Abel Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Weet iemand waar en hoe ik Vetbond (medische superlijm van 3M) kan kopen? Dit is superlijm voor wondsluiting bij dieren, maar is hetzelfde spul als ze gebruiken op mensen - alleen niet gecertificeerd en dus goedkoper. Reden voor mijn vraag: Natuurlijk had ik mijn BOB bij me op vakantie. Gelukkig, want ik kon hem in een aantal gevallen goed gebruiken. Ok, geen levensbedreigende situaties - maar toch... In 1 geval was mijn zoontje gevallen op grindtegels bij het zwembad. Gevolg was een flinke jaap in zijn kin. Duidelijk een geval van 'hechtingen nodig'. Probleem is dat ik weet dat mijn zoon een enorme aversie heeft tegen spuitjes / hechting. Een paar jaar terug was al een volledige narcose nodig om hem te kunnen hechten aan zijn wenkbrauw. Gelukkig liep ik een 1e hulp verpleegkundige tegen het lijf die adviseerde om de wond te laten plakken (niet hechten) omdat het de mooiste littekens oplevert. Ik zei dat ik superlijm in mijn EHBO kit heb zitten (Gorilla lijm / Prepshop), en we besloten het erop te wagen. Met duidelijk veel ervaring hield de verpleegkundige de schone wond dicht en plaatste een streepje superlijm over de wond. Na ca. 30 sec wachten kon ze de wond loslaten en was het een mooi streepje, met als enige nadeel dat mijn zoontje een paar dagen niet kon zwemmen. Mijn vrouw natuurlijk blij, en ik krijg eindelijk begrip voor mijn 'preptas'. Naderhand besef wel dat 'bouwmarkt' superlijm niet optimaal geschikt is voor medische toepassingen. Er kunnen schadelijke materialen in zitten, plus mogelijk is het niet steriel. Mijn plan is dus om medische superlijm aan te schaffen voor o.a. EHBO. Ter info: Mijn BOB kwam op veel momenten van pas - Snelbinders & tiewraps voor het ophangen van kleding in mijn tent - Tarp + paracord voor een ruime schaduwplek op het strand - Kooksetje, water, oploskoffie voor een kop koffie midden in de natuur - Beanie muts voor koude nachten in de bergen (handwarmers als backup maar niet gebruikt) - Paracord om mijn 6 jarige dochter te zekeren bij een afdaling van een rel. steile bergwand - Mora mes voor het slachten van een meloen (in de natuur) - Veel pleisters (kinderen) - 40% DEET insecten spul - werkt echt En waarschijnlijk nog een paar gevallen die ik mij niet meer herinner Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Google is je vriend... Overigens wel behoorlijk prijzig Vetbond Tissue Adhesive (3M) €53,52 http://www.medicanimal.nl/Honden/Verzorging/EHBO/Verband/Vetbond-Tissue-Adhesive-%283M%29/p/I0005221 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abel Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 hmm vreemd. Op Amazon.com was het een stuk goedkoper nl. 15$. Alleen leveren ze niet aan Nederland. http://www.amazon.com/Vetbond-by-3M-3-mL/dp/B004C12Q46/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1408541487&sr=8-1&keywords=vetbond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Superlijm niet in de wond laten komen, geen wondranden aan elkaar plakken! Wel huid tegen huid plakken! Kan evt met gewone secondenlijm. Zwaluwstaartjes zijn makkelijker bij jezelf te gebruiken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LogicSix Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Dat lijkt mij ook maar die zwaluwstaartjes kan ik nergens meer vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan c Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Vorige week hierover een postje geplaatst : http://preppers.nl/forum/threads/10542-Mini-shtf?p=273687#post273687 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3parator Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Je kunt zwaluwstaartjes ook zelf knippen van het plakgedeelte van pleisters Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fridtjof Geplaatst: 20 augustus 2014 Delen Geplaatst: 20 augustus 2014 Dat lijkt mij ook maar die zwaluwstaartjes kan ik nergens meer vinden. Ik heb ze laatst nog besteld op evac.nl Maar zelf knippen of Steristrips werkt natuurlijk ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 21 augustus 2014 Delen Geplaatst: 21 augustus 2014 http://lmgtfy.com/?q=medische+groothandel veel leveren gewoon aan particulieren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex Geplaatst: 30 augustus 2014 Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Ik lees iets over een korte houdbaarheid (1 jaar). Sommige producten moet je in de koelkast bewaren, dan is dit toch wel duur en lastig spul. Ik zou erachter proberen te komen wat de houdbaarheid is van het product dat je wil kopen/ http://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.