jobs Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 er vanuitgaande dat slijtage en filter service interval gelijk blijven ja.... Advies is om de oliewissel interval te halveren. Of je dat doet is jouw zaak. Welk filter bedoel je? Wat zou er slijten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Waarom geen golfkarretje voorzien van een dak met zonnepanelen en evt. een kleine windgenerator. Dan kun je elektrisch rijden en hoef je geen brandstof te maken. mmmmm, de chinezen zijn me weer voor geweest. http://nl.aliexpress.com/item/Dual-battery-solar-battery-charger-Manufacturer-sell-directly-used-in-Golf-Cart/466208491.html Of anders een oud legervoertuig wat op alles kan rijden, olie, benzine, diesel, kerosine, ethanol etc. etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 12 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Euhm... Ik heb toch niet in Belgie getankt? Was vast elders. Dus waarom dan een boete als ik legaal getankt heb? Ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is en hoef dus zelf niets te bewijzen. Ik vrees dat die regel in België niet altijd van toepassing is. In belastingmateries is het wél zo dat de belastingplichtige zijn onschuld of goede trouw moet aantonen. Als buitenlander riskeer je dat je voertuig wordt aangeslagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Ik vrees dat die regel in België niet altijd van toepassing is. In belastingmateries is het wél zo dat de belastingplichtige zijn onschuld of goede trouw moet aantonen. Als buitenlander riskeer je dat je voertuig wordt aangeslagen. Veel succes daarmee: we leven in Europa en ik mag de brandstof in de tank over de grens meenemen. Belastingrecht is inderdaad met omgedraaide bewijslast maar waarom zou een dino-rijder zomaar wegkomen en zou ik moeten aantonen dat er accijns is betaald aan een hollandse accijnsgoederenplaats? Dat is je reinste discrimminatie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 12 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Veel succes daarmee: we leven in Europa en ik mag de brandstof in de tank over de grens meenemen. Belastingrecht is inderdaad met omgedraaide bewijslast maar waarom zou een dino-rijder zomaar wegkomen en zou ik moeten aantonen dat er accijns is betaald aan een hollandse accijnsgoederenplaats? Dat is je reinste discrimminatie! Ik vind dat niet uit. Ik baseer me op eerdere ervaringen met belastingdiensten. Ik kan je garanderen dat je minder praats hebt als je voor de heren zit en je zaak mag verdedigen. Het is me zelf een paar eer overkomen en een fijne ervaring was het niet. Zelfs als je recht in je schoenen staat, gaan ze er van uit dat je schuldig bent. De laatste keer heb ik de heren uitgenodigd om een rechtszaak tegen mij te starten. Hun dossier was onvoldoende gestoffeerd en ze hadden gehoopt dat ik mezelf zou klem zetten. Als je betrapt wordt met brandstof die niet conform is krijg je de rekening. Belg of buitenlander, dat maakt niet uit. Aangezien er weinig middelen zijn om betaling af te dwingen, wordt je voertuig aangeslagen bij niet-betaling. Net zoals gebeurt bij transport van verdovende middelen of andere verboden producten. De eerste keer betaal je met een personenwagen en een tankinhoud van minder dan honderd liter 500€ (mits je geen verborgen tank had of andere wijzigingen uitvoerde) Let op ook eventuele jerrycans worden bij de inhoud bijgeteld. Als je een tweede keer betrapt wordt ben je geruïneerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Weer on-topic: zelf voor bandstof zorgen is blijkbaar ongewenst in België. Elders kan een TDI met relatief kleine aanpassingen zomaar rijden op gefilterde gebruikte olie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Advies is om de oliewissel interval te halveren. Of je dat doet is jouw zaak. Welk filter bedoel je? Wat zou er slijten? Brandstoffilter verstopt vaak veel eerder tenzij je kunt investeren in een goed filter voor je het tankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Focus in dit draadje ligt wel heel zwaar op biodiesel. Is het niet makkelijker om ethanol te maken? Het fermentatieproces is vrij eenvoudig (en je hoeft er ook niet voor langs de snackbar of de chinees voor z'n oude olie). Het distillatieproces iets lastiger (met name de verwijdering van het restant water), maar in de USA koop je voor nog geen $10.000 een apparaat wat je ca. 100 liter brandstof