Trooper Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Iemand deze al eens gemaakt/geprobeerd? Heb zelf nu ff getest hoe makkelijk/moeilijk dat te maken was maar met ca 3 minuten heb je een gave in elkaar staan. Ben wel benieuwd of hij in de praktijk ook werkt??? Vroeg me af of iemand er al ervaring mee heeft aangezien ik zelf momenteel de deur nog niet uit kan. Ik was hem hier op het forum ook nog niet tegen gekomen (of ik kan niet goed zoeken. lol). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 http://preppers.nl/forum/search.php?searchid=2809341 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Search-results werken niet @AWOL deze zijn (jouw) sessie afhankelijk, je zult echt een forum-post URL moeten plaatsen. BTW: ik heb zojuist gezocht op de term "Tin Stove" en alleen "Stove", maar krijg alleen dit draadje als resultaat terug... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 En je schaar naar de filistijnen als je er zo mee omgaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Search-results werken niet @AWOL deze zijn (jouw) sessie afhankelijk, je zult echt een forum-post URL moeten plaatsen. BTW: ik heb zojuist gezocht op de term "Tin Stove" en alleen "Stove", maar krijg alleen dit draadje als resultaat terug... Oh dat realiseerde ik mij niet. Zoek maar eens op "hobo" alleen in titels en dan vind je 4 topics. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Aha kijk... thanks! Ik wist dat ik het idee als eens eerder gelezen had, maar kon het niet vinden. Deze dus (ik vond er maar drie): Zelfgemaakte hobo stove en penny stove Hobo Stove Cook Stove The Best Ever! Ikea Action hobo stove DIY Groeten, QF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2014 ah thanks. kon het zoals gezegd ook niet vinden. kan ik hier eens kijken of er bruikbare info over staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 Iemand deze al eens gemaakt/geprobeerd? Heb zelf nu ff getest hoe makkelijk/moeilijk dat te maken was maar met ca 3 minuten heb je een gave in elkaar staan. Ben wel benieuwd of hij in de praktijk ook werkt??? Vroeg me af of iemand er al ervaring mee heeft aangezien ik zelf momenteel de deur nog niet uit kan. Ik was hem hier op het forum ook nog niet tegen gekomen (of ik kan niet goed zoeken. lol). Appelsap uit blik! Dat heb ik nog nooit gezien! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 @Trooper die kacheltjes werken best goed en als je er op de bodem een stukje fijnmazig gaas in legt zodat de lucht overal goed bij komt werkt hij zelfs beter . Ik zou wel die 4 '' pootjes'' in de midden voorzien van een kleine vouw (knikje in de midden hierdoor worden de pootjes stijver want je pannetje wat je erop zet moet niet al te zwaar zijn . Wil je nog een kleine extra , dan ipv die balpen stift die de man gebruikt om lucht in te blazen ( als je het vuurtje beging) is een metalen buisje en daar een stukje siliconen slang op doen , dan hoef je niet zo dicht met je hoofd bij dat ''kacheltje te komen gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 10 december 2014 Delen Geplaatst: 10 december 2014 De hobo stove werk zeker en zeker snel en makkelijk je kan ze zo simpel of uitgebreid maken hoe je zelf wilt. Vooral met de grote blikken kan je leuke dingen doen, 3ltr of 5ltr blikken. Met rechthoekige 5ltr olijf olie blikken kan je ook leuke hobo stoves maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 11 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2014 @Trooper die kacheltjes werken best goed en als je er op de bodem een stukje fijnmazig gaas in legt zodat de lucht overal goed bij komt werkt hij zelfs beter . Ik zou wel die 4 '' pootjes'' in de midden voorzien van een kleine vouw (knikje in de midden hierdoor worden de pootjes stijver want je pannetje wat je erop zet moet niet al te zwaar zijn . Wil je nog een kleine extra , dan ipv die balpen stift die de man gebruikt om lucht in te blazen ( als je het vuurtje beging) is een metalen buisje en daar een stukje siliconen slang op doen , dan hoef je niet zo dicht met je hoofd bij dat ''kacheltje te komen gr will bedankt voor de tip. van het weekend maar eens een goede bouwen dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 11 december 2014 Delen Geplaatst: 11 december 2014 bedankt voor de tip. van het weekend maar eens een goede bouwen dan. als je nog efficienter wil kan je ook met gemak een woodgas stove maken.. branden iets efficienter dan hobo stoves, en de meerprijs is enkel 1 extra blikje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 @Trooper wat @fragalot schrijft is waar je kan lege nieuwe verfblikken (1 l en 2,5l ) bij de gamma kopen maar natuurlijk ook gewoon lege blikken nemen dit is het principe http://driveonwood.com/sites/default/files/pdf/THE_COMPLETE_MIDGE.pdf en als je op MIDGE zoekt vind je er nog veel meer over kleine waarschuwing niet in gesloten ruimtes gebruiken want bij niet goed werken komt er CO vrij !!! gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2014 Bedankt voor de tips. Ga er in ieder geval 1 bouwen gewoon voor de fun (bezigheidstherapie). Weet niet of ik het echt ga gebruiken want kwam net een adresje tegen waar ik heel goedkoop Esbit stoves kan kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 @Trooper een esbit stove werkt lang niet zo goed als een hobo stove of woodgas stove. Esbit op hout stoken is sowieso waardeloos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2014 @ghostwhiper: bedankt voor de info. twijfel nog wel omdat ik ook meeweeg wat makkelijk mee te nemen is in mijn rugzak en schat daarin de esbit weer iets makkelijker. Ben er hard over aan het twijfelen. Ik denk toch dat ik een esbit ga aanschaffen omdat ze toch geen drol kosten bij dat adresje en dan maar eens beiden testen om te kijken wat in de rugzak gaat. De ander gebruik ik dan wel eens bij andere uitstapjes of doneer ik dan wel ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 12 december 2014 Delen Geplaatst: 12 december 2014 Ik ben zelf steeds meet bezig om natuurlijke materialen te gebruiken om op te koken in het bos. Sleep zelf wel een esbit mee omdat het lekker makkelijk is snel een kop koffie te maken maar steeds vaker gebruik ik alternatieve methodes. Wat betaal je voor die esbit? Zelf heb ik hem voor 2 euro gekocht. Dingen zijn overal spot goedkoop en op marktplaats staan ze regelmatig voor een euro of minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Trooper Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2014 Ook voor 2 euro's inderdaad. Het zou voor mij ook zijn om ff snel een beker drinken of soep in op te warmen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 hier is een volledig docx bestand kun je makkelijk uitprinten van A tot Z uitgetekend . veel knutselplezier ermee. alcohol stove , mini stove , stove, of hoe je hem ook noemen wilt. Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb laatst een alcohol stove gekocht voor iets van 10 en volgens mij is dat relatief goedkoper dan hem zelf maken. Maar... als je graag knutselt of we bevinden ons al in poep die een ventilator geraakt heeft, dan is het leuk/handig om zelf te doen misschien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ik heb laatst een alcohol stove gekocht voor iets van €10 en volgens mij is dat relatief goedkoper dan hem zelf maken. waar heb je deze gekocht? wat is de diameter van de onderkant van deze? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 @carismo de goedkoopste aanbieder gezocht op AliExpress (dat was toen deze). Het enige nadeel is dat je drie weken geduld moet hebben. Is schat dat de diameter van de brander zelf zo'n 7cm is. De brander is gemaakt van mooi koper/brons en heeft een stevig schroefdeksel en los doofkapje, die daar weer overheen past. Wanneer je er alcohol (ik heb er bio ethanol van de Action in gedaan) in stopt, dan komt er een prachtige blauwe vlam vanuit de "Sproeiers" aan de zijkant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ja ken het principe. Ik heb er een, maar groter maar zonder doof dekseltje, alsook met dat action spul... Heb ermee gekookt op de winter sc omdat het te koud was voor mijn butaanbrander. werkte echt goed. en heb tal van koppen water gekookt en amper een halve bus opgebruikt dus nog niet voor een euro aan brandstof. Het voordeel is dat je deze kan afsluiten en de resterende brandstof nog eens kan gebruiken terwijl je de meeste diy pennystoves helemaal moet laten uitbranden. wel op letten als je het deksel met de rubber O ring erop doet dat dat ding afgekoeld want het doet de ring smelten en het zuigt vacuum zodat je het niet meer open krijgt zonder het deksel te beschadigen (zelf niet voorgehad maar wel al iets over gelezen) maar zoek ook nog een kleinere voor in de bob Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Ze hebben die brandertjes ook los voor ongeveer €5 per stuk, maar ik weet niet of die ook van Alocs zijn. Als ik de plaatjes bekijk "Lijken" ze er in ieder geval wel op. Ik heb inderdaad gemerkt dat hij loeiend heet wordt (na 30 seconden kun je hem al niet meer met blote handen vastpakken), dus je moet hem echt af laten koelen nadat je hem gebruikt hebt. Mocht er interesse voor dergelijke branders zijn (de versie, met "Korf", die ik heb danwel de losse brander alleen), dan zou ik wel een inkoop-actie op kunnen zetten misschien. Of wellicht een idee voor @Simurgh voor in de PrepShop? Groeten, QF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 eeuh van welke wiskundige planeet kom je m'n beste @QuickFix ?? blikje cola koste nog geen 0,50,- cent iedereen heeft een schaar , mes , meetlat , etc etc zelfs (bijna iedereen ) aluminium tape , de mijne kosten niks aangezien ik tussen het bouwafval snuffel (als je eens weet hoeveel daar tussen ligt) voor tape en andere restjes vertel hoe kom jij aan meer dan 10,- ?? en graag knutselen??? lijkt me meer dat @Trooper zich de eigenschap eigen wil maken voor het geval SHTF gebeurt , en als het zover is en de jouwe is kapot bestel jij dan maar lekker een nieuwe. TIP : voor trooper stop tussen de wandjes eens steenwol , brand niet en het houdt goed alcohol vast. Ik heb laatst een alcohol stove gekocht voor iets van 10 en volgens mij is dat relatief goedkoper dan hem zelf maken. Maar... als je graag knutselt of we bevinden ons al in poep die een ventilator geraakt heeft, dan is het leuk/handig om zelf te doen misschien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.