Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

vheeswijk

Zelf maken van mineraal suppleties

Recommended Posts

@vheeswijk

dit is bij inwendig gebruik ,maar ''zilverwater'' werkt ook prima bij uitwendig gebruik als wondjes ontsmetten ed en soms ook bij huidaandoeningen

(ik heb een soort eczeem wat regelmatig terug komt en zilverwater doet hetzelfde als de cortisone zalf van mijn huisarts enkel

deze laatste mag je maar 10 dagen achter elkaar gebruiken en is niet echt zo gezond :) )

gr will

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ha zilverwater, dat is goud waard! :D dank @vheeswijk voor dit ondersteunende bericht van jou, je hebt er weer een heleboel tijd en aandacht aan gegeven zie ik :)

Zoals enkelen al weten, maakt mijn vader dit al jaren. Op een SC heb ik eens flesjes met zo'n 150ml weg gegeven aan diverse mensen zodat ze het eens konden uit proberen. En er zijn erg interessante reactie's van ervaringen gekomen.

Onze hond heeft nog wel eens een wondje, en daar gaat het dan op.. en na enkele dagen zie je herstel zonder ontsteking. Ook als ie weer eens uit een plas water heeft gedronken waar de paarden en koeien hun mest in hebben laten vallen, dan is z'n maag en darmen van streek, en gaat er een scheutje door z'n drinkwater heen en het is over.

En zelf heb ik gelukkig geen ernstige kwalen, maar bij een beginnende griep met krampen dagelijks wat innemen doet echt wonderen! Verder in de snijwondjes, op muggebulten, en ook huidirritatie zoals aan je voeten bij veel lopen tijdens warm broeierig weer.

Het is eenvoudig te maken, en voor heel veel zaken toe te passen. Voor preppers die water opslaan: doe een scheutje in je voorraad, en het blijft langer zuiver.

Kan ik wat zilver water bij je vader bestellen?

Deze post delen

Kan ik wat zilver water bij je vader bestellen?
nee, maar wel bij mij :) dan regel ik dat het er is. Kom je ook naar SC Vlaanderen?

Deze post delen

@vheeswijk

dit is bij inwendig gebruik ,maar ''zilverwater'' werkt ook prima bij uitwendig gebruik als wondjes ontsmetten ed en soms ook bij huidaandoeningen

(ik heb een soort eczeem wat regelmatig terug komt en zilverwater doet hetzelfde als de cortisone zalf van mijn huisarts enkel

deze laatste mag je maar 10 dagen achter elkaar gebruiken en is niet echt zo gezond :) )

gr will

Doet niet hetzelfde, maar heeft blijkbaar bij jou het zelfde eindeffect en dat is wat voor jou telt natuurlijk.

Deze post delen

@wodan dat klopt en inderdaad het werkt wel voor me :rolleyes: Het is geen wondermiddel wat sommige mensen er aan toekennen

maar ook zeker niet wat de pharmaceutische industrie er van maakt . Het werkt wel degelijk (in ieder geval voor mij) en zover als mij bekend

worden bacterieen er ook niet resistent voor (wat wel het geval is bij commercieele antibiotica

Het enigste wat ik niet weet en ook weinig over kon vinden was de houdbaarheid van zilverwater ik bewaar het zelf in een glazen bruine fles met daar om heen aluminium wellicht dat @vheeswijk hier wat meer over weet .?

Wat betreft het water geleidend maken bij het starten van het maken van het zilverwater gebruik ik altijd een kleine hoeveelheid van de vorige hoeveelheid zilverwater

(zilverwater is goed geleidend :) )

Bij het maken van het zilverwater er goed op letten dat enkel het zilver in het water staat in verband met verontreinigingen is wel een must

ook spoel ik mijn glas waar het in gaat goed om met gedestilleerd water @wodan u schrijft u werkt met gedemineraliseerd water, maar gebruikt u dat zilver water

dan ook voor inwendig gebruik ?? Ik heb dan zo'n gekochte ''zilverwater generator '' en hierbij wordt nadrukkelijk aangegeven dat voor inwendig gebruik je

gedestilleerd water moet gebruiken en geen demi- water want dit bevat nog zouten welke een chemische reactie kunnen veroorzaken die minder gezond kan zijn bij inname .

