Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prachtig ontworpen en innovatieve shelters


sunnysuzanna

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Er schijnt een coating en afwerking aan de binnenzijde te zitten. (Indien gewenst zelfs steriel zodat dit een veldhospitaal kan zijn.) Wel goeie vraag. Ik ben er steeds meer enthousiast over om zoiets aan te schaffen zodra ik een eigen stukje grond heb. Zo'n vraag is prima te stellen via hun website.

 

Heb ik je deze wel eens laten zien?

 

https://www.google.nl/search?q=earthbag+architecture&client=firefox-a&hs=Swr&rls=org.mozilla:nl:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=K0cpU9PbBsiqhAfgp4GwDw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1025&bih=452

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Duidelijk filmpje van hoe je het opzet:

De pomp wordt bijgeleverd.

je hebt 145 liter water nodig om te vermengen in de zak zelf. (een andere methode dan na opblazen water er op spuiten.)

 

Nu nog ff zoeken naar de prijs.

 

gevonden: tussen de 1300 en 1500 euro.

http://www.trust.org/item/?map=concrete-tent-gets-mixed-reviews-from-aid-experts

http://www.wired.com/science/discoveries/news/2005/03/66872

ik zoek nog ff verder om deze prijs bevestigd te krijgen, want het is wel heel betaalbaar!

 

Ik ga ze mailen voor de prijs.

Ze hebben 2 soorten, die ook aan elkaar te koppelen zijn voor een grotere ruimte; 25 en 50 m2. (5.00 bij 5.60, hoogte 2.45m en 9.50 bij 5.60, hoogte 2.60m)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Duidelijk filmpje van hoe je het opzet:

De pomp wordt bijgeleverd.

 

Nu nog ff zoeken naar de prijs.

 

Kijk gelijk even hoe zwaar zo'n ding is.

Hoe je hem uit de auto krijgt.

Wat voor pomp je nodig hebt.

Hoe je je ramen gaat maken.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een earthship is vast goedkoper.

 

We hadden het er zondag even over op de SC van Gilze. Ik denk inderdaad dat een Earthship het goedkoopst is. Volgens mij moeten bedrijven betalen om autobanden te laten afvoeren (belangrijkste bouw materiaal voor een Earthship), maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen ze kochten voor 2 euro per stuk.

 

In NL is het lastig een vergunning te krijgen en moet een earthship bijvoorbeeld op een fundering komen. Ze zijn verder modulair te bouwen dus uitbreiden kan ook altijd. Het kan ook geen kwaad contact te zoeken met in de link genoemde stichting Tegen de tijd dat het gaat spelen.

 

Leuke site:

http://www.permacultuurnederland.org/permacultuurtk/earthshipuitleg.pdf

 

Mij zou een earthship ideaal lijken voor een preppers project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

earthship wijk in Olst...http://www.aardehuis.nl

earthships, zonder aansluiting op riolering maar helofytenfilter, en natuurlijk hergebruikt materiaal enzo

 

Inderdaad op een fundering gebouwd. Banden, strobalen, ramen op zuiden, zonnepanelen...enz

Maar..koop én huurhuizen. Qua bouwvergunningen en mogelijkheden in Nederland weer een paar stappen gemaakt....over een aantal jaar zal het nog makkelijker gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.rtvoost.nl/tv/uitzending.aspx?uid=312624

 

 

 

Documentaire over de bouw van een duurzame wijk in Olst door 23 gezinnen zonder bouwervaring.

 

'Mensen denken dat we een sekte zijn.' fluistert Janneke Koldewijn. 'JA! Die horen we vaker ja.' reageert Paul Hendriksen, initiator van het project. 23 gezinnen uit heel Nederland, die geen echte bouwervaring hebben, bouwen in Olst een ecologische wijk. De huizen worden zo duurzaam mogelijk, van o.a. autobanden en zand. Als het goed is, hoeven de huizen niet bijgestookt te worden, dankzij zonnepanelen en de enorme ramen die naar de zon gericht staan. Vrijwilligers vanuit de hele wereld komen helpen, om te leren hoe je zo'n huis kunt bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jeetje wat een gave shelters komen er langs.

Ik had nog nooit van een earthship gehoord....maar mooi om te zien hoe ze een leuk huis neerzetten met simpele dingen.

 

Earthship is meer dan een "leuk huis". Het is zelfvoorzienend. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gooi ik wel een enorme knuppel in het hoenderhok....

Maar nergens in Nederland is er ongerepte en wijdstrekkende wildernis....

 

Wat we wel hebben is een enorme hoeveelheid bestaande infrastructuur.

Ga even uit van een totaal apocalyptisch, grid-down, massale depopulatie scenario.

 

Wat let je om bestaande infrastructuur te gebruiken?

 

Een BOL volbouwen met vanalles is prima, maar laat net jouw BOL onder 8 meter puin liggen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de situatie dicteert.

 

Is het Mad Max geworden? Dan wandel ik echt wel een gebouw binnen voor de nacht.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel. Het is geheel scenario afhankelijk of je weg moet/wil en waar je heen gaat.

 

Punt is wel dat er in Nederland weinig plaatsen zijn waar je echt kan schuilen/niet ontdekt word. Daarbij, als er minder bevolking is staat er om de zoveel meter wel een huis oid waar je in kan schuilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik zou een earthship/aardehuis nu al willen bewonen. Daarom snap ik die wildernis niet.

Een duurzaam huis, gebouwd van gerecycellde materialen, voorzien van alle comfort die nodig is, maar zonder aansluiting nodig te hebben op riool en water en elektra.

Scheelt per maand een flink bedrag aan vaste lasten en belasting plus dat ik dan niet afhankelijk ben van de infrastructuur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, het gaat hier om shelters/schuilplaatsen en men neemt aan dat het om een noodsituatie gaat.

 

Het lijkt mij wel dat als je voor de shtf al in een offgrid aardehuis woont, je er langer in blijft zitten voordat jij je bob pakt

 

Goed punt en het belangrijkste is dat als je nu al gewend bent aan een leven met minder afhankelijkheden, de overgang wat soepeler gaat.

In eén keer afkicken van electrisch licht, riool, wasmachine, TV, supermarkt, etc, zal een stuk lastiger zijn, want niemand die dat echt oefent gedurende een langere periode.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een shelter, hoeft er niet minderwaardig uit te zien. De eerste earthships zagen er bizar uit, in mijn ogen.

Een shelter...is voor mij, een plek om te verblijven, waar ik veilig ben, warmte en water en toiletvoorziening heb enzo heb.

In de hedendaagse earthships, is dat allemaal goed geregeld, én comfortabel, én mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...