undercover Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik vroeg me af waar jullie vooral op letten bij het kopen van beschermende kleding? Het lijkt mij namelijk makkelijk om iets van een thermo stof te hebben en iets met veel zakken voor tools. Maar wat kan er nou echt niet ontbreken in een ultieme beschermingsoutfit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Condooms?......... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Bescherming waartegen bedoel je? De zon? De kou? De sneeuw? Teken en muggen? Aliens? Kernramp? Ebola? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
undercover Geplaatst: 29 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Bescherming waartegen bedoel je? De zon? De kou? De sneeuw? Teken en muggen? Aliens? Kernramp? Ebola? hmm ja misschien niet helemaal lekker geformuleerd. Voor al deze scenario's wat zijn daar de beste opties voor? Is er niet iets wat bijvoorbeeld zowel voor de kou als de warmte kan beschermen? Sorry, ik ben nog een beetje onwetend over alles. Maar hebben jullie bijvoorbeeld voor elk van deze scenario's iets in de kast liggen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 hmm ja misschien niet helemaal lekker geformuleerd. Voor al deze scenario's wat zijn daar de beste opties voor? Is er niet iets wat bijvoorbeeld zowel voor de kou als de warmte kan beschermen? Sorry, ik ben nog een beetje onwetend over alles. Maar hebben jullie bijvoorbeeld voor elk van deze scenario's iets in de kast liggen? In dat geval zou ik je zeggen om je eens goed in te lezen via onderstaande link. Als je alles uit hebt en je hebt nog vragen kun je ze hier weer stellen. Klik voor info Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik heb sinds kort een klein kunststof flesje desinfectiegel in m'n jas zitten. Het ultieme bestaat naar mijn mening niet, al zijn er wel (militaire) basispakketten die je een heel eind op weg kunnen helpen. Een systeem wat is aangepast naar eigen behoeften kan wel ultiem zijn voor jezelf. Vaardigheden (skills) zijn ook heel handig. Net zoals kennis weegt het niks. CtM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Bescherming waartegen bedoel je? De zon? De kou? De sneeuw? Teken en muggen? Aliens? Kernramp? Ebola? Regenpak of beter regenoverall : De zon? > ja De kou? > ja maar beperkt De sneeuw? > ja Teken en muggen? > ja Aliens? > van welk sterrenstelsel ? Kernramp? > drukgolf > nee, temperatuur > nee, fall out > ja, straling > nee Ebola? > met de huidige kennis van overdracht > je komt een heel eind. Soms kan een bescherming ook zo iets simpels als een paraplu zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 De ultieme prepper outfit bestaat niet. Zoals @Changing the mindset zegt: kennis weegt niks en vaardigheden/skills zijn ultiem. Voor mij is het belangrijkste om te denken in oplossingen ipv problemen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 heeft de AIVD nieuwe kleding nodig dan? @undercover het verschilt per situatie maar kijk eens bij je lokale dump of internet:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 http://preppers.nl/forum/threads/6312-quot-Grey-Man-quot-De-Mythe Lees dit topic eens, gestart door @Bolo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Daarop voorbordurend is de ideale prepperoutfit je zo goed mogelijk aanpassen aan de omgeving. Ga je naar de bank, draag een nette bloes en jasje. Ga je naar een achterstandwiji, draag een adidas trainingspak. Ga je bushcraften, draag degelijke buitensport en/of leger kledij. Etc etc... Get my point? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 de perfecte prepper kleding bestaat niet, iets wat een belangrijk deel is van het prepper zijn is de kunst van het improviseren. Wat betreft kleding dan kan ik slechts de tip geven: werk met laagjes kleding. Tijdens een SHTF is elke kleding die je kan krijgen prepper kleding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Goede schoenen, Hanwags, Meindl's, Lowa's categorie A/B, B of B/C, welk merk je maar het beste past. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skirra Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 Stevige werkbroek, schoenen waar je lang op kan lopen, poncho in je zak, desinfectiegel zoals CtM heeft, en een multitool aan mn sleutelbos. Ze hebben genoeg werkbroeken die er net uitzien, misschien wel voor alledaags gebruik. Dit is iig wat ik altijd bij me heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 dat moet er zeker in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 dat moet er zeker in Die zijn momenteel uitverkocht in de PrepShop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.