Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bol Hongarije


lewieke

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Ja ik had al bedacht wat eenden te nemen, loopeenden, maar er is geen zekerheid dat ze van de moestuin afblijven. Ook hebben we een jachthond die wel een eendje lust. We hebben altijd erg veel kikkers die de slakken willen eten maar voor ze hun servetje om hun nek geknoopt hebben heeft de hond de kikker alweer op :-(

 

Een zelfvoorzienende tuin in Nederland is heerlijk! en ook wat dichterbij :-) Met 50 m pp kom je een heel eind als je goed aan voor en nateelt doet, hier gaat het in elk geval prima met 100m voor 2, dus erg groot hoeft je tuin niet te zijn...

 

Wij moeten er wel een kas bij nemen, hier in Nederland, @Richa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
OP ons terrein, tja, ik zit er niet op te wachten, maar het kan.. We hebben nog meer land een stuk verderop in de straat, daar kan iedereen wel komen zitten in zijn zelfgemaakte huisje :-)

 

Cool. Wie weet zitten hier mensen die dat wel willen. Dan kan je samenwerken toch? Ja, ik snap wel, dat je er niet op zit te wachten, maar op ieder potje past een deksel.... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool. Wie weet zitten hier mensen die dat wel willen. Dan kan je samenwerken toch? Ja, ik snap wel, dat je er niet op zit te wachten, maar op ieder potje past een deksel.... :)

 

Er valt altijd wat te regelen met Piroska :-)

 

En de ene persoon is de andere niet natuurlijk. Plek voor huisje in ruil voor wat tuinwerk en dierenoppas enzo, mogelijkheden genoeg .

 

Inderdaad, in Nederland is een kasje wel aan te raden met dat flutterige voorjaar van dit jaar helemaal. Hier schijnt de zon met temp boven de 25 gr van ergens in maart, soms april tot oktober dat is erg fijn voor een tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt altijd wat te regelen met Piroska :-)

 

En de ene persoon is de andere niet natuurlijk. Plek voor huisje in ruil voor wat tuinwerk en dierenoppas enzo, mogelijkheden genoeg .

 

Inderdaad, in Nederland is een kasje wel aan te raden met dat flutterige voorjaar van dit jaar helemaal. Hier schijnt de zon met temp boven de 25 gr van ergens in maart, soms april tot oktober dat is erg fijn voor een tuin.

 

Wow, geinig dat jullie nog meer land hebben daar. Zometeen wordt het een Nederlands Preppersdorp. Toen wij er waren vorig jaar (in Szolnok en daarna in Szeged) was het bloed- en bloed heet, daar moet je wel tegen kunnen. En dan zijn de winters echt extreem koud heb ik me laten zeggen. Al een winter meegemaakt daar?/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, geinig dat jullie nog meer land hebben daar. Zometeen wordt het een Nederlands Preppersdorp. Toen wij er waren vorig jaar (in Szolnok en daarna in Szeged) was het bloed- en bloed heet, daar moet je wel tegen kunnen. En dan zijn de winters echt extreem koud heb ik me laten zeggen. Al een winter meegemaakt daar?/

 

Jazeker, uiteraard. Wij hebben eerst alles uitgeprobeerd voor we overgingen. 2 jaar terug zijn we van begin januari tot half februari hier geweest, het was min 22 graden op een gegeven moment. We gingen hout snoeien op het land en dat meteen verbranden, door de kou was een vuurtje maken tamelijk moeilijk. We hadden een blikje bier meegenomen maar zelfs op de rand van het kampvuur bevroor het bier in enkele minuten..Om half 4 in de middag werd het al donker ( een uur eerder dan in Nederland) .. 2 dagen voor we weer naar Nederland zouden gaan ging het opeens onverwacht sneeuwen en raakten we ingesneeuwd, er lag 80 cm. We konden niet wegkomen hier en we hadden net de koelkast leeggegeten omdat we toch weg zouden gaan. We zijn een week ingesneeuwd geweest en hebben geteerd op onze gedroogde voorraad voedsel.

