Gast Heksenboot Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen. Harders. Lekker. Ergens in de buurt van Nunspeet nog een heel wijk mee vol gezien. Ook lekker in de rookton. Sja, koop ze gewoon bij de buren, die weten hoe ze die beesten moeten vangen. Is die sloot van jou eigenlijk wel een beetje schoon te noemen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Aha, een Workshop Vissen met Alice. Je hebt dan wel een visvergunning nodig. Ik hou ook niet zo van vissen (werkwoord) @Bolo, maar als ik met mijn broer mee ging, vond ik het altijd heerlijk aan de waterkant. Bijna meditatief. Zou je @Flow mee kunnen nemen? SSSSSSSST!!!!! Je verjaagt de vissen! @Castaway, vis jij wel eens, vanaf je boot? Wat ik van mijn vriend begrijp, gaan er altijd gehaktballen, bbq's, koelboxen, worsten, chocolademelk enzo mee. http://hhv-vanruysbroekjes.bravesites.com/foto-s (Als ze het over Peet hebben, bedoelen ze niet mij..... ) Dus ik meld me vast aan. Kan ik eindelijk eens mn vispijlen uitproberen, workshop boogvissen @Alice Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Nou geen workshop voor mij hoor. Ik wil best wel een poosje naar een dobber turen maar ik ga er geen workshop voor geven Volgens mij wordt het qua workshops al druk genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen. Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Workshop is nooit weg, want bij mij is het ook allemaal behoorlijk roestig:p De hengel roestig;) moet ge een nieuwe kopen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JamHard Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2013 De hengel roestig;) nieuwe kopen! Hahaha, dat is dan een van de weinige dingen die weer niet roestig zijn:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JamHard Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Leuk setje. Ik moet zelf ook nog een soort van viskit in elkaar zetten. Ik heb wel de losse onderdelen maar ik heb nog geen goed systeem bedacht. Dit ziet er uit als een goed systeem. Ik denk dat ik het na ga maken en ga testen. Ik zie er tot nu toe alleen nog maar voordelen aan, ready-to-use, alles bij elkaar in 1 container, neemt weinig ruimte in beslag, je hoeft niet te zoeken en je raakt niets kwijt. Ja, ik ga het binnenkort maken en testen en kijken of ik er ook nadelen aan kan vinden. Bedankt voor je post! Ben heel benieuwd wat je bevindingen zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-) Jezus! Je moet ook aan de bovenkant lopen. Pijl en boog in het openbaar mag niet, weet je nog? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Jezus! Je moet ook aan de bovenkant lopen. Pijl en boog in het openbaar mag niet, weet je nog? Ik dacht dat we afgelegen zaten:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JamHard Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Uhhhh...sportvissen is niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Vissie vangen om op te eten heb ik dan weer geen probleem mee maar dat zou ik natuurlijk nooit doen Over een maandje komen de scholen harders weer de rivieren op en dat zijn echt fantastische vissen om op te.....Uhhhh...Naar te kijken. Die krijg je alleen niet gevangen met een hengel dus die moet je op een andere manier overtuigen om richting BBQ te komen. Ik kan me daar heel goed bij aansluiten,... Mijn ding is het ook niet, ik kijk ook véél liever naar die visjes (op de gril:eek:) Aantal jaren geleden had je zo'n visprogramma met Rex Hunt,..na een hele ochtend zitten vissen, eindelijk wat gevangen, hij geeft die vis een smakkerd, en gooit 'm terug,... Maar dan wel gaan lopen klagen dat hij nog moet eten, want hij heeft ZO'N honger. JA!, mafkees, je gooit je lunch net terug het water in:confused: :rolleyes:yibbida, yibbida:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Ik dacht dat we afgelegen zaten:D Nou, ik zou geen Bekeurende Belgische Boswachters riskeren, als ik jou was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 22 mei 2013 Delen Geplaatst: 22 mei 2013 Nou, ik zou geen Bekeurende Belgische Boswachters riskeren, als ik jou was. Dit keer niet schieten dus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Dit keer niet schieten dus? Jawel, op het eigen terrein natuurlijk wel. Maar heb je een visvergunning dan en is vissen met pijl en boog toegestaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Hoe dan? Zou het met een boog & vispijlen lukken? Of moeten we ze overtuigen met een nieuwe beweging? Natte onderwater bbq vlambeweging:-) Gewoon op de steiger gaan zitten met een groot schepnet in het water....echt slim zijn die beesten niet en er zwemt er altijd wel een recht het net in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Volgens mij mag je in Nederland alleen met een hengel vissen. Maar ik weet niet hoe dat in Vlaanderen is. In Nederland is bijvoorbeeld vissen met een kruisnet ook verboden. Wel verdomd handig een kruisnet. Je vangt er gemakkelijk meerdere vissen tegelijk mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Zo ik heb het materiaal in huis voor de DIY viskit. Ik maak tijdens de fabricatie ook foto's, misschien plaats ik die nog wel online. Leuk, leuk, leuk, het