Ga naar inhoud
GENEGEERD

Naai garnituur


Kans

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@Dick Berts

ff een bericht op deze manier, want in "singergekkies" kan ik geen foto er bij plaatsen en ik wilde toch ff de singer laten zien die ik op jou aanraden gekocht heb. Ik vind m erg mooi en begin een beetje singergek te worden geloof ik :)

20130217_144330.jpg.871562db95af861a4f0cd5fdb35f6dd8.jpg

 

Wow, hele mooie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts

ff een bericht op deze manier, want in "singergekkies" kan ik geen foto er bij plaatsen en ik wilde toch ff de singer laten zien die ik op jou aanraden gekocht heb. Ik vind m erg mooi en begin een beetje singergek te worden geloof ik :)

20130217_144330.jpg.871562db95af861a4f0cd5fdb35f6dd8.jpg

 

@Rauwe Bonk Supermooi! Gefeliciteerd! Volgens mij heb ik zo'n zelfde. Wij vinden de Singers beter dan de elektrische zelfs. De draadspanning blijft beter gehandhaafd en is makkelijker te stellen. Bij de electrische bleef ik draaien en verzetten. Daar heb ik nu geen last meer van. Hij gaat als de welbekende trein.

@Kans : was je beginvraag uit dit topic al beantwoord? Je hebt voor dat doel namelijk heel mooi plakvlieseline om te verstevigen of te repareren. Als je dat goed met een heet strijkijzer bevestigt, dan blijft dat heel goed zitten, naar mijn ervaring. Ik heb o.a. voor dat doel een stel oude ijzeren strijkboutjes ingeslagen die ingeval van geen electra op de petroleumkachel warm kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb ondertussen mijn zinnen ook op een industrieele naaimachine gezet, een gewone of een schoenmakersmachine, nog even verder orienteren.

 

Prep ze,

Kans

 

Klinkt goed, schoenmakers-naaimachine.

Met de Singer van mijn moeder naaide ik vroeger leren motor-jassen.

Kan je nagaan wat je met zo'n schoenmakers-machine moet kunnen.

 

Ben benieuwd wat het word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Een gewone Singer handnaaimachine naait dwars door je vinger inclusief bot heen. Ik ken kleermakers met de modernste apparatuur. Achterin de werkplaats staat nog een oude hand Singer. Als je vraagt waarom dan krijg je het volgende antwoord: "Voor de moeilijke klussen". De naam Singer Gekkies voor onze club op deze site is natuurlijk alleen opsec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zo blij dat ik een Zeeuwse heb getrouwd, wat die uit de hand met naald en draad voor elkaar kan krijgen.

Diverse naaimachines hier, en redelijk wat naaikoffers vol (keivol) naaispullen.

Ik?

Ik heb in beide bobs een militair (uitgebreide) naaiset zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Jullie weten van het bestaan af van de groep "Singer-Gekkies" opgestart door onze voorbeeld prepper Dick Berts. Nu is deze groep helaas niet echt actief maar daar probeer ik nu even nieuw leven in te blazen.

 

Gisteren kreeg ik van een dierbaar persoon een "Droom handleiding" om oude Singers op te knappen in de ruimste zin van het woord. Deze staat ook helemaal online en met 1 druk op de knop draai je 50 pagina's uit die later wel eens heel handig kunnen zijn of nu al als je er mee aan de slag wilt gaan.

 

Je kan de handleiding vinden in de groep "Singer-Gekkies"

 

Succes ermee en mocht je dit doen zou het leuk zijn als je ook aanmeldt in deze groep.

 

Ik zit trouwens ook met een mooi voorraadje prachtige Singers en gebruik ze nu alleen als kunst ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie weten van het bestaan af van de groep "Singer-Gekkies" opgestart door onze voorbeeld prepper Dick Berts. Nu is deze groep helaas niet echt actief maar daar probeer ik nu even nieuw leven in te blazen.

 

Gisteren kreeg ik van een dierbaar persoon een "Droom handleiding" om oude Singers op te knappen in de ruimste zin van het woord. Deze staat ook helemaal online en met 1 druk op de knop draai je 50 pagina's uit die later wel eens heel handig kunnen zijn of nu al als je er mee aan de slag wilt gaan.

 

Je kan de handleiding vinden in de groep "Singer-Gekkies"

 

Succes ermee en mocht je dit doen zou het leuk zijn als je ook aanmeldt in deze groep.

 

Ik zit trouwens ook met een mooi voorraadje prachtige Singers en gebruik ze nu alleen als kunst ;-)

 

Kun je met zo'n machine ook leer/huiden naaien?

Dan wordt het voor mij wellicht interessant.

 

 

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Kun je met zo'n machine ook leer/huiden naaien?

Dan wordt het voor mij wellicht interessant.

 

 

 

Driehart

 

Ja hoor, zoals ik al in post #34 zei. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed, schoenmakers-naaimachine.

Met de Singer van mijn moeder naaide ik vroeger leren motor-jassen.

Kan je nagaan wat je met zo'n schoenmakers-machine moet kunnen.

 

Ben benieuwd wat het word.

 

 

He dat is een oud draadje, het is een singer 27K geworden.

Nu nog een machine met 3 voudige doorvoer en mijn naaigarnituur is compleet.. :rolleyes:

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
He dat is een oud draadje, het is een singer 27K geworden.

Nu nog een machine met 3 voudige doorvoer en mijn naaigarnituur is compleet.. :rolleyes:

 

Prep ze,

Kans

 

Wow, mooi ding die 27k. Daar kan je in principe alles mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wanneer je moet vertrekken naar je BOL en je Singer niet mee kan: Erg handig voor in de BOB is een naaigaren setje uit het leger, er zitten een paar setjes garen in en naalden en meestal ook eenpaar knopen. Voor een habbekrats te koop op de rommelmarkt. Soms zit er ook ijzergaren in, zo niet is dat wel aan te bevelen om dit dan Zelf aan te vullen.

Voor die paar preppers die geen multitool hebben met een schaartje, koop dan nog een kleintje die je erbij in kunt doen. Wat dan ook handig is voor nood is een tube textiellijm en zelfklevend klitteband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...