De stroomsterkte bepaald de grootte van de zilver deeltjes ik weet dat men bij gebruik van 3 9 volts batterijen (24 tot plm 30 volt)

een serie weerstand in het circuit plaatst om de stroomsterkte laag te houden .(naarmate er meer zilver in het water komt zal de geleiding groter worden

en dus ook de stroomsterkte)

Om de zwarte aanslag op de elektrodes te minimaliseren poolt men constant de spanningspolen om (bij de duurdere commerciekle generators

zit er een elektronica circuit in(bij) die dit doet maar je kan het ook handmatig doen (en ook de elektroden schoonmaken met een schoon stukje

keuken papier voorkomt deze oxide welke ook in je oplossing komt .

gr will

Deze post delen

Afgesloten van licht en lucht, bewaart zuiver zilverwater (dus enkel gemaakt van water en zilver) volgens mij levenslang.

Wat deze gemaakt met behulp van meerdere ingrediënten heeft qua houdbaarheid, daar heb ik geen gedacht van.

Deze post delen

@Wafels : Ik kan nog niets zeggen over de houdbaarheid van het zilverwater want ik heb het pas gemaakt (zie post hierboven). Ik gebruik als electroliet een druppel verzadigd natriumbicarbonaat oplossing op ca. 150 ml volume. Hierdoor krijg ik tamelijk hoge concentraties aan zilver met kleuren variërend van heel licht geel tot wijnrood na reductie met glucose. Ik kan nu al wel zeggen dat als de kleur donkerder is dan geel dat de houdbaarheid niet goed is. Er kan metallisch zilver afscheiden. Ook heb ik wat last van de vorming van zwart zilveroxide op de electroden.

Bij alle opstellingen voor de bereiding van zilverwater ontstaan mengsels van ionisch zilver (Ag+) en colloïdaal zilver in verhoudingen van ca. 50 - 50%. Ionisch zilver geeft een neerslag van zilverchloride (AgCl) in de maag die niet meer wordt opgenomen en gewoon via de ontlasting wordt uitgescheiden. Colloïdaal zilver is enige tijd stabiel in aanwezigheid van chloride ionen en kan wel door de maag cq. darmwand worden opgenomen. Er bestaat echter ook een bereiding van colloïdaal zilver uit bv. zilvernitraat door reductie met glucose en deze wordt in mijn bereiding toegepast waardoor alle gevormde zilver in oplossing wordt omgezet in colloïdaal zilver. Deze techniek wordt in mijn bereidingsvoorschrift toegepast. Het aandeel van ionisch zilver is in mijn bereiding aanzienlijk hetgeen blijkt uit de hoge concentraties aan gevormd colloïdaal zilver na reducties (tot soms wel wijnrood)!! Zie hiervoor de

.

De uiterst primitieve opstelling die ik heb beschreven is geschikt voor preppers die geen ervaring hebben met electrische schakelingen. Iedere prepper kan nu zilverwater maken met dien verstande dat na reductie van ionisch zilver (Ag+) met glucose een preparaat kan worden gemaakt dat, indien té donker van kleur, moet worden verdund tot licht-geel tot geel met gedestilleerd water.

Het ampèrage kan niet worden gemeten met mijn opstelling omdat een electrolyse-cel zich niet gedraagt als een echte Ohmse weestand maar als (virtueel) als een diode in serie met een weerstand. Daarom wordt in een betere opstelling de cel in serie geschakeld met een echte Ohmse weerstand waarover je het spanningsverval goed kunt meten om het milli-ampèrage door de weerstand (en dus ook de cel) te meten. Bovenstaand spannings-verval moet je bovendien aftrekken van de aangelegde voedings-spanning om te weten wat de spanning is over de electrolyse-cel. Ik heb begrepen uit de gegevens op het internet dat een (rest)-spanning over de electrolyse-cel van ca. 12-13 volt bij 5-10 mA optimaal zou zijn. Bronnen:

en de post van @wodan hierboven. Ik heb nu een nieuwe multimeter aangeschaft en ik ben doende met de nieuwe opstelling te experimenteren waarvan later acte.

