Ga naar inhoud

hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik snap de intentie hamster, doch in deze heeft nonkel gelijk. Dat hij het dan kortaf brengt, begrijp ik dat je als vervelend ervaart . Echter als je informatie weergeeft die anderen opzuigen moet het wel de juiste zijn.

Zeker als in geval van nood mensen jouw trucje toepassen om te kunnen overleven.

Hoe goed je bedoelingen dan ook wel niet waren, het zou je sieren als je toegeeft een foutje gemaakt te hebben en Nonkel te zeggen dat hij in deze gelijk heeft

Dit gezegd hebbende:

 

Om terug te gaan on topic enzo, zou ik ten alle tijde (mits je de mogelijkheid hebt tijdens een shtf) het water eerst zuiveren middels een doek.

Zakdoek in je bob en je hebt je eerste filter!

Kook vervolgens het water zodat je alweer wat meer zekerheid hebt en gebruik dan pas je zelfgemaakte waterfilter.

 

Ik heb hieronder een hele mooie van Bill Jonker. Na wat informatie tussen hem en mij overweer, scheen dit een hele goede te zijn dmv Norrit @Nonkel Jones).

Ik twijfelde over in hoeverre een zelfgemaakt filter voldoende bacteriën zou doden om er veilig van te kunnen drinken, maar Bill had me overtuigd.

Afgelopen zomer heb ik er 1 ongeveer dezelfde gemaakt en gebruikt op de hierboven beschreven methode (just 2 be sure).

Dat ik vandaag de dag zonder ziek te zijn geworden nog steeds met jullie praat zegt me genoeg denk ik ;)

 

Affijn, hieronder de link:

http://dezelfredzamebuitenmens.blogspot.nl/2012/08/zelfgemaakt-waterfilter-van-reuzenberenklauw.html?m=1

 

Mocht je nou toch nog twijfelen... Natuurlijk is het altijd beter om een katadyn in je tas te hebben. Heb je deze, gebruik hem dan ook.

Spelen met je leven in een noodsituatie zou ik nooit doen als het niet hoeft.

Echter, mocht je om wat voor reden zelf een filter moeten bouwen. Doe het dan goed en verdiep je je er nu alvast in!

 

Zo en nu weer een mooi draadje maken allemaal. Het kan best!

.

 

1 niet mijn trukje zoals ook vermeld staat in origineel stuk helemaaaaal bovenaan (Hier is een interessante infographic van Wild Wood Survival ,

over hoe je een waterfilter kunt maken met behulp van een rol van berkenschors en andere materialen

zoals houtskool, gras en zand.)

 

2 informatie staat zoals ook vermeld in de link (onderaan het topic zelf) lees dus eerst het topic zelf goed voordat er beschuldigingen richting mij gaan (meer leuke en interesante tips zijn hier te vinden. )

 

3 ik zit niet fout doordat ik informatie deel die ik vind ergens anders op het net , of anders gezegt in jouw woorden moet ik dus namens de auteur van dit originele topic op link mijn /zijn fout erkennen aan nonkel? doe is ff normaal man. als iedereen het topic goed leest dus ook de links volgt hoeft geen vingertje naar mij te wijzen dat kan namelijk ook op zijn site maar wat schets mijn verbazing ik zie daar tot op nu toe geen commetaar staan goh hoe zou dat nu komen .

 

4 @Heksenboot zit jammer genoeg geen negeerknopje op mij en op de site dus ben genoodzaakt te reageren :mad:

 

5 hier even een link over hoe jezelf houtkool kunt maken voor alle ongelovigen onderons kijk en volg de link voor de verandering eens het is allemaal zo simpel

 

6 iedereen prefereert alles te weten (uitzonderingen daargelaten) hier in dit topic maar klaarblijkelijk moet alles uitgekauwd worden

 

7 back to topic gewoon de links volgen die in een topic staan en dan pas reageren

 

@Stuudje dat is inderdaad hetzelfde filter alleen dan met een petfles maar laat @Nonkel Jones t niet zien want hoe kom je nu aan houtskool??? oja dat maak jezelf natuurlijk:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

.

