Wiener68 Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 Is idd een wilikook geval. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolf13 Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Toen ik ooit goed bezig was als militair heb ik een horloge gekregen ter waarde van ruim 250 euro.. Ik heb het een half jaar om gehad en op een dag in de vuilnisbak gegooid. (achteraf gezien misschien beter kunnen verkopen) hoe dan ook ik krijg dezelfde kriebels bij dit apparaatje.. even doorlopen.. extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting.. (ik weet waar ik ben en anders vraag ik het wel of kijk naar de sterren etc) - weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop (ik lees het weer zelf beter.. Kompas is de zon en sterren en natuur..) - two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver (deze kan van pas komen) - wifi, bluetooth 4.0, SD card (????? why?) - verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie (is dat niet hetzelfde idee als een two way radio?) - AM/FM/SW/LW radio - IP67 waterproof, magnet free, shockproof - ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu - android 4.1 - flexible e-ink scherm - werkt ook met handschoenen aan - 303 gram Verbeter me gerust als ik het fout zie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 5 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Toen ik ooit goed bezig was als militair heb ik een horloge gekregen ter waarde van ruim 250 euro.. Ik heb het een half jaar om gehad en op een dag in de vuilnisbak gegooid. (achteraf gezien misschien beter kunnen verkopen) hoe dan ook ik krijg dezelfde kriebels bij dit apparaatje.. even doorlopen.. extreem nauwkeurige GPS chipset met extra antenne aansluiting.. (ik weet waar ik ben en anders vraag ik het wel of kijk naar de sterren etc) - weersensors met luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid, kompas, gyroscoop (ik lees het weer zelf beter.. Kompas is de zon en sterren en natuur..) - two way radio met FRS, GMRS en MURS transceiver (deze kan van pas komen) - wifi, bluetooth 4.0, SD card (????? why?) - verzenden van versleutelde spraak en tekstboodschappen via walkie-talkie (is dat niet hetzelfde idee als een two way radio?) - AM/FM/SW/LW radio - IP67 waterproof, magnet free, shockproof - ingebouwd zonnepaneel (18%) en 20 uur accu - android 4.1 - flexible e-ink scherm - werkt ook met handschoenen aan - 303 gram Verbeter me gerust als ik het fout zie! De SD kaart gebruik ik om HR satelliet beelden op te zetten. Dat is veel data, maar levert je - in principe wereldwijd - een goed beeld van de omgeving. GPS is altijd kwetsbaar, maar m'n recta kompas laat me nooit in de steek. Het is met name de combinatie van features die het apparaat interessant maken. Op zichzelf zijn de functionaliteiten geen rocket science, maar gebundeld in 1 apparaat heeft het wel degelijk strategische waarde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolf13 Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 @f150 Ja mee eens dat ze van pas kunnen komen, maar als je zo gaat denken dan zit je al snel met overvolle zakken. Ik probeer het juist om te draaien: waarom zou ik deze moeten kopen? En ik zie het licht nog niet? Haha hoop dat je me ook hiermee kan helpen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 5 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2013 hi @Wolf13. ik kan je denk ik wel overtuigen hoor. Over twee maanden loop ik met mijn gezin (6 kids+vrouw) weer hier: http://goo.gl/maps/fhVCG. Ruim een week door de wildernis. Natuurlijk met kaart/kompas maar ook met GPS en satelliet SPOT messenger. Ik ga het lot niet tarten, al vinden anderen dat ik dat al doe. Verdwalen daar kan je leven kosten. Die 300 gram extra in mijn rugzak voor een rugged tablet neem ik dan voor lief. En nee: zo'n tablet gaat niet mee in mijn EDC. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Canis Majoris Geplaatst: 5 juni 2013 Delen Geplaatst: 5 juni 2013 Over twee maanden loop ik met mijn gezin (6 kids+vrouw) weer hier: http://goo.gl/maps/fhVCG Offtopic: WAUW! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolf13 Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 @f150 inderdaad of topic WAUW On topic: Ik zou het ook mee nemen nu. Maar ik dacht dat het onderwerp was of je dit moest aanschaffen voor als TSHTF. Enne of topic: Heb jij misschien een kind wat niet van reizen houd? Zoja dan denk ik dat we zijn omgewisseld in het ziekenhuis en dat ik je zoon ben. Ik ga dan ook graag mee richting iceland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Toverlevingsdrang Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Ik denk dat dit een kort videootje is van een incomplete Earl, is een Koreaanse video trouwens, ben erg geinteresseerd in dit apparaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2013 zou kunnen @Toverlevingsdrang, ze zijn er mee bezig. Ik kreeg vandaag nog een email van het meetearl team dat het forum geopend is: http://forum.meetearl.com Alle inschrijvers kunnen input leveren en meedenken over de ontwikkeling van de tablet. Als er relevant nieuws is zal ik dat hier posten (abonneer je eventueel op dit draadje). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To Extreme Geplaatst: 28 juni 2013 Delen Geplaatst: 28 juni 2013 Leuk speelgoed. Maar zal wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde hebben. Aanwezige (voor velen cruciale) diensten kunnen door meerdere onvoorziene omstandigheden onbruikbaar worden om nog maar te zwijgen over het feit dat dat ding zelf kapot kan gaan. Beetje BDR zal ook moeilijk worden voor de gemiddelde persoon lijkt mij... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 20 november 2013 Delen Geplaatst: 20 november 2013 Supergaaf apparaat. Weet iemand of ie ook in NL verkocht zal worden? En is er, voor hen die een EMP vrezen, een Faraday-sleeve te koop? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2013 Supergaaf apparaat. Weet iemand of ie ook in NL verkocht zal worden? En is er, voor hen die een EMP vrezen, een Faraday-sleeve te koop? Ik heb 'm al een maand of zes in backorder staan en zat bij de eerste funders. Er wordt nog volop aan gewerkt, geen idee wanneer er geleverd gaat worden. Ik vermoed dat het tegen die tijd weer zomer is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Molonneke Geplaatst: 20 november 2013 Delen Geplaatst: 20 november 2013 @f150: en die Faradaysleeve? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2013 @f150: en die Faradaysleeve? Een flinke metalen sigarendoos, koektrommel, plat gereedschapkistje, rol alufolie, loodslabben, rolbaar alumium, of iets op maat solderen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 heeft een Eink scherm dus is heel zuinige tablet maar veel moet je er niet van verwachten want scherm reageert traag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.