Nazdrovje Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 Ondanks alle ellende in de wereld gaan wij volgende week lekker een weekje vakantie vieren in de Oostenrijkse Alpen. Gedurende de week willen we (ik en mijn vriendin) ons gaan verbeteren in onze klim skills. Nadat we vorig jaar een klettersteig cursus en tocht gevolgd via het NKBV gaan we dit jaar ons zelf prikkelen met de fysieke en mentale uitdagingen van de bergsport. Gisteren nog even wat knoop en klimtechnieken geoefend bij de indoor-klimwand, en nu is het in spanning afwachten op vertrek. Voor degenen die niet bekend zijn met wat een Klettersteig / Via Ferrata inhoud: Zie hier plaatjes van google En hier de Wikipedia beschrijving Wat gebruik je minimaal aan materiaal: Een klimhelm, klimgordel en zogenaamde klettersteigvaldempers. Daarbij zijn dunne handschoentjes ook vrij prettig aangezien je veel in contact komt met staalkabels en stalen nieten in de bergwand. Wat neem ik extra mee: 50m veiligheidslijn, afdaalsysteem (Petzl GriGri2), afdaalacht, genoeg beveiligde carabiners en abseilhandschoenen. Zijn er nog meer mensen onder ons die hun grenzen verleggen met bergsport? Ik ben benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 Heb de linkjes bekeken....ziet er leuk uit.....Veel plezier! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 @Nazdrovje mooie post! Ik ga eindelijk binnenkort mijn top rope cursus doen. Heb al enige ervaring met klimmen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 @Nazdrovje, ziet er waanzinnig uit , ben een beetje jaloers:D , goeie vakantie en geniet ervan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 He zeg, wat doe je met (bijna) mijn gear? Haha ff foto zoeken. . Lijkt erg op mijn setje. Foto komt spoedig. . De grigri is top! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 goed spul en leuke hobby..safety first! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 Damn wat baal ik dat Nederland zo plat als een dubbeltje is...Ik had dolgraag is een echte klimcursus gevolgd. Veel plezier in die bergen, ik kijk wel jaloers toe vanuit dit grote weiland .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2014 @wiskers de foto's heb ik ter illustratie gewoon van internet af getrokken. Mijn eigen gear is bijna allemaal van Mammut. En die GriGri is echt fantastisch ook voor het (laten) abseilen. Top dingetje! @Kungfufox je kan gewoon een cursus boeken bij het NKBV. Ze gaan ook vaak naar de Ardennen om te klimmen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 @Kungfufox je kan gewoon een cursus boeken bij het NKBV. Ze gaan ook vaak naar de Ardennen om te klimmen. Een keertje mogen abseilen alleen daaro in de Ardennen met een schooltripje. Was alleen maar 25m hoog ofzo..en zelfs diegenen die fysiek niet omhoog zouden komen werden nog omlaag getakeld. Niet echt een uitdaging dus -_-. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2014 @Kungfufox ze gaan niet alleen naar de ardennen maar ook naar de Eiffel en de Oostenrijkse en Franse Alpen. Zijn echt leuke en zeer leerzame tripjes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 20 juli 2014 Delen Geplaatst: 20 juli 2014 Zijn er nog meer mensen onder ons die hun grenzen verleggen met bergsport? Ik ben benieuwd! Mw Highway is ook zo'n een klimgeit :-) Fontainebleu, Freyr, Guillestre , allemaal plekjes waar ze graag hangt te bengelen. Zelf hou ik van Canyoning. Veel plezier in Oostenrijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 21 juli 2014 Delen Geplaatst: 21 juli 2014 @Kungfufox ze gaan niet alleen naar de ardennen maar ook naar de Eiffel en de Oostenrijkse en Franse Alpen. Zijn echt leuke en zeer leerzame tripjes! Ow nee zo bedoelde ik het niet haha. Meer dat ik wel van een uitdaging hou en het bij die trip nogal tegenviel. Ik geloof best dat ze bij klimuitjes wat meer uitdaging met zich meebrengen (ipv teambuilding tripjes). Wellicht in de nabije toekomst een keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2014 We zijn aangekomen op onze uitvalsbasis voor de komende week (niet verkeerd btw), en ik zal proberen gedurende de week wat updates met fototjes te geven. En dan met name op het klimmen gericht. Gruss Got!! Ra, ra waar is deze foto genomen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 26 juli 2014 Delen Geplaatst: 26 juli 2014 Sja, wat moet ik ervan zeggen. Gewoon heel erg mooi @Nazdrovje Fijne pb-wisseling vandaag ! Bedankt. Stuur je een uitnodiging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 juli 2014 Delen Geplaatst: 26 juli 2014 Zell am See ? Het lijkt voor mij op Oostenrijk. Maar daar zijn natuurlijk veel mogelijkheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 26 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2014 @lewieke idd! Zell am See, goed geraden man! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 juli 2014 Delen Geplaatst: 26 juli 2014 @lewieke idd! Zell am See, goed geraden man! Ik heb niet geraden. Ik ken het. Het moest ook iets logisch zijn, een bestemming voor een typische Nederlander, groot genoeg maar kleiner dan het meer van Genève. Er waren in Karinthië nog een paar mogelijkheden die hadden gekund. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 27 juli 2014 Delen Geplaatst: 27 juli 2014 Ik heb niet geraden. Ik ken het. Het moest ook iets logisch zijn, een bestemming voor een typische Nederlander, groot genoeg maar kleiner dan het meer van Genève. Er waren in Karinthië nog een paar mogelijkheden die hadden gekund. Lewieke, doe mij een genoegen. Beschrijf mij eens een typische Nederlander. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 27 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2014 Haha goeie @Jacob ik had m nog even links laten liggen maar goed dattie wordt opgepakt. Ik ben ook benieuw naar de verklaring. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jacob Geplaatst: 27 juli 2014 Delen Geplaatst: 27 juli 2014 Haha goeie @Jacob ik had m nog even links laten liggen maar goed dattie wordt opgepakt. Ik ben ook benieuw naar de verklaring. Een bevredigend antwoord heb ik nog niet van hem gekregen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.