Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/02/15 in alle zones
-
Heb een filmpje gemaakt van het grote mankement van deze MAN KUNG CrossBow...3 punten
-
Nu zal je zeggen hoe kan je preppen voor een auto ongeluk, ja voorkomen misschien en gebeurd is gebeurd. Toch kan je preppen voor als een auto ongeluk is gebeurd of veel ellende voorkomen als je eerder zaken beter regelt. Als je nog nooit een auto ongeluk hebt gehad, proficiat en hopelijk zal het je nooit gebeuren. Soms sta je er niet bij stil wat de gevolgen zijn en wat je beter had kunnen doen omdat je DENKT dat het jou niet zal overkomen, niet in een zo ernstige mate, maar helaas het leven is niet wat je denkt. 1. Zorg dat je schadevrije jaren in orde zijn en let erop. Voor leaserijders die altijd in een lease auto hebben gereden, zorg dat je je schadevrije jaren meeneemt als je door wisseling van werkgever een eigen auto gaat rijden of overstapt naar een andere lease maatschappij. Dit wordt niet standaard gedaan bij zowel overstap naar andere lease maatschappij als naar werkgever zonder lease auto (waarbij je eigen auto aanschaft).Ga hier expliciet achteraan. Bij aanschaf van een eigen auto gaan namelijk opeens de schadevrije jaren hard tellen. Omdat je er niet vanuit gaat dat je een ongeluk krijgt zal je er misschien niets mee doen. Mocht je dan wel een ongeluk krijgen, en je staat dan op een negatief saldo op de bonus malus ladder kan je wat problemen krijgen: -Men begint op waarde 0 als men een auto verzekering afsluit voor de eigen auto zonder doorgifte van de schadevrije jaren. Gevolgen van een (ernstig auto) ongeluk zijn daling van de ladder met -3 punten of meer. Als je niks van de lease jaren doorgeeft en je op een negatief saldo komt, dan zijn de gevolgen: A. Je kan geen auto verzekering meer afsluiten, NERGENS! Alle verzekeraars zijn gekoppeld, dus proberen bij een ander werkt niet want ze brengen direkt alle andere verzekeraars op de hoogte (jaja niet zo netjes denk er maar even over na). B. Dit is dusdanig ernstig dat zelfs op websites bij afsluiting van een verzekering als aanbieding een negatief saldo niet eens ingevuld kan worden, en als het wel kan, dan krijg je melding dat er geen verzekering kan worden afgesloten. Je valt dan in de categorie onverzekerden. C. Bij non-acceptatie zou dan zijn een speciale verzekeraar die je wel accepteert de oplossing zijn, welke ook benaderd wordt door mensen met bv schulden, premies zijn echter navenant hoog, en dan moet je denken afhankelijk van de ernst van de zaak tot 300 euro per maand premie. wat natuurlijk door de meeste mensen niet te betalen is, gevolg: je kan niet meer autorijden. Het maakt trouwens niet uit wat de ernst is van de ongelukken, ook al heb je 5 deukjes gereden, en je staat negatief door pech, dan houdt je dezelfde ellende, alleen naar de schadevrije jaren wordt gekeken!! 2. Maak onderscheid tussen soorten ongeluk en hoe je erop voorbereid bent. A. Onoplettendheid jouw of de andere kant, ie een normaal ongeluk zonder lichamelijk letsel en alleen wat blikschade. Je blijft kalm, vult formulieren in en laat de verzekeraar het afhandelen. Je premie gaat iets omhoog en je verliest een schadevrij jaar of wat, afhankelijk of de tegenpartij letsel heeft. Bij hogere schadeloosstelling zal het aantal jaren hoger zijn die je verliest en de verzekeringsbehandeling minder leuk zijn, maar uiteindelijk als je normaal verongelukt zijn de gevolgen minder erg. B. Waarom ik normaal verongelukt zeg in A, als het ongeluk door jou veroorzaakt is, vanwege een medische oorzaak, bewijsbaar roekeloos rijgedrag of in het ergste geval alcoholgebruik achter het stuur, dan wordt het allemaal anders. Dan geldt: -Er wordt NIET uitgekeerd als het om roekeloos rijgedrag