Ga naar inhoud
GENEGEERD

Innovatieve survival tablet


f150

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Toen ik ooit goed bezig was als militair heb ik een horloge gekregen ter waarde van ruim 250 euro.. Ik heb het een half jaar om gehad en op een dag in de vuilnisbak gegooid. (achteraf gezien misschien beter kunnen verkopen) hoe dan ook ik krijg dezelfde kriebels bij dit apparaatje.. even doorlopen..

 

extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting.. (ik weet waar ik ben en anders vraag ik het wel of kijk naar de sterren etc)

- weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop (ik lees het weer zelf beter.. Kompas is de zon en sterren en natuur..)

- two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver (deze kan van pas komen)

- wifi, bluetooth 4.0, SD card (????? why?)

- verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie (is dat niet hetzelfde idee als een two way radio?)

- AM/FM/SW/LW radio

- IP67 waterproof, magnet free, shockproof

- ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu

- android 4.1

- flexible e-ink scherm

- werkt ook met handschoenen aan

- 303 gram

 

Verbeter me gerust als ik het fout zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik ooit goed bezig was als militair heb ik een horloge gekregen ter waarde van ruim 250 euro.. Ik heb het een half jaar om gehad en op een dag in de vuilnisbak gegooid. (achteraf gezien misschien beter kunnen verkopen) hoe dan ook ik krijg dezelfde kriebels bij dit apparaatje.. even doorlopen..

 

extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting.. (ik weet waar ik ben en anders vraag ik het wel of kijk naar de sterren etc)

- weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop (ik lees het weer zelf beter.. Kompas is de zon en sterren en natuur..)

- two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver (deze kan van pas komen)

- wifi, bluetooth 4.0, SD card (????? why?)

- verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie (is dat niet hetzelfde idee als een two way radio?)

- AM/FM/SW/LW radio

- IP67 waterproof, magnet free, shockproof

- ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu

- android 4.1

- flexible e-ink scherm

- werkt ook met handschoenen aan

- 303 gram

 

Verbeter me gerust als ik het fout zie!

 

De SD kaart gebruik ik om HR satelliet beelden op te zetten. Dat is veel data, maar levert je - in principe wereldwijd - een goed beeld van de omgeving. GPS is altijd kwetsbaar, maar m'n recta kompas laat me nooit in de steek. Het is met name de combinatie van features die het apparaat interessant maken. Op zichzelf zijn de functionaliteiten geen rocket science, maar gebundeld in 1 apparaat heeft het wel degelijk strategische waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi @Wolf13. ik kan je denk ik wel overtuigen hoor. Over twee maanden loop ik met mijn gezin (6 kids+vrouw) weer hier: http://goo.gl/maps/fhVCG. Ruim een week door de wildernis. Natuurlijk met kaart/kompas maar ook met GPS en satelliet SPOT messenger. Ik ga het lot niet tarten, al vinden anderen dat ik dat al doe. Verdwalen daar kan je leven kosten. Die 300 gram extra in mijn rugzak voor een rugged tablet neem ik dan voor lief.

En nee: zo'n tablet gaat niet mee in mijn EDC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 inderdaad of topic WAUW ;) On topic: Ik zou het ook mee nemen nu. Maar ik dacht dat het onderwerp was of je dit moest aanschaffen voor als TSHTF. Enne of topic: Heb jij misschien een kind wat niet van reizen houd? Zoja dan denk ik dat we zijn omgewisseld in het ziekenhuis en dat ik je zoon ben. Ik ga dan ook graag mee richting iceland. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Leuk speelgoed. Maar zal wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde hebben. Aanwezige (voor velen cruciale) diensten kunnen door meerdere onvoorziene omstandigheden onbruikbaar worden om nog maar te zwijgen over het feit dat dat ding zelf kapot kan gaan. Beetje BDR zal ook moeilijk worden voor de gemiddelde persoon lijkt mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Supergaaf apparaat. Weet iemand of ie ook in NL verkocht zal worden? En is er, voor hen die een EMP vrezen, een Faraday-sleeve te koop? ;)

Ik heb 'm al een maand of zes in backorder staan en zat bij de eerste funders. Er wordt nog volop aan gewerkt, geen idee wanneer er geleverd gaat worden. Ik vermoed dat het tegen die tijd weer zomer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...