan gevaarlijk zijn als jij niet voorzichtig te werk gaat in je voorbereiding. Echter als je zo (onvoorzichtig) te werk gaat moet je afvragen of dat je een prepper bent. In dat geval creeer je dus je eigen gevaar. Wanneer je dus wel voorzichtig te werk gaat zal dit gevaar miniem zijn.

 

Ja , maar hoeveel mensen gaan er niet voorzichtig om in hun voorbereiding ?

Houden dus geen rekening met mogelijke aanvallen van HOPELOZE mensen die maar 1 ding willen.

Hoe groot schat je dat dat percentage is.

Ik durf er geen getal aan te hangen!Maar ik weet zeker dat dat er meer zijn dan je denkt.

En dat is nou net die groep die best gewaarschuwd mag worden ,desnoods mondeling ??

Als je iemand kent natuurlijk waarvan je weet dat ie het onderschat.

Kijk maar eens bij hoeveel Tankstations ze sávonds na 20,00 uur achter kogelvrijglas zitten/

Is dat zomaar.Nee.Dat is omdat ze het onderschat hebben en er eerst veel meer overvallen met Letsel moesten gebeuren.

Toen zijn de Verzekeringsmaatschappijen eisen gaan stellen.Sommige Ondernemers hadden zelf al besloten on te Investeren in betere beveiliging.

ER hoeven toch niet eerst gewonden of Doden te vallen voor jeje bewust word van een verkeerde aanpak van.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , maar hoeveel mensen gaan er niet voorzichtig om in hun voorbereiding ?

Houden dus geen rekening met mogelijke aanvallen van HOPELOZE mensen die maar 1 ding willen.

Hoe groot schat je dat dat percentage is.

Ik durf er geen getal aan te hangen!Maar ik weet zeker dat dat er meer zijn dan je denkt.

En dat is nou net die groep die best gewaarschuwd mag worden ,desnoods mondeling ??

Als je iemand kent natuurlijk waarvan je weet dat ie het onderschat.

Kijk maar eens bij hoeveel Tankstations ze sávonds na 20,00 uur achter kogelvrijglas zitten/

Is dat zomaar.Nee.Dat is omdat ze het onderschat hebben en er eerst veel meer overvallen met Letsel moesten gebeuren.

Toen zijn de Verzekeringsmaatschappijen eisen gaan stellen.Sommige Ondernemers hadden zelf al besloten on te Investeren in betere beveiliging.

ER hoeven toch niet eerst gewonden of Doden te vallen voor jeje bewust word van een verkeerde aanpak van.:confused:

 

Volgens mij is dan nog steeds de boodschap dat een mogelijke SHTF gevaarlijk is, dat evt plunderaars gevaarlijk kunnen zijn, en niet dat preppen an sich gevaarlijk is. Als prepper zijnde probeer je dat gevaar zo veel mogelijk te beperken door je zo goed mogelijk voor te bereiden. "Zo goed mogelijk" is hierbij erg belangrijk. Gevaar elimineren zal nooit lukken, nu niet nooit niet. Dat is geen vrijbode om je maar helemaal niet meer voor te bereiden, omdat je dan juist weer onnodig risico neemt. Het is ook geen doemdenken, het is gewoon de realiteit. Al maak je van je huis een bunker die bol staat van de verdedigingsmiddelen, zul je zien dat je je nek breekt als je over je eigen voeten struikelt. Poep gebeurt. Maar dan kan je nog altijd best jezelf zo goed mogelijk voorbereiden op rondvliegende poep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , maar hoeveel mensen gaan er niet voorzichtig om in hun voorbereiding ?

Houden dus geen rekening met mogelijke aanvallen van HOPELOZE mensen die maar 1 ding willen.

Hoe groot schat je dat dat percentage is.

Ik durf er geen getal aan te hangen!Maar ik weet zeker dat dat er meer zijn dan je denkt.

En dat is nou net die groep die best gewaarschuwd mag worden ,desnoods mondeling ??

Als je iemand kent natuurlijk waarvan je weet dat ie het onderschat.

Kijk maar eens bij hoeveel Tankstations ze sávonds na 20,00 uur achter kogelvrijglas zitten/

Is dat zomaar.Nee.Dat is omdat ze het onderschat hebben en er eerst veel meer overvallen met Letsel moesten gebeuren.

Toen zijn de Verzekeringsmaatschappijen eisen gaan stellen.Sommige Ondernemers hadden zelf al besloten on te Investeren in betere beveiliging.