spul ligt nu te drogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JamHard Geplaatst: 23 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Volgens mij mag je in Nederland alleen met een hengel vissen. Maar ik weet niet hoe dat in Vlaanderen is. In Nederland is bijvoorbeeld vissen met een kruisnet ook verboden. Wel verdomd handig een kruisnet. Je vangt er gemakkelijk meerdere vissen tegelijk mee. Dat zal wel komen, omdat het totaal niets meer met sport te maken heeft, maar als we daarvan op aan kunnen, dan zou @Flow met zijn kruis-boog-vispijlen annex harpoen geweer van de "natte onderwater bbq vlambeweging", dit toch zeker wel mogen beoefenen, want DAT lijkt mij pas echt sport:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alice Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Ja dat is pas sport inderdaad. Nou van mij mag ie. Ik zal hem toejuichen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 zal wel niet mogen @JamHard, zou daarnaast ook eetbare vis moeten zijn. Het is niet dat je na het vissen met boog en pijlen, je de vis nog kan terug zetten... naja het kan wel maar dan blijft de vis drijven, das nou ook weer niet de bedoeling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 25 mei 2013 Delen Geplaatst: 25 mei 2013 Bowfishing wordt beschouwd als jagen met een boog en aangezien dat niet echt mag in België en Nederland... Je kan natuurlijk wel trainen op andere targets onder de waterspiegel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PepperMouse Geplaatst: 5 juni 2014 Delen Geplaatst: 5 juni 2014 leuk idee! een weekend project voor mij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 5 juni 2014 Delen Geplaatst: 5 juni 2014 Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal. Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2. Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 juni 2014 Delen Geplaatst: 5 juni 2014 Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal. Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2. Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen Gewoon een doos palinghaken en een rol niet te dunne lijn, als je ze nodig hebt is er niemand die kontroleerd op vergunningen en aaslijnen. En een wurm vind je altijd wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 juni 2014 Delen Geplaatst: 5 juni 2014 Gewoon een doos palinghaken en een rol niet te dunne lijn, als je ze nodig hebt is er niemand die kontroleerd op vergunningen en aaslijnen. En een wurm vind je altijd wel Ik heb hier een aantal verpakkingen wonderbrood in mijn BOB zitten. Dat is gedroogd brood wat weer opzwelt zodra je het nat maakt. Is letterlijk tientallen jaren houdbaar. Ik heb die dingen gekocht in 1987 en er staat nog steeds geen schimmel op. Daarnaast kun je ook een blikje smac preppen of kunstaas wat je tegenwoordig in vele soorten/smaken hebt. Verder gewoon wat verschillende soorten haken en een rolletje visdraad. Eentueel een blinkertje. Die kunst wormen van siliconen zijn niet geschikt omdat ze vergaan na verloop van tijd. Ook kunnen die dingen niet tegen zonlicht, dan verpulveren ze op den duur. Ook handig is een rolletje dun touw, bijvoorbeeld gevlochten vislijn. Daarmee kun je lijntjes maken. Neem een meter of 5 van die gevlochten vislijn en knoop daar om de 20cm een stuk nylon vislijn aan met aan het uiteinde een haak. Doe aan iedere haak een stukje aas en een het uiteinde van de gevlochten vislijn een gewicht (lood of steen ofzo) Zet de lijn uit en ga af en toe kijken of er iets aanzit. In dit voorbeeld ligt de lijn op de bodem, wil je dat de lijn vrij blijft van de bodem, doe er dan stukjes kurk of ander materiaal als drijver aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 juni 2014 Delen Geplaatst: 5 juni 2014 Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik in mn bob ga stoppen aan vismateriaal. Op gebied van kunstaas alleen maar een spinnertje/blinkertje of 2. Straks maar eens even de kisten met spul in duiken en wat samen stellen ......... Eentueel een blinkertje. Die kunst wormen van siliconen zijn niet geschikt omdat ze vergaan na verloop van tijd. Ook kunnen die dingen niet tegen zonlicht, dan verpulveren ze op den duur. ....................... Vergeet kunstaas. Kunstaas dien je op de juiste manier te 'presenteren', anders laten (roof)vissen het links liggen. Je hebt er dus sowieso al een hengel en molen bij nodig EN de kennis EN ervaring om ermee succesvol te kunnen vissen. Is het momenteel niet je hobby, sportvissen met kunstaas, dan gaat dat echt niet werken. Een zetlijn is dan de manier, hoef je ook niet open en bloot langs het water te blijven. Een stuk willekeurig touw (herbruikbaar paracord bv), zijlijntjes met haakjes en aas en een steen aan het uiteinde. Niet bepaald diervriendelijk, maar overleven komt tegen die tijd op de eerste plaats. Fuiken zijn ook erg effectief, in de handel kun je van die opklapbare kleine varianten krijgen, of zelf improviseren. Beide methoden zijn pre-SHTF verboden. Leuk he, Phtvs, die siliconen wormen/kunstaas, ze smelten zelfs door je viskoffertje heen, zitten bomvol weekmakers! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.