 

1 niet mijn trukje zoals ook vermeld staat in origineel stuk helemaaaaal bovenaan (Hier is een interessante infographic van Wild Wood Survival ,

over hoe je een waterfilter kunt maken met behulp van een rol van berkenschors en andere materialen

zoals houtskool, gras en zand.)

 

2 informatie staat zoals ook vermeld in de link (onderaan het topic zelf) lees dus eerst het topic zelf goed voordat er beschuldigingen richting mij gaan (meer leuke en interesante tips zijn hier te vinden. )

 

3 ik zit niet fout doordat ik informatie deel die ik vind ergens anders op het net , of anders gezegt in jouw woorden moet ik dus namens de auteur van dit originele topic op link mijn /zijn fout erkennen aan nonkel? doe is ff normaal man. als iedereen het topic goed leest dus ook de links volgt hoeft geen vingertje naar mij te wijzen dat kan namelijk ook op zijn site maar wat schets mijn verbazing ik zie daar tot op nu toe geen commetaar staan goh hoe zou dat nu komen .

 

4 @Heksenboot zit jammer genoeg geen negeerknopje op mij en op de site dus ben genoodzaakt te reageren :mad:

 

5 hier even een link over hoe jezelf houtkool kunt maken voor alle ongelovigen onderons kijk en volg de link voor de verandering eens het is allemaal zo simpel

 

6 iedereen prefereert alles te weten (uitzonderingen daargelaten) hier in dit topic maar klaarblijkelijk moet alles uitgekauwd worden

 

7 back to topic gewoon de links volgen die in een topic staan en dan pas reageren

 

@Stuudje dat is inderdaad hetzelfde filter alleen dan met een petfles maar laat @Nonkel Jones t niet zien want hoe kom je nu aan houtskool??? oja dat maak jezelf natuurlijk:p

 

Beste Hamster,

 

Mijn post was geenzins bedoeld als agressie of anders naar jou toe.

Ik snap dat het vervelend is als je kort af antwoorden krijgt zonder een uitleg erbij hoe het dan wel moet.

 

Naar mijn inziens was jouw tweede post verkeerd omdat je begon over dat er nergens vermeld stond dat hey actieve houtskool moest zijn.

Dit is verkeerde informatie die gedeeld is. Dat is in princiepe nog niet zo heel erg omdat er hier mensen zijn die dat kunnen corrigeren.

We leren allemaal van elkaar en moeten elkaar ook de waarheid kunnen zeggen als dat nodig is. Ook ik heb de wijsheid niet in pacht en ook ik leer elke dag bij.

 

Dit draadje is juist een kolfje naar mijn hand en vind het dan ook leuk dat je ermee begonnen bent. Graag deel ik de informatie die ik hierover bezit door en hoor/lees ik ook graag van anderen hoe en wat.

De tip van mij dat een zakdoek in je bob moet, is 1 van de standaard dingen waardoor je niet hoeft te posten van wat als je geen kledingstuk voorhanden hebt.

Geen probleem, graag gedaan. Misschien kunnen meer mensen er wat mee.

Ik zie dat dit topic je nog enigszins dwars zit. Begrijp ik ook man. Had er van de week ook zo eentje ;)

Soms heb je dat. ..

 

Zullen we nu verder gaan met een mooi draadje er van te maken?

 

Grtz,

 

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kom je nu aan houtskool??? oja dat maak jezelf natuurlijk:p

 

Ik reageer hieronder op wat ik gequote heb:

Ik ken deze truuk uit een tv programma waar stadsbewoners met hun BOB naar hun BOL moesten zien te komen.

Daar was het advies voor deze mensen om wat houtskool in de BOB te stoppen en houtskool in de BOL hebben.

Als ik de bergen wc-papier voor me zie die men prept, moet daar toch ook wel ruimte zijn voor houtskool.

En als het houtskool onnodig blijkt te zijn, kan je er wat eten op klaarmaken of ik de kachel gooien voor warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verdomd twee kooltjes per rolletje in een plastic zakje thanks goed idee

 

Ik reageer hieronder op wat ik gequote heb:

Ik ken deze truuk uit een tv programma waar stadsbewoners met hun BOB naar hun BOL moesten zien te komen.