gaat, alcoholgebruik of andere oorzaak die specifiek voorkomen had kunnen worden door jou. Bij lichamelijk letsel dat in de tonnen zo niet miljoenen loopt kan je je wel bedenken wat de gevolgen zijn. -Inname van rijbewijs door het CBR en afhankelijk van ernst van situatie mag je 1 tot permanent jaar niet meer rijden. -Bij verzekering afsluiten is altijd een standaard vraag of je rij ontzegging hebt gehad (CBR), zoja zie 1 ABC en alle ellende van dien. Zelfs als je andere verzekeringen af wil sluiten die niets met dit te maken hebben, kan je geweigerd worden op grond van morele bedrijfsbeleid van verzekeraars (Dit zal iets zijn wat je misschien niet had bedacht,nogmaals koppeling van verzekeraars). Nu zijn de gevolgen wel duidelijk, maar het wordt nog vervelender mocht je denken ach met die 2 borrels kan ik wel rijden of ik kan hier wel even 170 het is rustig, mij zal niks gebeuren: 3. Bij constatering van 2B, en je rijbewijs is ingevorderd door het CBR,is het volgende van belang: A. Mocht je zelf lichamelijk letsel hebben opgelopen en je ligt in de ambulance/ziekenhuis, in welke staat dan ook, als je ertoe in staat bent en nog bij bewustzijn bent, ben je zojuist in een macabere rechtzaal beland. Procedure is namelijk dat ze proberen te achterhalen wat de oorzaak van het ongeluk is, hiervoor zal een dezer personen een politie agent zijn, die een gesprek met je zal willen aanknopen. Omdat je niet in de beste toestand bent, en alles wat je zegt zal dienen ter bewijslast naar het CBR toe, is het per definitie als je pech hebt vergelijkbaar met een bekentenis onder marteling. Denkend dat je met een aardige persoon te maken hebt die je wilt helpen terwijl elk woord dat je zegt je verder in de problemen helpt. Natuurlijk is het goed dat als je niet meer kan rijden je rijbewijs wordt ingevorderd ter veiligheid, niet wat maar de manier waarop. Gevolg is dat je voor alle bewijslast bezwaar moet aantekenen om de situatie recht te trekken, ook al is de verklaring van de dienstdoende politie agent voor 60% een brei van fouten die je uitkraamde terwijl je lag te ijlen in een ambulance. B. Zorg dat je voordat je een ongeluk krijgt iemand hebt die je kan bellen of direkt wordt gewaarschuwd, als je nog kan bellen of bij bewustzijn bent die alle direkte zaken kan regelen, waarom? - Als je auto total los is, dan wordt deze naar een garage gesleept. De verzekering vergoedt maar kort de stalkosten van je auto, dus moet je zorgen dat dit wordt opgelost, lig je in het ziekenhuis dan kan je dit niet of bent niet in staat. Mocht je bij de garage/sloop staan, zullen ze je proberen over te halen om je handtekening te zetten voor de afvoer naar de sloop je laten denken dat het geregeld is. Maak niet de fout te denken dat je er vanaf bent, omdat je meer moet regelen. Met de handtekening geef je je auto onbedoeld aan de sloop/garage, dus je draagt je bezit over. Zorg dat je regelpersoon zelf een sloop zoekt waar je nog geld kan krijgen voor je sloopauto, soms kan dit tot 300 euro opbrengen. C. Het CBR is onverbiddelijk en bezwaar heeft geen zin. Zorg dat je gegevens in de administratie van de gemeente op orde is en je niet net in een verhuizing zit. Na invordering zal het CBR je verplichten een medisch onderzoek te laten ondergaan om je rijbewijs terug te krijgen, en brieven naar je gemeente adres sturen. Het verschijnen op de keuring is verplicht en bij niet verschijnen wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en dat is dat. Geen bezwaar mogelijk. Dan kom je uit bij 4. 