Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slaapzak


offgrid

Aanbevolen berichten

ik heb een: hudson 235 comfort van Coleman.

[ATTACH=CONFIG]523[/ATTACH]

 

Afmetingen 235 x 90 centimeter

Comfort temperatuur Comfort 0 °C / Limiet -6 °C / Extreem -23 °C

Gewicht 2,7 kilogram

Pakmaat 40 x 35 centimeter

Samenstelling Enkellaags

Isolatie 1 x 450g/m2 Coletherm®

Voering Flannellen binnentijk

Buitentijk Zacht polyester buitentijk

Leverancier Coleman

Model Hudson 235 Comfort

 

omschrijving van een website:

De Coleman Hudson 235 Comfort kenmerkt zich door de ruime afmetingen die deze slaapzak heeft.

 

De slaapzak heeft een rechte vorm. Hierdoor heeft u veel bewegingsruimte en is makkelijk als deken te gebruiken. Ook is de Coleman Hudson 235 Comfort makkelijk aan te ritsen met een andere slaapzak. De slaapzak heeft aan het hoofdeinde een kapvorm die kan worden aangetroken rond het hoofd bij lagere temperaturen.

 

De buitenkant van de Coleman Hudson 235 Comfort is van zacht polyester. Dit zorgt ervoor dat de slaapzak snel opdroogt. De buitenkant is van flanel, dit houdt de warmte vast en voelt zacht aan.

 

De Comfort uitvoering van de Coleman Hudson 235 Comfort heeft een hoge Coletherm isolatie van 450 g/m2. Deze isoloatielaag zorgt ervoor dat u bij verschillende temperaturen warm blijft.

Wanneer u in de slaapzak op de rug ligt kunt u tot 6 graden boven nul de slaapzak gebruiken. Wanneer u in opgetrokken lichaamshouding verkeerd kunt u de slaapzak gebruiken tot 1 graden boven nul. Bij extreme lage temperaturen kunt u de slaapzak gebruiken tot 15 graden onder nul zonder dat er gevaar aanwezig is van onderkoeling aan uw lichaam.

 

De afmetingen van de Coleman Hudson 235 Comfort zijn 235x90 cm. U kunt de slaapzak makkelijk oprollen met een diameter van 40x35 cm.

Het gewicht van de slaapzak is 2,7 kg

 

Minpuntje:het neemt aardig wat ruimte in beslag.

 

Algemene mening: voor het geld, een goede investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Na verschillende miskopen van slaapzakken, eindelijk een slaapzak gevonden die in alle seizoenen voldoet.

De "Hunter Ultima Thule with a Hood" van Wiggy.

http://wiggys.com/moreinfo.cfm?Product_ID=152

 

Zeker met de extra FTRSS (= Flexible Temperature Range Sleeping System) er omheen is het prima buiten slapen in de sneeuw, zelfs voor koukleumers

Alleen de slaapzak tot -29 C

Met FTRSS tot -51 C.

De rits kan helemaal afgeritst worden. Zo kan de slaapzak ook makkelijk als deken gebruikt worden. In de zomermaanden slaapt dat dan weer beter dan als dichte slaapzak.

 

Het enige nadeel is; het neemt behoorlijk veel ruimte in van de rugzak.

 

Voor extra informatie over de slaapzakken, wassen en garantie:

http://wiggys.com/about.cfm

 

En ik weil noooooit meer een andere slaapzak!! :cool:

 

Is wel behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen. Als mijn BOL nou in het hoge noorden was zou ik zeggen, OK, dan spaar ik nog even door. Maar ik ga toch echt de andere kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n gewone slaapzak zonder kapuchon en ook niet zo dik van het dons. Gekocht bij Bever en goed tot

geloof ik -20 C.

In de Ardennen bij -12C deed hij het prima en ik lag er gewoon in mijn onderbroek in met de kleren

voor de volgende dag onderin.

In een compressie bag niet groter als een voetbal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een oude donzen slaapzak die ik al 30 jaar heb en ooit heb gekocht toen ik bij de padvinderij ging. Heeft als voordeel dat ie compact is en makkelijk mee te nemen is. Wellicht niet geschikt voor al te lage temperaturen maar dan gooi ik er wel een deken of 2 over. Temperaturen van -20 ofzo krijgen we hier toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...