ER hoeven toch niet eerst gewonden of Doden te vallen voor jeje bewust word van een verkeerde aanpak van.:confused:

 

Ik neem aan als je voorbereid op een situatie wat jij schetst ga ik er vanuit dat je er rekening mee houdt in je scenario en plan. Natuurlijk neemt het neemt niet weg dat het goed is om te waarschuwen. Echter in mijn ogen als je hier geen rekening mee houdt moet je afvragen of dat je het zowieso gaat overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dan nog steeds de boodschap dat een mogelijke SHTF gevaarlijk is, dat evt plunderaars gevaarlijk kunnen zijn, en niet dat preppen an sich gevaarlijk is. Als prepper zijnde probeer je dat gevaar zo veel mogelijk te beperken door je zo goed mogelijk voor te bereiden. "Zo goed mogelijk" is hierbij erg belangrijk. Gevaar elimineren zal nooit lukken, nu niet nooit niet. Dat is geen vrijbode om je maar helemaal niet meer voor te bereiden, omdat je dan juist weer onnodig risico neemt. Het is ook geen doemdenken, het is gewoon de realiteit. Al maak je van je huis een bunker die bol staat van de verdedigingsmiddelen, zul je zien dat je je nek breekt als je over je eigen voeten struikelt. Poep gebeurt. Maar dan kan je nog altijd best jezelf zo goed mogelijk voorbereiden op rondvliegende poep.

 

Daar heb je helemaal gelijk in.Maar er zijn beslist mensen die niet zo voorzichtig omspringen met Info omtrent hun bezittingen en Privacy .

Daarom vermelde ik al dat het echt niet moeilijk is om een Adres te bemachtigen.

En ja als je echt overal rekening mee moet gaan houden en daar voorzieningen voor moet gaan treffen dan houd het niet op en is er geen beginnen meer aan.En ben je dus je hele overzicht kwijt.

Dan ben je bijna PARANOIA:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om tijdens een SHTF heel hard "Foei!" te roepen naar plunderaars en om de dialoog en een goed gesprek aan te gaan met mensen die mijn gezin bedreigen.

 

Als je mensen met liefde tegemoet treedt, dan krijg je ook liefde terug. Plunderaars zijn ook maar mensen. Een goed gesprek, een vriendelijk woord en een compliment (mooi kapmes!) doet vaak wonderen! Honger en dorst zijn slechts emoties, en daar moet je mogelijke plunderaars (ik noem ze liever "mensen") van overtuigen. Dat kan, nogmaals, door de dialoog aan te gaan. Toon begrip. Maar vraag ze vriendelijk om weg te gaan. Onthoud, blaffende honden bijten niet @frans81

 

Tip: Een mooi liedje neuriën helpt ook al vaak. Ik persoonlijk vind "Kumbayah" een geschikt lied om de gemoederen te sussen.

 

Tijdens een SC moet je maar eens met andere preppers praten, die denken er net zo over!

 

Een betere wereld begint bij jezelf!

 

Vrede zij met je.

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan als jij je voorbereid op een situatie wat jij schetst ga ik er vanuit dat je daar rekening mee houdt in je scenario en plan. Natuurlijk neemt het neemt niet weg dat het goed is om te waarschuwen. Echter in mijn ogen als je hier geen rekening mee houdt moet je afvragen of dat je het zowieso gaat overleven.

 

Silver Als je met JIJ ...MIJ bedoelt dan moet ik wederom vermelden dat het niet om Mij gaat.

Ik hou er natuurlijk rekening mee.Moet alleen opletten dat ik niet Paranoia word :);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om tijdens een SHTF heel hard "Foei!" te roepen naar plunderaars en om de dialoog en een goed gesprek aan te gaan met mensen die mijn gezin bedreigen.

 

Als je mensen met liefde tegemoet treedt, dan krijg je ook liefde terug. Plunderaars zijn ook maar mensen. Een goed gesprek, een vriendelijk woord en een compliment (mooi kapmes!) doet vaak wonderen! Honger en dorst zijn slechts emoties, en daar moet je mogelijke plunderaars (ik noem ze liever "mensen") van overtuigen. Dat kan, nogmaals, door de dialoog aan te gaan. Toon begrip. Maar vraag ze vriendelijk om weg te gaan. Onthoud, blaffende honden bijten niet @frans81

 

Tip: Een mooi liedje neuriën helpt ook al vaak. Ik persoonlijk vind Kumbayah een geschikt lied om de gemoederen te sussen.

 

Tijdens een SC moet je maar eens met andere preppers praten, die denken er net zo over!

 

Een beter wereld begint bij jezelf!

 

Vrede zij met je.

 

JB

 

En met ons allen:o Niet vergeten.

Ik probeer zowiezo(Wanneer mogelijkheid bestaat) eerst met iemand.

Om te kijken of er een Vredelievende oplossing mogelijk is.Zeker wanneer het niet alleen om mij gaat en je ook nog andere personen onder je hoede hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...