Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast DickBerts

Brandstofdiefstal

Recommended Posts

Gast DickBerts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3527568/2013/10/15/TLN-Dieseldieven-trekken-door-Nederland.dhtml

 

Voor vrachtwagens is het leeghalen van de tank door gaatjesboorders nu al een groot probleem, zie bovenstaand artikel uit de Volkskrant.

 

Hebben wij techneuten in ons midden die een antwoord weten op de volgende vragen;

 

- Is een auto te beveiligen tegen gaatjesboorders in je tank? Als je er in slaagt, om het bij jouw auto moeilijker te maken, dan heb je al veel bereikt. Want dan gaan ze naar de auto van een niet prepper.

 

- Hoe zou je een dergelijk gat in je benzinetank met eenvoudige middelen snel kunnen repareren?

 

Bedankt alvast. hg Dick.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kauwgum, stopverf, plug, kit, etc.

'beveiligen': andere brandstof rijden dan men verwacht en hier discreet voor waarschuwen in het pools, etc.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Beveiligen: inox beschermplaat van bvb 5mm , kom je met een gewoon boortje niet door. Andere tank gebruiken dan welke je aan de buitenkant kan zien.

Repareren: dmv rond rubbertje waar een bout en moertje doorzit, in het gat duwen en moertje aandraaien, dicht perfect af.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Gast gerbewoner

Op huurauto's zit soms wel eens naast de tankdop een een stikker met "Let op: diesel". Plak zoiets naast je tankdop als je benzine rijdt. Het houdt ze niet tegen als ze het willen stelen maar ze hebben er hopelijk niet lang plezier van.

 

Wil je echt rigoreus te werk gaan, dan maak je een schaal om je benzinetank. Met een loze ruimte van een centimeter of 8 zou je al een heel eind moeten komen. Nadeel is wel dat je je auto eigenlijk wat moet ophogen om niet overal vast te lopen.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Radicaal idee van een niet-techneut, een alternatieve tank in je kofferbak en die verbinden met je brandstof pomp, eventueel met omschakel mogelijkheid? Laat je je reguliere tank eventueel leeg

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Weet uit ervaring (helaas) dat je auto afgekeurd word als er een gaatje in de tank zit wat niet goed gerepareerd is. Onder goed repareren verstaan ze lassen.

Dit kost een lieve duit en in mijn geval bleek vervangen van de tank (tank op de sloop gehaald), stukken goekoper dan laten lassen.

 

Hoe je dit kan voorkomen? misschien inderdaad een stevige plaat monteren en een goed alarm systeem misschien

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Overigens: waarom zou iemand bij een shtf de moeite nemen te gaan boren? Je kunt de bezineklep en dop toch wel forceren en vervolgens hevelen?

Dan zou je daar ook nog iets aan moeten doen.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Quick fix: Duct tape, alles even ontvetten en plakken maar.

 

Preventief is een stukje rvs wat wodan voorstelt.

 

Als je ze raar wilt laten opkijken, maak je een shell van polyester en tussen je tank en de shell stop je meel, zeker dat ze raar zullen opkijken bij welke drug dealer ze een gaatje hebben geboord. ;)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Rvs plaat lijk mij nog het beste idee . Hoe je het oplost . Gewoon een zelf tappende schroef in draaien met wat dicht middel er om heen .

 

Geert

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Gast DickBerts

Wat is dit toch een geweldige site! Na een paar minuten al meerdere bruikbare tips. Die hebben al meteen prep gevolgen. Ik ga een pakje kauwgom in mijn auto leggen. Geen idee hoe kauwgom op benzine reageert, maar je hebt kans dat het werkt. Jaren geleden zat ik bij een vriend in de auto. Onderweg begaf de radiator van zijn oude Peugeot het. Hij begon driftig op een pakje kauwgom te kauwen. Ik dacht echt dat het een grap was, maar het werkte om het lek in de radiator te dichten.

 

Ik zit me echt wezenloos te genieten. Gelukkig heb ik geen twee linkerhanden, maar mijn praktisch denken moet gewoon af en toe even gestimuleerd worden. Geweldig en nogmaals bedankt!

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Gast gerbewoner
Wat is dit toch een geweldige site! Na een paar minuten al meerdere bruikbare tips. Die hebben al meteen prep gevolgen. Ik ga een pakje kauwgom in mijn auto leggen. Geen idee hoe kauwgom op benzine reageert, maar je hebt kans dat het werkt. Jaren geleden zat ik bij een vriend in de auto. Onderweg begaf de radiator van zijn oude Peugeot het. Hij begon driftig op een pakje kauwgom te kauwen. Ik dacht echt dat het een grap was, maar het werkte om het lek in de radiator te dichten.

 

Kijk ook eens naar Bison kombi stick. Die kun je in een portverpakking kopen. Hecht heel goed en hard keihard uit. Is goed bestand tegen chemicalien dus benzine moet geen probleem zijn. Even kneden in in het gaatje duwen. Na een paar minuten is het al keihard.

