"Thom" Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Kan iemand mij vertellen wat de snelste oplossing is als je geen groente of fruit meer hebt. Hiermee bedoel ik de tijd vanaf dat je de zaad in de grond stopt en de vrucht of groente kan opeten. En wat is de beste zaad die je ook in de natuur kan vinden, qua groeitijd? Heeft misschien iemand een lijstje met groeitijden van de meeste zaden? Hartstikke bedankt alvast, Thom Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Hoi Thom, Je zal vast antwoord krijgen op je vraag wanneer jij jezelf eerst even voorstelt. Dit kan je hier doen http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Aeroponics klonk veelbelovend in een stel youtube filmpjes die ik gezien heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Dat antwoord krijg je in een postje van mij. Ga groenten kiemen en eet de kiemen op. Je hebt maximaal een week nodig voor je eetbaar voedsel hebt. De meest efficiënte kiemgroentes zijn : linzen en alfalfa. Het is voer dat normaliter aan paarden gegeven wordt. Met een kilo aan kiemzaden kan je hééééél lang verder. We kiemen in de winter spruitgroenten net om het gebrek aan verse groenten op te vangen. Het is overigens heerlijk op je lunchbroodjes. Bij het kiemen zijn de gekiemde zaden zelf de groente http://preppers.nl/forum/threads/7811-Werken-aan-onafhankelijkheid-kiemen?highlight=kiemen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
"Thom" Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Hoi Thom, Je zal vast antwoord krijgen op je vraag wanneer jij jezelf eerst even voorstelt. Dit kan je hier doen http://preppers.nl/forum/forums/7-Voorstelronde Ik heb me meteen even voorgesteld! Even voorstellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
"Thom" Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Dat antwoord krijg je in een postje van mij. Ga groenten kiemen en eet de kiemen op. Je hebt maximaal een week nodig voor je eetbaar voedsel hebt. De meest efficiënte kiemgroentes zijn : linzen en alfalfa. Het is voer dat normaliter aan paarden gegeven wordt. Met een kilo aan kiemzaden kan je hééééél lang verder. Wie kiemen in de winter spruitgroenten net om het gebrek aan verse groenten op te vangen. Het is overigens heerlijk op je lunchbroodjes. Bij het kiemen zijn de gekiemde zaden zelf de groente http://preppers.nl/forum/threads/7811-Werken-aan-onafhankelijkheid-kiemen?highlight=kiemen Dank je wel! Het ziet er veelbelovend uit. Ik ga binnenkort even rondkijken voor de zaden van Linzen en Alfalfa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 Dat van Aerophonics wist ik ook nog niet. Als je toch in de volle grond zou willen heb ik nog een tip voor je. Gebruik kleine (kranten)papieren bolletjes met een zaadje er in en bevochtig dat. Dat versnelt het ontkiemen aanzienlijk en hoe eerder je gewassen uit hun meest kwetsbare fase zijn hoe beter je kan dealen met variabelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sakura Geplaatst: 12 januari 2015 Delen Geplaatst: 12 januari 2015 Inderdaad, kiemen was ook het eerste waar ik aan dacht. Paarse radijs en mierikswortel-kiemen zijn ook op een dag of 4-5 klaar. Klaver gaat ook snel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Het nadeel van je kiemen eten lijkt mij, is dat je geen zaad kweekt voor je volgende maaltijden. Laat dus altijd een deel van je kiemen zaad schieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Het nadeel van je kiemen eten lijkt mij, is dat je geen zaad kweekt voor je volgende maaltijden. Laat dus altijd een deel van je kiemen zaad schieten. Dat is flauwekul. Stel je laat rucolazaad kiemen, als je dat laat staan krijg je rucola. Als die begint te bloeien, een aantal weken later krijg je rucolazaad. Het is ondoenbaar wat je voorstelt. Neem gewoon een grote voorraad alfalfa. Voor mensen die houden van overdrijven : http://www.barusa.com/forage/products/alfalfa 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Pompoen. Met het juiste zaad kan de vrucht 20 kilo per dag aankomen. Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Dat is flauwekul. Stel je laat rucolazaad kiemen, als je dat laat staan krijg je rucola. Als die begint te bloeien, een aantal weken later krijg je rucolazaad. Het is ondoenbaar wat je voorstelt. Neem gewoon een grote voorraad alfalfa. Voor mensen die houden van overdrijven : http://www.barusa.com/forage/products/alfalfa Okee, ik snap niet zo goed waarom het flauwekul is om te zorgen dat je je eigen zaad produceert, maar zolang je nog online kan shoppen is het inderdaad meer moeite Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik in gedachten had dat het ging over een situatie waar je álleen nog maar wat zaad had en geen supermarkt of webshop om het aan te vullen. Vandaar mijn suggestie om een deel van je zaden voor verdere zaadproductie te gebruiken zodat je je voorraad blijft aanvullen (ongeacht welk gewas je groeit). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Okee, ik snap niet zo goed waarom het flauwekul is om te zorgen dat je je eigen zaad produceert, maar zolang je nog online kan shoppen is het inderdaad meer moeite Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik in gedachten had dat het ging over een situatie waar je álleen nog maar wat zaad had en geen supermarkt of webshop om het aan te vullen. Vandaar mijn suggestie om een deel van je zaden voor verdere zaadproductie te gebruiken zodat je je voorraad blijft aanvullen (ongeacht welk gewas je groeit). Ik ben voor eigen zaadproductie, maar je krijgt niet gelijk zaad als je gaat kiemen. Daar heb je dan volwaardige planten nodig, wat je net bij kiemen niet doet. Het kan natuurlijk wel. Dàt bedoelde ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Het is juist heel slim om een paar plantjes te laten staan voor de zaden! Doe ik ook altijd, ja natuurlijk kan je alles KOPEN maar sommige mensen willen of kunnen dat niet. Ik laat alles wat ik heb schieten voor het zaad, nouja de zaadvaste planten dan in elk geval. Wat snel van zaad tot gewas gaat zijn ook bietjes, die gaan reuzesnel, ook andijvie, sla en de eerder genoemde radijs gaan snel. Wat Greener zegt, pompoen gaat misschien iets minder snel maar levert zeer veel op! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 14 januari 2015 Delen Geplaatst: 14 januari 2015 Het is juist heel slim om een paar plantjes te laten staan voor de zaden! Doe ik ook altijd, ja natuurlijk kan je alles KOPEN maar sommige mensen willen of kunnen dat niet. Ik laat alles wat ik heb schieten voor het zaad, nouja de zaadvaste planten dan in elk geval. Wat snel van zaad tot gewas gaat zijn ook bietjes, die gaan reuzesnel, ook andijvie, sla en de eerder genoemde radijs gaan snel. Wat Greener zegt, pompoen gaat misschien iets minder snel maar levert zeer veel op! Klopt. En de 20 kilo per dag met goed zaad is een gemiddelde. Ik heb ze gehad die kilo's meer per dag aankwamen... Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 Snijbiet is ook rap: http://preppers.nl/forum/threads/10835-Snijbiet-prima-spul-en-makkelijk-te-kweken-voor-beginners?highlight=snijbiet 't Heeft hier tot -6 gevroren deze winter en het staat nog fier overeind in de tuin. (groeien doet het uiteraard meer nu) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shush Geplaatst: 15 januari 2015 Delen Geplaatst: 15 januari 2015 Ik ben voor eigen zaadproductie, maar je krijgt niet gelijk zaad als je gaat kiemen. Daar heb je dan volwaardige planten nodig, wat je net bij kiemen niet doet. Het kan natuurlijk wel. Dàt bedoelde ik. Dat je bij kiemen geen zaad produceert, was precies waarom ik het zei Het was een aanvulling, geen commentaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 9 februari 2015 Delen Geplaatst: 9 februari 2015 Kan iemand mij vertellen wat de snelste oplossing is als je geen groente of fruit meer hebt. Hiermee bedoel ik de tijd vanaf dat je de zaad in de grond stopt en de vrucht of groente kan opeten. En wat is de beste zaad die je ook in de natuur kan vinden, qua groeitijd? Heeft misschien iemand een lijstje met groeitijden van de meeste zaden? Hartstikke bedankt alvast, Thom http://www.depeuleschil.nl/thuiskiemen/kweekmethodes/weckpot-methode ¹ INWEEKTIJD: CHINESE PREISCHEUTEN, GROENE LINZEN, TARWEGRASZAAD: ± 8 uur ADUKIBONEN, GROENE ERWTEN, TAUGÉ: ± 10 uur, OVERIGE: ± 6 uur ² KWEEKDUUR: TARWEGRASZAAD: max. 3 DAGEN RADIJSZAAD: ± 3 dagen RODE KOOLZAAD, RED CLOVER: ± 5 dagen GIERST KIEMZAAD: ± 7 dagen CHINESE PREIZAAD: ± 9 dagen OVERIGE: ± 4 dagen kijk eens op de site van de peuleschil hoe je het beste kan kiemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.