per week levert. Idee zien in 13 plaatjes? http://www.wikihow.com/Make-Ethanol-Fuel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Wij hebben een flinke tijd op zonnebloem-olie gereden met onze dieselbus. Letwel, dit kan dus echt niet zomaar met alle dieselmotoren en vooral niet als het koud is want dan wordt het te dik . Mixen met diesel ging ook erg goed, we hebben geen problemen ondervonden, al dachten de mensen die achter ons reden op de autobahn dat we net frietjes gebakken hadden Zonnebloem-olie is makkelijk zelf te maken, als je tenminste de ruimte hebt voor een zonnebloemveld. Mocht er geen brandstof meer te krijgen zijn dan weet ik het wel, dan gaat er hup een flinke lading zonnebloemen de akker op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Ik heb 100000km op zonnebloem-olie gereden met mijn tdi van bj99 met Boschpomp en turbo. De prijs was toen nog 49cent. Aanpassing was niet nodig. In de winter 25% olie. En in de zomer 75% olie. Nooit een kapotte pomp of verstuiver gehad. Het brandstoffilter werd om de 40k vervangen. Bij 500k mocht de tdi met pensioen . De motor was nog perfekt. Hij rijd nu waarschijnlijk in Turkije rond met 200k op de teller!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Is er iemand die ervaring heeft met biogas? Je schijnt ze kant en klaar te kunnen kopen voor in de tuin. En hij kan heel je huis voorzien van stroom. Veel soorten afval kun je er in gooien. In azie word het al honderden jaren gebruikt. http://thiruvananthapuram.olx.in/biotech-biogas-plants-iid-518025300 http://www.thehindu.com/news/cities/Coimbatore/costeffective-green-fuel-for-the-kitchen/article4066573.ece http://biogas-technology.blogspot.nl/2013/06/homemade-diy-biogas-plant-digester-step.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Brandstoffilter verstopt vaak veel eerder tenzij je kunt investeren in een goed filter voor je het tankt. Je wilt dus goede kwaliteit brandstof tanken... Voldoende bezonken, gefilterd op 1 uM of beter, vloeibaar bij de buitentemperatuur van gebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bener0 Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Ook ik heb een paar jaar op pure 100% zonnebloemolie gereden. Diesel zonder turbo 2.5l met een bosch pomp(deze is ook heel geschikt voor ppo) Met behulp van een warmtewisselaar (uit cv ketel) de zonnebloemolie voorverwarmen met het koelwater. Starten met diesel, bij een warme motor omschakelen (d.m.v elektrische drieweg klepje) naar de zonnebloemolietank. 5 minuten voor aankomt op bestemming terug schakelen op diesel, zodat je zeker weten de volgende keer weer diesel in de pomp hebt bij een koude start! Ik kocht destijds bij de jumbo voor 55 cent/liter met dozen tegelijk. De auto liep minder rauw op zonnebloemolie en had een schonere verbranding. Wel heb je een oliebollen luchtje achter de auto. Op moleculair niveau zit aan de koolstofketen bij zonnebloemolie Esthers (geurstoffen) i.p.v roet! minder vervuilend dus. De caloriewaarde van PPO is iets lager dan diesel , maar was niet merkbaar. De klepzittingen werden weer schoon van de motor , dus je moet de kleppen strakker zetten na verloop van tijd( tenzij je zelf stellende kleppen hebt met modernere motoren. Bij koud weer krijg je vlokvorming in de tank met zonnebloemolie. Ik loste dit op door de tank in de auto te plaatsen achter de stoel met wat iso eromheen en een scheut diesel erdoor te mengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Wij hebben een flinke tijd op zonnebloem-olie gereden met onze dieselbus. Letwel, dit kan dus echt niet zomaar met alle dieselmotoren en vooral niet als het koud is want dan wordt het te dik . Mixen met diesel ging ook erg goed, we hebben geen problemen ondervonden, al dachten de mensen die achter ons reden op de autobahn dat we net frietjes gebakken hadden Zonnebloem-olie is makkelijk zelf te maken, als je tenminste de ruimte hebt voor een zonnebloemveld. Mocht er geen brandstof meer te krijgen zijn dan weet ik het wel, dan gaat er hup een flinke lading zonnebloemen de akker op. Dat proces van het maken vindt ik dan wel weer interessant.... Mijn 2.5di transit met bosch pomp is opzich ook een perfecte ppo kandidaat. Echter aangezien ik mijn brandstof zakelijk koop kan het voor mij niet uit. 1000 Liter zonnebloemolie onder autokosten zal ook vragen oproepen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.