dR3 Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Dat scheelt nogal wat zeg! Ik koop vit D3 dezelfde potten hier in Nederland voor iets van 30 euro, en daar is het 10,70. Komt er veel bij als je daar besteld aangezien ik ook iets las over invoerrechten ? Je kan vit D-3 meestal ook bij sport/bodybuild webshops kopen, bijvoorbeeld hier. Vanaf €20 gratis verzending las ik. Quote
nanna Geplaatst: 18 november 2014 Geplaatst: 18 november 2014 Je kan vit D-3 meestal ook bij sport/bodybuild webshops kopen, bijvoorbeeld hier. Vanaf €20 gratis verzending las ik. Dank je, dat scheelt inderdaad ook behoorlijk. Heb het opgeslagen voor de volgende bestelling Quote
dR3 Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Dank je, dat scheelt inderdaad ook behoorlijk. Heb het opgeslagen voor de volgende bestelling Blijkbaar zijn ze (bodyenfitshop.nl) "website van het jaar geworden", en geven daarom vandaag (1 dec) 10% korting met de kortingscode WEBSITEVANHETJAAR Misschien heb je of een ander daar iets aan. Quote
nanna Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Dank je @dR3 voor het bericht, ik ga kijken of er nog iets voor me bij is. Quote
Icewind Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Ik bestel er zeer regelmatig en de service is perfect. Ik geniet graag Superfoods en eet ook veel kokos olie op brood of om in te bakken maar ook voor op de huid. laatst Postnl drie potten stuk, even gemaild en de volgende dag weer nieuw in huis. Aanrader! Quote
Roel Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Eh, leuk filmpje, maar het ging toch over Vit D tekort? 1 Quote
Madeliefje Geplaatst: gisteren om 08:50 Geplaatst: gisteren om 08:50 Blunders in grote onderzoeken! Voorgeschreven is veeeel te laag. Jaren lang het verkeerde advies gegeven. Minimaal 9000iu per dag. Quote
Panoramix Geplaatst: gisteren om 10:34 Geplaatst: gisteren om 10:34 Nou ja volgens mij is het voor veel mensen een tekort aan zonlicht. Of te wijten aan een of ander woke dieet. voor de rest let op IU is heel wat anders dan ug. Uhm uit mijn hoofd was de vuistregel 1 ug is 40 IU afhankelijk van het bio organisme. ( ja heb het even gecheckt) anyway 9000:40 is 224 ug vitamine D volgens mij is dat wel een extreem hoge dosering. Ik wil best geloven dat we te weinig vitamine D aanmaken . Maar inname van ruim twee keer de maximale hoeveelheid. Lijkt mij veel schadelijker dan een tekort. Je nieren krijgen sowieso een opdonder dan. 2 Quote
Madeliefje Geplaatst: gisteren om 12:13 Geplaatst: gisteren om 12:13 1 uur geleden, Roeltest zei: Nou ja volgens mij is het voor veel mensen een tekort aan zonlicht. Of te wijten aan een of ander woke dieet. voor de rest let op IU is heel wat anders dan ug. Uhm uit mijn hoofd was de vuistregel 1 ug is 40 IU afhankelijk van het bio organisme. ( ja heb het even gecheckt) anyway 9000:40 is 224 ug vitamine D volgens mij is dat wel een extreem hoge dosering. Ik wil best geloven dat we te weinig vitamine D aanmaken . Maar inname van ruim twee keer de maximale hoeveelheid. Lijkt mij veel schadelijker dan een tekort. Je nieren krijgen sowieso een opdonder dan. Ik lees mij al jaren wereldwijd in. In de VS en Frankrijk zijn er zeer grote onderzoeken geweest. Innamen van 1000iu tot 25000iu per dag. Geen enkele bijwerkingen. Zeer veilig. In de EU lopen ze flink achter in het vitamine verhaal. Bij 40+ gaat de vitamine opname door de darmen ook flink achteruit. In Nederland lopen ze helemaal bizar achter in dit verhaal ( vertrutting) Ik laat ook jaarlijks uitgebreid mijn bloed testen zodat ik het goed kan monitoren. Quote
JJ&A Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Tips voor het gestel en sterke botten. Ik heb in de loop der jaren heel wat verzameld en uitgeprobeerd om het gestel en de botten sterk te houden. Het gaat mij niet om dure supplementen, maar om wat je zelf kunt vinden, maken of slim inkopen. Hieronder een lijstje met natuurlijke bronnen, wildpluk en een paar praktische tips. Stoffen en bronnen Fosfor – bouwsteen voor botten en energiehuishouding. Bronnen: vlees, vis, zuivel, noten, peulvruchten, tarwekiemen, pompoenpitten – 1124 mg per 100 g (141% van de ADH). Kiezelzuur (silicium) – ondersteunt bindweefsel, huid, haar