Daar was het advies voor deze mensen om wat houtskool in de BOB te stoppen en houtskool in de BOL hebben.

Als ik de bergen wc-papier voor me zie die men prept, moet daar toch ook wel ruimte zijn voor houtskool.

En als het houtskool onnodig blijkt te zijn, kan je er wat eten op klaarmaken of ik de kachel gooien voor warmte.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster ik zag dat in het plaatje men gebruikt maakte van gras maar wat je ook veel ziet is dat men gebruik maakt mos wat in een bos toch ook volop voorkomt

en een goede structuur heeft voor filters

wat betreft houtskool als je een ''woodgas stove '' zo'n dubbel blikken bussen ''kachel'' bij je zou hebben heb je ook houtskool want hetgeen wat overblijft is mooie houstkool

Wel geen actieve kool maar dit spul filtert best goed (heb er herhaalde malen regenwater mee gezuiverd als proef )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank dank dank eindelijk eens een normaal antwoord en inderdaad mos is een zeer goed alternatief zoniet een betere en het hoeft perse geen actieve kool te zijn want het is en blijft een noodoplossing

 

maar is het niet zo dat het vocht van mos gelijk drinkbaar is? of zit ik hier fout?

 

@hamster ik zag dat in het plaatje men gebruikt maakte van gras maar wat je ook veel ziet is dat men gebruik maakt mos wat in een bos toch ook volop voorkomt

en een goede structuur heeft voor filters

wat betreft houtskool als je een ''woodgas stove '' zo'n dubbel blikken bussen ''kachel'' bij je zou hebben heb je ook houtskool want hetgeen wat overblijft is mooie houstkool

Wel geen actieve kool maar dit spul filtert best goed (heb er herhaalde malen regenwater mee gezuiverd als proef )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk @Keyser Suze @Nonkel Jones @hamster ik schreef dat zo van dat dubbele blikken vergassing kacheltje maar je kan altijd houtskool maken men deed dat vroeger altijd buiten precies wat @Heksenboot zegt het was een vak van mensen die buiten werkte (en niet alleen houtskool werd gewonnen maar ook teerproducten ) hout op een hoop gestapeld en afgedekt met grond en voorzien van een schoorsteen en dat werd aangestoken het hout brandde deels op en de rest werd houtskool , . Wat betreft dan mos , Hamster daar zit niet veel water in wat je eruit zou kunnen halen maar het werkt wel goed als filter .

 

Ik geef toe dat @hamster wellicht meer en betere uitleg had kunnen geven omdat het ook door mensen wordt gelezen die weinig van deze zaken weten en dat is geen belediging hoor Hamster :) want ik betrap

mezelf daar ook op dat ik van dingen uitga dat mensen dingen weten en dan te horen krijg waar heb je het over :o

Anderzijds vind ik wel dat men zelf ook iets verder zou kunnen kijken dan het berkenboom verhaal ,want een alternatief water filter is zeker een interessant onderwerp wat aandacht verdiend in welke vorm dan ook of het nu deze '' eenvoudige manier '' is of een ander alternatief PET fles met vulling of een bloempot als keramisch filter dat maakt niet uit

 

Hoe goed gewoon houtskool werkt als filter (en inderdaad dus geen actieve kool ;) en ook geen hout as ;) )weet ik eigenlijk ook niet , maar het wordt in veel overlevingsboeken (als SAS survival ed) beschreven

om het toch als zuiveringsmiddel te gebruiken wellicht dat dhr @vheeswijk hier wat uitsluitsel over kan geven misschien ?? Ik heb vorig jaar verschillende keren

houtskool uit mijn zelfgemaakte vergassingskacheltje aan regenwater toegevoegd en de andere dag zag dat er toch heel helder en goed uit (en nee ik heb het maar niet geproefd :)

ik moet er wel bij vermelden dat het hout wat ik gebruikte houtkorrels waren en het was wel degelijk houtskool want je kon dat weer gewoon aansteken en mee bbq'en :rolleyes:

 

(moderne manier van houtskool maken : http://www.wikihow.com/Make-Charcoal

ouderwetse manier van houtskool maken : http://en.wikipedia.org/wiki/Charcoal

http://restoringmayberry.blogspot.nl/2012/09/charcoal.html

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

want ik betrap mezelf daar ook op dat ik van dingen uitga dat mensen dingen weten en dan te horen krijg waar heb je het over