Deze post delen

@vheeswijk dank voor je duidelijke en uitgebreide uitleg ,ik ga het eens proberen met uw methode en de zilverwater generator die ik heb , kijken wat ik krijg :rolleyes:

Rest me nog één vraag ,namelijk wat is de invloed van de temperatuur van het water (tijdens het proces)

want je ziet dat sommige het water verwarmen terwijl anderen het koud willen hebben of op kamertemperatuur

dat de temperatuur invloed heeft op het proces lijkt mij van wel

wat betreft de oxide op de elektroden ,of constant schoonmaken tijdens het proces of er een schakeling tussen plaatsen die constant de spanning van de polen wisselt (dubbelpolig relaistje)

gr will

Deze post delen

@Wafels : Hoe hoger de temperatuur tijdens de bereiding hoe beter het resultaat. Heet water bevat dan door het splitsen van water in H+ en OH- veel meer ionen. Bij kamertemperatuur is de pH van water 7 en bij bijna kokend water is deze 6, dus [H+] en [OH-] zijn beiden 10-6 mol/liter. Een 10 maal betere geleiding dan bij kamertemperatuur. Misschien is het gebruik van electroliet dan helemaal niet nodig. Ik heb zo'n

gevonden met een amber-kleurig product.

Over de kleuren heb ik overigens nog de

:

licht geel: 1 - 3 ppm

geel: 4 -6 ppm

donkergeel : 7 -9 ppm

Amber: 10 - 20 ppm

Over het gebruik van een electroliet heb ik de volgende links gevonden:

(Keukenzout, NaCl)

(Soda, Na2CO3, natriumcarbonaat)

Mijn bereiding (NaHCO3, natriumbicarbonaat)

Voor de reductie van ionisch zilver (Ag+) naar colloïdaal zilver:

Voor het maken (DIY) van een

(bereiding zilverwater):

Deze post delen

@Highway maakte al melding over de toepassing van Zilverwater voor het veiling opslaan van water.

Het Amerikaanse deel van het internationale ruimtestation ISS heeft jarenlang jodium gebruikt om water te zuiveren, terwijl de Russische kant kiest voor zilver. Het Russische zuiveringsproces bleek effectiever dan het Amerikaanse.

NASA gebruikt colloïdaal zilver als antibioticum in de ruimte

13 september 2015

• Leuk 1

Deze post delen

Op 15-9-2014 om 23:49, vheeswijk zei:

Hoewel paranoten ook wat zink aan boord hebben is dit onvoldoende voor een 100%ADH suppletie, of je moet er dan zoveel van eten dat je een seleen-vergiftiging van kunt krijgen. Je zou dan voor zink moeten uitwijken naar een supplement.

De meest gemakkelijke opneembare vormen van zink is zinkgluconaat. zinkpicolinaat, zinkcitraat of zinkmethionaat. De laatstgenoemde stof wordt het beste opgenomen. Vermijd zinksulfaat of zinkoxide, deze zijn onbruikbaar. Kijk dus goed op het etiket naar de samenstelling en vooral naar de "achternamen" van het zink (hierboven vet gedrukt). In mijn eerdere posting over zink-suppletie wordt de bereiding van zinkcitraat beschreven.

Zie mijn zink posting voor meer info.

Beste heer @vheeswijk wij nemen al een tijdje de paranoten, mijn vrouw is ook schildklier patiënte door het eten van de noten is ze waarschijnlijk van Euthyrox 100mg terug gegaan naar 75mg.

Alleen als het mogelijk is en u een mogelijkheid ziet

Maar we willen graag dat ze geheel geneest, heeft u meer tips om de zelf genezende werking van haar lichaam meer te ondersteunen???

Ook andere kunnen hier veel baat bij hebben.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...