hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Dit is een super gemakkelijk heerlijk recept 700 cc water 25 gram roomboter 1000 gram bloem 20 gram zout 10 gram gist 3 vitamine C zet water op vuur met de boter ,tot dat boter is gesmolten haal bloem door zeef gooi alles bij elkaar en kneden maar machine 10 minuten met hand 20 minuten dan op bollen en rust 45 minuten verdeel het deeg in stukken van ongeveer 600 gram druk lucht eruit en vouw de stokbrood geef met schaar 4 knippen rust 15 minuten oven in 180 @ 200 graden eet smakelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 hmmm, lekker. Ga ik dit weekend proberen. Alleen waar haal ik 3 vitamine C vandaan? Hoe tel ik ze? Ik laat het je weten hoe ze zijn geworden THX Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 hmmm, lekker. Ga ik dit weekend proberen. Alleen waar haal ik 3 vitamine C vandaan? Ik laat het je weten hoe ze zijn geworden THX ik gebruik 3 pillen als broodverbeteraar en die verkruimel ik onder lepel te koop bij elke drogisterij zonder dat is het ook een lekker recept 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 ik gebruik 3 pillen als broodverbeteraar en die verkruimel ik onder lepel te koop bij elke drogisterij zonder dat is het ook een lekker recept Als broodverbeteraar, die tip kende ik nog niet. Moet ik eens uitproberen. Wat is het verschil in resultaat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Als broodverbeteraar, die tip kende ik nog niet. Moet ik eens uitproberen. Wat is het verschil in resultaat? rijst beter en is veerkrachtig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Ah, dank je. 'k Ga het proberen. Heb je wel eens broodbak experimenten gedaan met olijfolie ipv boter? Dat is wat ik als voornaamste vet prep. De meeste recepten gebruiken boter, dus dat koop ik dan maar speciaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Ah, dank je. 'k Ga het proberen. Heb je wel eens broodbak experimenten gedaan met olijfolie ipv boter? Dat is wat ik als voornaamste vet prep. De meeste recepten gebruiken boter, dus dat koop ik dan maar speciaal. erin altijd roomboter maar mijn bakblik smeer ik in met olijf/pinda olie boven op brood gebruik ik ook olie om zaden vast te plakken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Raycoupe waar in Drenthe ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 @hobbyboerin: Emmen, daar maak ik geen geheim van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 @hobbyboerin: Emmen, daar maak ik geen geheim van. lol ik zit ook in deze gemeente Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 'k Ga wel even op het dak staan zwaaien, zie je me? Jammer genoeg woon ik wel in een woonwijk, maar met tuintje achter de deur, nog een woestenij, maar 't vordert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 @hobbyboerin Hm, ziet er goed uit! En idd heerlijk basic. Hoeveel mg zijn jouw tabletjes vit c? Er zijn zoveel soorten en maten te koop. Dat brood moet ook niet té gezond worden natuurlijk! ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Dit is een super gemakkelijk heerlijk recept 700 cc water 25 gram roomboter 1000 gram bloem 20 gram zout 10 gram gist 3 vitamine C zet water op vuur met de boter ,tot dat boter is gesmolten haal bloem door zeef gooi alles bij elkaar en kneden maar machine 10 minuten met hand 20 minuten dan op bollen en rust 45 minuten verdeel het deeg in stukken van ongeveer 600 gram druk lucht eruit en vouw de stokbrood geef met schaar 4 knippen rust 15 minuten oven in 180 @ 200 graden eet smakelijk Ik ben zelf niet zo handig qua bakken en zo, maar het ziet er allemaal goed uit! Bunkerprepper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 10 gr gist ik neem aan dat dit droge gist is anders vind ik dat wel weinig moest het verse gist zijn . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2013 10 gr gist ik neem aan dat dit droge gist is anders vind ik dat wel weinig moest het verse gist zijn . Geert inderdaad droge gist Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2013 @hobbyboerin Hm, ziet er goed uit! En idd heerlijk basic. Hoeveel mg zijn jouw tabletjes vit c? Er zijn zoveel soorten en maten te koop. Dat brood moet ook niet té gezond worden natuurlijk! ;-) ik gebruik roter 70 mg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Het resultaat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 bezorg je ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Alleen heel plaatselijk:rolleyes: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Dit is een super gemakkelijk heerlijk recept 700 cc water 25 gram roomboter 1000 gram bloem 20 gram zout 10 gram gist 3 vitamine C zet water op vuur met de boter ,tot dat boter is gesmolten haal bloem door zeef gooi alles bij elkaar en kneden maar machine 10 minuten met hand 20 minuten dan op bollen en rust 45 minuten verdeel het deeg in stukken van ongeveer 600 gram druk lucht eruit en vouw de stokbrood geef met schaar 4 knippen rust 15 minuten oven in 180 @ 200 graden eet smakelijk Wow wat een heerlijk stokbrood is dat! Bedankt voor dit superrecept! Hij gaat in het favorietenboek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 He verdorie ik liep langs de action hebben ze de vitamine c tabletten niet meer aarrggghh. Nou morgen maar bij de kruidvat hallen en dan vrijdag gaan we het recept van Hobbyboerin proberen:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 He verdorie ik liep langs de action hebben ze de vitamine c tabletten niet meer aarrggghh. Nou morgen maar bij de kruidvat hallen en dan vrijdag gaan we het recept van Hobbyboerin proberen:D Als ik jou was zou ik nu naar kruidvat gaan.....hij is echt HEERLIJK! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Dit is een super gemakkelijk heerlijk recept 700 cc water 25 gram roomboter 1000 gram bloem 20 gram zout 10 gram gist 3 vitamine C zet water op vuur met de boter ,tot dat boter is gesmolten haal bloem door zeef gooi alles bij elkaar en kneden maar machine 10 minuten met hand 20 minuten dan op bollen en rust 45 minuten verdeel het deeg in stukken van ongeveer 600 gram druk lucht eruit en vouw de stokbrood geef met schaar 4 knippen rust 15 minuten oven in 180 @ 200 graden eet smakelijk ga ik ook proberen, ik moet nog even kijken wat ik gebruik als vervanging voor de roomboter. Gewoon maar plantenmagarine denk ik. Maar ik heb een vraag, wat bedoel je met "Vouw de stokbrood" (nadat je de lucht eruit gedrukt hebt) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hobbyboerin Geplaatst: 13 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2013 ga ik ook proberen, ik moet nog even kijken wat ik gebruik als vervanging voor de roomboter. Gewoon maar plantenmagarine denk ik. Maar ik heb een vraag, wat bedoel je met "Vouw de stokbrood" (nadat je de lucht eruit gedrukt hebt) rol het deeg druk het plat vouw uiteinde naar binnen vouw het dubbel rol het brood en geef ze met schaar 4 knippen ik heb er nog wel plaatje van zal wel even op zoeken ;-) magerine kan natuurlijk maar ik gebruik geen bewerkte produkt en de smaak zal toch iets minder zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 ik gebruik 3 pillen als broodverbeteraar en die verkruimel ik onder lepel te koop bij elke drogisterij zonder dat is het ook een lekker recept Leuke tip. dat ga ik ook eens proberen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.