 

Dus ja.. na die 6 weken weten we denk ik wel hoe de winters hier zijn :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u op een mooie lokatie in "the middle of nowhere" zit en grond op koopt voor ~ dezelde prijs dan zitten daar vaak huizen bij.

zo'n huis verhuren werkt ook voor de meer natuur gezinde touristen. Of u slijt alleen de huizen aan uw collegas op werk en houd het land zelf en u heeft er ook weer wat centen bij :)

 

Midden in de stad zou ik persoonlijk ook niet echt als een BOL zien in meerdere gevallen maar, het is maar net voor wat u prepped.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het meer als uitvalbasis. In geval hier alles verkeerd gaat heb ik alvast een plekje om naartoe te gaan. Daar ook erg ? Tja dan moeten we landinwaards trekken en evenuteel iets bijkopen. Moet wel lukken. Wat kan hier in België of Nederland verkeerd gaan ? Nucleaire of chemische ramp, volksopstand, burgeroorlog, rellen, economische crash, ... . Een backup is altijd fijn. Ik heb ook geen zin om in de brousse te gaan wonen. Anderzijds geniet ik nu ook van mijn plekje én we laten er andere mensen van genieten. We verhogen ook onze koopkracht door hier bescheiden te leven en ons daar iets meer te permitteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, wij zijn net terug uit Hongarije.

 

En ik kan niet anders zeggen, het was een geweldige ervaring !

We zijn samen met een ander stel van dit forum gaan logeren bij @Piroska en dat was heel erg gezellig !

Bijzonder gastvrij zijn we ontvangen, heerlijk gegeten, en dat klaargemaakt uit de moestuin, op een houtvuurtje, zelfs frieten !

 

In die 2 weken hebben we veel geleerd, veel gezien, en heel veel gelachen iedere avond bij het kampvuur.

We laten nu alles eerst eens een beetje bezinken, maar we zijn eventueel geïnteresseerd in meer dan alleen vakanties in Hongarije.

 

Als vakantie land is het heel interessant, er is genoeg te doen, en de prijzen liggen zo laag, dat ik me af en toe gewoon een beetje ongemakkelijk voelde, wanneer we de rekening betaalden :o

 

Voor degenen die meer willen horen over onze ervaringen, we zijn aanwezig op SC Vlaanderen, en ook op de oefening 19 en 20 oktober (weet even niet meer precies hoe het heet, maar bij het Canada meertje).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, wij zijn net terug uit Hongarije.

 

En ik kan niet anders zeggen, het was een geweldige ervaring !

We zijn samen met een ander stel van dit forum gaan logeren bij @Piroska en dat was heel erg gezellig !

Bijzonder gastvrij zijn we ontvangen, heerlijk gegeten, en dat klaargemaakt uit de moestuin, op een houtvuurtje, zelfs frieten !

 

In die 2 weken hebben we veel geleerd, veel gezien, en heel veel gelachen iedere avond bij het kampvuur.

We laten nu alles eerst eens een beetje bezinken, maar we zijn eventueel geïnteresseerd in meer dan alleen vakanties in Hongarije.

 

Als vakantie land is het heel interessant, er is genoeg te doen, en de prijzen liggen zo laag, dat ik me af en toe gewoon een beetje ongemakkelijk voelde, wanneer we de rekening betaalden :o

 

Voor degenen die meer willen horen over onze ervaringen, we zijn aanwezig op SC Vlaanderen, en ook op de oefening 19 en 20 oktober (weet even niet meer precies hoe het heet, maar bij het Canada meertje).

 

 

Hoi @Amazing Dree, ik ben ook erg benieuwd naar de verhalen. Lijkt me een geweldige ervaring in een totaal andere omgeving dan je gewend bent.

Heb je ook foto's gemaakt ???

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...