 

De bijna standaard reactie is overigens: "Dat staat al op het forum,gebruik de zoekfunctie, er is al een topic over"

 

Ik gebruik erg veel de zoekfunctie maar kon dan altijd op totaal andere onderwerpen terecht. Vanmorgen vanwege dit topic gezocht op houtskool en houas,maar er is bijna niks oer te vinden (dank je voor bovenstaande uitgebreidere uitleg dus)

Er wordt weinig gebruik gemaakt, of niet goed gebruik gemaakt van het labelen van berichten waardoor informatie als een topic afgedwaald is, en ondertussen een ander onderwerp bespreekt, niet meer te vinden is.

Ik zoek wel weer, ik vind het niet heel erg om op een ander topic uit te komen en die helemaal door te lezen, maar ik kan me ook voorstellen dat deze botte "zoek maar in de zoekfunctie"-reactie mensen afschrikt. Is dat de bedoeling?Is het forum er alleen voor de popi jopies die elkaar kennen en lekker met elkaar kunnen ouwehoeren of is het een medium om informatie met anderen te delen zodat ook zij zich voor kunnen bereiden.

Is het zo erg om voor de honderdste keer het nut van een waterfilter of het gevaar van een rubberbootje in de storm uit te leggen? Wees trots dat je zulke info al zo door en door kent en steek je hand uit naar die preppers die net beginnen, het kunnen goede preppers worden waar je later nog wel eens op kan rekenen als je hun vaardigheden nodig hebt.

 

Moest ik even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk @Keyser Suze @Nonkel Jones @hamster ik schreef dat zo van dat dubbele blikken vergassing kacheltje maar je kan altijd houtskool maken men deed dat vroeger altijd buiten precies wat @Heksenboot zegt het was een vak van mensen die buiten werkte (en niet alleen houtskool werd gewonnen maar ook teerproducten ) hout op een hoop gestapeld en afgedekt met grond en voorzien van een schoorsteen en dat werd aangestoken het hout brandde deels op en de rest werd houtskool , . Wat betreft dan mos , Hamster daar zit niet veel water in wat je eruit zou kunnen halen maar het werkt wel goed als filter .

 

Ik geef toe dat @hamster wellicht meer en betere uitleg had kunnen geven omdat het ook door mensen wordt gelezen die weinig van deze zaken weten en dat is geen belediging hoor Hamster :) want ik betrap

mezelf daar ook op dat ik van dingen uitga dat mensen dingen weten en dan te horen krijg waar heb je het over :o

Anderzijds vind ik wel dat men zelf ook iets verder zou kunnen kijken dan het berkenboom verhaal ,want een alternatief water filter is zeker een interessant onderwerp wat aandacht verdiend in welke vorm dan ook of het nu deze '' eenvoudige manier '' is of een ander alternatief PET fles met vulling of een bloempot als keramisch filter dat maakt niet uit

 

Hoe goed gewoon houtskool werkt als filter (en inderdaad dus geen actieve kool ;) en ook geen hout as ;) )weet ik eigenlijk ook niet , maar het wordt in veel overlevingsboeken (als SAS survival ed) beschreven

om het toch als zuiveringsmiddel te gebruiken wellicht dat dhr @vheeswijk hier wat uitsluitsel over kan geven misschien ?? Ik heb vorig jaar verschillende keren

houtskool uit mijn zelfgemaakte vergassingskacheltje aan regenwater toegevoegd en de andere dag zag dat er toch heel helder en goed uit (en nee ik heb het maar niet geproefd :)

ik moet er wel bij vermelden dat het hout wat ik gebruikte houtkorrels waren en het was wel degelijk houtskool want je kon dat weer gewoon aansteken en mee bbq'en :rolleyes:

 

(moderne manier van houtskool maken : http://www.wikihow.com/Make-Charcoal

ouderwetse manier van houtskool maken : http://restoringmayberry.blogspot.nl/2012/09/charcoal.html

gr will

 

Regenwater kun je eigenlijk altijd wel drinken.