4. Als je rijbewijs is ingevorderd en hij is ongeldig verklaard, dan blijft er nog maar 1 optie over om je rijbewijs terug te krijgen en dat is via een eigen verklaring. Deze procedure heeft meer haken en ogen dan gedacht wordt. A. Op de Eigen verklaring vul je je gezondheidstoestand in, let wel op dat het nonchalant invullen je veel problemen kan opleveren. Zorg dat je zeker weet wat onder de categorieen wordt verstaan, vul geen ja in als je niet zeker tot de categorie behoort, en je erg zeker bent van de oorzaak van het ongeluk. Als je bv doordat je afgeleid werd het ongeluk kreeg, geen ja invult bij bv bewustzijnsstoornissen, omdat je denkt dat dat is wat je had tijdens het moment. Ja geldt alleen als je er chronisch last van had en niet omwille van het ongeluk. Het CBR misvat dat als dat je een ziekte hebt(!!!) Voorbeeld: Moeder vult ja in in alle eerlijkheid en denkend dat ze fatsoenlijk wordt behandeld, haar zoon heeft tijdelijke epilepsie aanvallen die met een medicijn ervoor zorgen dat dit verdwijnt. Door eenmalig ja in te vullen zonder besef wat de gevolgen zijn, moet haar zoon elk jaar opnieuw door de keuring terwijl hij genezen is. Het criterium ligt bij veilig auto rijden. -Wees eerlijk, want verzekeraars zijn gekoppeld, dus alles in het verleden geldt mee. Mocht bij een nieuw auto ongeluk blijken dat je iets verzwijgt uit verleden ook al heeft dat niets met het ongeluk te maken had, zal er geen uitkering plaatsvinden. Jaja het wordt steeds complexer. B. Terugkrijgen van je rijbewijs bij eigen verklaring procedure is erg duur, reken op 400 tot 1000 euro all-inclu per keer afhankelijk van de aard van de eigen verklaring. Medisch is het duurste, tussen 500 en 1000 euro als je KAN autorijden en gekeurd wordt. Elke ja zal de kosten opjagen, dus 2 keer ja zal je apart moeten worden gekeurd, het is dus geen alles in 1. Voor medisch geldt eenmalig als je verder gezond bent, dan ben je er vanaf voor 1 keuring, dus eenmalig 400-1000. Anders kom je elk jaar terug, net als senioren die 70+ zijn maar dan is een rijbewijsarts voldoende voor de basis keuring. Met de eigen verklaring maak je een afspraak met een rijbewijsarts (Google), deze neemt een basis keuring af en dan stuur je deze naar het CBR, die dan de specialist uitzoekt. Na deze specialist krijg je uiteindelijk je rijbewijs terug, als het CBR akkoord is. Voor alcohol geldt 1 jaar rijbewijs onthouding, na een jaar een bloedtest voor alcohol. Beneden bepaalde waardes krijg je je rijbewijs voor een jaar, het jaar erop zonder ongelukken etc krijg je je rijbewijs voor 3 jaar, dan 5 jaar en dan mogelijk permanent. C. Procedure duurt erg lang, dus zorg dat je minstens 4 maanden tevoren de eigen verklaring klaar hebt. Het duurt vaak langer dan 4 maanden, dus reken 5 a 6 maanden. Notabene De agendas van specialisten zitten vaak zo vol dat een afspraak pas 3 maanden verder is. Samenvattend kan je dus zeggen, zorg dat je geen ongeluk krijgt en kijk anders tegen het feit aan dat je in een krachtige machine stapt die elk moment onder controle gehouden moet worden, een ongeluk zit in een klein hoekje. We stappen vaak achter het stuur alsof het niks is en je went eraan, maar feiltelijk zit je achter een krachtige dodelijke machine. Neem het niet te licht op als je denkt, ach met 2 biertjes lukt het wel, of ach ff harder hier, of eventjes appen op mijn mobiel..de gevolgen kunnen mega groot zijn. Op het forum zie je genoeg berichten van mensen die zeggen graag door te rijden, want mij zal het nooit gebeuren, dat denken we allemaal...vergeet niet dat elke overtreding van harder rijden tot drank op minstens tot gevolg heeft bij een ongeluk dat je al die jaren je auto verzekering voor niks betaalt en je de rest van je leven met schulden kan komen te zitten.2 punten
-
1 punt
-
Spasciani, NATO ja. Ik heb inmiddels een dealtje gesloten met iemand die in de buurt van een andere dump woont. Die brengt er eentje mee. Maar thx!1 punt
-
Pagina niet gevonden. Greener1 punt
-
1 punt
-
1 punt