Tom Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Erg makkelijk alarm om b.v. je tent te beveiligen. In het kort een wasknijper als schakelaar, draad een lampje of zoemer en een batterij. De wasknijper fungeert als schakelaar door een karton tussen de contacten te doen en te verbinden met een struikeldraad. Zie de plaatjes en uitleg op de link Kan dus ook bij een deur of la of een draad ring om je tent of hut Dus iemand raakt de struikeldraad en trekt het kartonnetje uit de wasknijper contacten waardoor er een zoemer gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Dat deden we als kind al . Zo alarm systemen maken . Goed dat je ons aan herinnerd Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Dat deden we als kind al . Zo alarm systemen maken . Goed dat je ons aan herinnerd Geert Inderdaad een nostalgisch jaren 60 ontwerp @Tom. Leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 @Heksenboot @ tom Wat nog gevoeliger is de wasknijper vervangen door een muizeval (maar zijn meer van dit soort dingetjes ) gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deerhunter Geplaatst: 26 juli 2013 Delen Geplaatst: 26 juli 2013 zo iets zie ik graag, je vind het overal als SHTF, in iedere tuin, en het kan je het leven redden Deerhunter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ShadowSurvival Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 het is een simpele maar uitermate goed systeem:P Gr S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Niks wasknijper ... Veel te ingewikkeld en gedoemd om te falen. Je hebt enkel de draad nodig. De knijper is overbodig. Zó maak je een èchte 100% betrouwbare en goede trigger : Althans zo heb ik het geleerd in mijn militaire tijd. En koop (of maak zelf) electrische ontstekers, dan hang je er vuurwerk aan, i.p.v. een zoemertje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Niks wasknijper ... Veel te ingewikkeld en gedoemd om te falen. Je hebt enkel de draad nodig. De knijper is overbodig. Zó maak je een èchte 100% betrouwbare en goede trigger : En koop (of maak zelf) electrische ontstekers, dan hang je er vuurwerk aan, i.p.v. een zoemertje Hoe laat je een rotje afgaan met een of ander klein apparaatje zoals raam of deur beveiliging op een batterijtje? Lijkt me een bijzonder handig truukje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Hoe laat je een rotje afgaan met een of ander klein apparaatje zoals raam of deur beveiliging op een batterijtje? Lijkt me een bijzonder handig truukje! Google : bruckenzunder (duits) of brugontsteker, electrische ontsteker. Zijn vrij te koop. Maar ook makkelijk zelf te maken. Of gebruik gloeilampje van fiets of zaklamp, gaatje in glas boren en wat kruit er in. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Google : bruckenzunder (duits) of brugontsteker, electrische ontsteker. Zijn vrij te koop. Maar ook makkelijk zelf te maken. Of gebruik gloeilampje van fiets of zaklamp, gaatje in glas boren en wat kruit er in. Bij modelraketten shop te koop, gezocht op 'brugonsteker' in Google. De site lijkt wel door een elf jarige gebouwd, erg lastig navigeren en zoeken. Gelukkig bestaat de Ctrl-F optie nog. Zoeken op brugontsteker op deze pagina: http://www.webmonteur.nl/modelraketten/shop/toon_shopDiversenInFotos.php Twee types, Geel normaal en Rood gevoelig. Wat zou de beste zijn voor normaal vuurwerk? Wel leuke spulletjes op die site: Mini cameraatjes, hoogtemetertjes, rookbommen.... 'k Krijg hier de knutsel kriebels van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 Bij modelraketten shop te koop, gezocht op 'brugonsteker' in Google. De site lijkt wel door een elf jarige gebouwd, erg lastig navigeren en zoeken. Gelukkig bestaat de Ctrl-F optie nog. Zoeken op brugontsteker op deze pagina: http://www.webmonteur.nl/modelraketten/shop/toon_shopDiversenInFotos.php Twee types, Geel normaal en Rood gevoelig. Wat zou de beste zijn voor normaal vuurwerk? Wel leuke spulletjes op die site: Mini cameraatjes, hoogtemetertjes, rookbommen.... 'k Krijg hier de knutsel kriebels van. De rode ontbranden al bij 1.2 volt. Dat is ideaal. Hang je er een 9v blokje aan, dan doen ze het nog na 20 jaar onbeheerd te laten. Ps : PM me maar als je meer hulp nodig hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 augustus 2013 Delen Geplaatst: 7 augustus 2013 De rode ontbranden al bij 1.2 volt. Dat is ideaal. Hang je er een 9v blokje aan, dan doen ze het nog na 20 jaar onbeheerd te laten. Rood dus. 'k Heb een drukplaat alarm op 9 volt. Komt mooi uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lord dragon Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 hehe dat is een gaaf en simpel idee die ontsteking met draad. ga ik eens uitproberen. dat zal vast en zeker eens van pas komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ParaC Geplaatst: 22 augustus 2023 Delen Geplaatst: 22 augustus 2023 Wat een toffe topic! Hoe maak ik een drukplaat alarm voor op de traptrede? Tnx! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.