en nagels. Bronnen: volle granen, haver, gerst, heermoeskruid (paardenstaart). Magnesium (citraatpoeder) – goed opneembaar, helpt spieren en zenuwen, en zorgt dat calcium naar de botten gaat i.p.v. in weke delen te blijven. Bronnen: noten, zaden, groene bladgroenten, peulvruchten, volkorenproducten. Borium (poeder) – ondersteunt botgezondheid en hormoonbalans. Bronnen: fruit (peren, appels, druiven), peulvruchten, tomaten. Extra: poeder kan zelf gemaakt worden (ervaringen gedeeld door forumleden, o.a. @vheeswijk. Calcium – essentieel voor botstructuur. Bronnen: zuivel, groene groenten, noten. Tip: maal kippeneierschalen tot een hele fijne poeder – een natuurlijke calciumbron die jarenlang goed dienst kan doen, ik doe dat al vele jaren voor mijn lief. Vitamine D – zorgt dat calcium goed wordt opgenomen. Bronnen: zonlicht, vette vis, verrijkte producten. Vitamine K – ondersteunt botmineralisatie. Bronnen: groene bladgroenten (spinazie, boerenkool), rodebietensap. Eiwitten – nodig voor de botmatrix. Bronnen: vlees, vis, eieren, peulvruchten, zuivel. Extra tip – de Philips Infraphil HP2030 infraroodlamp werd nog kort geleden door onze tandarts aangeraden voor botherstel. Mijn vrouw had een schrikbarend slechte onderkaak en fracturen in de ruggenwervels, en dit hielp bij het herstel. Wildpluk‑bonus Brandnetel – rijk aan mineralen en ijzer. Duizendblad – ondersteunt spijsvertering en weerstand. Paardenbloem – blad en wortel goed voor lever en mineralen. Look‑zonder‑look – kruidig, rijk aan vitamine C. Vlier – bloemen en bessen voor weerstand. Zevenblad – mineraalrijk, jong blad als groente. Madeliefje – blad en bloem eetbaar, mild en mineraalrijk. Veldkers – pittig, rijk aan vitamine C. Slot Dit is mijn verzamelde lijstje van natuurlijke bronnen en praktische tips voor sterke botten en een gezond gestel. Succes ermee, en deel gerust je eigen ervaringen of aanvullingen – daar leren we allemaal van. Quote
JJ&A Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Belangrijk om de juiste Heermoeskruid te oogsten en drogen: Quote
Madeliefje Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 4 uren geleden, JJ&A zei: Tips voor het gestel en sterke botten. Ik heb in de loop der jaren heel wat verzameld en uitgeprobeerd om het gestel en de botten sterk te houden. Het gaat mij niet om dure supplementen, maar om wat je zelf kunt vinden, maken of slim inkopen. Hieronder een lijstje met natuurlijke bronnen, wildpluk en een paar praktische tips. Stoffen en bronnen Fosfor – bouwsteen voor botten en energiehuishouding. Bronnen: vlees, vis, zuivel, noten, peulvruchten, tarwekiemen, pompoenpitten – 1124 mg per 100 g (141% van de ADH). Kiezelzuur (silicium) – ondersteunt bindweefsel, huid, haar en nagels. Bronnen: volle granen, haver, gerst, heermoeskruid (paardenstaart). Magnesium (citraatpoeder) – goed opneembaar, helpt spieren en zenuwen, en zorgt dat calcium naar de botten gaat i.p.v. in weke delen te blijven. Bronnen: noten, zaden, groene bladgroenten, peulvruchten, volkorenproducten. Borium (poeder) – ondersteunt botgezondheid en hormoonbalans. Bronnen: fruit (peren, appels, druiven), peulvruchten, tomaten. Extra: poeder kan zelf gemaakt worden (ervaringen gedeeld door forumleden, o.a. @vheeswijk. Calcium – essentieel voor botstructuur. Bronnen: zuivel, groene groenten, noten. Tip: maal kippeneierschalen tot een hele fijne poeder – een natuurlijke calciumbron die jarenlang goed dienst kan doen, ik doe dat al vele jaren voor mijn lief. Vitamine D – zorgt dat calcium goed wordt opgenomen. Bronnen: zonlicht, vette vis, verrijkte producten. Vitamine K – ondersteunt botmineralisatie. Bronnen: groene bladgroenten (spinazie, boerenkool), rodebietensap. Eiwitten – nodig voor de botmatrix. Bronnen: vlees, vis, eieren, peulvruchten, zuivel. Extra tip – de Philips Infraphil HP2030 infraroodlamp werd nog kort geleden door onze tandarts aangeraden voor botherstel. Mijn vrouw had een schrikbarend slechte onderkaak en fracturen in de ruggenwervels, en dit hielp bij het herstel. Wildpluk‑bonus Brandnetel – rijk aan mineralen en ijzer. Duizendblad – ondersteunt spijsvertering en weerstand. Paardenbloem – blad en wortel goed voor lever en mineralen. Look‑zonder‑look – kruidig, rijk aan vitamine C. Vlier – bloemen en bessen voor weerstand. Zevenblad – mineraalrijk, jong blad als groente. Madeliefje – blad en bloem eetbaar, mild en mineraalrijk. Veldkers – pittig, rijk aan vitamine C. Slot Dit is mijn verzamelde lijstje van natuurlijke bronnen en praktische tips voor sterke botten en een gezond gestel. Succes ermee, en deel gerust je eigen ervaringen of aanvullingen – daar leren we allemaal van. Red light is ook indrukwekkend. Werkt beter dan infrarood. Al veel onderzoek naar gedaan en veelbelovend. De 650nm frequentie is voor de huid en haren. De 850nm is voor de spieren, doorbloeding en gewrichten en gaat tot 7cm diepte het lichaam in. 1 Quote
Panoramix Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) 22 uren geleden, Madeliefje zei: Ik lees mij al jaren wereldwijd in. In de VS en Frankrijk zijn er zeer grote onderzoeken geweest. Innamen van 1000iu tot 25000iu per dag. Geen enkele bijwerkingen. Zeer veilig. In de EU lopen ze flink achter in het vitamine verhaal. Bij 40+ gaat de vitamine opname door de darmen ook flink achteruit. In Nederland lopen ze helemaal bizar achter in dit verhaal ( vertrutting) Ik laat ook jaarlijks uitgebreid mijn bloed testen zodat ik het goed kan monitoren. Ikzelf zal ook wel achter lopen . Het was dan ook de jaren 80 en 90 , dat ik daarvoor op school zat. Vitamine D was geen vitamine maar een hormoon 🤪 Iedereen snapt wel dat als je de hele week bij Mac Donalds eet, dat je dan bepaalde tekorten ontwikkelt. Hetzelfde als een omnivoor lichaam enkel plantaardige producten te geven. Buiten die extreme of culturele verschillen. Waren vitamine preparaten meer iets van de commercie dan van de gezondheid. Of zoals geattendeerd, supplementen behorende bij een bepaald knullig dieet. Bovendien klopte het vaak nooit met wat er daadwerkelijk inzat . Je zou DIE testen is moeten lezen. Ik weet nog dat er amfetamine achtige stoffen bij gevoegd werden aan multi vitamine. Zodat je er inderdaad energieker van werd. tja wie houdt wie voor de gek. Ik weet ook nog dat destijds die dieet goeroes zelf nooit oud werden. de wetenschap staat niet stil en er zullen best wel nieuwe ontwikkelingen en inzichten zijn. Ik hou nog vast zoals ik het geleerd heb. Een normaal gezond lichaam met een gevarieerd voedingspatroon. Heeft geen tekorten. Teveel aan vitamine werd of uitgepist of opgeslagen in het vetweefsel. In beide gevallen profiteerde het lichaam niet. Maar werd dus alleen maar belast. misschien moeten we toch maar weer gaan vasten of afentoe lijnen. Want dan kunnen ook zo’n hoge waarden aan bv vit D vrijkomen uit je lichaam. misschien interessant voor madelief die IE of IU is een verzonnen eenheid door de WHO 😉 ben benieuwd wat er uit jouw bloedonderzoek naar boven kwam. Volgens mij kijken ze dan alleen naar vitamine D en B12. Dat zijn er twee van de ‘alle dertien goed ‘😊 ik ben ook benieuwd hoe je de vertaling maakt van nanomol per liter naar microgram of internationale eenheid. 7 uren geleden aangepast door Roeltest 1 Quote
Madeliefje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Vasten doe ik al jaren. Iedere echt wakkere doet dit. Ik ben ook een carnivoor. Ik merk in mijn omgeving dat het merendeel van de bevolking achterloopt wat vitamine D betreft. Ze volgen nog steeds het narratief en de eerste pagina van Google 😢 En dan vinden we het gek dat we van in 2003 1.2miljoen chronisch zieken naar 2023 10,2miljoen chronisch zieken zijn gegaan. En maar allemaal lekker steeds magere troep, suiker en e-stoffen blijven eten 😞 Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden E nummer zijn Europees goedgekeurde hulpstoffen in de voeding . Ook normale alledaagse stoffen kunnen een E nummer hebben. Zoals bepaalde zaden , oliën of vetten enz . Of vitamine C 😜 Er zijn natuurlijk ook best wel wat stoffen met een E nummer welke controversieel zijn. Het mooie is , dat je juist die E-nummers vindt in magere en suikervrije producten. Mijn favoriete E nummer is 174 en 175 , daar wil ik wel een paar kilo van 🤓 back on topic : er zijn ook een aantal E-Nummers die te maken hebben met je vitamine D opname. Dus die heel goed voor je zijn . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.