Als je dat dan filtert zonder actieve houtskool gebeurt er eigenlijk.......NIKS!

 

Het zand en mos/gras/weetikveelwat is voornamelijk bedoelt om grote stukken viezigheid achterwege te houden en met mindere mate het filteren van bacteriën.

Nou is regenwater al redelijk schoon en dus zal deze functie komen te vervallen.

Het actieve kool zorgt ervoor dat de meeste (en niet alle) bacteriën doodgaan.

Daarom wordt o.a. norrit gebruikt als je aan de hevige diaree bent.

Een zelfgebouwd waterfilter is dus voornamelijk voor water uit de sloot/rivier/put en dergelijke.

Voor het gebruik van regenwater zou je in principe niks anders hoeven te doen dan het door een doek kunnen halen, eventueel koken en men is klaar.

Ik heb regenwater zo vaak rechtstreeks opgedronken en ook daar nog nooit ziek van geworden.

Dat verbrand hout verkoold dat klopt. Daarmee is het nog niet gelijk actieve kool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik er even bijzeggen dat ik het hierboven over regenwater heb dat rechtstreeks opgevangen werdt uit de lucht.

Voor stilstaand regenwater uit bv de regenton zou ik ten alle tijden gebruik maken van filteren en koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe goed gewoon houtskool werkt als filter (en inderdaad dus geen actieve kool ;) en ook geen hout as ;) )weet ik eigenlijk ook niet , maar het wordt in veel overlevingsboeken (als SAS survival ed) beschreven

om het toch als zuiveringsmiddel te gebruiken wellicht dat dhr @vheeswijk hier wat uitsluitsel over kan geven misschien ??

@Wafels : Over de werking van verschillende typen houtskool heb ik recentelijk gepost.

Belangrijk is altijd het oppervlak en de verblijftijden van water in contact met houtskool. Houtskool altijd zo fijn mogelijk maken. Dit kun je doen door je survivalmes op de houtskool te leggen en hierop te slaan met een tak of iets dergelijks zoals men dat met knoflook-tenen doet. Het oppervlak wordt dan aanzienlijk groter. De 'verblijftijd' kan men verlengen door, vooral als u geen haast heeft, de doorloopsnelheid zó te manipuleren (indien mogelijk) dat dit heel langzaam druppelend gebeurt. Als er een beetje fijn houtskool meekomt in het filtraat kun je dit beter voor lief nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt weinig gebruik gemaakt, of niet goed gebruik gemaakt van het labelen van berichten waardoor informatie als een topic afgedwaald is, en ondertussen een ander onderwerp bespreekt, niet meer te vinden is.

@Stuudje : Volledig mee eens. Labelen is alleen mogelijk als je een nieuw topic start. Veel topics, zoniet alle, overlappen elkaar, zodat je, indien gewenst, iedere post zou moeten kunnen 'labelen'. Ik zou het geweldig vinden als dat mogelijk was. Veel forum-leden komen met vragen waarop het antwoord veelal uitvoerig is gepost. Uitvoerig refereren naar postings van mijzelf en andere forum-leden (zoals ik dat doe) is toch een doekje tegen het bloeden. Het is niet voor niets dat ik een database onderhoud waarmee ik mijn eigen postings en van anderen snel kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje : Volledig mee eens. Labelen is alleen mogelijk als je een nieuw topic start. Veel topics, zoniet alle, overlappen elkaar, zodat je, indien gewenst, iedere post zou moeten kunnen 'labelen'. Ik zou het geweldig vinden als dat mogelijk was.
Het is mogelijk tussendoor labels toe te voegen.

 

Iets verder naar beneden scrollen nadat je een bericht getypt hebt en dan staat er links de labels die er zijn en rechts staat "voeg toe/labels".

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble : Dit is niet waar als er sprake is van nucleaire fallout. (Zoek in forum: 'Fallout'). Het regenwater moet dan tevens worden behandeld met Zeoliet.

 

U heeft gelijk.

Zoals je wel gelezen had ging ik niet uit van een nucleaire situatie. Iets wat zeker een reële dreiging kan zijn en in dat geval zelfs regenwater behandeld zou moeten worden.