 

Van de website van Bison:

 

Eigenschappppen

· snel hardend: 5-10 minuten

· verpakt in 4 handige porties

· gemakkelijk verwerkbaar

· binnen en buiten toepasbaar

· waterbestendig: geschikt voor continue waterbelasting

· hardt zelfs uit onder water!

· vervormt niet

· krimpt niet: blijft in oorspronkelijke vorm

· chemicaliënbestendig

· schuren, boren, zagen en schilderen mogelijk na uitharding

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Uitgaande van een shtf is het interessanter om te voorkomen dat je benzine kwijt raakt ipv alleen acteraf je tank te repareren en je de benzine dus kwijt bent omdat de kans groot is dat je je tank niet meer kunt vullen. Kun je wel vullen omdat je nog jerrycans hebt dan is benzine zo waardevol geworden dat je het niet wilt kwijtraken. Ofwel preventie is the way to go. Misschien is het zelfs wel een goed idee om de tank voor een ritje allen zo ver te vullen dat je genoeg hebt en de rest in een jerrycan bij je te hebben. Na de rit hevel je de tank weer leeg in een jerrycan en neemt die mee naar binnen. Als je weer moet rijden vul je een beetje, checkt op gaatjes en repareert die eventueel op 1 van de voorgestelde wijzes.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Ik begrijp je niet. Leg uit.

Voordelig veel plaat inslaan en dan op een middag de platen onder de auto's hangen met het juiste gereedschap erbij...

En veel handen maken licht werk. :-)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Radicaal idee van een niet-techneut, een alternatieve tank in je kofferbak en die verbinden met je brandstof pomp, eventueel met omschakel mogelijkheid? Laat je je reguliere tank eventueel leeg

 

je reguliere tank dan vullen met een zootje tuig dat de hele motor van de dief in de soep draait! altijd leuk

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik meerdere lagen kippengaas onder de tank hangen en de ruimte daartussen vol purren, dan is het zoveel moeite om erbij te komen (en lichtgewicht; in tegenstelling tot hout of staalplaat wat jouw weer brandstof bespaart)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Voordelig veel plaat inslaan en dan op een middag de platen onder de auto's hangen met het juiste gereedschap erbij...

En veel handen maken licht werk. :-)

 

Ah zo. Hum, als jij iemand kent met een plooibank en de klanten hebben budget, wil ik dat wel doen ja.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Rustig afwachten, en alvast je wandelschoenen aantrekken.

 

Kwestie van tijd voordat alle brandstof op is......

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat @gerbewoner ook onderstaand goedje bedoeld. Ik heb hier altijd een pakje van in huis liggen en heb er zelfs al reparaties onder water mee uitgevoerd. Gewoon een stukje afsnijden, goed doorkneden en plakken maar. Ook handig voor lekkende koppelingen van de waterleiding bij vorstschade kan ik uit ervaring vertellen :o

 

 

6374.png_533_800.png.db3284aaa7a7f0ee5647888faf15dfaa.png

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Overigens: waarom zou iemand bij een shtf de moeite nemen te gaan boren? Je kunt de bezineklep en dop toch wel forceren en vervolgens hevelen?

Dan zou je daar ook nog iets aan moeten doen.

 

 

De meeste moderne auto's hebben een tank aansluiting die beveiligd is tegen overhevelen.

 

In een shtf situatie zou ik kiezen voor een jerrycan in de kofferbak en de brandstofpomp aansluiting hierop aansluiten. Doen ze bijvoorbeeld ook bij crossauto's vanwege veiligheid.

jerrycan kun je na gebruik gewoon loskoppelen en meenemen.

 

Je gewone tank dan vullen met een laagje benzine met een flinke schep suiker of zand erdoor. :p Dan ben je er zeker van dat de dader niet ver rijd met jouw kostbare brandstof.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Gast gerbewoner
Ik denk dat @gerbewoner ook onderstaand goedje bedoeld. Ik heb hier altijd een pakje van in huis liggen en heb er zelfs al reparaties onder water mee uitgevoerd. Gewoon een stukje afsnijden, goed doorkneden en plakken maar. Ook handig voor lekkende koppelingen van de waterleiding bij vorstschade kan ik uit ervaring vertellen :o

 

 

6374.png_533_800.png.db3284aaa7a7f0ee5647888faf15dfaa.png

 

Dat is inderdaad hetzelfde. Die kombi stick in portieverpakking vind ik net wat handiger omdat je daar een klein rolletje uit kunt pakken en de rest lekker in de verpakking kunt laten. Vroeger noemde ik dit spul altijd kneedbaar staal.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
De meeste moderne auto's hebben een tank aansluiting die beveiligd is tegen overhevelen.

.

 

Ach ja, dat lijkt ook wel logisch...

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Dat is inderdaad hetzelfde. Die kombi stick in portieverpakking vind ik net wat handiger omdat je daar een klein rolletje uit kunt pakken en de rest lekker in de verpakking kunt laten. Vroeger noemde ik dit spul altijd kneedbaar staal.

 

Bij deze moet je een stukje afsnijden zo groot als je nodig hebt en dan kan de rest terug in de verpakking. jaren houdbaar die troep :)

Ook bij mij bekend als kneedbaar staal ja

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...