Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers en baarden


Wel of geen baard als de SHTF?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Wel of geen baard als de SHTF?

    • Neen, geen baard!
      17
    • Ja, een uberbaard!
      20
    • Ja, maar niet langer dan een paar centimenten
      24
    • Anders
      3


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik voor een week of twee naar Spanje ga om daar te werken dan heb ik vaak geen zin om me te scheren. Als ik dan met een beginnende baard thuiskom willen mijn kid als eerste dat ik deze er snel weer af haal. Tijdens een SHTF zou ik me minder zorgen maken om een baard of niet, maar nu scheer ik me een keer of twee per week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ooit een gezellig babbeltje gehad met een jezuiet die een tijdje was uitgezonden naar Belize om onderwijs te geven in de Jungle aan wezen.

 

De man voldeed totaal aan het plaatje van een monnik, donker gekleed, sandalen en een flinke baard.

Ik vroeg hem waarom hij zo'n baard had en hij antwoorde met dat een baard rust, eenvoud en wijsheid uitstraalt, maar ook voor hygienische redenen.

"Als je je baard laat staan hoef je hem ook niet te scheren en dan loop je ook niet het gevaar dat je je huid openhaalt en loop je ook geen risico's op huidinfecties..."

 

stof tot nadenken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
- Gezichstbeharing beschermt tegen schade door de zon en dus ook tegen huidkanker.

- Mannen die astma hebben door pollen kunnen soelaas vinden in een grote snor. Zo zouden de snorharen voorkomen dat allergenen de neus betreden en geïnhaleerd worden.

- Dikke baarden die tot onder de kin groeien, doen de temperatuur van de hals stijgen. "Haar is een isolator. Lange, volle baarden vangen de koude lucht en doen de temperatuur van de hals stijgen. Wanneer je keelpijn hebt, zal je lichaam ook warmte kweken om het virus de das om te doen. Hoe warmer je jezelf daarbij houdt, hoe beter. Baarden vormen een extra laag bescherming.

 

Dus mannen hebben er baard...euh...baat bij om hun gezichtshaar te laten groeien :cool:

 

Zie ook deze link

 

Dit kan ik goed gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...