Dank je dan ook voor de aanvulling en ik ga me eens wat meer verdiepen in Zeoliet. Dierenwinkel dus he? Ik ga eens op onderzoek uit.

Nooit verkeerd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@roelf ,een interessant stukje , maar er worden jammer genoeg geen maten ed vermeld Die ze bij die proeven gebruikte want dat zou interessant zijn

en ik vraag me af als je vlierbes zou nemen of dit ook zou werken en ik vraag me af of er ook daadwerkelijk een paar liter water per dag door zo'n filtertje stroomt

Het lijkt mij dat er dan toch een druk ( eventueel door hoogte verschil ) op zal moeten staan om dat te bereiken .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In de context van dit topic is mos onderbelicht. Veenmossen kunnen veel soorten verontreinigingen uit het water halen.

 

In april 2013 gaf ik een workshop water drinkbaar op het Bushcraftweekend (van Stichting Bushcraft). Ik heb toen een handout gemaakt en uitgereikt aan de deelnemers. Hierin vind je informatie over het toepassen van veenmos in een noodwaterfilter. Inclusief onderbouwing.

 

https://docs.google.com/file/d/0B12VSnAI56YueVpCcmdiVzB5aUk/edit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een halve zak 'kooltjes' voor in de bbq in de berging. Is dat geschikt voor het filteren van water? Het zijn geen briquetjes maar kooltjes. Weet niet meer waar ze vandaan komen, ik kreeg een bbq van iemand en daar zaten ze bij.

 

Oh, en die hightech filter die er nu is voor 4000l. Is dat de moeite waard qua inverstering?

 

http://www.countrystore.nl/landleven/shop/drinken-toebehoren/lifesaver-4000l-waterzuiveringsapparaat.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een halve zak 'kooltjes' voor in de bbq in de berging. Is dat geschikt voor het filteren van water? Het zijn geen briquetjes maar kooltjes. Weet niet meer waar ze vandaan komen, ik kreeg een bbq van iemand en daar zaten ze bij.

 

Oh, en die hightech filter die er nu is voor 4000l. Is dat de moeite waard qua inverstering?

 

http://www.countrystore.nl/landleven/shop/drinken-toebehoren/lifesaver-4000l-waterzuiveringsapparaat.html

 

BBQ kool is geen actieve kool, dus vrij nutteloos al zal het iets schelen.

 

198 euro voor een waterfilter wat slechts 4000 liter filtert?! Er zijn betere alternatieven. Heb zelf de Saywer Squeeze en de Mini. De Squeeze gebruik ik regelmatig om minder water mee te hoeven slepen op tochten van meer dan een paar uur. http://prepshop.nl/buitenleven/water/sawyer-mini-waterfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de context van dit topic is mos onderbelicht. Veenmossen kunnen veel soorten verontreinigingen uit het water halen.

 

In april 2013 gaf ik een workshop water drinkbaar op het Bushcraftweekend (van Stichting Bushcraft). Ik heb toen een handout gemaakt en uitgereikt aan de deelnemers. Hierin vind je informatie over het toepassen van veenmos in een noodwaterfilter. Inclusief onderbouwing.

 

https://docs.google.com/file/d/0B12VSnAI56YueVpCcmdiVzB5aUk/edit

 

Grappig, ik gebruikte veenmos als voorfilter voor m'n Pureeasy filtertje (inmiddels vervangen), want die sloeg dicht na 100cc. Met veenmos als voorfilter kreeg ik wel de petfles vol. http://preppers.nl/forum/threads/5054-Voorfilter-voor-keramisch-waterfilter?highlight=Pureeasy+voorfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBQ kool is geen actieve kool, dus vrij nutteloos al zal het iets schelen.

 

198 euro voor een waterfilter wat slechts 4000 liter filtert?! Er zijn betere alternatieven. Heb zelf de Saywer Squeeze en de Mini. De Squeeze gebruik ik regelmatig om minder water mee te hoeven slepen op tochten van meer dan een paar uur. http://prepshop.nl/buitenleven/water/sawyer-mini-waterfilter

 

Ligt eraan wat je moet filteren. 15 nanometer is volgens mij een stukje kleiner dan 0.1 micron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...