Gast IsaBo Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Ben erg happy te vertellen dat we gisteren Kurkuma wortel vonden. Lag gewoon bij de Makro in de bakken en tot mijn verbazing lijkt het op gemberwortel. Kurkuma is super gezond, kan blijkbaar zelfs Alzheimer tegen gaan, en erg lekker. Dus voor mijn moestuin ong. 8 stronkjes (1,50 euro) meegenomen. De meeste mensen zullen het niet herkennen dus voor een stealth moestuin uitstekend geschikt. Of ze goed groeien is een tweede. Gember is bij mij uiteindelijk mislukt maar vol goede moed begin ik opnieuw. Zo ziet het er uit. Twee stronkjes laat ik eerst enkele dagen in water zit volzuigen. Twee blijven op de vensterbank liggen en de rest zal zo in de tuin worden geplant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Anieta Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Das mooi om te weten dat we de wortels daar kunnen kopen. Wij gebruiken dagelijks kurkuma vanwege de geneeskrachtige eigenschappen. Ter bescherming tegen vrije radicalen, ter verhoging van de weerstand, ter ondersteuning van het immuunsysteem, goed voor de lever, bij gewrichtsklachten en ontstekingsprocessen. In de ayurveda wordt dit kruid ook veel toegepast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Ik vind het geweldig dat het tegen alzheimer en geheugenverlies werkt. Kan ik wel gebruiken. Mijn bovenkamer is, vergeleken met vroeger, erg traag geworden. Tip van @frank1964 Warm en vochtig houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 @IsaBo Isboa dit is toch een tropische plant , kan hij dan wel tegen onze temperaturen ?? In midzomer kan ik nog denken oké misschien gaat dat wel , maar tot op heden zijn de temperaturen toch wel veel te laag voor zo'n plant ???? of kweek je ze in een kas of zo ?? gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hippo Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Gewoon binnen op een warme vensterbank zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 Kurkuma blijkt ook perfect te werken tegen vliegen Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 27 juni 2013 Delen Geplaatst: 27 juni 2013 @IsaBo : Zie mijn posting: Kurkuma met zwarte Peper. Een bijzonder DIY-medicijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 @IsaBo Isboa dit is toch een tropische plant , kan hij dan wel tegen onze temperaturen ?? In midzomer kan ik nog denken oké misschien gaat dat wel , maar tot op heden zijn de temperaturen toch wel veel te laag voor zo'n plant ???? of kweek je ze in een kas of zo ?? gr wafels Het kwam er gisteren niet van maar ik was van plant bij de lidl die kasjes te kopen die nu in de aanbieding zijn. Toen ik de wortels kocht stond ik er niet bij stil dat het een tropische plant is. En in de winter kan het altijd nog, zoals Hippo zegt, in de vensterbank. Ik ga eerst afwachten of de stronkjes wel uitlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 Kurkuma blijkt ook perfect te werken tegen vliegen Greener Bedoel je de plant of de gemalen stronken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 @IsaBo: Nooit geweten dat je die wortel hier zo kon kopen. Ik gebruik een extract van kurkuma ( Flexofytol) Je wordt daar zelfs slimmer van zeggen ze En ik maar hopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 Bedoel je de plant of de gemalen stronken? Ik denk de plant kijk maar eens naar je laatste foto Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 @Chinaka Dat werkt het. Je bent al slimmer dan de meeste nederlanders. Je prept! @Greener En ik ga er nog serieus op in ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 Wat een verrassing. Ik had de kurkuma in een kweekbakje gezet en dit weer buiten in de hete zon. Maar één stronkje had ik bij een plant gepoot die gewoon in de vensterbank stond. Nu zijn wij de woonkamer aan het behangen, witten en verven en daarom was ik het helemaal vergeten. Tot ik gisteren ontdekte dat de stronkjes in beide potten zijn uitgelopen. Ze hebben zelfs de laatste twee weken buiten in de kou gestaan zonder problemen. Hier de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 Ik heb 4 jaar bij een specerijenhandel gewerkt en Kurkuma (koenjit) wordt al in heel veel specerijen verwerkt waaronder Kerriepoeder, Dus twee keer per week een curryschotel en één keer paella, dan kom je er wel. Het is zeker een interessante specerij, maar ik verwacht niet dat het Alzheimer geneest ..... eh waar hadden we het ook al weer over. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma_%28specerij%29 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar bij Vreeken's verkopen ze deze plant ook https://www.vreeken.nl/item/831550 Groet, Theo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 19 september 2013 Delen Geplaatst: 19 september 2013 Hier kun je ook lekkere Sotosoep (gele kippensoep) van maken. Gebruik bijv bij gebrek aan verse Kurkuma gewoon de boemboes die te koop zijn bij AH of de Jumbo, natuurlijk ook bij de toko te koop. Recepten http://www.smulweb.nl/recepten/&query=soto+soep Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.